Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum. Program Aile değerleri ;Rollerimiz ve Kurallar Aile değerleri ;Rollerimiz ve Kurallar Öz değer Duygusu Öz değer Duygusu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum. Program Aile değerleri ;Rollerimiz ve Kurallar Aile değerleri ;Rollerimiz ve Kurallar Öz değer Duygusu Öz değer Duygusu."— Sunum transkripti:

1 Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum

2 Program Aile değerleri ;Rollerimiz ve Kurallar Aile değerleri ;Rollerimiz ve Kurallar Öz değer Duygusu Öz değer Duygusu Aile Tutumları Aile Tutumları Düşünme Modelleri Düşünme Modelleri Davranış Geliştirme Davranış Geliştirme Nasıl Ders Çalışmalı? Nasıl Ders Çalışmalı?

3 Aile Değerleri ve Kurallar 4-5 yaşından itibaren çocuğunuzla değerleriniz konuşun. 4-5 yaşından itibaren çocuğunuzla değerleriniz konuşun. “Biz ….’ye önem veren bir aileyiz. “ Erken yaşlardan itibaren kurallardan haberdar edin; uygun bir dille: Erken yaşlardan itibaren kurallardan haberdar edin; uygun bir dille: “Cumartesi günleri evde temizlik var; gel beraber süpürelim” “Akşam arası evimizde okuma saati; ne okuyalım?”

4 Nasıl Bir Çocuk İstiyorum Ona neler verebilirim? Ona neler verebilirim? O benden neler bekliyor/ ihtiyacı ne? O benden neler bekliyor/ ihtiyacı ne? İlgi, sevgi, birlikte kaliteli zaman geçirmek Ben ondan neler bekliyorum? Ben ondan neler bekliyorum?

5 Öz-değer duygusu Saygı: birey yerine koymak Saygı: birey yerine koymak Değer vermek: duygu ve düşüncelerini ciddiye almak Değer vermek: duygu ve düşüncelerini ciddiye almak Takdir etmek: davranışa yönelik olumlu geri bildirim Takdir etmek: davranışa yönelik olumlu geri bildirim Anlayış: dinlemek ve yaşadıklarını anlamak Anlayış: dinlemek ve yaşadıklarını anlamak

6 Disiplin ve Sınırlar OTORİTER……………..X Katı sınırlar: Çocuk kaçar, içe kapanır, pasifleşir, işbirliği yapmaz. Sorun genellikle çözülmez; ebeveynin dediği olur …….SERBEST Gevşek sınırlar: Çocuk test eder direnç gösterir pazarlık eder Sorunu ana-baba çözer

7 Aile Tutumu Ebeveyn tarzınızı belirleyin ve tutarlı olun Ebeveyn tarzınızı belirleyin ve tutarlı olun Sınır koyun; güven ve devamlılık duygusu verir Sınır koyun; güven ve devamlılık duygusu verir Seçenek sunun Seçenek sunun Güç; emretmek, azarlamak değildir Güç; emretmek, azarlamak değildir Hata yapmasına, denemesine izin verin Hata yapmasına, denemesine izin verin

8 Düşünme Modelleri Görsel çocuklar: Gördüğü şeyleri kolay öğrenir/ hatırlar Gördüğü şeyleri kolay öğrenir/ hatırlar Yazı yazarken, düşüncelerini ifade ederken ve izlenirken gayet rahattır Yazı yazarken, düşüncelerini ifade ederken ve izlenirken gayet rahattır Yapacağı işleri listeler, yazarak düşünür ve yazarak ders çalışır Yapacağı işleri listeler, yazarak düşünür ve yazarak ders çalışır Eşyalarını düzenli tutar Eşyalarını düzenli tutar

9 Görsel çocuklar El yazısı düzgün ve okunaklıdır El yazısı düzgün ve okunaklıdır Gözleri hızlı hareket eder, yukarılara bakar Gözleri hızlı hareket eder, yukarılara bakar Görsel ayrıntıları, hem şekli hem arka planı hatırlar Görsel ayrıntıları, hem şekli hem arka planı hatırlar Devamlı ve sabit göz teması kurar Devamlı ve sabit göz teması kurar İskambil kağıtları, kelime oyunları, yap-bozları severler İskambil kağıtları, kelime oyunları, yap-bozları severler

10 Görseller Nasıl Öğrenir?  Detaylı notlar tutar; yazarak öğrenir Okumayı sever- multivizyon – bol görsel malzeme kullanılan derslerde rahat öğrenir Okumayı sever- multivizyon – bol görsel malzeme kullanılan derslerde rahat öğrenir Yazılı talimatları daha iyi anlar Yazılı talimatları daha iyi anlar Zihninde haritalar çizer; fişlerle rahat öğrenirler Zihninde haritalar çizer; fişlerle rahat öğrenirler Okuduğu şeyin resmini zihninde canlandırmasını teşvik edin Okuduğu şeyin resmini zihninde canlandırmasını teşvik edin

11 İşitsel çocuklar: Duyduğu şeyleri kolay öğrenir/ hatırlar Duyduğu şeyleri kolay öğrenir/ hatırlar İnsanların önünde rahatlıkla konuşur İnsanların önünde rahatlıkla konuşur Sözcük dağarcığını ayrıntılı ve düzenli şekilde kullanır; uzun derin cümleler kurar Sözcük dağarcığını ayrıntılı ve düzenli şekilde kullanır; uzun derin cümleler kurar Konuşurken dikkatini rahatlıkla toplar Konuşurken dikkatini rahatlıkla toplar

12 İşitsel çocuklar Yüksek sesle okuyarak çalışır Yüksek sesle okuyarak çalışır El yazısı zor okunur El yazısı zor okunur Birkaç dakikadan fazla göz teması kuramaz, sık sık yere bakar Birkaç dakikadan fazla göz teması kuramaz, sık sık yere bakar Uzun süre kıpırdamadan oturabilir Uzun süre kıpırdamadan oturabilir İzlediği filmdeki replikleri/ diyalogları ya da müzikleri hatırlar İzlediği filmdeki replikleri/ diyalogları ya da müzikleri hatırlar

13 İşitseller Nasıl Öğrenir Tartışarak ya da dinleyerek Tartışarak ya da dinleyerek Dinleyerek yabancı bir dili öğrenebilir Dinleyerek yabancı bir dili öğrenebilir Etrafta görsel olarak fazla uyarıcı olduğunda dikkati dağılır Etrafta görsel olarak fazla uyarıcı olduğunda dikkati dağılır Ders çalışırken mırıldanırlar, radyo/ müzik dinleyebilirler Ders çalışırken mırıldanırlar, radyo/ müzik dinleyebilirler Kelime öğrenirken ritmik, kafiyeli şarkılar uydurup tekrarlamaları işe yarar Kelime öğrenirken ritmik, kafiyeli şarkılar uydurup tekrarlamaları işe yarar

14 Kinestetik çocuklar: Fiziksel becerileri kolay öğrenir Fiziksel becerileri kolay öğrenir Yaptığı ya da yaşadığı şeyleri kolay hatırlar Yaptığı ya da yaşadığı şeyleri kolay hatırlar Sportif yarışmalardan ; bedensel faaliyetlerden hoşlanır (dans, drama) Sportif yarışmalardan ; bedensel faaliyetlerden hoşlanır (dans, drama) Bedensel duyguları ve hissettiklerini kolay tanımlar Bedensel duyguları ve hissettiklerini kolay tanımlar Hareket halindeyken ya da ellerini kullanırken dikkatini toplar Hareket halindeyken ya da ellerini kullanırken dikkatini toplar

15 Kinestetik çocuklar Sürekli hareket halindedir, yerinde duramaz Sürekli hareket halindedir, yerinde duramaz  Bir şey hatırlamaya çalışırken daha çok aşağılara bakar İletişim kurarken ilk önce fiziksel temasta bulunur İletişim kurarken ilk önce fiziksel temasta bulunur Sakin ve kısa cümlelerle konuşur Sakin ve kısa cümlelerle konuşur Duygularını kelimelere dökmekte zorluk çeker Duygularını kelimelere dökmekte zorluk çeker

16 Kinestetik nasıl Öğrenir Uygulayarak öğrenir, elleriyle denemek dokunmak ister Uygulayarak öğrenir, elleriyle denemek dokunmak ister Uzun sözel açıklamalar dikkatini dağıtır. Onunla kısa ve net ifadelerle konuşulmalıdır Uzun sözel açıklamalar dikkatini dağıtır. Onunla kısa ve net ifadelerle konuşulmalıdır Öğrenme deneyimi mümkün olduğunca somutlaştırılmalı; örn; maket yapabilir Öğrenme deneyimi mümkün olduğunca somutlaştırılmalı; örn; maket yapabilir Öğrendiği konuyla kendi hayatı arasında bağlantı kurmalı Öğrendiği konuyla kendi hayatı arasında bağlantı kurmalı Oyun, canlandırma, drama ile öğrenirler Oyun, canlandırma, drama ile öğrenirler

17 Davranış geliştirme Kendi davranışları için sorumluluk almasını sağlayın Kendi davranışları için sorumluluk almasını sağlayın İçsel motivasyon yaratmaya çalışın; sonuçları anlamasını sağlayın İçsel motivasyon yaratmaya çalışın; sonuçları anlamasını sağlayın Hedef koymasını teşvik edin Hedef koymasını teşvik edin Pekiştirme: aldığı olumlu sonuçları tebrik edin Pekiştirme: aldığı olumlu sonuçları tebrik edin Yeniden denemesine izin verin Yeniden denemesine izin verin

18 Etkili Ders Çalışma Sorumluluk verin; evde düzenli yaptığı görevleri olsun Sorumluluk verin; evde düzenli yaptığı görevleri olsun Ders çalışma mekanı sabit olsun Ders çalışma mekanı sabit olsun Okuldan geldiğinde yatana kadar sahip olduğu zamanı nasıl planlamak istediğini sorun-planı kendi yapsın Okuldan geldiğinde yatana kadar sahip olduğu zamanı nasıl planlamak istediğini sorun-planı kendi yapsın Ders çalışırken başında beklemeyin Ders çalışırken başında beklemeyin Belli aralıklarla yanına gelerek nasıl gittiğini izleyin Belli aralıklarla yanına gelerek nasıl gittiğini izleyin

19 Ders çalışma- devam ½ saatte bir kısa molalar verin(5 dk) ½ saatte bir kısa molalar verin(5 dk) (Yaş ilerledikçe bu süre artabilir) Ödevleri onların yerine yapmayın Ödevleri onların yerine yapmayın Uzun ödevleri parçalara bölün Uzun ödevleri parçalara bölün Çalışırken ortamda dikkat dağıtıcı unsurlar olmasın ( tv, kardeş, ses vs) Çalışırken ortamda dikkat dağıtıcı unsurlar olmasın ( tv, kardeş, ses vs)

20 Soruna Dönüşmeden Önlem Sorumluluk duygusu Sorumluluk duygusu Odaklanma Odaklanma Soruları doğru okuma ve anlama Soruları doğru okuma ve anlama İnternette harcanan zaman İnternette harcanan zaman Türkçe’yi düzgün kullanmak Türkçe’yi düzgün kullanmak Kendini tam ifade edebilmek Kendini tam ifade edebilmek Ödev teslim tarihlerine uymak Ödev teslim tarihlerine uymak

21 Hangi Tutumlardan Kaçınalım Net olmayan mesaj Net olmayan mesaj Rüşvet Rüşvet Aşırı ödül/ ceza vermek Aşırı ödül/ ceza vermek Pazarlık Pazarlık Söylev vermek Söylev vermek Görmezden gelme Görmezden gelme Ana-baba arasında tutarsızlık; çifte mesaj vermek Ana-baba arasında tutarsızlık; çifte mesaj vermek

22 Sağlıklı çocuklar için.. Günlük tv ve bilgisayar kullanma saati sınırlı olmalı Günlük tv ve bilgisayar kullanma saati sınırlı olmalı Doğru model oluşturmak; aile kurallarına kendimiz uyalım Doğru model oluşturmak; aile kurallarına kendimiz uyalım İş-özel hayat dengesi; işi işte bırakmak İş-özel hayat dengesi; işi işte bırakmak Tüketim alışkanlıklarını dengelemek Tüketim alışkanlıklarını dengelemek


"Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum. Program Aile değerleri ;Rollerimiz ve Kurallar Aile değerleri ;Rollerimiz ve Kurallar Öz değer Duygusu Öz değer Duygusu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları