Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Kullanmanın Önemi Öğretme-Öğrenme Ortamlarında Yaygın Olarak Kullanılan Görsel-İşitsel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Kullanmanın Önemi Öğretme-Öğrenme Ortamlarında Yaygın Olarak Kullanılan Görsel-İşitsel."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Kullanmanın Önemi Öğretme-Öğrenme Ortamlarında Yaygın Olarak Kullanılan Görsel-İşitsel Araçlar Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretimin Yararları Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretimin Ortaya Çıkarabileceği Olası Sakıncalar Araçları Seçerken/Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Sınıflarda Kullanılan Araçların Özellikleri Görsel Araçlar İşitsel Araçlar Görsel ve İşitsel Araçlar Video Teknoloji Destekli Araçlar

2 Öğretimde görsel ve işitsel araçlar kullanıldığında öğrenmeler hem daha çabuk hem de daha kalıcı izli olmaktadır. Eğitim araçları eğitim ve öğretim etkinliklerinin daha verimli olmasını sağlamak için öğretmen ve yetiştiricilere en büyük yardımcıdır. Ancak araçların en mükemmelinin bile Çağatay Hocanın yerini tutamayacağını unutmamak gerekir. Öte yandan araçlar ne kadar mükemmel olursa olsunlar, uygun olarak kullanılmadıkları zaman yararlı olmazlar. Okuduklarının% 10’unu İşittiklerinin% 20’sini Gördüklerinin% 30’unu Hem görüp hem işittiklerinin % 50’sini Söylediklerinin% 70’ini Yapıp söylediklerinin% 90’ını hatırlamaktadırlar.

3 Öğretme-Öğrenme Ortamlarında Yaygın Olarak Kullanılan Görsel-İşitsel Araçlar A- Görsel Araçlar Kitaplar Yazı ve Gösterim Tahtaları Resimler Gerçek Eşyalar ve Modeller Yansıtıcılar (Projektörler) Ders Kitabı Öğretmen Kitabı Alıştırma Kitabı Başvuru Kitapları Kara Tahta Çok Amaçlı Tahtalar Elektronik Tahta Askı-Kanca Tahtası Pazen Tahta Manyetik Tahta Dosya Tahtalar Bülten Tahtaları Düz Resimler Çizgi Resimler Şimşek Kartlar Figürinler Duvar Resimleri Levhalar Afişler Grafikler Krokiler ve Harita Karikatürler Basitleştirilmiş Modeller Büyütülmüş Modeller Küçültülmüş Modeller Küre Kabartma Haritalar Tepegöz Slayt Projektörü Film Projektörü Opak Projektörü Video Projektörü Data Show (LCD Panel Konferans Projektörü B- İşitsel AraçlarC- Görsel-İşitsel AraçlarD- Teknoloji Destekli Araçlar Radyo Pikap ve Plaklar Teyp, Ses Bantları ve CD’ler Kompakt Disk Film Makinesi ve Hareketli Filmler Kapalı Devre Televizyon Video Kuklalar Tiyatro Eğitsel Geziler Teletekst Videotekst Etkileşimli Video İletişim uyduları

4 Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretimin Yararları Öğrencilerin güdülenme düzeylerini artırır. Hareket, renk ve ses boyutlarıyla öğrenmeyi kolaylaştırır. Öğrenmeyi somutlaştırır. Sınıf dışı olgu ve olayların sınıf ortamına getirilmesini sağlar. Öğretme-öğrenme sürecine çeşitlilik ve değişiklik katar. Laf kalabalığını önler. Öğrenilecek konular üzerinde daha etkili alıştırma ve uygulama yapmayı sağlar Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar.

5 Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretimin Ortaya Çıkarabileceği Olası Sakıncalar Araç kullanımı öğrencilerin düşünmelerini azaltabilir. Araç kullanımı kimi durumlarda dili daha az kullanmayı gerektirebilir. Aracın edinilmesi (temini) pahalı olabilir, sürekli taşınması zahmetli olabilir. İstenilen her aracı anında etkili bir şekilde kullanmak için gerekli zaman ve hazırlık yeterli olmayabilir. Bazı araçların (işitme araçlarının) kullanımında ilgi çabuk dağılabilir.

6 Araçları Seçerken / Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Amaca ve konuya uygun bir araç seçilmelidir. Araçlar uygun bir şekilde kullanılmalıdır. Araçların çekici olmasına dikkat edilmelidir. Araçların öğrenmeye yardımcı olması gerekmektedir. Araçlar ayrıca: Zaman doldurmak amacıyla Eğlenme aracı olarak Bireysel ilgilerin tatmini için Grubu meşgul etmek için kullanılmamalıdır.

7 Görsel-işitsel Araçların Eğitim Ortamına Katkıları İşitsel araçları önceden kullanmak olanaklıdır. İşitsel araçlar her derste kullanılabilir. İşitsel araçların kullanımı kolaydır. Araçlar ucuzdur. Görsel araçlar sınıf ortamına getirilmesi olanaksız cisim, olgu ve olayları olduğu anda, olduğu gibi gösterir ve duyurur. TV ve video heyecan verici ve açıklayıcıdır. Ayrıca ilgi çekici ve sürükleyicidir. Öğrenmeyi teşvik edicidir. Öğrenci tepkilerini gözleme olanağı verir. Kullanımından sonra öğrencileri etkinliklere yöneltir.

8 GÖRSEL ARAÇLAR Kitaplar: En yaygın kullanılan görsel araçlar. Eğitimde “öğretmen kitabı, öğrenci kitabı ve alıştırma kitabı” seti şeklinde kullanılır. Yazı ve Gösterim Tahtaları: Kara Tahta Beyaz Tahta Elektronik Tahta Askı/Kanca Tahtası Pazen Tahta Manyetik Tahta Dosya Tahtalar Bülten Tahtaları


"ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Kullanmanın Önemi Öğretme-Öğrenme Ortamlarında Yaygın Olarak Kullanılan Görsel-İşitsel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları