Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 15.04.2015 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 15.04.2015 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

3 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 2(21)1(22)3(43) Yoğun Bakım 1(4)- Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Ayaktan Tedavi Ünitesi 1 birim (11 yatak) Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik 9 poliklinik (6 oda) Tetkik Birimi 8 birim (8 oda) Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri

4 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 11-- Servis 55-- Yoğun Bakım 65-1 Ayaktan Tedavi Ünitesi 11-- Tetkik Birimi 11-- TOPLAM

5 Birim Adı Hamile Hemşire Sayısı Süt İzni Kullanan Hemşire Sayısı Emekli Olacak Hemşire Sayısı Kronik Hastalığı Olan Hemşire Sayısı Açıklama Yönetim -1--1,5 saat/gün Servis 111 Yoğun Bakım -1--1,5 saat/gün Ayaktan Tedavi Ünitesi TOPLAM YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

6 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 11-- Servis 55-- Yoğun Bakım 65-1 Ayaktan Tedavi Ünitesi 11-- Tetkik Birimi 11-- TOPLAM

7 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 1 7,1 ÖNLİSANS 5 35,7 LİSANS 642,8 YÜKSEKLİSANS 214,3 TOPLAM Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 2 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

8 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 41, ⇨ % 25,81 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 0, ⇨ % 2,35 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Bu kurumda ilerleme imkanım olduğunu düşünüyorum142,361,08 Normal bir gün içinde yapılabilecekten daha fazla işe sahip oluyorum 142,430,51 Bu kurum çalışanlarını daha ileri pozisyonlar için hazırlar.142,501,34 Bu kurumda başarı ödüllendirilir142,571,34 Günümüz koşullarına göre bu kurumda aldığım ücret tatmin edici142,571,34 Toplumda saygınlığı olan bir kurumda çalışıyorum143,790,70 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder143,860,77 Gereksiz görev ve projeler üzerinde çalışıyorum143,860,86 Bu kurumda hoşlanmadığım kişilerle birlikte çalışmak zorunda kalıyorum 143,930,92 Çalışma arkadaşlarımla iyi geçinirim144,140,53 TOPLAM ÖLÇEK143,220,43

10 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 770,0330,0 660,0440,0 Profesyonel Davranış 770,0330,0 660,0440,0 İletişim ve İşbirliği 770,07 330,03 Hasta Bakımı 880,0330,0 220,0770,0 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 990,0110,0 550,05 Eğitim ve Danışmanlık ,0110,01 880,0 Araştırma 550,0220,0330,0110,0440,0550,0 Yönetime Katılma 660,0440,0 110,0880,0110,0 GENEL 660,0440,0 550,05 Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi

11 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok BaşarılıBaşarılıYeterli Çok Başarılı BaşarılıYeterli Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% İletişim 2100,0 2 Profesyonel davranış 2100,0 2 Kuruma/işe bağlılık 2100,0 2 Uygulama 2100,0 2 Kalite bilinci 150, ,0 Vizyonerlik 2100,0 2 Memnuniyeti Sağlama 2100,0 2 Koçluk yapma 2100,0 2 Problem çözme 150, ,0 Ekip Liderliği 150, Yönetsel değişim 150, ,0 GENEL 2100,0 2

12 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:113) Tanıtım ve Bilgilendirme 3925,58152,92516,353,332,0 İletişim ve İlişkiler 4328,18454,92113,742,61,7 Bakım ve Tedavi 4932,08454,9149,263,9 GENEL MEMNUNİYET 3321,68152,93120,385,2

13 Tablo 7: 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:24) ,1136,52,5 Oral Mukozit (n:7) ,942,00,8 Düşme (n:5)* ,641,10,8 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:4) 83440,5

14 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı İTF Hastanesine Bağlı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

15 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 6 eğitim, 77 kişi (birim içi) Sempozyum ⇨ 1 eğitim, 3 kişi (kurum dışı) Kongre ⇨ 3 kongre, 5 kişi (2 kurum dışı, 1 kurum içi) Öğrenci Eğitimleri ⇨ 2 öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ Tıp öğrencileri 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

16 Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar Scarlet Road- Faz II Alzemier Koruyucu Tedavi Çalışması (yurtdışı merkezli) 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

17 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Veda partileri 3 defa, Yılbaşı partisi 1 defa, Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Mavi kapak toplama projesi ile alınan 11 tekerlekli iskemle ihtiyaç sahiplerine verildi. Atık yağ projesi

18

19 FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 21 (tüm servis yatakları) Yatan Hasta Sayısı: 25 Hemşire Sayısı: 8 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Nöroloji Anabilim Dalı

20 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi74 (24 SUT) (50 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı4672 (1086 SUT) (3586 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 1; Maks: 486 (ateş takibi) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen TL TL (845 İşlem) TL (241 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL TL

21 FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 4672 : 7 gün = 667 (Bir günlük işlem; 24 saat) 667 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 11 saat 6 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

22 FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (2.1 kat artış)

23 FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 34 / 68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: ,55 TL AD TOPLAM GELİR: ,42 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 34 NÖROLOJİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ

24 HEMŞİRE EKSİKLİĞİ 1-ACİL KADRO … 2-KURUM CAZİBESİNİN ARTTIRILMASI Ek ödeneklerin arttırılması Performans karşılığı ek ödenek sisteminin uygulanması Kesintisiz kreş hizmeti Vardiyalı çalışmaya uygun ulaşım hizmeti Eğitim faaliyetleri için maddi destek Fiziki koşulların düzeltilmesi Veri kirliliğinin önlenmesi Tıbbi sekreter ve hastabakıcı sayılarının arttırılması Tıbbi malzemelerin nitelik ve niceliğinin optimal düzeyde tutulması 3-GİRİŞİMSEL HİZMET VEYA HASTA BAKIMI OLMAYAN BİRİMLERDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN ALANDA GÖREVLENDİRİLMESİ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

25 EPİLEPSİ VE HEMŞİRELİK YAKLAŞIMI 5 Haziran 2014 İSTANBUL Ü NİVERSİTESİ İSTANBUL TIP FAK Ü LTESİ Kemal Atay Amfisi


"İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 15.04.2015 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları