Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YGS ÖNCESİ NE YAPMALI. ÜNİVERSİTE SINAVI İÇİN BİR STRATEJİNİZ VAR MI? ÜNİVERSİTE SINAVI İÇİN BİR STRATEJİNİZ VAR MI?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YGS ÖNCESİ NE YAPMALI. ÜNİVERSİTE SINAVI İÇİN BİR STRATEJİNİZ VAR MI? ÜNİVERSİTE SINAVI İÇİN BİR STRATEJİNİZ VAR MI?"— Sunum transkripti:

1 YGS ÖNCESİ NE YAPMALI

2 ÜNİVERSİTE SINAVI İÇİN BİR STRATEJİNİZ VAR MI? ÜNİVERSİTE SINAVI İÇİN BİR STRATEJİNİZ VAR MI?

3 Katsayı farkı ortadan kalktı, rekabet de arttı. Hazırlık aşamasında alanlara yönelik küçük stratejiler artı puan sağlıyor. Sayısalda YGS Türkçe soruları getirisi fen bilimleri soruları getirisine yakın değerde. Tercihlerinde hukuk olacak adaylar, LYS Türk Dili ve Edebiyatı testine önem vermeli. Dil alanında ise dil alan bilgisi ve Türkçe daha avantajlı. Katsayı farkı ortadan kalktı, rekabet de arttı. Hazırlık aşamasında alanlara yönelik küçük stratejiler artı puan sağlıyor. Sayısalda YGS Türkçe soruları getirisi fen bilimleri soruları getirisine yakın değerde. Tercihlerinde hukuk olacak adaylar, LYS Türk Dili ve Edebiyatı testine önem vermeli. Dil alanında ise dil alan bilgisi ve Türkçe daha avantajlı. Üniversite hazırlık sürecinde olan öğrenciler için girecekleri sınavlar aynı zamanda bir taktik sınavıdır. Her öğrencinin özel sınav stratejileri olabileceği gibi bazı ortak stratejiler de bulunmaktadır Üniversite hazırlık sürecinde olan öğrenciler için girecekleri sınavlar aynı zamanda bir taktik sınavıdır. Her öğrencinin özel sınav stratejileri olabileceği gibi bazı ortak stratejiler de bulunmaktadır

4 Sayısal alan stratejisi; Sayısaldan hazırlanan öğrenciler için en çok getirisi olan ders, YGS ve LYS'de toplam 90 soru ile matematiktir. Matematik testinin soru sayısı 120 olup tüm gelen sorular arasında % 36 orana sahiptir. Matematik dersine dair eksik bir konu, sonraya bırakılmamalıdır. Sayısaldan hazırlanan öğrenciler için en çok getirisi olan ders, YGS ve LYS'de toplam 90 soru ile matematiktir. Matematik testinin soru sayısı 120 olup tüm gelen sorular arasında % 36 orana sahiptir. Matematik dersine dair eksik bir konu, sonraya bırakılmamalıdır. Sayısal alandan hazırlanan öğrenciler için bilinmeyen diğer nokta ise YGS Türkçe soruları getirisinin YGS Fen bilimlerinde soruların getirisine yakın bir değerde olmasıdır. Bu bakımdan sayısalcı öğrencilerin mutlaka Türkçe dersine ağırlık vermeleri avantajlarına olacaktır Sayısal alandan hazırlanan öğrenciler için bilinmeyen diğer nokta ise YGS Türkçe soruları getirisinin YGS Fen bilimlerinde soruların getirisine yakın bir değerde olmasıdır. Bu bakımdan sayısalcı öğrencilerin mutlaka Türkçe dersine ağırlık vermeleri avantajlarına olacaktır

5 Mimarlık ve mühendislik gibi bölümleri düşünen yani MF4 puanı ile tercih yapacak öğrencilerin YGS de %11 Türkçe, %14 Matematik %6 Sosyal %9 Fen Bilimlerinin etkisi olduğunu bilmesi gerekmektedir. Burada da Türkçe dersi YGS de büyük katkısı olan derslerden biridir. Mimarlık ve mühendislik gibi bölümleri düşünen yani MF4 puanı ile tercih yapacak öğrencilerin YGS de %11 Türkçe, %14 Matematik %6 Sosyal %9 Fen Bilimlerinin etkisi olduğunu bilmesi gerekmektedir. Burada da Türkçe dersi YGS de büyük katkısı olan derslerden biridir. LYS ye baktığımızda Matematik %22,Geometri %11, Fizik %13 en yüksek etkiye sahip derslerdir. LYS ye baktığımızda Matematik %22,Geometri %11, Fizik %13 en yüksek etkiye sahip derslerdir.

6 Tercihlerinde tıp, diş hekimliği, eczacılık, moleküler biyoloji, beslenme ve diyetetik gibi sağlık bölümlerine yer verecek adaylar için MF-3 puanına Türkçe dersinin % 11, sosyal bilimlerin % 7, geometri testinin % 5, biyoloji testinin % 15 ağırlığı vardır. Tercihlerinde tıp, diş hekimliği, eczacılık, moleküler biyoloji, beslenme ve diyetetik gibi sağlık bölümlerine yer verecek adaylar için MF-3 puanına Türkçe dersinin % 11, sosyal bilimlerin % 7, geometri testinin % 5, biyoloji testinin % 15 ağırlığı vardır. Bu durumun puan getirisine de etkisi gözlenmektedir. Örneğin MF-3 puan türünde YGS Sosyal Bilimler testinde 40 soruda getirisi ortalama 36 puan iken, LYS Geometri testinde 30 sorudaki getirisi ortalama 18 puan olmaktadır. Bu durumun puan getirisine de etkisi gözlenmektedir. Örneğin MF-3 puan türünde YGS Sosyal Bilimler testinde 40 soruda getirisi ortalama 36 puan iken, LYS Geometri testinde 30 sorudaki getirisi ortalama 18 puan olmaktadır.

7 Tercihlerinde YGS-2 puanıyla hemşirelik, ebelik, fizyoterapi ve rehabilitasyon, kimya öğretmenliğine yer verecek adaylar için 1 Fen sorusunun getirisi, 1,5 matematik sorusunun getirisine eşdeğer. Tercihlerinde YGS-2 puanıyla hemşirelik, ebelik, fizyoterapi ve rehabilitasyon, kimya öğretmenliğine yer verecek adaylar için 1 Fen sorusunun getirisi, 1,5 matematik sorusunun getirisine eşdeğer. Bu alanda adaylar Türkçe ve sosyal bilimler testini matematik ve fen bilimlerindeki yapamadıkları soruların telafisi için kullanabilir. Bu alanda adaylar Türkçe ve sosyal bilimler testini matematik ve fen bilimlerindeki yapamadıkları soruların telafisi için kullanabilir.

8 Eşit ağırlık alan stratejisi; Katsayı eşitlenmesi ve hukuk fakültelerinin çok talep edilmesinden dolayı Eşit Ağırlıktan hazırlanan gruba bir miktar daha önceden alanı sayısal olan öğrencilerin yönelmesi bekleniyor.Buna Psikoloji ve PDR gibi gözde bölümleri de ekleyebiliriz. Katsayı eşitlenmesi ve hukuk fakültelerinin çok talep edilmesinden dolayı Eşit Ağırlıktan hazırlanan gruba bir miktar daha önceden alanı sayısal olan öğrencilerin yönelmesi bekleniyor.Buna Psikoloji ve PDR gibi gözde bölümleri de ekleyebiliriz. Bu alandaki öğrenciler için favori dersler matematik ve Türk dili ve edebiyatıdır. Sınava hazırlanırken matematik ağırlıklı konu tekrarı yapmaları ve en azından bir tane Türk dili ve edebiyatına yönelik bir kaynak bitirmelerinde fayda vardır. Bu alandaki öğrenciler için favori dersler matematik ve Türk dili ve edebiyatıdır. Sınava hazırlanırken matematik ağırlıklı konu tekrarı yapmaları ve en azından bir tane Türk dili ve edebiyatına yönelik bir kaynak bitirmelerinde fayda vardır.

9 Tercihlerinde hukuk olacak adaylar için, LYS Türk dili ve edebiyatı testinin getirisi en fazla. Tercihlerinde hukuk olacak adaylar için, LYS Türk dili ve edebiyatı testinin getirisi en fazla. YGS ve LYS soru sayıları göz önünde bulundurulduğunda TM-2'de, 160 puan Türkçe ve Türk dili testinden gelirken, matematik testlerindeki soruların toplam getirisi 115 puan olmaktadır. YGS ve LYS soru sayıları göz önünde bulundurulduğunda TM-2'de, 160 puan Türkçe ve Türk dili testinden gelirken, matematik testlerindeki soruların toplam getirisi 115 puan olmaktadır. Fen bilimlerinden 6-7 konu belirlenerek uzmanlaşılabilir. Fen bilimlerinden 6-7 konu belirlenerek uzmanlaşılabilir.

10 Sözel ve dil alan stratejisi; Sınava giren adayların yaklaşık üçte ikisi sözelden olmasına rağmen, üniversite kontenjanlarının üçte ikisi sayısal alandaki öğrencilere yöneliktir. Bu sene özellikle matematikten sıkıntısı olanın eşit ağırlıktan sözel alana geçeceği düşünülürse sözel tercihi yapacak adayların daha stratejik çalışmaları, zamanı daha verimli değerlendirmeleri gerekmektedir. Sınava giren adayların yaklaşık üçte ikisi sözelden olmasına rağmen, üniversite kontenjanlarının üçte ikisi sayısal alandaki öğrencilere yöneliktir. Bu sene özellikle matematikten sıkıntısı olanın eşit ağırlıktan sözel alana geçeceği düşünülürse sözel tercihi yapacak adayların daha stratejik çalışmaları, zamanı daha verimli değerlendirmeleri gerekmektedir. Dil alanından hazırlanan adaylar için dil puan türüne göre, öncelikle dil alan bilgisi ve sonra da Türkçe dersi önemli olmaktadır. Dil alanından hazırlanan adaylar için dil puan türüne göre, öncelikle dil alan bilgisi ve sonra da Türkçe dersi önemli olmaktadır.

11 LYS’ NİN ETKİSİ LYS’ NİN ETKİSİ

12 YGS sonuçları ortalama değerlendirmenin %28-32 sine karşılık gelmektedir. Bundan dolayı YGS öncesi çalışmalarınıza mutlaka LYS konularının da ekleyin. Çünkü genel puanınızın büyük bir bölümünü LYS sonuçları oluşturacaktır. YGS sonuçları ortalama değerlendirmenin %28-32 sine karşılık gelmektedir. Bundan dolayı YGS öncesi çalışmalarınıza mutlaka LYS konularının da ekleyin. Çünkü genel puanınızın büyük bir bölümünü LYS sonuçları oluşturacaktır.

13 NASIL SORU ÇÖZELİM? NASIL SORU ÇÖZELİM?

14 1. Geçmiş yıllarda çıkmış olan soruları mutlaka elden geçirmeli soru tarzlarını kavramalı ve buradan hareketle eksik noktaları yakalamış olmalıdır. 1. Geçmiş yıllarda çıkmış olan soruları mutlaka elden geçirmeli soru tarzlarını kavramalı ve buradan hareketle eksik noktaları yakalamış olmalıdır. 2. Çokça soru çözerek soru çözme tarzımızı oluşturmuş olmalısınız. Soru çözerken kullandığınız kısa yollar veya formüller artık tam anlamıyla kavranmış olmalıdır. 2. Çokça soru çözerek soru çözme tarzımızı oluşturmuş olmalısınız. Soru çözerken kullandığınız kısa yollar veya formüller artık tam anlamıyla kavranmış olmalıdır. 3. Bazen doğru cevabı bulurken bazen de yanlışları eleyerek doğruya ulaşma tekniğini kullanmayı kavramış olmalısınız. 3. Bazen doğru cevabı bulurken bazen de yanlışları eleyerek doğruya ulaşma tekniğini kullanmayı kavramış olmalısınız.

15 4. Konulara göre soru dağılımları hakkında bilgiler oturaklaşmış olmalı, fazla soru çıktığı bilinen konularak mutlaka daha ağırlık verilmeli. Bunun yanı sırada az soru çıkmış buna çalışmayayım mantığının çokta sağlıklı olmadığı bilinmelidir. 4. Konulara göre soru dağılımları hakkında bilgiler oturaklaşmış olmalı, fazla soru çıktığı bilinen konularak mutlaka daha ağırlık verilmeli. Bunun yanı sırada az soru çıkmış buna çalışmayayım mantığının çokta sağlıklı olmadığı bilinmelidir. 5. Test çözme hızınızı en iyi kontrol edeceğiniz yer denemelerdir. Eğer denemelerde soruları yetiştiremiyorsanız yavaşsınız demektir.(Bu ifadem sen sonuna doğru konuların tamamı işlendiğinde daha önem kazanmaktadır.) Bu hızlandırmamın çok fazla yolu yok, sizde bilirsiniz ki bunu tek yolu konu eksiklerini bilerek bolca soru çözmektir. 5. Test çözme hızınızı en iyi kontrol edeceğiniz yer denemelerdir. Eğer denemelerde soruları yetiştiremiyorsanız yavaşsınız demektir.(Bu ifadem sen sonuna doğru konuların tamamı işlendiğinde daha önem kazanmaktadır.) Bu hızlandırmamın çok fazla yolu yok, sizde bilirsiniz ki bunu tek yolu konu eksiklerini bilerek bolca soru çözmektir.

16 6. Eksik olduğunuz konu ile alakalı olarak konuları tespit etmek ve onların üzerine odaklanmak sınavlara hazırlanan öğrenciler için en önemli net arttırma tekniğidir. 6. Eksik olduğunuz konu ile alakalı olarak konuları tespit etmek ve onların üzerine odaklanmak sınavlara hazırlanan öğrenciler için en önemli net arttırma tekniğidir. 7. Bunların yanı sıra nerelerde yanlış yapıldığının ve bu yanlışın neden yapıldığının çabucak kavranması gerekmektedir 7. Bunların yanı sıra nerelerde yanlış yapıldığının ve bu yanlışın neden yapıldığının çabucak kavranması gerekmektedir

17 Yanlış yapılmasının birkaç sebebi vardır. Bunu maddeler halinde açacak olursak; Yanlış yapılmasının birkaç sebebi vardır. Bunu maddeler halinde açacak olursak; a. Konu eksiği b. İşlem hatası ve dikkatsizlik c. Okuduğunu iyi anlayamama d. Konuyu hiç bilmeme e. Konuyu birbirine karıştırma a. Konu eksiği b. İşlem hatası ve dikkatsizlik c. Okuduğunu iyi anlayamama d. Konuyu hiç bilmeme e. Konuyu birbirine karıştırma

18 Yukarıdaki bu maddeler göz önünde bulundurulduğunda tespit net olarak yapılmış. Teşhis aşaması sonuçlanmış ve tedaviye geçilmiş olacaktır. Yukarıdaki bu maddeler göz önünde bulundurulduğunda tespit net olarak yapılmış. Teşhis aşaması sonuçlanmış ve tedaviye geçilmiş olacaktır. Buradan hareketler konu ise probleminiz konuya odaklanılmalı soru ise bolca soru çözülmesi dikkatsizlik ise dikkati arttırmak için egzersiz yapılmalı yani bolca benzer soru çözülmelidir. Çözülmesi gereken soru sayısı sabit değildir. Kişinin hızı ve konu eksiğine göre değişir. Kendi seviyenizden başlayarak her hafta soru sayınızı arttırmaya çalışın. Çözülmesi gereken soru sayısı sabit değildir. Kişinin hızı ve konu eksiğine göre değişir. Kendi seviyenizden başlayarak her hafta soru sayınızı arttırmaya çalışın.

19 Deneme Sınavına Girdim, Nasıl Analiz Etmem Gerekir? Deneme Sınavına Girdim, Nasıl Analiz Etmem Gerekir?

20 Deneme sınavları hazırlık sürecinde bir boy aynası hükmünde olacaktır. Yapılan her deneme sınavı, işlenen konular ve yapılan çalışmaların yeterliliği veya yetersizliği konusunda önemli ipuçları sağlayacaktır. Deneme sınavlarından daha çok verim elde edilmesi için kurallara uyulması gerekir. Deneme sınavları hazırlık sürecinde bir boy aynası hükmünde olacaktır. Yapılan her deneme sınavı, işlenen konular ve yapılan çalışmaların yeterliliği veya yetersizliği konusunda önemli ipuçları sağlayacaktır. Deneme sınavlarından daha çok verim elde edilmesi için kurallara uyulması gerekir. Nitelikli deneme sınavları olun Yalnızca konu bağlantılı uygulanan sınavlar, yalnızca işlenen konuların öğrenme derecesini vereceğinden dolayı adayın gerçek seviyesini yansıtmayabilir. Bundan dolayı tüm YGS konularını içeren, ölçme ve değerlendirme kriterlerine uygun olarak hazırlanmış denemeler tercih edilmelidir. Nitelikli deneme sınavları olun Yalnızca konu bağlantılı uygulanan sınavlar, yalnızca işlenen konuların öğrenme derecesini vereceğinden dolayı adayın gerçek seviyesini yansıtmayabilir. Bundan dolayı tüm YGS konularını içeren, ölçme ve değerlendirme kriterlerine uygun olarak hazırlanmış denemeler tercih edilmelidir.

21 Sınav uygulama sıklığı ne olmalı? Sınav uygulama sıklığı ne olmalı? Sınava 1 aylık zaman dilimi kaldığında; İlk iki hafta 2 günde bir sınav, sınava 2 hafta kala ise günde bir deneme sınavı olmak daha uygundur. Sınavın uygulamasının sabah saat 10.00'da olması, sınav süresine dikkat edilmesi, mümkünse sonuçların cevap kâğıdına kodlanması, sınav süresine uyulması, sınava ara verilmemesine dikkat edilmelidir. Sınav bittikten sonra bir müddet dinlendikten sonra telafi çalışmalarına başlanmalıdır. Sınava 1 aylık zaman dilimi kaldığında; İlk iki hafta 2 günde bir sınav, sınava 2 hafta kala ise günde bir deneme sınavı olmak daha uygundur. Sınavın uygulamasının sabah saat 10.00'da olması, sınav süresine dikkat edilmesi, mümkünse sonuçların cevap kâğıdına kodlanması, sınav süresine uyulması, sınava ara verilmemesine dikkat edilmelidir. Sınav bittikten sonra bir müddet dinlendikten sonra telafi çalışmalarına başlanmalıdır.

22 Deneme sınavları gerçekçi analiz edilmeli Yanlış cevaplandırılan sorulara yönelik eksiklikler sınavdan sonra tekrar edilmeli, hata ve eksiklerini giderme yoluna gidilmelidir. Bu konuda pratik olarak önerilen telafi yöntemi şöyle olabilir: Örneğin, adaylar işledikleri halde yapamadıkları veya yanlış yaptıkları her soru için deneme sonrasında bir dahaki deneme sınavına kadar 10 soru çözmeli veya konu tekrarı yapmalıdır. Deneme sınavları gerçekçi analiz edilmeli Yanlış cevaplandırılan sorulara yönelik eksiklikler sınavdan sonra tekrar edilmeli, hata ve eksiklerini giderme yoluna gidilmelidir. Bu konuda pratik olarak önerilen telafi yöntemi şöyle olabilir: Örneğin, adaylar işledikleri halde yapamadıkları veya yanlış yaptıkları her soru için deneme sonrasında bir dahaki deneme sınavına kadar 10 soru çözmeli veya konu tekrarı yapmalıdır.

23 Bu şekilde nokta çalışmalarla az zamanda eksiklikler telafi edilecektir. Ancak deneme sınavı sonuçları iyi bir şekilde değerlendirildiğinde bir anlam kazanır. Eğer böyle bir gayret içerisine girilmezse, belli bir süre sonra aynı deneme sınavını çözdüğünüzde yine benzer hataları tekrarlamak sürpriz olmayacaktır. Bu şekilde nokta çalışmalarla az zamanda eksiklikler telafi edilecektir. Ancak deneme sınavı sonuçları iyi bir şekilde değerlendirildiğinde bir anlam kazanır. Eğer böyle bir gayret içerisine girilmezse, belli bir süre sonra aynı deneme sınavını çözdüğünüzde yine benzer hataları tekrarlamak sürpriz olmayacaktır. Her derse ayıracağınız süre belirlenmeli. Sınav süresinden dakika önce bitirilecek şekilde hazırlanılmalı. Her derse ayıracağınız süre belirlenmeli. Sınav süresinden dakika önce bitirilecek şekilde hazırlanılmalı.

24 YGS'de En Çok Soru Gelen Konular YGS'de En Çok Soru Gelen Konular

25 Gerçekleşen YGS'lerde testlere yönelik şu konu analizleri yapılabilir. Sınavlarında tüm adaylara puan getirisi yüksek olan matematik testinde sorulan 40 sorunun 20 tanesi rasyonel sayılar, üstlü-köklü ifadeler, çarpanlara ayırma ve problemlerden gelmiştir. Geometri dersinde ise en çok soru getirisi olan konular açı-kenar bağıntıları, çember ve analitik geometri olmuştur. Gerçekleşen YGS'lerde testlere yönelik şu konu analizleri yapılabilir. Sınavlarında tüm adaylara puan getirisi yüksek olan matematik testinde sorulan 40 sorunun 20 tanesi rasyonel sayılar, üstlü-köklü ifadeler, çarpanlara ayırma ve problemlerden gelmiştir. Geometri dersinde ise en çok soru getirisi olan konular açı-kenar bağıntıları, çember ve analitik geometri olmuştur.

26 Fen bilimlerinde madde ve özellikleri, ısı ve sıcaklık, optik, atomun yapısı, periyodik tablo, kimyasal denklemler, kalıtım ve evrim en çok soru getirisi olan konulardandır. Fen bilimlerinde madde ve özellikleri, ısı ve sıcaklık, optik, atomun yapısı, periyodik tablo, kimyasal denklemler, kalıtım ve evrim en çok soru getirisi olan konulardandır.

27 Sosyal bilimler testinde ise soru dağılımı farklı olmakla birlikte son iki yılda en çok soru gelen konular tarih bilimine giriş, İslam tarihi, Kurtuluş Savaşı, Atatürk ilke ve inkılapları, iklim bilgisi, yerin şekillenmesi, nüfus ve yerleşme, doğal afetler konuları olmuştur. Bu yıl Din Kült. Ve Ahlak Bilg. den de soru gelecektir. Sosyal bilimler testinde ise soru dağılımı farklı olmakla birlikte son iki yılda en çok soru gelen konular tarih bilimine giriş, İslam tarihi, Kurtuluş Savaşı, Atatürk ilke ve inkılapları, iklim bilgisi, yerin şekillenmesi, nüfus ve yerleşme, doğal afetler konuları olmuştur. Bu yıl Din Kült. Ve Ahlak Bilg. den de soru gelecektir.

28 Unutmayı Engellemek İçin Neler Yapmalı Unutmayı Engellemek İçin Neler Yapmalı

29 1. Planlı ve programlı olmayı alışkanlık haline getiriniz, sıradan ve kendiliğinden gelişen ve şekillenen bir hayatınız olmasın. 1. Planlı ve programlı olmayı alışkanlık haline getiriniz, sıradan ve kendiliğinden gelişen ve şekillenen bir hayatınız olmasın. 2. Bir hedef belirlemenin yanı sıra gerçekçi hedef olmasına dikkat ediniz. 2. Bir hedef belirlemenin yanı sıra gerçekçi hedef olmasına dikkat ediniz. 3. Yeterli ve dizenli bir dinlenme planınız olsun ve bunun en önemli kısmında uykuyu planlamayı unutmayınız 3. Yeterli ve dizenli bir dinlenme planınız olsun ve bunun en önemli kısmında uykuyu planlamayı unutmayınız

30 4. Sadece sınavlara hazırlık sürecinde değil, hayatın kendisinin de bir anlamı olduğunu unutmayın ve hayata dair amacınız ve hedefiniz kendi değerlerinizle uyum içerisinde olsun. 4. Sadece sınavlara hazırlık sürecinde değil, hayatın kendisinin de bir anlamı olduğunu unutmayın ve hayata dair amacınız ve hedefiniz kendi değerlerinizle uyum içerisinde olsun. 5. Mutlaka öğrenmenin hemen sonrasında ve uzun bir süre devam edecek şekilde öğrendiğiniz tüm konulara için bir tekrar planlaması yapın. Tekrar unutmayı en aza indirir 5. Mutlaka öğrenmenin hemen sonrasında ve uzun bir süre devam edecek şekilde öğrendiğiniz tüm konulara için bir tekrar planlaması yapın. Tekrar unutmayı en aza indirir

31 . 6. Uyku öncesinde yapılan ve uyanınca tekrar edilen konu en iyi öğrenilen konudur. Öğrenme tamamlandıktan sonra ikinci eşref vaktinden ( ) sonra bir başka faaliyete girmeden hemen uykuya veya dinlenmeye çekilin. Uyku unutmayı azattır.. 6. Uyku öncesinde yapılan ve uyanınca tekrar edilen konu en iyi öğrenilen konudur. Öğrenme tamamlandıktan sonra ikinci eşref vaktinden ( ) sonra bir başka faaliyete girmeden hemen uykuya veya dinlenmeye çekilin. Uyku unutmayı azattır. 7. Öğrenilen her konu sonrasında, bilgilerin pekişmesini sağlamak için bolca soru çözerek konunun pekişmesini sağlayın. 7. Öğrenilen her konu sonrasında, bilgilerin pekişmesini sağlamak için bolca soru çözerek konunun pekişmesini sağlayın.

32 8. Konu tekrarlarında, altı çizme renkli kalem kullanma tekniklerinden yararlanınız. Çalıştığınız kitabın içine veya not defterinize gerekli notlar almayı ihmal etmeyin. 8. Konu tekrarlarında, altı çizme renkli kalem kullanma tekniklerinden yararlanınız. Çalıştığınız kitabın içine veya not defterinize gerekli notlar almayı ihmal etmeyin. Grafikler hakkındaki açıklayıcı bilgileri veya anlama gayretinizi tekrar çalışırken faydalı olması için mutlaka kenarına not alınız. Kitap sayfalarındaki boşluklara da not alabileceğinizi unutmayınız. Bu teknikleri unutmanın önündeki önemli engelleridir. “Unutmayı istemiyorsanız sağ elinizde(yazarak çalışma) yardım isteyin.” Grafikler hakkındaki açıklayıcı bilgileri veya anlama gayretinizi tekrar çalışırken faydalı olması için mutlaka kenarına not alınız. Kitap sayfalarındaki boşluklara da not alabileceğinizi unutmayınız. Bu teknikleri unutmanın önündeki önemli engelleridir. “Unutmayı istemiyorsanız sağ elinizde(yazarak çalışma) yardım isteyin.”

33 9. Tekrar edilmeyen veya kullanılmayan tüm bilgiler unutmaya mahkûmdur. Çalışmanın bitimine doğru öğrendiğiniz konulara ayırmanız dinlenme öncesinde yapılacak en son çalışmadır. Öğrendiğiniz konuları tekrar edip çalışmayı sonlandırınız 9. Tekrar edilmeyen veya kullanılmayan tüm bilgiler unutmaya mahkûmdur. Çalışmanın bitimine doğru öğrendiğiniz konulara ayırmanız dinlenme öncesinde yapılacak en son çalışmadır. Öğrendiğiniz konuları tekrar edip çalışmayı sonlandırınız

34 10. Öğrenilen konuların hatırlanamamasının sebeplerinden beklide en önemlisi, çoğu zaman ara vermeden çalışmaya çalışmaktır. Ara vermemenin sebeplerinden biride çalışmayı çabuk sonlandırıp kalmak düşüncesi en üzücü düşüncedir. 10. Öğrenilen konuların hatırlanamamasının sebeplerinden beklide en önemlisi, çoğu zaman ara vermeden çalışmaya çalışmaktır. Ara vermemenin sebeplerinden biride çalışmayı çabuk sonlandırıp kalmak düşüncesi en üzücü düşüncedir. Çalışma esnasında verilen anlamlı aralar, öğrenmeyi daha verimli hale getirmektedir. İnsan zihni dinlenme esnasında öğrendiği yeni bilgiler arasında bağ kurma işlemiyle uğraşmaktadır. Buda bilgilerin daha fazlaca pekişmesi sonucunu doğurmaktadır Çalışma esnasında verilen anlamlı aralar, öğrenmeyi daha verimli hale getirmektedir. İnsan zihni dinlenme esnasında öğrendiği yeni bilgiler arasında bağ kurma işlemiyle uğraşmaktadır. Buda bilgilerin daha fazlaca pekişmesi sonucunu doğurmaktadır

35 Olumluyu Görme Algısı Olumluyu Görme Algısı

36 “Çalışıyorum ama olmuyor.” “Çalışıyorum ama olmuyor.” Şu sıralarda sınavlara hazırlanan öğrencilerin en çok yakındığı durum, çok çalıştıkları halde sınavlarında istedikleri başarıyı yakalayamamalarıdır. Önce şu bilinmelidir ki, öğrenme göreceli bir kavramdır. Bazıları için bir kez okuma, öğrenme için yeterli iken bazıları için bu okuma birden fazla olabilmektedir. Bu tür yakınmaların temel nedeni, konuya ilişkin ön bilgilerin yetersizliği kaynaklanabilir. Bu durumda yapılması gereken ise, öncelikle konuya ilişkin temel bilgilerin öğrenilmesidir. Şu sıralarda sınavlara hazırlanan öğrencilerin en çok yakındığı durum, çok çalıştıkları halde sınavlarında istedikleri başarıyı yakalayamamalarıdır. Önce şu bilinmelidir ki, öğrenme göreceli bir kavramdır. Bazıları için bir kez okuma, öğrenme için yeterli iken bazıları için bu okuma birden fazla olabilmektedir. Bu tür yakınmaların temel nedeni, konuya ilişkin ön bilgilerin yetersizliği kaynaklanabilir. Bu durumda yapılması gereken ise, öncelikle konuya ilişkin temel bilgilerin öğrenilmesidir.

37 Bilginin kazanılması belli basamakları izler Bilginin kazanılması belli basamakları izler Eğitim psikologları insanların bir şeyler öğrenebilmesi, hatırlaması, bilgiler arasında transferi sağlayabilmesi için zihinsel bazı basamaklardan geçilmesi gerektiğini ifade etmektedirler. Bunun ilk basağı “bilgi” olmaktadır. Öğrencilerin en çok zorlandı da bilgi basamağıdır. Çünkü bilgi basamağı hatırlamaya dayalı olduğundan unutulması en kolay bu basamaktır. Öğrenilen bilgilerin unutulmaması için tekrar çok önemlidir. Eğitim psikologları insanların bir şeyler öğrenebilmesi, hatırlaması, bilgiler arasında transferi sağlayabilmesi için zihinsel bazı basamaklardan geçilmesi gerektiğini ifade etmektedirler. Bunun ilk basağı “bilgi” olmaktadır. Öğrencilerin en çok zorlandı da bilgi basamağıdır. Çünkü bilgi basamağı hatırlamaya dayalı olduğundan unutulması en kolay bu basamaktır. Öğrenilen bilgilerin unutulmaması için tekrar çok önemlidir.

38 Bilgi basamağını “kavrama” basamağı izler. Bir dersin kavranması, konunun anlamlandırılmasını anlamasını ifade eder. Bunun için öğrencilerin gördüğü konuları evde özetleyerek yazması veya tekrar etmesi en akıllıca yoldu. Kavrama basamağından sonra “uygulama” yani problem çözme basamağı takip eder. Bütün bunlardan sonra ancak konuya ilişkin gerekli bilgiye sahip olup, konu kavrandığında problem çözümüne geçilmelidir. Bilgi basamağını “kavrama” basamağı izler. Bir dersin kavranması, konunun anlamlandırılmasını anlamasını ifade eder. Bunun için öğrencilerin gördüğü konuları evde özetleyerek yazması veya tekrar etmesi en akıllıca yoldu. Kavrama basamağından sonra “uygulama” yani problem çözme basamağı takip eder. Bütün bunlardan sonra ancak konuya ilişkin gerekli bilgiye sahip olup, konu kavrandığında problem çözümüne geçilmelidir.

39 Kendinizi, başkalarıyla kıyaslamaktan uzak durun, Kendinizi, başkalarıyla kıyaslamaktan uzak durun, Her öğrenci gelişim özellikleri aynı düzeyde değildir. Bunun doğal sonucu olarak çevredeki bazı öğrenciler daha başarılı, bazıları da düşük puanlar alacaktır. Budan dolayı “ben neden şu öğrencinin başarısına ulaşamıyorum?” türünden yaklaşımlar yersizdir. Burada öğrencilerden beklenen kendi potansiyellerin farkında olup bunları geliştirme yönünde çaba içersinde olmalarıdır. Öğrencilerin hedefe yönelik gösterilecek her gayret, onları hedefe adım adım yaklaştıracaktır. Yeter ki, bu konuda gerekli sabır gösterilebilsin. Her öğrenci gelişim özellikleri aynı düzeyde değildir. Bunun doğal sonucu olarak çevredeki bazı öğrenciler daha başarılı, bazıları da düşük puanlar alacaktır. Budan dolayı “ben neden şu öğrencinin başarısına ulaşamıyorum?” türünden yaklaşımlar yersizdir. Burada öğrencilerden beklenen kendi potansiyellerin farkında olup bunları geliştirme yönünde çaba içersinde olmalarıdır. Öğrencilerin hedefe yönelik gösterilecek her gayret, onları hedefe adım adım yaklaştıracaktır. Yeter ki, bu konuda gerekli sabır gösterilebilsin.

40 Çalışmada devamlılık önemlidir. Öğrencilerin çoğu, ilk başlarda yoğun ve ağır bir çalışma temposuna girmektedirler. İlk zamanlar motivasyon çokluğundan dolayı bu ağırlık pek hissedilmez; fakat zamanla ilk istekliliğin doğal olarak kaybolmasıyla birlikte bu yoğunluk dayanılmaz hale gelir ve çalışma adına geri adımlar atılmaya başlanır. Çalışmada devamlılık önemlidir. Öğrencilerin çoğu, ilk başlarda yoğun ve ağır bir çalışma temposuna girmektedirler. İlk zamanlar motivasyon çokluğundan dolayı bu ağırlık pek hissedilmez; fakat zamanla ilk istekliliğin doğal olarak kaybolmasıyla birlikte bu yoğunluk dayanılmaz hale gelir ve çalışma adına geri adımlar atılmaya başlanır.

41 Bu durum öğrencilerde öz güvenlerinin olumsuz bir şekilde etkilenmesine neden olur. Bir süre sonra çok çalışan öğrenci, hiç çalışmayan öğrenciye döner. Bu durumunda farkında olan öğrenciler danışman öğretmenlerinden yardım almasında fayda vardır. Unutmamak gerekir ki, sınav uzun süreçli bir maraton gibidir. Sınavda başarı, kısa süreli çok çalışmayla değil, devamlılık gösteren çalışmayla sağlanabilir. Bu durum öğrencilerde öz güvenlerinin olumsuz bir şekilde etkilenmesine neden olur. Bir süre sonra çok çalışan öğrenci, hiç çalışmayan öğrenciye döner. Bu durumunda farkında olan öğrenciler danışman öğretmenlerinden yardım almasında fayda vardır. Unutmamak gerekir ki, sınav uzun süreçli bir maraton gibidir. Sınavda başarı, kısa süreli çok çalışmayla değil, devamlılık gösteren çalışmayla sağlanabilir.

42 Çalışma alışkanlığı kazanmak için program şarttır. Çalışma alışkanlığı kazanmak için program şarttır. Çabanın ve zamanın en ekonomik biçimde kullanılmasının ön şartı çalışma saatlerinin bir programa bağlanmasıdır. Düzenli bir çalışma programı yapmak ve uygulamak başlangıçta kişiye zor gelebilir. Ancak böyle bir uygulamanın devamı, belli saatlerde belli işlerin yapılması ders çalışma alışkanlığının kazanılmasını sağlar. Çalışma zamanı gibi çalışma yerinin de belli olması, verimli çalışma için gerekli koşullardan biridir Çabanın ve zamanın en ekonomik biçimde kullanılmasının ön şartı çalışma saatlerinin bir programa bağlanmasıdır. Düzenli bir çalışma programı yapmak ve uygulamak başlangıçta kişiye zor gelebilir. Ancak böyle bir uygulamanın devamı, belli saatlerde belli işlerin yapılması ders çalışma alışkanlığının kazanılmasını sağlar. Çalışma zamanı gibi çalışma yerinin de belli olması, verimli çalışma için gerekli koşullardan biridir

43 Yeterince çalışıyorsanız, yeterince de dinlenmelisiniz. Başarılı olmak için, çalışmak tek başına yeterli değildir. Yorgunluk halinde, dinlenerek bedensel ve ruhsal enerji toplanılmalıdır. Dinlenmek demek hiçbir şey yapmıyor olmak değildir. Yeterince çalışıyorsanız, yeterince de dinlenmelisiniz. Başarılı olmak için, çalışmak tek başına yeterli değildir. Yorgunluk halinde, dinlenerek bedensel ve ruhsal enerji toplanılmalıdır. Dinlenmek demek hiçbir şey yapmıyor olmak değildir.

44 Dinlenme sürecinde sosyal aktivitelerde bulunmak en akıllıca bir yaklaşımdır. Ders çalışma alanlarını değiştirmek, arkadaşlarla sohbet etmek, fazla yorucu olmayan spor yapma türü faaliyetlerde bulunmak yorulmuş insanın nefes aldığı etkinliklerdendir. Zaman sıkıntısı yaşansa dahi, haftada en az bir iki kez, bu tür faaliyetlerde bulunmak dinlenmek için yeterli olacaktır. Dinlenme sürecinde sosyal aktivitelerde bulunmak en akıllıca bir yaklaşımdır. Ders çalışma alanlarını değiştirmek, arkadaşlarla sohbet etmek, fazla yorucu olmayan spor yapma türü faaliyetlerde bulunmak yorulmuş insanın nefes aldığı etkinliklerdendir. Zaman sıkıntısı yaşansa dahi, haftada en az bir iki kez, bu tür faaliyetlerde bulunmak dinlenmek için yeterli olacaktır.

45 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ

46 Test çözmede 3 unsur önemlidir.

47 Bilgi

48 Yorum

49 Hız Hız

50 Bilgi öğrenmeyle kazanılır. Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder.

51 Yorum,öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen bilgi ile ilgili düşünce geliştirme veya bilgiye farklı açılardan bakabilme gücünü ifade eder.Test çözme tekniğinin geliştirilmesini sağlar. Yorum,öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen bilgi ile ilgili düşünce geliştirme veya bilgiye farklı açılardan bakabilme gücünü ifade eder.Test çözme tekniğinin geliştirilmesini sağlar.

52 Hız, kazanılan bilgiye ve elde edilen yorum gücüne ait problemlerin zaman kısıtlaması içinde çözülmesidir.Hız test çözerken zaman etkin bir biçimde kullanılmanıza yardım eder. Hız, kazanılan bilgiye ve elde edilen yorum gücüne ait problemlerin zaman kısıtlaması içinde çözülmesidir.Hız test çözerken zaman etkin bir biçimde kullanılmanıza yardım eder.

53 Test çözerken Dikkat Edilecek Hususlar

54 Sorunun Soruluş Tarzına Dikkat Edin Sorunun Soruluş Tarzına Dikkat Edin Sebep sonuç ilişkisi arayan sorular: Özellikle yorum gerektiren sorularda neden sonuç ilişkisine doğru ulaşmak önemlidir. Bunun için öncelikle soruda verilen bilgileri kullanmak gerekir. Bu tür sorularda dikkate alınacak ara sözcükler şunlardır: "Bundan dolayı, bu nedenle, bu yüzden, bunun için, için, çünkü,...den,...dan.“ Sebep sonuç ilişkisi arayan sorular: Özellikle yorum gerektiren sorularda neden sonuç ilişkisine doğru ulaşmak önemlidir. Bunun için öncelikle soruda verilen bilgileri kullanmak gerekir. Bu tür sorularda dikkate alınacak ara sözcükler şunlardır: "Bundan dolayı, bu nedenle, bu yüzden, bunun için, için, çünkü,...den,...dan.“

55 İki olay, durum, arasındaki ortak noktayı soran sorular: İki durum arasında farklılıklar sorulabileceği gibi benzerlikler de adaylardan istenebilir. Bu tür sorularda dikkate alınacak ara sözcükler, "Ali gibi Mehmet ve, gibi, ve, ile, de,...da, benzer bir şekilde." türü sözcükleridir. İki olay, durum, arasındaki ortak noktayı soran sorular: İki durum arasında farklılıklar sorulabileceği gibi benzerlikler de adaylardan istenebilir. Bu tür sorularda dikkate alınacak ara sözcükler, "Ali gibi Mehmet ve, gibi, ve, ile, de,...da, benzer bir şekilde." türü sözcükleridir.

56 Anlatılmak istenen (vurgu) düşünceyi isteyen sorular: Özellikle Türkçe testinde mutlak suretle sorulan ana düşünce, yan düşünce sorularında sözel ağırlıklı sorularda dikkate alınacak ara sözcükler, "Örneğin, çünkü." diye başlayan cümlelerden öncesi; "O halde, böylelikle, böylece, kısaca." diye başlayan cümlelerden sonrası genelde vurgunun yapıldığı yerlerdir. Anlatılmak istenen (vurgu) düşünceyi isteyen sorular: Özellikle Türkçe testinde mutlak suretle sorulan ana düşünce, yan düşünce sorularında sözel ağırlıklı sorularda dikkate alınacak ara sözcükler, "Örneğin, çünkü." diye başlayan cümlelerden öncesi; "O halde, böylelikle, böylece, kısaca." diye başlayan cümlelerden sonrası genelde vurgunun yapıldığı yerlerdir.

57 Soru kökünde ulaşılabilir, ulaşılamaz türü yargılar bulunan sorular: Bu tip sorularda ulaşılabilir olan seçenekler elenerek cevap bulunabilir. Soru kökünde ulaşılabilir, ulaşılamaz türü yargılar bulunan sorular: Bu tip sorularda ulaşılabilir olan seçenekler elenerek cevap bulunabilir. Paragrafı anlamadaki ara sözcükleri içeren sorular: Bu tür sorularda dikkate alınacak sözcükler, yani, kısacası, özetle, buna bağlı olarak, buna paralel olarak, zira, veya gibi sözcüklerdir. Uzun metinlerden şikâyetçi öğrencilerin sınava kadar buna yönelik uygulama yapmalarında fayda vardır. Paragrafı anlamadaki ara sözcükleri içeren sorular: Bu tür sorularda dikkate alınacak sözcükler, yani, kısacası, özetle, buna bağlı olarak, buna paralel olarak, zira, veya gibi sözcüklerdir. Uzun metinlerden şikâyetçi öğrencilerin sınava kadar buna yönelik uygulama yapmalarında fayda vardır.

58 Paragrafın anlam akışını tersine çeviren ara sözcükleri içeren sorular: "Ama, lakin, fakat, ancak, oysa, tersine, aksine, türü." sözcükleri, doğru ve iyi bir şekilde değerlendirildiğinde paragraftaki anlam bütünlüğünü bulmaya yarayan sözcüklerdendir. Paragrafın anlam akışını tersine çeviren ara sözcükleri içeren sorular: "Ama, lakin, fakat, ancak, oysa, tersine, aksine, türü." sözcükleri, doğru ve iyi bir şekilde değerlendirildiğinde paragraftaki anlam bütünlüğünü bulmaya yarayan sözcüklerdendir.

59 Dikkatli Olan Kazanacak Dikkat sorununu önlemek için bazı durumlara önem verilmeli. Dikkat sorununu önlemek için bazı durumlara önem verilmeli. Soruları tam ve dikkatli okuyun: Soruda neyin sorulduğu iyi anlaşıldığında cevaba ulaşmak daha kolaydır. Zaman kazanma endişesiyle hızlı ve dikkatsizce okunan sorular başlangıçta zaman kazandırırmış gibi görünse de yanlış anlamaya; dolayısıyla sınavda hem zaman hem de puan kaybına neden olabilir. Bu nedenle soruyu okumak zaman kaybı olarak görülmemeli. Soruları tam ve dikkatli okuyun: Soruda neyin sorulduğu iyi anlaşıldığında cevaba ulaşmak daha kolaydır. Zaman kazanma endişesiyle hızlı ve dikkatsizce okunan sorular başlangıçta zaman kazandırırmış gibi görünse de yanlış anlamaya; dolayısıyla sınavda hem zaman hem de puan kaybına neden olabilir. Bu nedenle soruyu okumak zaman kaybı olarak görülmemeli.

60 Sınavın ilk 15 dakikası önemli: Sınavın en çok yanlış yapılan zaman dilimlerinden biri sınavın ilk 15 dakikasıdır. Çünkü bu zamanlar ısınma süresidir ve genelde en heyecanlı olunan zamanlardır. Bu nedenle ilk 15 dakikada en iyi bilinen, yorumdan çok bilgiye dayanan ve mümkünse puanı çok fazla olmayan derslerin testini çözmeye başlanmalıdır. Sınavın ilk 15 dakikası önemli: Sınavın en çok yanlış yapılan zaman dilimlerinden biri sınavın ilk 15 dakikasıdır. Çünkü bu zamanlar ısınma süresidir ve genelde en heyecanlı olunan zamanlardır. Bu nedenle ilk 15 dakikada en iyi bilinen, yorumdan çok bilgiye dayanan ve mümkünse puanı çok fazla olmayan derslerin testini çözmeye başlanmalıdır.

61 Moralsizlik hata yapma riskini artırır: Sınavda üst üste yapılamayan sorular moral bozabilir. Bu da dikkatsizliğe ve sonucunda hata yapmaya neden olabilir. Böyle durumlarda sınavda soruların, kolay, zor ve karışık olarak dizildiğinin, stratejik davranarak soruyla inatlaşmadan bir sonraki soruya geçilmesi gerektiğinin farkında olunmalıdır. Moralsizlik hata yapma riskini artırır: Sınavda üst üste yapılamayan sorular moral bozabilir. Bu da dikkatsizliğe ve sonucunda hata yapmaya neden olabilir. Böyle durumlarda sınavda soruların, kolay, zor ve karışık olarak dizildiğinin, stratejik davranarak soruyla inatlaşmadan bir sonraki soruya geçilmesi gerektiğinin farkında olunmalıdır.

62 KODLAMA HATALARI KODLAMA HATALARI

63 Her sorunun kendine has bir mantığı vardır.Test çözerken kendi mantığınızla değil sorunun mantığına göre hareket etmelisiniz. Her sorunun kendine has bir mantığı vardır.Test çözerken kendi mantığınızla değil sorunun mantığına göre hareket etmelisiniz.

64 Soru kökünün iyi okunup anlaşılması, daha sonra cevabın düşünülmesi gerekir.Soru kökü anlaşılmadan cevabı düşünmeye çalışmak hızı düşürür.Zaman kazanmak için soruyu okumadan cevap şıklarına koşmak sizi yanıltır. Soru kökünün iyi okunup anlaşılması, daha sonra cevabın düşünülmesi gerekir.Soru kökü anlaşılmadan cevabı düşünmeye çalışmak hızı düşürür.Zaman kazanmak için soruyu okumadan cevap şıklarına koşmak sizi yanıltır.

65 Soruda sizden ne isteniyorsa, ne eksik, ne de fazla isteneni düşünmelisiniz.Bazı sorular sizin için çok kolay gelir ve cevabın böyle kolay bir şık olamayacağını düşünürsünüz; oysa bazen böyle kolay sorular sormak da işin tekniğinin bir parçasıdır. Soruda sizden ne isteniyorsa, ne eksik, ne de fazla isteneni düşünmelisiniz.Bazı sorular sizin için çok kolay gelir ve cevabın böyle kolay bir şık olamayacağını düşünürsünüz; oysa bazen böyle kolay sorular sormak da işin tekniğinin bir parçasıdır.

66 Her testte bilgi düzeyinizin altında ve üstünde sorularla karşılaşırsınız;ancak testin geneline standart bilgi birikimi ve yorum gücü ile çözülebilecek sorular oluşturur. Her testte bilgi düzeyinizin altında ve üstünde sorularla karşılaşırsınız;ancak testin geneline standart bilgi birikimi ve yorum gücü ile çözülebilecek sorular oluşturur.

67 Sorulara önyargılı yaklaşmamalısınız.’Bu soru zor, yapamam ; bu soru kolay,cevap x şıkı.’gibi zaman kazanmaya yönelik aceleci davranışlar, kazanmak yerine kaybettirir. Sorulara önyargılı yaklaşmamalısınız.’Bu soru zor, yapamam ; bu soru kolay,cevap x şıkı.’gibi zaman kazanmaya yönelik aceleci davranışlar, kazanmak yerine kaybettirir.

68 Türlü soru çözme Yöntemi ‘ testteki her soruyu incelemenize yardımcı olur. Cevaplandırılmayan soruları soru kitapçığında bi işaret veya simge ile simgelendirmek soruların ikinci turda daha kolay bulunmasını sağlar. Türlü soru çözme Yöntemi ‘ testteki her soruyu incelemenize yardımcı olur. Cevaplandırılmayan soruları soru kitapçığında bi işaret veya simge ile simgelendirmek soruların ikinci turda daha kolay bulunmasını sağlar.

69 Hatalı okuma alışkanlıkları da önemli sorunlar yaşamamıza sebep olabilir.Olumsuz bir ifadeyi olumlu olarak okumak soruyu veya cevabı hatalı düşünmemize sebebiyet verebilir Hatalı okuma alışkanlıkları da önemli sorunlar yaşamamıza sebep olabilir.Olumsuz bir ifadeyi olumlu olarak okumak soruyu veya cevabı hatalı düşünmemize sebebiyet verebilir

70 İnsan psikolojisi soru içindeki ifadeleri olumlu yönde algılamaya eğilimlidir.Bu nedenle soru formlarında altı çizili veya kalın yazı karakterli ifadeleri daha dikkatli okumalısınız İnsan psikolojisi soru içindeki ifadeleri olumlu yönde algılamaya eğilimlidir.Bu nedenle soru formlarında altı çizili veya kalın yazı karakterli ifadeleri daha dikkatli okumalısınız

71 Soru kökünün veya soru metninin uzun oluşu sizin için daha fazla ipucu anlamına gelir.Bu nedenle uzun metinli sorular daha kolay çözülebilen sorular olarak algılanmalıdır. Soru kökünün veya soru metninin uzun oluşu sizin için daha fazla ipucu anlamına gelir.Bu nedenle uzun metinli sorular daha kolay çözülebilen sorular olarak algılanmalıdır.

72 Cevap şıklarından sorunun çözümüne gitmek de test tekniğinde önemli bir yoldur.Yüzde yüz emin olmadığınız sorularda şıkları eleyerek doğru cevaba yaklaşabilirsiniz. Cevap şıklarından sorunun çözümüne gitmek de test tekniğinde önemli bir yoldur.Yüzde yüz emin olmadığınız sorularda şıkları eleyerek doğru cevaba yaklaşabilirsiniz.

73 Test çözerken sorunun doğru cevabını bulmak kadar önemli bir diğer olay da cevap olamayacak şıkların tespit edilmesidir.Böylece çözüm alternatiflerini daha netleştirir ve doğru şıkka ulaşabilme hızınızı daha arttırırsınız Test çözerken sorunun doğru cevabını bulmak kadar önemli bir diğer olay da cevap olamayacak şıkların tespit edilmesidir.Böylece çözüm alternatiflerini daha netleştirir ve doğru şıkka ulaşabilme hızınızı daha arttırırsınız

74 Her derse ait test içeriği o dersin özelliklerini taşır.Bu nedenle her ders için aynı test çözme mantığını kullanmak hatalıdır.her ders için farklı test çözme mantığı geliştirmeniz test tekniğinizin gelişmesine yardım eder. Her derse ait test içeriği o dersin özelliklerini taşır.Bu nedenle her ders için aynı test çözme mantığını kullanmak hatalıdır.her ders için farklı test çözme mantığı geliştirmeniz test tekniğinizin gelişmesine yardım eder.

75 Cevap şıklarında cevaba benzeyecek bazen 2 bazen 3 şık bulunur.Bunlara (çeldirici) adı verilir çeldiriciler ilk bakışta cevap gibi algılanabilir; ama ufak bir zihin egzersizi ile doğru cevabı bulmanız mümkündür.Bu tip sorularda cevap genellikle soru metninde saklıdır Cevap şıklarında cevaba benzeyecek bazen 2 bazen 3 şık bulunur.Bunlara (çeldirici) adı verilir çeldiriciler ilk bakışta cevap gibi algılanabilir; ama ufak bir zihin egzersizi ile doğru cevabı bulmanız mümkündür.Bu tip sorularda cevap genellikle soru metninde saklıdır REHBERLİK SERVİSİ REHBERLİK SERVİSİ


"YGS ÖNCESİ NE YAPMALI. ÜNİVERSİTE SINAVI İÇİN BİR STRATEJİNİZ VAR MI? ÜNİVERSİTE SINAVI İÇİN BİR STRATEJİNİZ VAR MI?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları