Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Bir konu üzerinde öğrencilere düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve verilen bilgileri pekiştirmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Bir konu üzerinde öğrencilere düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve verilen bilgileri pekiştirmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir."— Sunum transkripti:

1

2  Bir konu üzerinde öğrencilere düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve verilen bilgileri pekiştirmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir.

3  Genellikle ilköğretimde ve okul öncesinde kullanılır. Önemli olan husus yaratıcı düşünce ve soruna değişik çözümler getirmedir ve öğrencinin belirli bir süre bir konu üzerinde tartışması ve sonunda varılan kararların açıklanmasıdır.

4  Küçük grup çalışmaları öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına ve gelişimsel hızlarına göre düzenlenir. Bazen de derse eğlenceli bir başlangıç yapmak için bu yönteme başvurulabilir.

5  Vızıltı Grupları çeşitli şekillerde oluşturulur. Örneğin; Vızıltı 22 de iki öğrenci ikişer dakika tartışır. Vızıltı 66 da ise altı öğrenci altışar dakika tartışır.

6  Vızıltı gruplarında önemli olan belli bir öğrencinin belirli bir süre bir konu üzerinde tartışması ve sonunda varılan kararların açıklanmasıdır. Vızıltı gruplarına “kısa süreli tartışma grupları” da denilmektedir.

7  Demokratik bir yöntemdir.  Öğrenciler tartışarak öğrenirler.  Öğrencilerde dil gelişimin hızlandırır.  Grup içinde aidat duygusu gelişir.  Düşüncelerini açıkça ortaya koyabilme özellikleri gelişir.

8  Farklı çözümleri görürler.  Öğrenciler kendi kendilerini disipline etmeyi öğrenirler.  Öğretmen öğrencileri daha iyi tanır.

9  Zaman gerektirir.  Konuşmalarla kolayca konu amacından sapabilir.  Sınıfta sessizliği sağlamak zorlaşabilir.  Konuşma sürelerine dikkat etmek gerekir.

10  Bazı öğrenciler bu tür etkinliklere katılmak istemeyebilirler.  Grup tartışmalarını sonuçlandırmak güç olabilir.  Çok kalabalık sınıflarda uygulanamaz.

11  Konu seçimine özen gösterilmeli.  Grup seçimine özen gösterilmeli.  İyi bir hazırlık yapılmalı.  Tartışma yöntemi önceden belirlenmeli.  Tartışma yöntemine dikkat edilmeli.

12  Soruları Görmek için TıklayınızTıklayınız

13    ZxPUAJ:www.egitimaileforum.com/forums/tartis ma-discussion-metodu-ogretim-yontemleri- t18749/index.html%3Fp%3D v%C4%B1z% C4%B1lt%C4%B1+%C3%B6zel+%C3%B6%C4%9Freti m+y%C3%B6ntemi&hl=tr&ct=clnk&cd=8&gl=tr ZxPUAJ:www.egitimaileforum.com/forums/tartis ma-discussion-metodu-ogretim-yontemleri- t18749/index.html%3Fp%3D v%C4%B1z% C4%B1lt%C4%B1+%C3%B6zel+%C3%B6%C4%9Freti m+y%C3%B6ntemi&hl=tr&ct=clnk&cd=8&gl=tr  dok_indir&odevno= dok_indir&odevno=  Biliş Yayınları Aktif Öğrenme AÇIKGÖZ K.


" Bir konu üzerinde öğrencilere düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve verilen bilgileri pekiştirmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları