Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI SINIFTAKİ PROBLEMLERİMİZ ?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI SINIFTAKİ PROBLEMLERİMİZ ?"— Sunum transkripti:

1

2 SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

3 SINIFTAKİ PROBLEMLERİMİZ ?

4 Sevgi VE Sabır YAĞMUR SUYU GİBİ OLANLAR ÇOK SEVİLİRLER. ZİRA YAĞMUR SUYU HER ŞEYİ YEŞERTİR, HERKESİ SEVİNDİRİR VE FAİDESİ UMİMİDİR. Sevdirecek icraatlarda bulunmak korkutucu icatlarda bulunmaktan iyidir. SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

5 Diğer öğretmen ve idarecilerle ittifak ve ittihad içinde OLMA. SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

6 Mesleki Bilgiye Hakim Olma. Branş FormasyonAktüel Formasyon Öğretmen önce ilmiyle amil olmalı sonra bildiklerini gidip başkalarına anlatmalı SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

7 İmaj Düzgünlüğü Bedensel BakımKıyafet Bakımı SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

8 Şive Düzgünlüğü ve Kibarlık. SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

9 Çok Yönlü Olma. İyi Bir Gözlemci Olma Tv,Radyo Takip Edebilme Günlük Gazeteleri Takip Edebilme Aylık ve Haftalık Dergileri Takip Edebilme Sinema ve Tiyatroyu Takip Edebilme SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

10 Mutluluğu Öğretme Öğretmenler İnsanları Sadece Geleceğe Hazırlamazlar, Günlük Yaşantılarında da Etkili Olurlar.İnsanları Sadece Geleceğe Hazırlamazlar, Günlük Yaşantılarında da Etkili Olurlar. SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

11 SINIF YÖNETİMİ DERS GİRİŞLE BAŞLAR SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

12 ÇOCUKLARIN BÜYÜKLERİ ANLAMA EŞİKLERİ. ŞİDDETLİ DÖVME DÖVME SARSMA BAĞIRMA KESİN İFADE İLE KONUŞMA JEST VE MİMİKLERLE ANLATMA GÖZ TEMASI İLE ANLATMA SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

13 BÜYÜKLERİN ÇOCUKLARI ANLAMA EŞİKLERİ. KENDİNE ZARAR VERME VURMA TEPİNME BAĞIRMA SESİNİ YÜKSELTME JEST VE MİMİKLERLE ANLATMA GÖZ TEMASI İLE ANLATMA SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

14 Neden yaramazlık yaparlar? Dikkat çekme Güç mücadelesi Öç alma Yetersiz hissetme SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

15 Yaramazlığın Hedefleri Yaramazlığı bırakıp tekrar başlıyorsa, öğretmeni takip ederek yaramazlık yapıyor Dikkat çekme Sıkılma,anlamsızlık duygusu,sevgi ihtiyacı Yaramazlığı durdurmayı reddediyor veya miktarını artırıyor Güç ya da yetki mücadelesi Tehdit edilmiş hissetme İşbirliğini,katılımı reddediyor, gerçekçi hedefler belirleyemiyor Yetersizlik Güçsüz hissetme Düşmanca davranıyor, sık şikayet ediyor Öç alma İncinme, adaletsizlik hissetme SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

16 Dikkat! Kısır Döngü Öğrenci bilginin önemli olduğuna inanmıyorsa Öğrenci ders etkinliklerine katılmaz ve ders çalışmaz Başarı düşer, statü kaybı olur ve öğrenci dışlanır Öğretmen çalışmayan öğrenciden hoşlanmaz SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

17 İŞBİRLİĞİ YAPMA- ORTAK AMAÇTA BİRLEŞME- BİRLİKTE KARAR VERME Sınıf Yönetiminde SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

18 Sınıftaki bir numaralı problem disiplin değildir. Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!! SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

19 ÖNYARGILI OLMAMA SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

20 OLUMSUZ ETİKETLEME SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

21 & SINIF YÖNETİMİNDE BAZI ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARINA ÖĞRENCİ TEPKİLERİ

22 DERSİ İYİ PLANLAYAMAMA, ÖĞRENCİLERİ BOŞ BIRAKMA DERS DIŞI OLUMSUZ ETKİNLİKLERE YÖNELME

23 SINIFTA SÜREKLİ DERS ANLATIMI HAYAL KURMA BAŞKA ŞEYLERLE İLGİLENME DERSE KATILMAMA

24 ÖDEVLERİ KONTROL ETMEME ÖDEVLERİ YAPMAMA EKSİK YAPMA ÖZENLE YAPMAMA CEZA OLARAK ÖDEV VERMEK DERSTEN SOĞUMADERSTEN SOĞUMA İSYAN İSYAN

25 YANLIŞ CEVABI VEYA DAVRANIŞI AŞIRI ELEŞTİRME OLUMSUZ SÖZLERLE AŞIRI ETİKETLEME SÖZ HAKKI İSTEMEME OKULA GELMEME

26 BAŞARI ZEVKİNİ TATTIRAMAMA DERS İLE İLGİLENMEME SÖZ İSTEMEME

27 ZORLAMA İLE DİSİPLİN SAĞLAMA OKUL EŞYALARINA ZARAR VERME, PASİF VEYA SALDIRGAN OLMA

28 SÜREKLİ AYNI ÖĞRENCİLERE SOSYAL ALANLARDA GÖREV VERME KISKANÇLIK, YAĞCILIK, ÖĞRETMENE SOĞUKLUK

29 HAKLI İLE HAKSIZ ÖĞRENCİYİ AYIRT EDEMEME DERSE VE ÖĞRETMENE KARŞI OLUMSUZ TUTUM VE DAVRANIŞ

30 BAZILARINA İSMİ İLE HİTAP EDİP BAZILARINA ETMEME KISKANÇLIK YAĞCILIK ÖĞRETMENİ SEVMEME

31 NOTLA TEHDİT KORKU, NOT İÇİN ÇALIŞMA, OTORİTEYE İTAAT

32 KÖRÜ KÖRÜNE İTAAT İÇİN DİSİPLİN CEZASI VERME, NOTLARINI KIRMA GÜVEN DUYGUSUNU ZEDELEME, HAKLARINI SAVUNAMAMA, HAKSIZLIĞA İTİRAZ ETMEME

33 ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI YERİNE KİŞİLİĞİNİ ELEŞTİRME ÇEKİNGEN OLMA, İÇİNE KAPANMA, DİYALOĞU BİTİRME

34 SINIFA SIRTINI DÖNME BAŞKA ŞEYLERE YÖNELME

35 SINIFTA HERKESİN GÖREBİLECEĞİ YERDE DURMAMA GÖRÜLMEYEN ÖĞRENCİLERİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE YÖNELMESİ

36 DEVAMLI BAŞARILI ÖĞRENCİLERE SÖZ HAKKI VERME DİĞER ÖĞRENCİLERİN SÖZ İSTEMEMELERİNİN PEKİŞMESİ

37 ÖĞRETMEDİĞİ KONULARDA SINAV YAPMA KOPYA ÇEKMEYE YÖNELME

38 ÖĞRENCİLERİN, PSİKOLOJİK, SOSYAL VE AKADEMİK ÖZELLİKLERİNİN BİLİNMEMESİ SALDIRGAN VEYA PASİF OLMA

39 ÖĞRETMENİN DAVRANIŞI İLE DİĞER ÖĞRETMENLERİN DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ TUTARSIZLIK İSTENEN VE İSTENMEYEN DAVRANIŞI AYIRT EDEMEME

40 İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN ORTAM OLUŞTURMAMA İSTENMEYEN DAVRANIŞI SÜRDÜRME

41 İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN GERİBİLDİRİMİ ZAMANINDA VEREMEME İSTENEN DAVRANIŞI GÖSTEREMEME

42 SADECE DERSİ İŞLEYİP ÇIKMA, DERSİ VE ÖĞRETMENİ SEVMEME, İSTEKSİZLİK

43 HEP YANLIŞ DAVRANIŞ VE EKSİKLİKLER ÜZERİNDE DURMA, AYRINTI DAVRANIŞLARA FAZLA TAKILMA KARŞI KOYMA, ÖĞRETMENİ ALAYA ALMA,BAŞKALARINI SUÇLAMA, DİKKATİ DAĞITMA

44 ÖDÜL VE CEZAYI ADİL KULLANMAMA KISKANÇLIK, KIYAS, ÖĞRETMENE KARŞI OLUMSUZ TUTUM

45 SÜREKLİ DERS ANLATIMI HAYAL KURMA, BAŞKA ŞEYLERLE İLGİLENME, DERSE KATILMAMA

46 ARGOLU KONUŞMA

47 ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYANA AYNI NOTU VERME DERSE İLGİSİZLİK, ÇALIŞKANLARIN ÖĞRETMENE PROTESTO GELİŞTİRMELERİ

48 FİZİKSEL CEZA VERMEK KAVGACILIK, YALANCILIK, AŞIRI KORKAKLIK, KİŞİLİKSİZ DAVRANIŞLAR

49 İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI DÜZELTMEME İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI SÜRDÜRME


"SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI SINIFTAKİ PROBLEMLERİMİZ ?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları