Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

D.E.Ü. Uygulama ve Araştırma Hastanesi Ağustos 2000’den Başlayan Çalışmalar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "D.E.Ü. Uygulama ve Araştırma Hastanesi Ağustos 2000’den Başlayan Çalışmalar."— Sunum transkripti:

1 D.E.Ü. Uygulama ve Araştırma Hastanesi Ağustos 2000’den Başlayan Çalışmalar

2 “B.U.T.” artış oranı Satınalma Maliyetleri İstek ve Gereksinimler Tahsilat oranı

3 Sağlık Hizmet Süreçleri Destek Hizmet Süreçleri Finansal Süreçler Faturalama Malzeme Yönetimi Dış Kaynak ?

4 “Malzeme Yönetimi” SARF Plan Eylem Kontrol Analiz Planlama Satınalma Teslim Depolama İç tüketim FİNANSAL SÜREÇLER-I

5 Malzeme Yönetimi Temel Sorunlar: Stok fazlalıkları Muadil malzeme çeşitliliği Yüksek bedelli malzemeler Şartnameler ve Uygunluk Teslim ve depolama sorunları Ara alım sıklığı Ödemelerde gecikmeler

6 Malzeme Yönetimi Temel felsefe: Uygun stok ve kritik stok tanımlamalarıyla, Doğru malzemenin En uygun fiyatla En uygun kalitede teminini; Uygun yerde depolanarak Uygun yerde kullanımını sağlamak.

7 Planlama Malzeme kartlarının ve kodlarının oluşturulması Ortalama tüketim, alım ve sunum fiyatına bilgi-işlemden ulaşılabilmesi Stok, kritik stok, maliyet, depo çıkış analizleri yaparak alım politikalarını belirlenmesi ve karar verilmesi Teknik şartnamelerin gözden geçirilmesi 0 100

8 Satınalma Rekabeti artıracak önlemlerin alınması Alternatif satınalma yöntemlerinin ve tedarikçilerin araştırılması İhalelerin Aralık-Ocak aylarına kaydırılması Uygun zamanda ödeme sağlanması 0 100

9 “İlaç İhalesi” 2001 de %43 iskonto 2002’ ye hazırlık “Tıbbi Malzeme İhalesi” 2002’ ye hazırlık “Merkez Laboratuarı İhalesi” 2002’ ye hazırlık Satınalma

10 Teslim Muayene komisyonlarına işlerlik kazandırılması ve etkin çalışması 0 100

11 Depolar İç depoların daraltılması Ana depoların ayrıntılı tanımlanması Yeni depoların oluşturulması Yapılanmış depolar Sarf, Eczane, Tıbbi Malzeme, Merkez Laboratuvarı, Demirbaş, Temizlik, Teknik Hizmetler 0 100

12 Depolarda Yapılanlar Son kullanım tarihi yaklaşan malzemenin kullanımının hızlandırılması Stokların izlenmesi Ek-6 dışındaki malzeme ve ilaçların faturalandırılması için sürekli fiyatların güncelleştirilmesi

13 Reuse Projesi Bütün kliniklerde reuse dökümü, Tümünün dezenfeksiyon ve sterilizasyon yöntemlerinin gözden geçirilmesi, HEDEF: Herbir malzeme için reuse oranı saptamak, buna göre planlama ve maliyet analizi yapmak

14 Demirbaş Referans numaraları verilmesi (Özür dileriz!) Bilgiişlem üzerinde demirbaş programı yapılması ABC analizleri Demirbaşların kayıtlarının bilgiişlemde tutulması

15 İstek-Gereksinim Anabilim Dalları’ndan 1 ve 5 yıllık gereksinim listeleri İsteklerin fiyatlandırılması ve amaçları saptandı.

16 Planlama Olası kaynaklar belirlenerek planlama yapılması Kaynak sağlamak amacıyla DPT’ye 3 adet projesi verilmesi

17 Satınalma Teknik şartnamelerin gereksinime yönelik ve çok katılıma olanak sağlayacak şekilde olması, Bakım-onarım ve yedek parça ücretlendirilmesi % yıllar Alım bedeli Parça hariç: % 2-5 Parça dahil: % Garanti

18 Bakım-Onarım Çalışmaları Tıbbi Cihazlar için standart bakım-onarım anlaşma formatları Tıbbi cihazlarla ilgili elektronik ortamda kimlik kartları Uygun fiyat ve kalitede hizmet sunun kuruluşlarla anlaşma (ör: cerrahi el aletleri ). Biyomedikal Mühendislik

19 Amaç Bakım onarım anlaşmalarını azaltmak, Anlaşmalı cihazlarda kontrolörlük, Cihaz ve yedek parça tamiri Tıbbi cihaz alımlarında teknik destek Hizmetiçi ve öğrenci eğitimi Yapılanlar Bina, personel Makine parkı İMYO ile eğitim protokolü

20 Terkin Bakım onarım kararında eş zamanlı terkin kararının gözden geçirilmesi, Düzenli terkinin sağlanması

21 “Faturalama” Plan Eylem Kontrol Analiz Fatura İş Akışlarının Çıkarılması Faturaların eksiksiz ve doğru oluşturulması En kısa sürede ilgili kuruma gönderilmesi Fatura bilgilerinin kurum ve hasta bazında takibi En kısa sürede ve eksiksiz ödemenin sağlanması FİNANSAL SÜREÇLER-II

22 Fatura İş Akışlarının Çıkarılması Hasta Kartının Açılması Hasta Kart Hareketleri Tahakkuka bağlanma Fatura Kontrol Sistemi Faturanın Gönderilmesi Faturanın Çekilmesi Hasta Kartının Kapatılması Ödeme Sevk Kurum İçi Etkinlikler Kurum Dışı Etkinlikler 0 100

23 Faturaların Eksiksiz Ve Doğru Oluşturulması Sevk zinciri ve Sevk evrakları Kodlama ve işlemlerin kayda geçirilmesi Epikriz-dosya-fatura uyumluluğu Yatış-Çıkış büroları (1,2,3,4,5. Katlar) Yatan hasta fatura takip bürosu (Z kat) Bilgi-işlem alt yapısı Fatura inceleme komisyonu

24 Faturaların Eksiksiz Ve Doğru Oluşturulması “Kodlama Çalışmaları” - Kodların gözden geçirilmesi - Bütçe uygulama talimatı-hastane uygulamaları arasında fark nedeniyle uyum çalışmaları - Ankara’ya bu konuda öneriler gönderilmesi

25 Faturaların Eksiksiz Ve Doğru Oluşturulması “Yapılanın Yazılması, Yazılanın Yapılması” Servislerde işlemlerin günlük olarak işlenmesi Malzemelerin ve ilaçların günlük olarak eczaneden çekilmesi ve işlenmesi Tetkik girişlerinin günlük olarak işlenmesi

26 Faturaların Eksiksiz Ve Doğru Oluşturulması “Yapılanın Yazılması, Yazılanın Yapılması” Ameliyat Paketleri Anestezi Paketleri Sabit işlem (A, B, C, D, E) Anestezi Paketleri Yapılan ek işlem Kullanılan malzeme Ameliyat paketleri kaldırıldı Sabit işlem (A, B, C, D, E)

27 Faturaların Eksiksiz Ve Doğru Oluşturulması “Yapılanın Yazılması, Yazılanın Yapılması” Sabit işlem (A, B, C, D, E) Yapılan ek işlem Kullanılan malzeme Sabit işlem (A, B, C, D, E) Anestezi Paketleri Yapılan ek işlem Kullanılan malzeme Anestezi paketleri kaldırılıyor

28 Faturaların Eksiksiz Ve Doğru Oluşturulması “Fatura İnceleme Komisyonu” Haziran 2001’de geri dönen faturalar için Fatura İnceleme Komisyonu kuruldu Kurumlara gitmeden (Yeşil Kart ve SSK) epikriz-dosya-fatura uyumluluğu sağlanıyor Fatura geri dönüş gerekçesine göre ilgili birim ve kişiye geri dönüş sağlandı

29 Faturaların En Kısa Sürede Gönderilmesi Tüm faturaların kurum bazında hasta çıkışından ilgili kuruma teslimine kadar geçen sürenin izlemi Günlük fatura çekimini, ilgili kurumun ödemesini kolaylaştıracak format Kurumlara lokalizasyonlara göre Sistematik gönderim (Elden, Posta, Kargo) “Tahsilat bürosu”

30 Fatura bilgilerinin kurum ve hasta bazında takibi Tüm faturaların kurum bazında ödemeye kadar izlemi 2 ay içinde ödenmemiş faturalar için mektup gönderilmesi Fatura takip formu (SSK, Yeşil Kart) “Tahsilat bürosu”

31 Fatura bilgilerinin kurum ve hasta bazında takibi Emekli Sandığı Hastaları aylık izlem, Maliyet analizi, Kardiyoloji, Göz, Genel Cerrahi, GKDC Paket Programların yaygınlaşması yönünde eğilim “Paket Programlar” Sabit işlem (A, B, C, D, E) Yapılan ek işlem Kullanılan malzeme H.D. Sabit işlem (A, B, C, D, E)

32 En kısa sürede ve eksiksiz ödemenin sağlanması Tahsilat bürosu elemanları tarafından tahakkuk ve ödeme noktalarının elden takipleri Başhekimlik düzeyinde ilgili kurumlarla periodik sorun çözme toplantıları ve iletişim Rektörlük ve Başhekimlik düzeyinde üst kurumlar ile iletişim 0 100


"D.E.Ü. Uygulama ve Araştırma Hastanesi Ağustos 2000’den Başlayan Çalışmalar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları