Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek."— Sunum transkripti:

1

2

3

4

5

6

7 ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM

8 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek. II- Bir gözlem sonucunu uygun bir ölçütle karşılaştırarak, bu sonuca ilişkin bir karara ya da yargıya ulaşmak. I II Değerlendirme Ölçme A)Değerlendirme Ölçme Ölçme Ölçek B) Ölçme Ölçek Değişken Değerlendirme C)Değişken Değerlendirme Ölçme Değerlendirme D)Ölçme Değerlendirme ÖlçekÖlçme E) ÖlçekÖlçme

9 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sonucu sayı veya sembollerle belirlemek. II- Bir gözlem sonucunu uygun bir ölçütle karşılaştırarak, bu sonuca ilişkin bir karara ya da yargıya ulaşmak. I II Değerlendirme Ölçme A)Değerlendirme Ölçme Ölçme Ölçek B) Ölçme Ölçek Değişken Değerlendirme C)Değişken Değerlendirme D)Ölçme Değerlendirme ÖlçekÖlçme E) ÖlçekÖlçme

10 2 Aşağıdakilerden hangisi "ölçme" işlemine örnek olamaz? Öğrencileri kısadan uzana doğru dize­rek onların boy A) Öğrencileri kısadan uzana doğru dize­rek onların boy sıralarını belirleme Öğrencilerin projelerini 1 ile 10 arasında derecelendirme B) Öğrencilerin projelerini 1 ile 10 arasında derecelendirme Hangi puanı alanların derste başarılı sayılacağını gösteren bir sınır belirleme C) Hangi puanı alanların derste başarılı sayılacağını gösteren bir sınır belirleme Öğrencilerin yazılarındaki yazım yanlışlarını sayma D) Öğrencilerin yazılarındaki yazım yanlışlarını sayma Bir sınavda, verilen cevaplara bakarak öğrencilerin kaç puan alacaklarını belirleme E) Bir sınavda, verilen cevaplara bakarak öğrencilerin kaç puan alacaklarını belirleme

11 2 Aşağıdakilerden hangisi "ölçme" işlemine örnek olamaz? Öğrencileri kısadan uzana doğru dizerek onların boy A) Öğrencileri kısadan uzana doğru dizerek onların boy sıralarını belirleme Öğrencilerin projelerini 1 ile 10 arasında derecelendirme B) Öğrencilerin projelerini 1 ile 10 arasında derecelendirme C) Hangi puanı alanların derste başarılı sayılacağını gösteren bir sınır belirleme Öğrencilerin yazılarındaki yazım yanlışlarını sayma D) Öğrencilerin yazılarındaki yazım yanlışlarını sayma Bir sınavda, verilen cevaplara bakarak öğrencilerin kaç puan alacaklarını belirleme E) Bir sınavda, verilen cevaplara bakarak öğrencilerin kaç puan alacaklarını belirleme

12 3 Aşağıdaki öğrenci özelliklerinden hangisi doğrudan ölçülebilir? Zekâ puanı Boy uzunluğu A) Zekâ puanıB) Boy uzunluğu Derse karşı tutum Yetenek C) Derse karşı tutumD) Yetenek Ders başarısı E) Ders başarısı

13 3 Aşağıdaki öğrenci özelliklerinden hangisi doğrudan ölçülebilir? Zekâ puanı A) Zekâ puanıB) Boy uzunluğu Derse karşı tutum Yetenek C) Derse karşı tutumD) Yetenek Ders başarısı E) Ders başarısı

14 4 I. Matematik sorularının %75’ini, fizik sorularının da %60’ını doğru cevaplayan öğrenciler bu dersleri başarmış sayılır. II. İlk iki sorudan alınabilecek en yüksek puan 25’tir. III. Sınavda 65’in altında puan alan öğrenciler dersi tekrar ederler. IV. Türkçe ve matematik derslerinden başarısız olan öğrenciler bir sonraki döneme devam edemezler. Yukarıdakilerden hangileri birer değerlendirme ölçütünü ifade etmektedir? Yalnız I Yalnız II II ve III A) Yalnız I B) Yalnız II C) II ve III III ve IV I, III ve IV D) III ve IV E) I, III ve IV

15 4 I. Matematik sorularının %75’ini, fizik sorularının da %60’ını doğru cevaplayan öğrenciler bu dersleri başarmış sayılır. II. İlk iki sorudan alınabilecek en yüksek puan 25’tir. III. Sınavda 65’in altında puan alan öğrenciler dersi tekrar ederler. IV. Türkçe ve matematik derslerinden başarısız olan öğrenciler bir sonraki döneme devam edemezler. Yukarıdakilerden hangileri birer değerlendirme ölçütünü ifade etmektedir? Yalnız I Yalnız II II ve III A) Yalnız I B) Yalnız II C) II ve III III ve IV D) III ve IV E) I, III ve IV

16 5 Aşağıdaki örneklerin hangisinde sözü edilen ölçme işleminde bağıl (keyfî, itibari) sıfır söz konusu değildir? Ankara ili Çankaya ilçesinin deniz seviyesinden yüksekliği 870 metredir. A) Ankara ili Çankaya ilçesinin deniz seviyesinden yüksekliği 870 metredir. Öğrencilerin felsefe dersine karşı tutum puanları ortalaması 207 dir. B) Öğrencilerin felsefe dersine karşı tutum puanları ortalaması 207 dir. Tarih sorularından en az dört tanesine doğru cevap veremeyenler sıfır puan almıştır. C) Tarih sorularından en az dört tanesine doğru cevap veremeyenler sıfır puan almıştır. Bugün hava sıcaklığı 15 ºC dir. D) Bugün hava sıcaklığı 15 ºC dir. Bu kitabın ilk 4 sayfasında kitabın kapsamı tanıtılmaktadır. E) Bu kitabın ilk 4 sayfasında kitabın kapsamı tanıtılmaktadır.

17 5 Aşağıdaki örneklerin hangisinde sözü edilen ölçme işleminde bağıl (keyfî, itibari) sıfır söz konusu değildir? Ankara ili Çankaya ilçesinin deniz seviyesinden yüksekliği 870 metredir. A) Ankara ili Çankaya ilçesinin deniz seviyesinden yüksekliği 870 metredir. Öğrencilerin felsefe dersine karşı tutum puanları ortalaması 207 dir. B) Öğrencilerin felsefe dersine karşı tutum puanları ortalaması 207 dir. Tarih sorularından en az dört tanesine doğru cevap veremeyenler sıfır puan almıştır. C) Tarih sorularından en az dört tanesine doğru cevap veremeyenler sıfır puan almıştır. Bugün hava sıcaklığı 15 ºC dir. D) Bugün hava sıcaklığı 15 ºC dir. E) Bu kitabın ilk 4 sayfasında kitabın kapsamı tanıtılmaktadır.


"ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları