Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PLASTİK VE REKONSTRÜKTİF CERRAHİ A.D. 2008 – 2013 BEŞ YILLIK STARATEJİK PLANI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PLASTİK VE REKONSTRÜKTİF CERRAHİ A.D. 2008 – 2013 BEŞ YILLIK STARATEJİK PLANI."— Sunum transkripti:

1 MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PLASTİK VE REKONSTRÜKTİF CERRAHİ A.D – 2013 BEŞ YILLIK STARATEJİK PLANI

2 A. MİSYONUMUZ  Çalışanların motivasyonu ve araştırmalar için ilave kaynaklar yaratmaya çalışmak  Kaliteli, uzman bir kadro ile bilgi ve teknolojiyi birleştirmek  Alanında yetkin ve kendine güvenen, aynı zamanda üstün akademik standartlara sahip bireyler yetiştirmek  Mevcut akademik personelin evrensel boyutta bilgi üretmesini böylece, bölümümüzün uluslar arası boyutta bir eğitim ve araştırma merkezi haline getirilmesini sağlamak  Birikim ve kapasitemizi toplum hizmetinde kullanmak

3 B. VİZYONUMUZ  Plastik cerrahi uzmanı yetiştirmenin ötesinde araştırmacı, bilim ve teknolojideki yenilikleri de takip eden bireyler yetiştirmek  Hasta memnuniyetini üst düzeylere çıkarmak  Önce Avrupa ve Orta doğuda, daha sonra da Dünyada tanınmış, saygın bir Plastik Cerrahi merkezi haline gelmek.

4 C. DEĞERLERİMİZ  Üretkenlik  Yenilikçilik  Kurumsallık  Eğitim ve öğretimde süreklilik  Toplumsal sorumluluk bilinci  Etik değerlere bağlılık  Hoşgörü  Estetik duyarlılık  Akademik özgürlük

5 D. MEVCUT DURUMUMUZ 1. AKADEMİK PERSONEL SAYISI 6Araştırma Görevlisi 0Öğretim Görevlisi 2Yardımcı Doçent 3Doçent 0Profösör SAYIÜNVAN

6 D. MEVCUT DURUMUMUZ 2. ÖĞRENCİ SAYILARI (2005 YILI VERİLERİ) 27,45137TOPLAM 1,457 UZMANLIK EĞİTİMİ 8540YÜKSEK LİSANS 18590LİSANS ÖĞRETİM ELEMANI BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETİM ELEMANI SAYIÖĞRENCİ

7 D. MEVCUT DURUMUMUZ 3. HASTA YATAĞI SAYISI 12 Genel Hasta Yatağı

8 D. MEVCUT DURUMUMUZ 4. DERS PROGRAMI İÇERİĞİ a. Tıp Fakültesi Dönem 3 Dersleri (Lisans Düzeyi)  Plastik cerrahi açısından yara iyileşmesi (1 SAAT)  Plastik cerrahi açısından patolojik yara iyileşmesi (1 SAAT)  İskemi ve reperfüzyon hasarı mekanizmaları ve klinik önemi (2 SAAT)  Klinik açıdan periferik dolaşım sistemi anatomisi, sınıflaması ve klinik önemi (2 SAAT)  Dış genital sistem anomalileri (1 SAAT)  Dudak – damak yarıkları ve embriyolojisi (1 SAAT)  Kutanöz vasküler anomaliler ve malformasyonlar (1 SAAT)  Deri greftleri (1 SAAT)  Kas, deri ve kemik flepleri ve klinik uygulama alanları (1 SAAT)  Temporo mandibular eklem hastalıkları (1 SAAT)  Elin Cerrahi anatomisi ve el muayenesi (1 SAAT)  Alloplastik materyaller (1 SAAT)  Transplantasyon (1 SAAT)

9 D. MEVCUT DURUMUMUZ 4. DERS PROGRAMI İÇERİĞİ b. Tıp Fakültesi Dönem 5 Dersleri (Yüksek Lisans Düzeyi)  Plastik cerrahinin temel prensipleri (1 SAAT)  Derinin malign ve benign lezyonları (1 SAAT)  Hemangiomlar ve vasküler malformasyonlar(1 SAAT)  Kraniyofasyal sendromlar (1 SAAT)  Maksillofasiyal travmalar (1 SAAT)  Yara İyileşmesi (1 SAAT)  Hipertrofik skarlar ve keloidler (1 SAAT)  El muayenesi (1 SAAT)  El yaralanmaları ve diğer sık karşılaşılan sorunlar (1 SAAT)  Estetik Cerrahi nedir? (2 SAAT)

10 D. MEVCUT DURUMUMUZ 4. DERS PROGRAMI İÇERİĞİ c. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu (Ön Lisans Düzeyi)  Plastik ve Rekonstrüktif cerrahiye giriş (2 SAAT)  Baş, boyun ve yüz acilleri (2 SAAT)  Yanıklı hastaya kullanılan malzemeler ve hasta bakımı (2 SAAT)  Soğuk ışık kaynakları ve endoskopik girişimler (1 SAAT)  Yara iyileşmesi temel prensipleri (1 SAAT)  Mikroskop kullanımı (2 SAAT)  Yara bakımı ve pansuman malzemeleri (1 SAAT)  Cerrahi assistans nasıl yapılır (1 SAAT)  Deri kanlanması (1 SAAT)  Graftler ve flepler (1 SAAT)  Mikrocerrahi ve serbest flepler (1 SAAT)  Özel Setler, Sütürler, Drenler ve Protezler (1 SAAT)  Özel Sütür Teknikleri (1 SAAT)

11 24,45122TOPLAM 2510LİSANS ÜSTÜ 5 x 4520 x 4YÜKSEK LİSANS 3515LİSANS 5517ÖN LİSANS ÖĞRETİM ELEMANI BAŞINA DÜŞEN DERS SAATİ ÖĞRETİM ELEMANI SAATDERS D. MEVCUT DURUMUMUZ 4. ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN DERS SAATİ

12 E. GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ  Anabilim Dalımız genç ve dinamik akademik kadrosuyla alanındaki yenilikleri takip eden, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kullanabilen bir yapıya sahiptir  Öğretim Üyelerinin farklı ekollerden gelmiş olmaları nedeniyle vaka spektrumunun geniş olduğu bir bölümdür  Öğretim üyeleri bilimsel ortamlarda yüksek ve istikrarlı bir performans sergilemektedirler  Öğretim üyelerinin akademik yükselmelerini tamamlamamış olmaları, araştırmaya ilgilerinin ve akademik motivasyonlarının devam etmesini sağlamaktadır  Önümüzdeki 5 yıl içerisinde yanık merkezi, mikrocerrahi merkezi ve kraniyofasyal cerrahi merkezi kurulması planlanmaktadır

13 F. ZAYIF YÖNLERİMİZ  Hasta yoğunluğu nedeniyle akademik personelin laboratuar çalışmaları ve eğitime ayrılan zamanı kısıtlamaktadır  Akademik personelin pedagoji eğitimi almamış olması zaman zaman eğitimcilerle öğrenciler arasında memnuniyetsizliklere neden olabilmektedir  Hastane içerisinde kütüphanenin bulunmayışı yoğun iş yükü nedeniyle bilgiye ulaşmada zorluğa neden olmaktadır  Asistan ve öğrencilerin yabancı dil eğitimlerinin olmayışı, serbest erişimli veri tabanlarının yetersizliği de eğitim sürecini aksatmaktadır  Fiziksel ortam yetersizliği ve tıbbi sekreter eksikliği hasta hizmetlerinde aksamalara neden olabilmektedir.

14  Klinikte görülen vaka spektrumunun geniş olması asistan eğitimi açısından olumlu bir faktördür  Asistanlarımızın diğer üniversitelerdeki plastik cerrahi kliniklerine eğitim amaçlı gönderilebilmesi diğer ekolleri de tanımaları açısından bir fırsattır  Çalışmalarına başladığımız, Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi uzmanlık eğitimi çekirdek müfredatı kliniğimizde yetişen Plastik cerrahi uzmanları arasındaki farklılıkları azaltacaktır  Avrupa Birliği standartlarına uygun ve ülkemizin bölgesel ihtiyaçları ve imkânları da göz önüne alınarak hazırlanan çekirdek müfredat aynı zamanda uzmanlı eğitimindeki kaliteyi de arttıracaktır. G. FIRSATLAR

15 H. TEHDİTLER  Son yıllarda branşımızın toplumda gözde bir dal haline gelmesi nedeniyle diğer branşlarda uzmanlaşmış hekimlerin ve “Medikal Estetik Hekimi” olarak adlandırılan kişilerin yetersiz bilgi ve tecrübelerine karşın estetik uygulamalar yapmaları hem branşımız hem de toplum toplum açısından tehdit oluşturmaktadır.  Öğretim üyelerinin finansal kaygılar nedeni ile fakültelerden ayrılmaları üniversitenin önünde bir tehtit olarak görülmektedir.

16 I. STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ  El Cerrahisi ve Mikrocerrahi araştırma ve uygulama merkezi kurmak  Kraniomaksillofasyal Cerrahi araştırma ve uygulama merkezi kurmak  Yanık merkezi kurmak  Estetik Cerrahi Ünitesi  Deneysel transplantasyon laboratuarı kurmak  Ameliyat öncesi ve sonrası hasta fotoğraflarının standardizasyonunu sağlamak amacıyla bir fotoğraf çekim odasının hazırlanması  Lokal anestezi ile yapılabilecek küçük cerrahi müdahaleler için, klinik içerisinde yer alan müstakil bir ameliyathane kurmak  Hedeflenen araştırma görevlisi sayısına ulaşabilmek için her yıl 2 araştırma görevlisi kadrosu ilan etmek  Tıp Fakültesi dönem 3 derslerinin ilgili kliniklerin düzenlediği paneller şeklinde anlatılmasının daha faydalı olacağını düşündüğümüz için, bu konuda yapılacak çalışmalara katkıda bulunmak  Tıp Fakültesi dönem 5 Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi stajının bir kısmını görev bazlı staj şeklinde uygulamaya başlamak  Yeni kurulacak merkezler ve hızla artan hasta sayıları nedeniyle yatak sayılarımızı arttırmak.

17 J. KLİNİĞİMİZİN 2013 YILI SONU İTİBARI İLE HEDEFLENEN YATAK SAYISI VE MERKEZLERE GÖRE DAĞILIMI MERKEZYATAK SAYISI El ve Mikrocerrahi Merkezi 10 Kraniomaksillofasyal Cerrahi Merkezi 10 Yanık Merkezi 8 Estetik Cerrahi Ünitesi 10 Yara Bakım Merkezi 10 TOPLAM 48

18 K. İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI 2013 Sonu itibarı ile hedeflenen personel sayısı Çalışma Yerleri Araştırma görevlisi Üst İhtisas Öğrecisi HemşireOrtodontist Konuşma terapisti El terapisti Estetisyen PersonelPersonel Tıbbi Sekreter El ve Mikrocerrahi Merkezi Kraniomaksillofasyal Cerrahi Merkezi Yanık Merkezi Estetik Cerrahi Ünitesi Yara Bakım Ünitesi Rotasyon Genel TOPLAM

19 ÜNVANSAYI Profösör3 Doçent2 Yardımcı Doçent2 Öğretim Görevlisi2 Araştırma Görevlisi13 K. İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI 2013 Sonu itibarı ile hedeflenen Akademik personel sayısı


"MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PLASTİK VE REKONSTRÜKTİF CERRAHİ A.D. 2008 – 2013 BEŞ YILLIK STARATEJİK PLANI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları