Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri Teknikleri Ender ÖZBEK İl Planlama Uzmanı Mersin İl Planlama ve Koord i nasyon Müdür Vekili 28 Kasım 2014 İl Planlama.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri Teknikleri Ender ÖZBEK İl Planlama Uzmanı Mersin İl Planlama ve Koord i nasyon Müdür Vekili 28 Kasım 2014 İl Planlama."— Sunum transkripti:

1 Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri Teknikleri Ender ÖZBEK İl Planlama Uzmanı Mersin İl Planlama ve Koord i nasyon Müdür Vekili 28 Kasım 2014 İl Planlama Uzmanlık Eğitimi 1/18

2 Brifing: “Bir işe başlamadan evvel kesin ve ayrıntılı bilgi vermek için yapılan kısa toplantı”dır. Brifing: “Bir işe başlamadan evvel kesin ve ayrıntılı bilgi vermek için yapılan kısa toplantı”dır. Dilimize, İngilizcede özetlemek anlamına gelen ‘briefing’ kelimesinden gelmiştir. Önceleri sadece askeriyede kullanılmakla birlikte zamanla her alanda kullanılmaya başlanmıştır. 2/18

3 Sunum: Bir mesajı iletmek amacıyla gerçekleştirilen sözlü ve/veya görsel iletişimdir. Sunum: Bir mesajı iletmek amacıyla gerçekleştirilen sözlü ve/veya görsel iletişimdir. 3/18

4 Sunum Hazırlarken; Öncelikle bir amaç belirlenmeli, - Neden sunum yapıyorum? - Sunumdan ne bekliyorum? Katılımcılar araştırılmalı, - Neden katılacaklar? - Ne bekliyorlar? - Neye gereksinimleri var? 4/18

5 Etkili Bir Sunum Nasıl Olmalı ? Kime sunum yapacağını bilmeli ve dinleyici kitlesini tanımalı, Kime sunum yapacağını bilmeli ve dinleyici kitlesini tanımalı, Yeterli derecede araştırma yapmalı, Yeterli derecede araştırma yapmalı, Sunumu yapacak kişi kendini tanıtmalı, Sunumu yapacak kişi kendini tanıtmalı, Konuya kısaca giriş yapmalı, Konuya kısaca giriş yapmalı, Sunum basit ve net olmalıdır. Sunum basit ve net olmalıdır. 5/18

6 Kullanılan teknolojiden ziyade, sunumun kalitesi ön planda olmalı, Kullanılan teknolojiden ziyade, sunumun kalitesi ön planda olmalı, Yazım şekli (font); Arial/Times New Roman/Calibri olarak seçilmeli, Yazım şekli (font); Arial/Times New Roman/Calibri olarak seçilmeli, Yazım biçimi (font style); rahat okunabilir olmalı, Yazım biçimi (font style); rahat okunabilir olmalı, Font büyüklüğü 24 olmalı, Font büyüklüğü 24 olmalı, Gerekmedikçe büyük harf kullanılmamalıdır. Gerekmedikçe büyük harf kullanılmamalıdır. 6/18

7 Vurgulanmak istenen kısımlar italik, farklı renk, alt çizgi vb. teknikler kullanılarak yapılmalı, Vurgulanmak istenen kısımlar italik, farklı renk, alt çizgi vb. teknikler kullanılarak yapılmalı, Sunum her şeyi içermemeli, uzun cümleler kullanılmamalı, anahtar kelimeler seçilmeli, Sunum her şeyi içermemeli, uzun cümleler kullanılmamalı, anahtar kelimeler seçilmeli, Kelimeler satır sonlarında kesilmemeli, Kelimeler satır sonlarında kesilmemeli, Sayfalar numaralandırılmalıdır. Sayfalar numaralandırılmalıdır. 7/18

8 Resim seçimi amaç ve içerik doğrultusunda yapılmalı, slaytlar resim ve figürlerle doldurulmamalı, Resim seçimi amaç ve içerik doğrultusunda yapılmalı, slaytlar resim ve figürlerle doldurulmamalı, Resimler arka plan olarak kullanılmamalıdır. Resimler arka plan olarak kullanılmamalıdır. 8/18

9 Sunum hazırlanırken 666 kuralı uygulanmalıdır; Sunum hazırlanırken 666 kuralı uygulanmalıdır; - Her slaytta en fazla 6 satır, - Her satırda en fazla 6 kelime, - 6 slaytta bir mutlaka grafik veya resim olmalıdır. 9/18

10 Renk kullanımında, basit ve tutarlı olunmalı, Renk kullanımında, basit ve tutarlı olunmalı, Okunabilir olmalı, verilmek istenen mesajlara uygun renkler seçilmeli, Okunabilir olmalı, verilmek istenen mesajlara uygun renkler seçilmeli, Kontrast renkler birlikte kullanılmalı, Kontrast renkler birlikte kullanılmalı, Bir slaytta 4’ten fazla renk kullanılmamalı, Bir slaytta 4’ten fazla renk kullanılmamalı, Zeminde sarı veya turuncu kullanılmamalıdır. Zeminde sarı veya turuncu kullanılmamalıdır. 10/18

11 Turuncu: Sıcak, samimi, canlı ve hayranlık vericidir. Turuncu: Sıcak, samimi, canlı ve hayranlık vericidir. Siyah: Güçlü, tutkulu, sofistike ve gizemlidir. Siyah: Güçlü, tutkulu, sofistike ve gizemlidir. Mavi: Sakin, güvenilir. Mavi: Sakin, güvenilir. Yeşil: Güven, sadakat ve zekayı simgeler.Rahatlatıcı, sakinleştirirci ve şifa verici olarak bilinir. Yeşil: Güven, sadakat ve zekayı simgeler.Rahatlatıcı, sakinleştirirci ve şifa verici olarak bilinir. Renklerin Taşıdıkları Anlamlar 11/18

12 Kırmızı: Şiddetli, güçlü, uyarıcıdır. Kırmızı: Şiddetli, güçlü, uyarıcıdır. Mor: Bilgelik, lüks ve gücü simgeler. Gözü yorar. Mor: Bilgelik, lüks ve gücü simgeler. Gözü yorar. Kahverengi: İnsanların hareketlerini hızlandırır. Kahverengi: İnsanların hareketlerini hızlandırır. Sarı: Geçici, iyimser ve dikkat çekicidir. Sarı: Geçici, iyimser ve dikkat çekicidir. 12/18

13 Etkili bir sunum; gücünü, konu kadar sunumda kullanılan teknik malzemelerden alır. Sunum yapılırken teknik araç gereçten mutlaka yararlanılmalıdır. Yazı tahtası, çok yapraklı pano, bilgisayar, projeksiyon cihazı, mikrofon gibi teknik araçlar ve görsellik konunun anlatılmasında ve anlaşılmasında çok etkilidir. 13/18

14 Sunum Yapan Kişi; Sunum Yapan Kişi; - Dili güzel kullanmalı, - Ses tonuna, vurgulara, jest ve mimiklerine dikkat etmeli, - Sadece sözlü olarak değil vücut diliyle de dinleyicilerle iletişim kurmaya çalışmalı, - Sunum sırasında gösterdiği slaytlarla açıklamaları eş zamanlı götürmelidir. 14/18

15 Sunum; herkes tarafından benzer şekilde algılanacak şekilde kurgulanmalı, Sunum; herkes tarafından benzer şekilde algılanacak şekilde kurgulanmalı, - Şekillere, - Cümle Yapılarına, - Karmaşıklık olmamasına dikkat edilmelidir. 15/18

16 Slayt metinlerini kısa tutmak gerekir. Çünkü, Katılımcı, önce okur, sonra sunumu yapana döner. 16/18

17 Sonuç olarak; Etkili bir sunum için, - İyi planlama yapılmalı, - İyi hazırlanılmalı, - İyi aktarım yapılmalı. 17/18

18 Teşekkürler. 18/18


"Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri Teknikleri Ender ÖZBEK İl Planlama Uzmanı Mersin İl Planlama ve Koord i nasyon Müdür Vekili 28 Kasım 2014 İl Planlama." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları