Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI VİZYON.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI VİZYON."— Sunum transkripti:

1 İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI VİZYON

2 Nisan 1920: İktisat Bakanlığı Mayıs 1934 : İktisat Bakanlığı (Dış Ticaret Reisliği) Mayıs 1939: Ticaret Bakanlığı (Dış Ticaret Dairesi Reisliği) Mart 1971: Dış Ekonomik İlişkiler Bakanlığı Aralık 1971 : Ticaret Bakanlığı (Dış Ticaret Genel Sekreterliği) Aralık 1983: Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlığı Aralık 1994: Dış Ticaret Müsteşarlığı (20 Aralık Sayılı Kanun) ve Bağlı Kuruluşu İGEME Haziran 2011 : Ekonomi Bakanlığı (3 Haziran 2011 tarihli- 637 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname) Ekonomi Bakanlığı- Tarihçe Ekonomi Bakanlığı- Tarihçe 2

3 Ülke ekonomisinin gelişimi ve sosyal refaha katkının artırılması hedefiyle, kurumsal işbirliğini gözeterek bilgi ekonomisi temelinde;  yenilikçiliği,  girişimciliği,  rekabet gücünü  uluslararası ekonomik ve ticari işbirliğini artırmayı teşvik edecek dış ticaret politikalarını oluşturmak ve uygulamaktır. Misyonumuz Misyonumuz 3

4 Ülkemizin dünya ticaretinde lider ülkeler arasında yer almasını sağlayacak dış ticaret politikaları oluşturan ve uygulayan kurum olmak. Vizyonumuz Vizyonumuz 4

5  Stratejik hedefimiz, dünya mal ticaretinden bugün aldığımız yüzde 0,8’lik payı artırmak.  Dünya mal ticaretinden 2015 yılında yüzde 1 pay alarak ihracatımızı 170 milyar dolara, 2023 yılında da yüzde 1,5 pay alarak 500 milyar dolara çıkarmaktır. Planlı ve proaktif bir dış ticaret politikası… 5

6 YILLAR İTİBARIYLA DIŞ TİCARET6

7  Yüzde 12’lik ihracat büyümesi ile 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirmek ulaşılabilir bir hedeftir. 7

8  Merkez teşkilatı  Bakan  Müsteşar  Müsteşar yardımcılıkları  Genel Müdürlükler  Genel Müdür Yardımcılıkları  Daire Başkanlıkları  Yurtdışı teşkilatı  Daimi temsilcilikler  Ticaret Müşavirlikleri  Ticaret Ateşelikleri  Bölge Teşkilatı  Bölge Müdürlükleri  Serbest Bölge Müdürlükleri Teşkilat Yapısı 8

9 Ana Hizmet Birimleri İhracat Genel Müdürlüğü İthalat Genel Müdürlüğü Anlaşmalar Genel Müdürlüğü Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü Teşvik Uygulama ve Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü Serbest Bölgeler, Yurtdışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdürlüğü Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğü Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü 9

10 Yurtdışı Teşkilatı Halihazırda 131 merkezde toplam 184 personelimiz görev yapmaktadır. 10

11 Daimi Temsilci Yardımcılığı Ticaret Müşavirliği Ticaret Ataşeliği İrtibat Büroları EKONOMİ BAKANLIĞI YURT DIŞI TEŞKİLATI AFRİKA Kahire Nairobi Pretoria Rabat Trablus Tunus Kazablanka ASYA Astana Aşkabat Bangkok Bişkek Cakarta Duşanbe Hanoi İslamabad Kabil Kuala Lumpur Manila Pekin Seul Singapur AVRUPA/KAFKASYA AB DTÖ OECD Atina Bakü Belgrad Berlin Bern Bratislava Brüksel Budapeşte Bükreş Dublin Helsinki Kiev Kişinev Kopenhag Lahey Lizbon Lefkoşa Londra Lubliyana Madrid Minsk Moskova Oslo Paris Podgorica Prag Priştine Roma Saraybosna Sofya Stokholm Tiflis Tiran Üsküp Varşova Viyana Zagreb Barselona Batum Düsseldorf Hamburg Hannover Kazan Marsilya Milano Münih Novorossisk Odessa Rotterdam Selanik St. Petersburg Stutgart Birmingham Krasnodar Novosibirsk Yekaterinbur g Taşkent Tokyo Ulan Bator Yeni Delhi Almatı Guangzhou Hong Kong Karaçi Mumbai Şangay Georgetown Abuja Addis Ababa Akra Cezayir Dakar Darüsselam Hartum İskenderiye Buenos Aires Karakas Mexico City Ottava Santiago Vaşington Houston Los Angeles AMERİKA ORTA DOĞU Abu Dhabi Amman Bağdat Beyrut Doha Kuveyt Manama Muskat Riyad Sana Şam Tahran Tel Aviv Basra Cidde Dubai Erbil Halep Kudüs Musul Tebriz Sidney Melbourne AVUSTRALYA New York Sao Paulo Şikago Toronto Miami San Francisco Seattle GEORGETOWN

12 İhracata Dönük Üretim Stratejisi ve Girdi Tedarik Stratejisi Pazara Giriş Çalışmaları İhracatın Desteklenmesi Ticaret Politikaları Savunma Araçları Yatırımı Teşvik Sistemi Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Ticaret Anlaşmaları Yeni Nesil Serbest Bölgeler Hizmet Ticareti ve Dış Yatırımlar Piyasa Gözetimi ve Denetimi Yurtdışı Teşkilatının Güçlendirilmesi Geleceğe Dönük Projeler 12

13 İhracatımızda Rekabet Gücü Devlet yardımları sistemi ihracat stratejisine paralel olarak; projeye dayalı, ihtiyaca uygun hazırlanan, ihracatçılarımızın üretim alt yapıları ile Ar-Ge ve inovasyon yeteneklerinin geliştirilerek uluslararası pazarlarda rekabet güçlerinin artırılmasını hedefleyen, hedef pazara ve öncelikli sektöre göre farklılaştırılmış destek unsurlarını içeren destek programları  Yurtiçi Uluslararası İhtisas Fuarlarının Desteklenmesi,  Yurtdışında Gerçekleştirilen Fuarlara Katılımın Desteklenmesi,  Ar-Ge Yardımı,  Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi,  Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği, İstihdam Yardımı, Tasarım Desteği,  Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Devlet Yardımları 13

14 Pazara Giriş Komitesi Pazara giriş konusunda Ekonomi Bakanlığı TİM, TOBB, DEİK, TUSKON, TÜSİAD, MÜSİAD, TMMMB ve Müteahhitler Birliği gibi kurum ve kuruluşlar ile işbirliği içinde. Hedef Ülkeler ( ) ABD, Çin, Rusya, Hindistan, Brezilya, Kanada, Polonya, Nijerya, Mısır, İran, Suudi Arabistan, Cezayir, Libya, Ürdün ve Katar. Pazara Giriş Komitesi14

15 Ticari İlişkiler  İkili Ticari İlişkiler Avrupa, Asya-Pasifik, Avrasya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika, Sahra Altı Afrika, Amerika  Bölgesel ve Çoklu Ticari İlişkiler AB, EİT, D8, KEİ, İKÖ, İSEDAK  Çok Taraflı Ticari İlişkiler DTÖ, OECD, ACTA 15

16 1.EFTA (Norveç, İsviçre, İzlanda Liechtenstein) 2.İsrail 3.Makedonya 4.Hırvatistan 5.Bosna Hersek 6.Filistin 7.Tunus 8.Fas 9.Suriye STA Ülkeleri 10.Mısır 11.Arnavutluk 12.Gürcistan 13.Karadağ 14.Sırbistan 15.Şili 16.Ürdün 17.Lübnan* 18.Morityus* (*) İç Onay Sürecinde 16

17 Daha Fazla Bilgi İçin: Bakanlığımız ın faaliyetleri hakkında; adresimizden veya İhracat Bilgi Platformu araçları üzerinden - “İhracat İletişim Noktası” , - “İhracat Bilgi Platformu Web Sitesi” - “İhracat Günlüğü” - “Ülke Masaları ve Pazara Giriş Bülteni”, - “SMS ile bilgilendirme”, - “Twitter” bilgi alabilir veya irtibata geçebilirsiniz. T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İnönü Bulvarı No: Emek/ANKARA Tel: (312) (Santral) 17

18 İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞEKKÜR EDERİZ

19 EKLER 19

20 ORGANİZASYON ŞEMASI 20

21 İhracata Dönük Üretim Stratejisi ve Girdi Tedarik Stratejisi (GİTES) 21

22 İhracata Dönük Üretim Stratejisi Hedef: 2023’te dünya ticaretinden aldığımız payın artırılması ve ihracatın 500 milyar dolara çıkarılması. Amaç: İhracat-üretim-yatırım-istihdamı etkileyen politikaların birbirini destekleyecek şekilde etkileşimli olarak kullanılması. Kapsam: İmalat sanayii ve hizmet üretim potansiyelinin ihracat odaklı değerlendirilmesi, sürdürülebilir ihracat artışı sağlanması, ihracatta katma değeri yüksek ve teknoloji yoğun sektörlere geçilmesi. Kurul: Başbakanlık Genelgesi (2010/12) ile “İhracata Dönük Üretim Stratejisi Değerlendirme Kurulu” kurulmuştur. 22

23 GİTES- Amaç Girdi Tedarik Stratejisi Tüm tedarik zincirinde daha fazla katma değerin Türkiye’de bırakılması, ara malı ithalat bağımlılığının azaltılması, tedarik sürekliliği ve güvenliği ile ihracatta sürdürülebilir küresel rekabet gücü artışının sağlanması 23

24 GİTES - Yöntem Sektörel çalışma grupları kuruldu. * Mineral yakıtlar ve yağlar (bitümenli taşkömürü ve antrasit hariç) dahil edilmemiştir. ** DTÖ SITC Sektörel Sınıflaması baz alınmıştır. ARA MALI İTHALATININ SEKTÖRLERE** GÖRE DAĞILIMI (2010) DEMİR-ÇELİK ve MADENCİLİK* % 28,5 OTOMOTİV ve MAKİNA KİMYASALLAR TARIM TEKSTİL % 19,2 % 21,6 % 7,5 % 9,9 24

25 GİTES Sanayi Sektör Stratejileri Eylem Planlarına Girmiştir. GİTES ve Sektör Stratejileri Arasında Bütünlük ve Eşgüdüm Sağlanmaktadır. Yatırım Teşvik Politikaları GİTES Sonuçları da Dikkate Alınarak Yeniden Şekillendirilmektedir… GİTES 25

26  Yatırım-teşvik politikalarını ülke ihtiyaçları paralelinde değerlendiriyoruz...  Bu sistemle, ülkemize yeni teknoloji transferi sağlayacak, istihdam olanaklarını artıracak, katma değeri yüksek, ekonomimizin rekabet gücünü artıracak, ithalata bağımlılığı ve cari açığı azaltacak stratejik yatırımların teşvik edilmesini hedefliyoruz. Yatırım-Teşvik Politikaları 26

27 Mevcut yatırım teşvik sistemi 3 ana bölümden oluşmaktadır:  Bölgesel Teşvik Sistemi  Büyük Proje Teşvik Sistemi  Genel Teşvik Sistemi Yatırım-Teşvik Politikaları 27

28 Destek Unsurları Genel Teşvik Sistemi Bölgesel Teşvik Sistemi Büyük Ölçekli Yatırımlar I. ve II. Bölge III. ve IV. Bölge KDV İstisnası Gümrük Vergisi Muafiyeti Vergi İndirimi Sigorta Primi İşveren Hissesi Desteği Yatırım Yeri Tahsisi Faiz Desteği Yatırım-Teşvik Politikaları 28

29  2011 yılının Ocak-Eylül döneminde Türkiye’ye uluslararası doğrudan yatırım girişi 10,9 milyar dolar seviyesine ulaşarak, 2010 yılında ulaşılan 9,1 milyar dolarlık seviyeyi geride bırakmıştır.  2011 yılı Eylül sonu itibarıyla Türkiye’de adet uluslararası sermayeli şirket faaliyet göstermektedir. Yatırım-Teşvik Politikaları 29

30 İthalattan kaynaklanan ve yerli sanayimize zarar veren haksız ticari uygulamalara karşı uluslararası, bölgesel ve ikili anlaşmalardan kaynaklanan haklarımızı da sonuna kadar, etkin bir şekilde kullanmaya kararlıyız. Ticaret Politikası Araçları 30

31  Piyasa gözetimi ve denetimini gelişmiş standartlara göre uyguluyoruz. Piyasa gözetimi ve denetiminde temel politikalarımız  İç piyasada üretilen ürünlerin piyasa gözetimi ve denetimi yoluyla takibi ve denetimi;  İthal edilen malların güvenli, mevzuata ve standartlara uygun olması,  Yerli üreticilerimize karşı haksız rekabete yol açmaması,  Yerli üreticilerimizin gerektiğinde kolay ithal girdi temin edebilmesi Piyasa Gözetimi ve Denetimi 31

32  2011 yılında bir Başbakanlık Genelgesi ile uygulayıcı kuruluşların en üst düzeyde temsil edileceği ve sistemin sorunlarına çözüm geliştireceği “Piyasa Gözetimi, Denetimi ve Ürün Güvenliği Değerlendirme Kurulu” kuruldu.  Ürün güvenliğinin ikinci ayağını oluşturan ithalat denetimleri Ekonomi Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı işbirliği ile gerçekleştirilmektedir. Piyasa Gözetimi ve Denetimi 32

33  Ekonomi Bakanlığı bünyesinde, Serbest Bölgeler, Yurtdışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdürlüğünün kurulması ile yurt dışı yatırım ve hizmetlerin bütünleştirici bir yaklaşım benimsiyoruz. Yeni Nesil Serbest Bölgeler  Kurulması planlanan bakım-onarım ihtisas serbest bölgesi, lojistik ihtisas serbest bölgesi ve ar-ge ihtisas serbest bölgesinin özellikle hizmet ihracatı yapacak firmaları bünyesine alacak Serbest Bölgeler 33

34 Yurtdışında Müteahhitlik Hizmetleri  Dünyanın en büyük 225 müteahhitlik şirketinden 31’i Türk firmasıdır.  Türkiye, bu bakımdan Çin’den sonra 2. sırada yer almaktadır. Sektörün ekonomiye katkıları: Döviz girdisi, ihracata katkı, istihdama katkı, teknoloji transferi, makina parkına etki, dışa açılma sürecine etki 34

35 Lojistik  Avrupa’nın en büyük kamyon filosu (45 bin adet kamyon ve şirket)  2011 Ocak-Eylül döneminde yaklaşık 800 bin uçuş  (Taşınan 1,7 milyon ton yük ve 91 milyon kişi)  Dünyadaki 25. büyük deniz filosu  45 havaalanı ve 51 liman  Bölünmüş yolların toplam uzunluğu 15 bin km’ye çıkarılacaktır.  Hızlı Tren Projeleri süratle devam etmektedir. 35


"İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI VİZYON." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları