Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hasan Çakır Bilgisayar Destekli Öğretim Genel Bakış.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hasan Çakır Bilgisayar Destekli Öğretim Genel Bakış."— Sunum transkripti:

1

2 Hasan Çakır Bilgisayar Destekli Öğretim Genel Bakış

3 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Öğretim Aracı Olarak Bilgisayarla Yönetim Uygulamaları Öğretimi Destekleyen Uygulamalar

4

5 Öğretim teknolojisi ne yapar? Öğrenme süreçlerini anlamak Öğretim yöntemlerini tasarlamak Öğretim tasarımı süreçlerini uygulamak Yapılan öğretim çözümünü değerlendirmek Bütün bunlarda teknolojiyi kullanmak

6 Bilgisayar ve Öğretim Kullanım AmacıÖrnek Kullanım İdari Amaçlı Kayıt tutma Öğretimi planlama ve programlama Bilgisayarları Öğrenme Bilgisayar Okur-yazarlığı Bilgisayar mühendisliği Bilgisayar Aracılığı ile Öğrenme (Bilgisayar Destekli Eğitim-Öğretim) Öğretici Programlar Alıştırma Programları Benzetişim programları Öğretici oyunlar Testler

7 Bilgisayar ve Internet

8

9 Öğretim Yöntemleri Ders verme / Sunum Gösterme / modelleme Bire bir öğretme Alıştırma, test, geri bildirim Bağımsız çalışma Tartışma Grup çalışması Oyunlar Simulasyonlar Problem tabanlı öğrenme

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24 Sunumlarda Görsel tasarım Ses ekleme Video klip gösterimi

25 Sunumlarda - Grafikler

26

27 Sunumlarda - Ses “Dr. Evil, I didn’t spend 6 years in evil medical school to be called Mister, thank you very much”

28 Sunumlarda - Video

29 Bire bir öğretim Eğitici programlar Zengin motivasyon unsurları Çoklu öğrenme stilleri Sonsuz sabırlı öğretici

30 Bağımsız Çalışma Zengin kaynakların dağıtımı Zamandan ve mekandan bağımsız

31 Alıştırma / Test Dikkatli hazırlanmış sorular Hızlı geri bildirim Öğrenci durumunun takip edilmesi

32 Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir? A – DavranışçıDavranışçı B – BilişimciBilişimci C - YapılandırmacıYapılandırmacı

33 Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir? A – Davranışçı B – BilişimciBilişimci C - YapılandırmacıYapılandırmacı Yanlış Cevap bir daha dene!!!!!!

34 Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değildir? A – DavranışçıDavranışçı B – BilişimciBilişimci C - Yapılandırmacı Atma, Atma. Daha neler uyduracaksın bakalım!!!

35 Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Bravo doğru cevap

36 Oyunlar / Simulasyonlar Gerçek hayatın benzeşimi Risk almadan deneme-yanılma Yüksek motivasyon Karmaşık yeteneklerin kazanımı

37 Oyunlar / Simulasyonlar

38 Grup Çalışması Fikir paylaşımı Değişik insan grupları ile çalışma Sosyal çevre edinme Kendi bilgisini yapılandırma

39 Grup Çalışması Quest Atlantis

40 Problem Tabanlı Öğrenme Hipotez geliştirme Bilgisayar programlarını kullanmayı öğrenme İnterneti bilgi avı için kullanma

41 BDÖ Avantajları Çeşitlilik Bilgiye ulaşımı ve paylaşımı hızlandırma Tutarlılık Zaman ve mekan Kayıt tutma Bilgisayarın yeteneklerini anlama

42 BDÖ Kısıtlılıkları Altyapı ve Maliyet Eğitici programların azlığı Yüksek beklentiler önyargısı Gerçek sosyal yaşantıya engel olması Sağlık endişeleri

43 Son söz Eğitimin merkezindeki nesne öğrencidir. Bilgisayar sadece onu destekleyen bir araçtır!!!

44 Aktivite Size dağıtılan kartlara – 5 tane BDÖ yü ilköğretim matematik eğitiminde nasıl kullanabileceğimize dair görüş – 5 tane BDÖ yü ilköğretim matematik eğitiminde neden kullanmamamıza dair görüş Kartları toplayıp bana ulaştırın

45 Aktivite Her bir düşünceyi 1 – 5 arası notlandırın 5 = Müthiş!!! Çok sevdim 4 = Güzel 3 = Orta halli 2 = İdare eder 1 = Sevmedim

46 Aktivite Puan Fikir 1 _____________________ Fikir 2 _____________________ Fikir 3 _____________________ Fikir 4 _____________________ Fikir 5 _____________________ Toplam puan ____

47 Nasil Kullaniriz Pekiştirmek amaçlı Kavram eğitimi Öz güvenini arttırır Yazılı Çıktı almak Birden çok duyu organını aktif hale getirmek Hikaye anlatmada Eğitici oyunlar oynatabiliriz İşbirlikçi eğitim Zihinsel oyunlar kullanımı

48 Niçin kullanmamalıyız İçe kapanıklığa neden olur Gerçek yaşam öğrenmesini kısıtlar Duygusal / sosyal ilişkileri olumsuz yönde etkiler Sağlık sorunları Kavramları algılama konusunda gelişim problemleri Tehlikeli içerik (siteler) Dil gelişimine ket vurur Yaratıcılığı sınırlar (algı değişimi) Oyun karakterleri ile özdeşleştirme Zaman yönetimi eksikliği

49 Matematik Bölümü için

50 Matematik eğitiminde kullanılan teknolojiler üç temel başlık altında toplanabilir: 1- Genel teknolojik araçlar: Sadece matematik öğretimindeki gereksinimleri değil, tüm teknolojiyi kapsayan araçlardır. Örneğin, web tabanlı iletişim.

51 2- Matematik yapmak için teknolojik araçlar: Daha kolay ve doğru matematik yapmak amacıyla geliştirilmiş olan teknolojileri kapsar. Örneğin, elde taşınabilen hesap makineleri ile Excel, istatistiksel programlar ve grafik programları gibi bilgisayar yazılım uygulamaları. 3- Matematik öğretimi için teknolojik araçlar: Öğrencilerin matematik öğrenmelerini geliştirmek amacıyla geliştirilen yazılım programlarıdır. Örneğin, Cabri 3D, Geometri Sketchpad, Geogebra.

52 MATEMATİK YAZILIMLARI Teknoloji destekli matematik eğitimi, bir takım donanım ve uygun yazılımlar olmadan gerçekleştirilemez. Aydoğmuş’a göre, yazılımlar, işlenecek konunun bilgisayar destekli olarak ele alınması için düzenlenmiş olan bilgisayar programlarıdır.

53 Hohenwarter ve Fuchs’e göre, bilgisayarlarda matematik yazılımları, matematik öğretiminde yeni anlayışların doğmasına neden olmuştur. Örneğin, öğrenciler bilgiyi kendi başlarına organize ederek özümseyebilirler. Bilgisayara dayalı dinamik geometri ve cebir yazılımları öğrencilerin öğrenmelerini olumlu yönde etkilemektedir.

54 Matematik eğitiminde kullanılan yazılımlar iki türlüdür. Bunlar: Bilgisayar Cebir Sistemleri (BCS) Dinamik Geometri Yazılımları (DGY)

55 Bilgisayar Cebir Sistemleri (BCS): Bilgisayar cebir sistemleri, Derive, Mathematica, Maple veya MuPAD gibi, matematik öğretimi için etkili olarak kullanılabilecek teknolojik araçlardır. Bu yazılım paketleri sınıf ortamında buluş yoluyla öğrenme ve deneysel uygulamalar için kullanılabilir.

56 Bilgisayar cebir sistemleri genel ve özel amaç sistemleri olmak üzere iki kategoriye ayrılmıştır: 1) Genel amaç sistemleri geniş kapsamlı veri yapıları ve matematiksel fonksiyonlar içerirler ve geniş bir alan çeşitliliği içinde problemleri çözebilirler. 2) Özel amaç sistemleri ise sınırlı bir alanda - genellikle matematik veya fizik- problem çözmede etkili olacak şekilde tasarlanmışlardır.

57 Dinamik Geometri Yazılımları (DGY): Dinamik geometri yazılımları (DGY), Cabri Geometry, Geometer’s Skechpad ve Cinderella gibi geometri için geliştirilmiş çok özel geometri yazılımlarının ortak adıdır. Dinamik geometri yazılımlarının en güçlü ve yaygın olarak kabul edilen öğretici yönü görsel olma özeliğidir.

58 Dinamik Geometri Yazılımlarını karakterize eden özellikler şöyle sıralanabilir: 1)Geometrik şekiller çok rahatlıkla oluşturulabilir. 2)Oluşturulan şekillerin özelliklerini belirlemek için ölçümler yapılabilir. 3)Şekiller ekran üzerinde sürüklenebilir. 4)Yapı hareket ettirildiğinde daha önce ölçülen nicelikler de dinamik olarak değişir. 5)Dönüşüm geometrisinin tüm konuları çalışılabilir. 6)Bu yazılımlar hiçbir hazır bilgi ve konu içermezler.

59 egitim.html


"Hasan Çakır Bilgisayar Destekli Öğretim Genel Bakış." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları