Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ İLETİŞİM ve BEDEN DİLİ. İletişim Nedir? Kişiler arasında BİLGİ, DUYGU ve DÜŞÜNCE alışverişidir KAYNAK MESAJ KANAL ALICI Aşamalar: 1)Mesaj göndermek.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ İLETİŞİM ve BEDEN DİLİ. İletişim Nedir? Kişiler arasında BİLGİ, DUYGU ve DÜŞÜNCE alışverişidir KAYNAK MESAJ KANAL ALICI Aşamalar: 1)Mesaj göndermek."— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ İLETİŞİM ve BEDEN DİLİ

2 İletişim Nedir? Kişiler arasında BİLGİ, DUYGU ve DÜŞÜNCE alışverişidir KAYNAK MESAJ KANAL ALICI Aşamalar: 1)Mesaj göndermek 2)Mesajı almak 3)Mesajı anlamak 4)Alıcıda etki yapmak 5)Geri bildirimi sağlamak

3 İletişim Nedir? Bir gönderici tarafından alıcıya iletilen ve alıcının Davranışını bilinçli bir niyetle etkileyen mesaj iletişimdir. İletişim döngüsel bir süreçtir.  Herkes aynı anda mesaj alır, yorumlar, gönderir, sonuç çıkarır; ne başlangıcı ne de sonu vardır.

4 İletişimde 6 Soru 1.Dinliyor musunuz ? 2.Anlıyor musunuz ? 3.Anladığınızı test ediyor musunuz ? 4.İleti dakikliğiniz nasıl ? 5.Empatik iletişimi kullanıyor musunuz ? 6.Yeterince açık mısınız ?

5 Mesajlar Nasıl Gönderilir ve Alınır? 55% Beden Dili (Sözsüz İletişim) 7% Sözcükler 38% Ses

6 İletişim Neden Önemlidir?

7 İletişimin Önemi İletişim yoluyla:  Birbirimizi anlamaya  Sevmeyi öğrenmeye  İlişkileri başlatmaya ve sonlandırmaya  Kendimiz hakkında daha fazla bilgi edinmeye  Başkalarının bizi nasıl algıladıklarını öğrenmeye ULAŞIRIZ…

8 İletişim Biçimini Değiştirme Durumu Değerlendir İletişimi Geliştir Etkin Dinle Güven Duy(-ur) Mesajı Alanı Destekle

9 İletişim - Birleştirici Güç Planlama Organize Etme Motive Etme Gelişme İletişim

10 ALGILAMA KAPASİTESİNİN İLETİŞİMDEKİ ÖNEMİ VE ROLÜ NEDİR? Herkesin algılama kapasitesi farklıdır. Herkesin algılama kapasitesi farklıdır. Herkes algıladığı ölçüde bilgi toplayabilmektedir. Herkes algıladığı ölçüde bilgi toplayabilmektedir. Herkes aynı şekilde algılamamakta; birbirinden farklı biçimlerde öğrenebilmektedir. Herkes aynı şekilde algılamamakta; birbirinden farklı biçimlerde öğrenebilmektedir.

11 İletişim Neden Bu Kadar Zor?

12 İletişimde Engeller  Kişilik farklılıkları  Eğitim farklılıkları  Dil farklılıkları  Sosyal, kültürel ve çevre farklılıkları  Fiziksel görünüm  İhtiyaçlar

13 İletişim Engelleri Çözüm Üretici Olarak Kullanılanlar:  Emretme, yönetme  Uyarma, tehdit etme, ahlak dersi verme  Öğüt verme, fikir verme  Mantık yoluyla inandırma  Araştırma, sorgulama

14 İletişim Engelleri Yargılayıcı olarak kullanılanlar:  Eleştirme, suçlama  Ad takma, gülünç duruma düşürme  Tahlil etme teşhis, tanı koyma

15 İletişim Engelleri Sorunu hafifletmek, geçiştirmek için kullanılanlar:  Övme, görüşüne katılma  Güven verme, teselli etme  Konuyu değiştirme,işi alaya vurma

16 İletişimimi Nasıl Geliştirebilirim? İletişim becerisi, insanlara doğuştan verilen bir yetenek değildir. Öğrenilebilir ve Geliştirilebilir Becerilerdir.

17 Etkili Mesaj Gönderme – “ Sen Dili” Yerine, “Ben Dili” Kullanmak BEN DİLİ  Davranışa yöneliktir  Alıcıya mesajı veren ile ilgili bilgi söyler  Benlik saygısına olumlu katkısı vardır  Gönderende yardım isteği doğurur  Atılgan insanlar yaratır SEN DİLİ  Kişiye yöneliktir  Kişiye kendi ile ilgili bir şeyler söyler  Benlik Saygısını zedeler ya da tümden yok eder  Öfke ve nefret duyguları oluşturur  Çekingen ya da saldırgan insanlar yaratır

18 Etkili Mesaj Gönderme – “ Sen Dili” Yerine, “Ben Dili” Kullanmak Aynı davranışın iki dilde anlatılması arasında gece ile gündüz kadar fark vardır. İki kişinin aralarındaki iletişimi farklı yönlere götürmeleri bu nedenle çok doğaldır. “Kürsüde birisi konuşurken gürültü yapıyorsunuz ve sizin yüzünüzden hiç bir şey anlaşılmıyor ( ya da Dinlemek isteyenleri rahatsız ediyorsunuz!) ” “Gürültü yapıldığı zaman dinlemek isteyenlere ve konuşana saygısızlık yapıldığını bilmeliyiz! ” Davranışın tanımı : Gürültü yapıldığı zaman Somut etkisi : Topluluktakilerin rahatsız olduğunu Duygumuz : saygısızlık yapıldığı

19 Etkili Mesaj Gönderme Mesajı Tam ve Belirgin Yapmak Mesaj, bütün gerekli bilgilerin açık ifadelerini içermelidir:  Görüş açınız  Yaptığınız tahminler  Sahip olduğunuz niyet

20 Etkili Mesaj Gönderme Mesajı Tekrarlamak  Mesajınızı birden fazla tekrarlayın  Birden fazla iletişim kanalı kullanın (resim, afiş, sözsüz mesajlar, vb.)

21 Etkin Dinleme Duyguları belirleme o Kızgınlık o Neşe o Korku o Üzüntü Sözsüz ipuçlarını adlandırma o El jestleri o Yüz ifadeleri o Beden Duruşu

22 İyi Dinlemenin On Emri 1.Konuşma ! 2.Konuşmacıyı rahatlat 3.Dinlemek istediğini göster 4.Dikkatini dağıtan engelleri kaldır 5.Konuşmacı ile empati kur 6. Sabırlı ol 7.Sakinliğini koru 8.Tartışma veya eleştiride bulunma 9.Açıklayıcı sorular sor 10.Konuşma !

23 DUYGUSAL DURUMUN İLETİŞİMDEKİ ÖNEMİ VE ROLÜ NEDİR? Duygular, algılama ve bilgileri değerlendirme aşamalarında etkili olmaktadır. Duygular, algılama ve bilgileri değerlendirme aşamalarında etkili olmaktadır. İnsanların, değer yargılarına ve beklentilerine uygun bilgilere ilgi gösterdikleri, istedikleri gibi görmek ve duymak eğiliminde oldukları da, bir gerçektir. İnsanların, değer yargılarına ve beklentilerine uygun bilgilere ilgi gösterdikleri, istedikleri gibi görmek ve duymak eğiliminde oldukları da, bir gerçektir. Bu nedenle, iletişimde başarı sağlayabilmek için kendinizin ve karşınızdaki kimselerin duygusal durumunu dikkate almanız gerekmektedir. Bu nedenle, iletişimde başarı sağlayabilmek için kendinizin ve karşınızdaki kimselerin duygusal durumunu dikkate almanız gerekmektedir.

24 İkna… İkna… Ne anlattığın veya yaptığın değil, karşıdakinin Ne Anladığıdır. Ne anlattığın veya yaptığın değil, karşıdakinin Ne Anladığıdır. Her insanın bir ikna olma biçimi ve yolları vardır. Her insanın bir ikna olma biçimi ve yolları vardır. İkna, karşındaki yenmek, aldatmak, kandırmak değil, doğruları ve gerçekleri anlatarak, göstererek, yaparak uzlaşma ve anlaşma becerisidir. İkna, karşındaki yenmek, aldatmak, kandırmak değil, doğruları ve gerçekleri anlatarak, göstererek, yaparak uzlaşma ve anlaşma becerisidir. Herkesi ikna edemeyebilirsin ama çoğunluğa ulaşabilirsin Herkesi ikna edemeyebilirsin ama çoğunluğa ulaşabilirsin İkna etmek senin esneklik, bilgi, beceri ve iletişim yeteneklerini kullanmana bağlıdır. İkna etmek senin esneklik, bilgi, beceri ve iletişim yeteneklerini kullanmana bağlıdır. İkna’nın temeli karşındakine saygı ve onu olduğu gibi kabulle başlar İkna’nın temeli karşındakine saygı ve onu olduğu gibi kabulle başlar

25 İkna Stratejileri… Önce insanların kafalarında istek yaratılmalıdır Önce insanların kafalarında istek yaratılmalıdır İnsanların ilgisini çek ve gerisini onların hayal gücüne bırak İnsanların ilgisini çek ve gerisini onların hayal gücüne bırak İnsanlar ne söylediklerinde veya söylemediklerinde kendilerinden ip uçları verirler. Sen bunları iyi kavra ve bunlardan yola çıkarak karşındakine rehberlik et. İnsanlar ne söylediklerinde veya söylemediklerinde kendilerinden ip uçları verirler. Sen bunları iyi kavra ve bunlardan yola çıkarak karşındakine rehberlik et. Cazibeyi öne sür. Sürekli ulaşılması gereken hedefi, amacı, olayı ve durumu destekle. Cazibeyi öne sür. Sürekli ulaşılması gereken hedefi, amacı, olayı ve durumu destekle. Amaca ulaşıldığında insanlara ne kazanacağını ve bu amaçlara ulaşılmadığında oluşabilecek kayıpları göster, anlat ve hissettir Amaca ulaşıldığında insanlara ne kazanacağını ve bu amaçlara ulaşılmadığında oluşabilecek kayıpları göster, anlat ve hissettir Sen karşındakine olayı anlat bırak o harekete geçsin Sen karşındakine olayı anlat bırak o harekete geçsin Sen zorlayan değil, bir yol gösteren, rehber, kılavuz, arkadaş ve dost ol. Sen zorlayan değil, bir yol gösteren, rehber, kılavuz, arkadaş ve dost ol. Direnç sana yapılan hakaret değil, korku ve kaygı durumudur. Direnç sana yapılan hakaret değil, korku ve kaygı durumudur. Dirençteki korkuyu sez ve ona göre konuş. Dirençteki korkuyu sez ve ona göre konuş.

26 İkna’nın Anatomisi Karşındakinin gözüyle bak ve onu anladığını, kabul ettiğini ve saygı duyduğunu göstererek onun güvenini kazan ( Asla yargılama ve eleştirme) Karşındakinin gözüyle bak ve onu anladığını, kabul ettiğini ve saygı duyduğunu göstererek onun güvenini kazan ( Asla yargılama ve eleştirme) Sonra yol göster (Liderlik Et) Sonra yol göster (Liderlik Et) Yol Gösterirken: Yol Gösterirken: Kendi önerilerini sun ve esnek ol, Kendi önerilerini sun ve esnek ol, Ses tonuna, vurgulamalarına ve uygun kelimeler ve bağlaçlar kullanmaya özen göster Ses tonuna, vurgulamalarına ve uygun kelimeler ve bağlaçlar kullanmaya özen göster Karşındaki direndiğinde esnek ol ve farklı, anlayabileceği önerileri sabır ve iyimser bir tavırla sunmaya devam et. Karşındaki direndiğinde esnek ol ve farklı, anlayabileceği önerileri sabır ve iyimser bir tavırla sunmaya devam et. Önerilerini sunmaya karşındaki insanla uzlaşıncaya kadar devam et. Önerilerini sunmaya karşındaki insanla uzlaşıncaya kadar devam et.

27 İkna Ederken … Asla zorlama ve ikna ediyormuş havası verme Asla zorlama ve ikna ediyormuş havası verme İnsanlar direnç gösterdiğinde sakin ol ve asla tartışmaya girme. “Dirençli insan yoktur, esnek olmayı bilmeyen iletişimci vardır” İnsanlar direnç gösterdiğinde sakin ol ve asla tartışmaya girme. “Dirençli insan yoktur, esnek olmayı bilmeyen iletişimci vardır” Sen’li cümlelerden ve suçlayıcı tavırdan kaçın Sen’li cümlelerden ve suçlayıcı tavırdan kaçın İyi dinle ve söz kesme İyi dinle ve söz kesme Teşekkür, iltifat et, öv Teşekkür, iltifat et, öv Asla yok sayma, Asla yok sayma, Uzlaşmacı olmayı her halinle göster Uzlaşmacı olmayı her halinle göster Yenilikçi ol. Yenilikçilik var olanlar arasında yeni bir şey bulmaktır. Yenilikçi ol. Yenilikçilik var olanlar arasında yeni bir şey bulmaktır. Özgün ol ve asla kendini tekrarlama. Özgün ol ve asla kendini tekrarlama.

28 ETKİLİ İLETİŞİM o Nedir? -- Anlamayı başarmadır o Neden Önemli? -- Değişmeye zorlar ve her türlü birliktelikte birleştirici güçtür o Neden bu kadar zor? -- Kişilerarası dinamikler algılarımızı ve anlayışımızı önyargı ile etkiler o Nasıl geliştirebilirim? -- Açık ve dürüst ol -- Geribildirim ver ve al -- Tahminlerinin geçerliliğini kontrol et -- Etkin dinlemeyi kullan

29 Etkin İletişim için Öneriler  Bir ağız iki kulak varsa, bir konuşup iki dinleyin  Doğru zamanda, doğru kişiye, doğru bilgiler verin  Mesajlar net, açık ve anlaşılır olsun  Gizlilikten kaçının, bilgiyi paylaşın  Karşınızdakini asla 3. şahısların yanında eleştirmeyin

30 İletişimde Ego Durumu ve Meslekler SanatçıÇocuk EgosuDuygusal Mühendis DoktorYetişkin EgosuMantıklı Hakim Savcı ÖğretmenAna-baba EgosuAhlakçı Politikacı Yönetici

31 Beden Dili Beden dili; Duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır.

32 İletişim kurmamak imkansızdır. Herkes iletişim içindedir ve ilk iletişim beden dili ile gerçekleşir(% 55) İki insan birbirinin farkına vardığı anda iletişim başlar.

33 Bedenimizi Nasıl Kullanırız ?  Göğüs  Baş  Gövde  Yüz ifadeleri  Eller kollar ve parmaklar  Kol kavuşturmak  Bacak bacak üstüne atmak  Oturma biçimleri  Beden duruşu  Oturma düzeni

34 Boyumuzla Yüzümüzle Sesimizle Bedenimizle Oluşturduğumuz ortamlarla Sürekli mesaj veriyoruz

35 Beden duruşu Beden duruşu Mimikler Mimikler Başın kullanımı Başın kullanımı Oturmak için seçilen yer Oturmak için seçilen yer Giyim Giyim Bakım ve makyaj Bakım ve makyaj Jestler Jestler Göz teması Göz teması Ayakların kullanımı Ayakların kullanımı Oturma biçimi Oturma biçimi Mesafe Mesafe Kullanılan aksesuarlar Kullanılan aksesuarlar Beden Dilinin Öğeleri

36 Olumlu Beden Dili Kullanımı Göz Teması Göz Teması Rahatsız etmeyecek ölçüde kısa süreli, uygun göz teması Rahatsız etmeyecek ölçüde kısa süreli, uygun göz teması Yüz İfadesi Yüz İfadesi Canlı, dinamik Canlı, dinamik Sıcak tebessüm Sıcak tebessüm İlgili bir ifade İlgili bir ifade Baş Hareketi Baş Hareketi Dinlerken başı sallayarak onaylama Dinlerken başı sallayarak onaylama Anlaşıldım duygusu yaratma Anlaşıldım duygusu yaratma Hafif dik tutun Hafif dik tutun Jestler Jestler Aşırıya kaçmadan kullanın Aşırıya kaçmadan kullanın Kol kavuşturmayın Kol kavuşturmayın Elleri ağza, yüze götürmeyin Elleri ağza, yüze götürmeyin Elleri cepte veya saklı tutmayın Elleri cepte veya saklı tutmayın

37 Olumlu Beden Dili Kullanımı Beden Duruşu Beden Duruşu Ayaktaysanız dik durun Ayaktaysanız dik durun Oturuyorsanız ve konuşmuyorsanız arkanıza tam yaslanın Oturuyorsanız ve konuşmuyorsanız arkanıza tam yaslanın Dinlerken veya konuşurken oturur pozisyonda öne eğik şekilde ilgili durun Dinlerken veya konuşurken oturur pozisyonda öne eğik şekilde ilgili durun Yöneliş Yöneliş Konuştuğunuz kişiye yönelik durun Konuştuğunuz kişiye yönelik durun Göğsünüzü grup konuşmalarında mümkün olan sayıda kişiye açık tutun Göğsünüzü grup konuşmalarında mümkün olan sayıda kişiye açık tutun Beden Teması Beden Teması Mümkün olduğunca dokunun Mümkün olduğunca dokunun

38 Olumlu Beden Dili Kullanımı Dış Görünüş Dış Görünüş Giyiminiz renkli olsun Giyiminiz renkli olsun Ortama uygun giysiler seçin Ortama uygun giysiler seçin Konuşma Konuşma Çok fazla ve hızlı konuşmayın Çok fazla ve hızlı konuşmayın Yüksek sesle konuşmayın Yüksek sesle konuşmayın Yakınlık Yakınlık Kişisel alanları ihlal etmeden yakın durun Kişisel alanları ihlal etmeden yakın durun

39 Kaçınılacak bazı hareketler El gizleme Sol el gizleme, kişisel duyguları veya yaşamı ile ilgili bir şeyler gizleme Sağ el gizleme, mesleki yaşam veya iş yaşamı ile ilgili bir şeyler gizleme Baş parmak saklama Endişe, kuşku, tehdit hissetme, duygusal rahatsızlık Baş kaşıma Kafa karışıklığı, anlamaya çalışma Kulak arkasını ovma Anlamama, kafa karışıklığı, endişe

40 Kaçınılacak bazı hareketler Alınla oynama Kararsızlık, endişe, şüphe, karar vermeye çalışma Kaş arasına dokunma Odaklanma, konsantre olma, hatırlamaya çalışma Göz ovuşturma Bir şey gizleme, yorgunluk Burun ucunu sıkma, oynama Baskı altında olma, sıkıntılı olma, yalan Çene altı ile oynama Kendini ifade etme isteği, konuşmaya hazırlanma

41 Kaçınılacak bazı hareketler Çene tutma Kendini güvensiz hissetme ve daha güçlü olma isteği, Rekabet, güç isteği Ağız saklama Dinlerken yapılırsa; söyleneni değerlendirme ve Düşünme, karşıdakine inanmama Konuşurken yapılırsa; yalan söyleme, utanma ve Sıkılma, sinirlilik Dudakları çekme Hırs, kendine odaklanma

42 Kaçınılacak bazı hareketler Dudaklara dokunma Konuşma isteği, söylenen hakkında kuşku duyma, bir şey gizleme Ense ovma Olumsuz tavır, eleştirel. Ancak bir yanlışlık anında yapılmışsa olumlu, açıklık ve iyimserlik. Kol kavuşturma Rahatsızlık, kapalılık, kendini koruma, %38 daha az dikkat Kollar arkada Bir şey gizleme, otorite

43 Beden Duruşu İlişkide olduğu kişiyi doğrudan karşısına alan ve dik bir beden duruşuna sahip bir kişi, mesajında güvenli bir özellik katmış olacaktır.

44 Doğrudan Göz İlişkisi “ Gözlerin konuştuğu dil her yerde aynıdır.” Herber Bir kişi ile konuşurken dikkat edilecek en önemli noktalardan biri, nereye baktığınızdır.

45 Jestler Bu konuda dikkat edilmesi gereken, jestleri konuşmadaki eksik kelimeleri tamamlayacak bir araç olarak kullanmamak, yabancı dile hakim olmayan birinin ifadesini elleriyle tamamlaması gibi bir duruma düşmemektir.

46 Mimikler Güvenli bir ifade, verilen mesajla uyum içindeki ifadedir.

47 Ses Tonu, Şiddet ve Konuşmanın Akıcılığı İnsanlar arası ilişkilerde yaşanan en küçük gerginlik, kendini önce ses tonuyla ortaya koyar. Büyük çoğunlukla gündelik ilişkilerde canlı, neşeli, enerjik bir ses tonu, insanlar üzerinde olumlu etki bırakır.

48 ... Etkili iletişim ve beden dili için

49 Kendinizle barışık olun (özgüven sahibi olun)

50 Duruşunuza ve yürüyüşünüze dikkat edin “zavallı” ile “kendinden emin” görünümünüz nasıl olur? Özgüven sağlama: Oturuşunuzu ve duruşunuzu kendinden emin hale getirin.

51 Eğik ve düşük omuzlar: Hepsi de olumsuz olmak üzere bir çok anlam taşır; - Ezilmiş - Kendine güvensiz - Yenik - Suçlu - Korkak - Utangaç

52 Ses tonunuza dikkat edin Ses aynı zamanda duygularınızı da iletir. Kendi sesinizi dinlemeye başlayın. Ümitsizlik mi yoksa cesaret mi ifade ediyor? Güven içinde mi konuşmaktasınız, yoksa mırıldanıyor musunuz?

53 Canlı ve atak olun. Çekingenliğinizi bir kenara atın. Her zaman atılıma, hazırlıklı olun. Gönüllü olmaktan çekinmeyin. Gönüllü olan göze çarpar. Ortalıktaki en önemli kişi, kendini tanıtmada en aktif olan kişidir. Mesleğiniz ve göreviniz ne olursa olsun kendinizi bir satıcı gibi görün. İnsanların ilgisini çekebilmek için, çarpıcı ve canlı olmanız gerekir. “Sahaya çıkıp oynamak lazım. Futbol tarihinde seyirciler arasında gol atan çıkmamıştır.”

54 Doğal olun. Doğal bir insan, kendisiyle kolayca ilişki kurulabilen ve kendinizi onun yanında gergin hissetmediğiniz insandır. İnsanlar sizinle olunca kendilerini Evlerinde gibi rahat hissetsinler. Sıcak olun. Soğuk, mesafeli ve tepkisini belli etmeyen bir insanın bir gruba girmesi kolay olmaz. Ona nasıl davranacağınızı, onun size nasıl tepki göstereceğini bilmediğiniz için daima uzak durmayı tercih edersiniz.

55 İLETİŞİM VE BEŞERİ İLİŞKİLERİN GELİŞTİRİLMESİ

56 Başarısız insan yoktur ! Kaynaklarını kullanmayan insanlar vardır

57 DÜŞÜNCELER NASIL İFADE EDİLMELİDİR? İletişimin ve beşeri ilişkilerin başarısı öncelikle düşüncelerimizin, iyi ifade edilmesine bağlıdır. İletişimin ve beşeri ilişkilerin başarısı öncelikle düşüncelerimizin, iyi ifade edilmesine bağlıdır. İyi ifade edilmeyen düşünceler, iletişimde ve ilişkilerde kopukluğa yol açmaktadır. Bu nedenle: İyi ifade edilmeyen düşünceler, iletişimde ve ilişkilerde kopukluğa yol açmaktadır. Bu nedenle: o Düşüncelerinizi iyi ifade etmek, iyi bir konuşmacı olmak için çalışın, o Dili doğru kullanmaya özen gösterin; dil bilgisi kurallarını öğrenin ve özenle kullanın. o Hiçbir insan düşündüklerini başkalarına tümüyle ve aynen aktaramaz.

58 Düşüncelerinizi iyi anlatabilmek ve anlaşılabilmek için: Düşüncelerinizi düzenleyin ve net bir biçimde dile getirin, Düşüncelerinizi düzenleyin ve net bir biçimde dile getirin, Karşınızdakilerin ne demek istediğinizi tam olarak anlamasını sağlayın. Karşınızdakilerin ne demek istediğinizi tam olarak anlamasını sağlayın. Başkalarının düşünce biçimini kavramak, iletişimin başarısı için çok önemlidir. Başkalarının düşünce biçimini kavramak, iletişimin başarısı için çok önemlidir.

59 ELEŞTİRİ KONUSUNDA NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR? Eleştiri, yanlışları, eksikleri belirlemek ve daha iyiye ulaşmak için başvurulacak en etkili yöntemdir. Eleştiri, yanlışları, eksikleri belirlemek ve daha iyiye ulaşmak için başvurulacak en etkili yöntemdir. Eleştiri, insanı savunma durumuna geçmeye ve kendini haklı göstermek için çalışmaya yöneltmektedir. Eleştiri, insanı savunma durumuna geçmeye ve kendini haklı göstermek için çalışmaya yöneltmektedir. Eleştiri öfkeyi körüklemektedir. Eleştiri öfkeyi körüklemektedir. Eleştiri tutkuları öldürebilmekte ve eleştirilen kişinin coşkusunu, çalışma istek ve hevesini kırabilmektedir. Eleştiri tutkuları öldürebilmekte ve eleştirilen kişinin coşkusunu, çalışma istek ve hevesini kırabilmektedir.

60 TARTIŞMA KONUSUNDA NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR? Tartışma kazanarak karşınızdakilere görüşlerinizi ve düşüncelerinizi kabul ettirebileceğinizi sanmak, bir hatadır. Tartışma kazanarak karşınızdakilere görüşlerinizi ve düşüncelerinizi kabul ettirebileceğinizi sanmak, bir hatadır. Tartışma sırasında her iki taraf da kendi düşüncelerine daha sıkı sarılır. Tartışma sırasında her iki taraf da kendi düşüncelerine daha sıkı sarılır. Bu gerçeği göz önünde tutarak, kimseye görüşlerinizi tartışarak benimsetmeye kalkışmayın. Bu gerçeği göz önünde tutarak, kimseye görüşlerinizi tartışarak benimsetmeye kalkışmayın. Anlaşmazlıkları, düşünce ayrılıklarını uzlaşma yoluyla gidermeye; görüşlerinizi başkalarına, onları ikna ederek ve düşüncelerine saygı göstererek kabul ettirmeye çalışın. Anlaşmazlıkları, düşünce ayrılıklarını uzlaşma yoluyla gidermeye; görüşlerinizi başkalarına, onları ikna ederek ve düşüncelerine saygı göstererek kabul ettirmeye çalışın.

61 ZAMANLAMA KONUSUNDA NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR? İnsanlarla sizin için uygun zaman ve koşullarda değil; onlar için en uygun zaman ve koşullarda iletişim kurmanız halinde, başarıya ulaşma olanağınız artar. Bu nedenle, iletişim kuracağınız kişilerin zamanının iletişime elverişli olup olmadığını özenle araştırın. İnsanlarla sizin için uygun zaman ve koşullarda değil; onlar için en uygun zaman ve koşullarda iletişim kurmanız halinde, başarıya ulaşma olanağınız artar. Bu nedenle, iletişim kuracağınız kişilerin zamanının iletişime elverişli olup olmadığını özenle araştırın. İnsanlarla iletişim kurmak için onların sıkıntılı, mutsuz, üzüntülü olduğu veya başka konulara yoğunlaştığı zamanları seçmeyin. İnsanlarla iletişim kurmak için onların sıkıntılı, mutsuz, üzüntülü olduğu veya başka konulara yoğunlaştığı zamanları seçmeyin.

62 DİNLEME KONUSUNDA NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR? İletişimde başarının yolu, iletişim kurulan kişiyi, düşüncelerini, ne istediğini ve nelerden hoşlandığını anlamaktan geçer. Bu nedenle iletişim kurmak istediğiniz kişiyi tanımak için biraz zaman ayırın. İletişimde başarının yolu, iletişim kurulan kişiyi, düşüncelerini, ne istediğini ve nelerden hoşlandığını anlamaktan geçer. Bu nedenle iletişim kurmak istediğiniz kişiyi tanımak için biraz zaman ayırın. İletişim kurduğunuz kişiyi gerçekten dinleyin. İletişim kurduğunuz kişiyi gerçekten dinleyin. Karşınızdaki kişiyi gerçekten dinlemek, onun sözlerini ve duygularını anlamak, sorunlarını paylaşmak demektir. Karşınızdaki kişiyi gerçekten dinlemek, onun sözlerini ve duygularını anlamak, sorunlarını paylaşmak demektir.

63 BAŞKALARININ GÖZÜ İLE BAKMANIN ÖNEMİ NEDİR? İletişimde başarının ve başkalarını etkileyebilmenin gizi, her şeyi başkalarının gözü ile görebilmekten ve kendinizi onların yerine koyabilmekten geçer(Empati Yeteneği). İletişimde başarının ve başkalarını etkileyebilmenin gizi, her şeyi başkalarının gözü ile görebilmekten ve kendinizi onların yerine koyabilmekten geçer(Empati Yeteneği). Bir sorunu başkalarının da görüşlerine göre düşünmek eğiliminde olanlar, iletişimde başarı kazanır. Bir sorunu başkalarının da görüşlerine göre düşünmek eğiliminde olanlar, iletişimde başarı kazanır. Karşınızdakinin sizden ne beklediğini, onun gözüyle belirleyin ve davranışlarınızı buna göre düzenleyin. Karşınızdakinin sizden ne beklediğini, onun gözüyle belirleyin ve davranışlarınızı buna göre düzenleyin.

64 İLGİ VE SEVGİ KONUSUNDA NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR? İnsanlar genellikle yalnız kendilerine ilgi gösterir ve kendilerine ilgi gösterilmesinden hoşlanırlar İnsanlar genellikle yalnız kendilerine ilgi gösterir ve kendilerine ilgi gösterilmesinden hoşlanırlar Dost kazanın; dost kazanmak için başkalarına zaman ayırın; çıkar beklemeden yardım edin Dost kazanın; dost kazanmak için başkalarına zaman ayırın; çıkar beklemeden yardım edin Başkalarının düşünce ve dileklerine sevecenlikle ve anlayışla yaklaşın; kimseyi küçümsemeyin, alay ve hakaret etmeyin. Başkalarının düşünce ve dileklerine sevecenlikle ve anlayışla yaklaşın; kimseyi küçümsemeyin, alay ve hakaret etmeyin.

65 SON SÖZ: CEVHER İNSANDIR. İYİ İŞLER VE İŞLENİRSE, HEDEFLERİ, AMAÇLARI VE ALTERNATİFLERİ İLE MOTİVASYONU SÜREKLİ İSE BAŞARI ONUNDUR.

66 KAYNAKÇA CÜCELOĞLU Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi, İstanbul, DEMİRAY Uğur, Etkili İletişim, Pegem Akademi, Ankara,2008 DİCLELİ Ayşe Bilge, AKKAYA Serra, Konuşa Konuşa,, BZD, İstanbul, 2000 YATKIN Ahmet, Halkla İlişkiler ve İletişim, Nobel, Ankara, 2003


"ETKİLİ İLETİŞİM ve BEDEN DİLİ. İletişim Nedir? Kişiler arasında BİLGİ, DUYGU ve DÜŞÜNCE alışverişidir KAYNAK MESAJ KANAL ALICI Aşamalar: 1)Mesaj göndermek." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları