Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HÜSEYİN GÜLEÇ - 2009 -1. 2 EĞİTİM VELİ İDARE ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HÜSEYİN GÜLEÇ - 2009 -1. 2 EĞİTİM VELİ İDARE ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ."— Sunum transkripti:

1 HÜSEYİN GÜLEÇ

2 2 EĞİTİM VELİ İDARE ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ

3 HÜSEYİN GÜLEÇ

4 4

5 5 OKUL BAŞARISI; Çocuğun var olan potansiyelini tam olarak kullanarak ders ve diğer faaliyetlerde yeteneğini en güzel şekilde göstermesi olarak tanımlanabilir.

6 6 Çocukların okul ba ş arısını etkileyen temel faktörler ş unlardır: 1) Aileye Bağlı Sebepler 2) Bireysel Sebepler 3) Okula Bağlı Sebepler

7 7

8 HÜSEYİN GÜLEÇ & DERS ÇALIŞMAYA MOTİVE ETMEK & DERS ÇALIŞMASINI TAKİP ETMEK & DERS ÇALIŞMA ORTAMI SAĞLAMAK

9 HÜSEYİN GÜLEÇ DERS ÇALIŞMAYA MOTİVE ETMEK

10 Hedef Belirleme Hedef motivasyon için temeldir ve davranışı yönlendirir. Kişinin hedeflerini gerçekleştirmek konusunda kendisine güvenmesi ve aynı zamanda planlı, programlı ve disiplinli bir çalışma temposu içerisinde olması son derece önemlidir. İşte ailelerin hedefler belirlenirken çocuklarına bu konuda yol gösterici bir rol üstlenmeleri gerekir. 10

11 HÜSEYİN GÜLEÇ AİLE İÇİ İLETİŞİM Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!...

12 HÜSEYİN GÜLEÇ

13 HÜSEYİN GÜLEÇ AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

14 HÜSEYİN GÜLEÇ EVDE SEVGİ HAKİM OLMALI Altın ne için can ne için inci mercan nedir. Bir sevgiye harcanmadıktan Bir sevgiliye feda edilmedikten sonra MEVLANA

15 HÜSEYİN GÜLEÇ MUTLAKA TAKDİR EDİN! ÇOCUĞUNUN MOTİVASYONUNU ARTTIRMAK İSTEYEN AİLELER ÇOCUĞUNUN YAPAMADIKLARININ DEĞİL YAPABİLDİKLERİNİN ÜZERİNDE DURMALIDIR.TAKDİR EDİLEN DAVRANIŞ PEKİŞİR. Takdir edilerek ve tasdiklenerek yetiştirilmiş çocuklar, sürekli eleştirilen çocuklardan daha mutlu, daha üretken, ve daha itaatkar olurlar

16 HÜSEYİN GÜLEÇ “Problemli Çocuk yoktur Problemli anne baba davranışları vardır.” Hastalık, sevgisizlik, öksüzlük…. Neler geçirdim ben Çıkabilseydi bir, “güzel” diyecek Güzelleşirdim ben Arif Nihat Asya

17 HÜSEYİN GÜLEÇ

18 HÜSEYİN GÜLEÇ & İstediği bir şeyi almak& & Sevdiği bir şeyi yapmasına müsaade etmek. & Sevdiği bir şeyi beraber yapmak. & Yaptığı bir faaliyetin yasaklanması

19 HÜSEYİN GÜLEÇ KENDİSİNE GÜVEN

20 HÜSEYİN GÜLEÇ Mal kaybeden bir şey kaybetmiştir. Onurunu kaybeden bir çok şeyini kaybetmiştir. Cesaretini kaybeden herşeyini kaybetmiştir.

21 HÜSEYİN GÜLEÇ DERS ÇALIŞMASINI TAKİP ETMEK

22 HÜSEYİN GÜLEÇ & Anne babanın çocuğun dersleriyle ilgilenmesi. & Çalışmalarını takip edilmesi & Ev ödevlerinin takip edilmesi. & Kitap okumasının takip edilmesi

23 23 Ø W.HOLMES “Kitap okumakla insan zekası gelisir ”. diyor.

24 HÜSEYİN GÜLEÇ *** Okuldaki durumun takibi *** Öğretmenleri ile irtibat *** Evdeki çalışmalarının takibi

25 HÜSEYİN GÜLEÇ ÇALIŞMA ORTAMI NASIL OLMALI

26 26 BAŞARININ FİZİKSEL ÖNŞARTLARI 1)Çalışma Odası ve Masası 2)Sandalye 3)Posterler 4)Bilgisayar,Müzik seti, İnternet 5)Çalışma köşesi

27 27 * Çalışmaya Engel Faktörler TV Şunu Unutmayın Televizyonu açmak kolaydır kapatmak zordur. En büyük zaman hırsızıdır.

28 HÜSEYİN GÜLEÇ * Çalışmaya Engel Faktörler Bütün konuşmalar bir defada yapılmalı Günlük telefon görüşmeleri için belirli bir süre planlanmalı * Telefon onun için dersten kaçma aracı olmasın.

29 HÜSEYİN GÜLEÇ * Çalışmaya Engel Faktörler

30 30 Öğrencinin okul belirli zaman aralıklarla ziyaret edilmeli. İdare sınıf öğretmeni ve ders öğretmenleriyel mutalaka görüşülmeli Görüşme sonucu mutlaka öğrenciyle görüşülmeli. Öğrenciye seni takip ediyorum mesajı verilmeli. Velinin Öğrencinin Okuluyla İrtibatı… İdarenin ve öğretmenlerinin tavsiyelerine mutlaka uyulmalı. Öğrenci problemi size aktardığında idare ve öğretmenlerle görüşmeden kesin Görüş belirtmeyin. Öğrencinin yanında kesinlikle okul ve öğretmenleri eleştirmeyin. Öğrencinin problemi varsa mutlaka idare ve öğretmenlerle paylaşın.

31 31 Öğrencinin ders çalışması hakkında sınıf öğretmenini ve braş öğretmenlerini Bilgilendirin. Hertürlü konuda Rehberlik servisiyle de irtibatlı olun. Çocuğunuzun arkadaş ortamından haberdar olunuz. Çocuğunuzun okul dışında gittiği yerlerden haberdar olunuz. Velinin Öğrencinin Okuluyla İrtibatı… Ders dışında sosyal bir faaliyete yönlendiriniz. Velinin kısa sürede başarınını yükselmesini beklememeli Öğrenciye evde istenilen çalışma ortamı oluşturulmalı. Unutmayın ki en önemli işimiz çocuklarımızdır.

32 32 ORTAK İŞBİRLİĞİ (ANNE BABA) ***Tutarlı Davranışlar Sergileme*** ÇOCUĞUN TÜM ÇEVRESİNDEN, VE AİLESİNDEN BELLİ BİR ÇİZGİDE DAVRANIŞAR GÖRMESİ GEREKİR YOKSA ÇOCUK NE YAPACAĞINA TAM KARAR VEREMEZ

33 HÜSEYİN GÜLEÇ SABIRLI OLUN Tohum saç, bitmezse toprak utansın Hedefe varmayan mızrak utansın Hey gidi küheylan, koşmana bak sen Çatlarsan,doğuran kısrak utansın Necip Fazıl Kısakürek

34 HÜSEYİN GÜLEÇ LÜTFEN KARARLI OLUN Dünyada hiçbir şey kararlı bir şekilde başladığın işi sonuna kadar götürmenin yerini tutmaz

35 35 Bizi Güçlü Yapan Yediklerimiz Değil, Sindirdiklerimizdir; Bizi Zengin Yapan Kazandıklarımız Değil, Tasarruflarımızdır; Bizi Bilgili Yapan Okuduklarımız Değil, Kafamıza Yerleştirdiklerimizdir; Ve Bizi Başarıya Götüren Bildiklerimiz Değil Uyguladıklarımızdır.


"HÜSEYİN GÜLEÇ - 2009 -1. 2 EĞİTİM VELİ İDARE ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları