Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AİLE VE BAŞARI HÜSEYİN GÜLEÇ - 2009 -.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AİLE VE BAŞARI HÜSEYİN GÜLEÇ - 2009 -."— Sunum transkripti:

1 AİLE VE BAŞARI HÜSEYİN GÜLEÇ

2 EĞİTİM VELİ İDARE ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ

3 HÜSEYİN GÜLEÇ

4 ÇOCUCUKLARDA OKUL BAŞARISI HÜSEYİN GÜLEÇ

5 OKUL BAŞARISI; Çocuğun var olan potansiyelini tam olarak kullanarak ders ve diğer faaliyetlerde yeteneğini en güzel şekilde göstermesi olarak tanımlanabilir.

6 Çocukların okul başarısını etkileyen temel faktörler şunlardır:
1) Aileye Bağlı Sebepler 2) Bireysel Sebepler 3) Okula Bağlı Sebepler

7 AİLEYE BAĞLI SEBEPLER

8 BİZ NE YAPABİLİRİZ & DERS ÇALIŞMAYA MOTİVE ETMEK
& DERS ÇALIŞMASINI TAKİP ETMEK & DERS ÇALIŞMA ORTAMI SAĞLAMAK HÜSEYİN GÜLEÇ

9 DERS ÇALIŞMAYA MOTİVE ETMEK HÜSEYİN GÜLEÇ

10 Hedef Belirleme Hedef motivasyon için temeldir ve davranışı yönlendirir. Kişinin hedeflerini gerçekleştirmek konusunda kendisine güvenmesi ve aynı zamanda planlı, programlı ve disiplinli bir çalışma temposu içerisinde olması son derece önemlidir. İşte ailelerin hedefler belirlenirken çocuklarına bu konuda yol gösterici bir rol üstlenmeleri gerekir.

11 ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!...
AİLE İÇİ İLETİŞİM ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!... Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. HÜSEYİN GÜLEÇ

12 SEVGİYLE YAKLAŞMAK HÜSEYİN GÜLEÇ

13 AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
HÜSEYİN GÜLEÇ

14 EVDE SEVGİ HAKİM OLMALI
Altın ne için can ne için inci mercan nedir. Bir sevgiye harcanmadıktan Bir sevgiliye feda edilmedikten sonra MEVLANA HÜSEYİN GÜLEÇ

15 MUTLAKA TAKDİR EDİN! ÇOCUĞUNUN MOTİVASYONUNU ARTTIRMAK İSTEYEN AİLELER ÇOCUĞUNUN YAPAMADIKLARININ DEĞİL YAPABİLDİKLERİNİN ÜZERİNDE DURMALIDIR.TAKDİR EDİLEN DAVRANIŞ PEKİŞİR. Takdir edilerek ve tasdiklenerek yetiştirilmiş çocuklar, sürekli eleştirilen çocuklardan daha mutlu , daha üretken, ve daha itaatkar olurlar HÜSEYİN GÜLEÇ

16 Hastalık, sevgisizlik, öksüzlük…. Neler geçirdim ben
“Problemli Çocuk yoktur Problemli anne baba davranışları vardır.” Hastalık, sevgisizlik, öksüzlük…. Neler geçirdim ben Çıkabilseydi bir, “güzel” diyecek Güzelleşirdim ben Arif Nihat Asya HÜSEYİN GÜLEÇ

17 ÖDÜL VE CEZA HÜSEYİN GÜLEÇ

18 ÖDÜL CEZA & İstediği bir şeyi almak&
& Sevdiği bir şeyi yapmasına müsaade etmek. & Sevdiği bir şeyi beraber yapmak. CEZA & Yaptığı bir faaliyetin yasaklanması HÜSEYİN GÜLEÇ

19 KENDİSİNE GÜVEN HÜSEYİN GÜLEÇ

20 Mal kaybeden bir şey kaybetmiştir.
Onurunu kaybeden bir çok şeyini kaybetmiştir. Cesaretini kaybeden herşeyini kaybetmiştir. HÜSEYİN GÜLEÇ

21 DERS ÇALIŞMASINI TAKİP ETMEK HÜSEYİN GÜLEÇ

22 dersleriyle ilgilenmesi. & Çalışmalarını takip edilmesi
& Anne babanın çocuğun dersleriyle ilgilenmesi. & Çalışmalarını takip edilmesi & Ev ödevlerinin takip edilmesi. & Kitap okumasının takip edilmesi HÜSEYİN GÜLEÇ

23 KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI Ø W.HOLMES “Kitap okumakla insan zekası
gelisir ” . diyor.

24 *** Okuldaki durumun takibi *** Öğretmenleri ile irtibat
*** Evdeki çalışmalarının takibi HÜSEYİN GÜLEÇ

25 ÇALIŞMA ORTAMI NASIL OLMALI HÜSEYİN GÜLEÇ

26 BAŞARININ FİZİKSEL ÖNŞARTLARI
1)Çalışma Odası ve Masası 2)Sandalye 3)Posterler 4)Bilgisayar,Müzik seti, İnternet 5)Çalışma köşesi

27 * Çalışmaya Engel Faktörler
TELEVİZYON TV Uzak durun ! Şunu Unutmayın Televizyonu açmak kolaydır kapatmak zordur. En büyük zaman hırsızıdır.

28 * Çalışmaya Engel Faktörler
TELEFON UZUN OLMASIN ! Bütün konuşmalar bir defada yapılmalı Günlük telefon görüşmeleri için belirli bir süre planlanmalı * Telefon onun için dersten kaçma aracı olmasın. HÜSEYİN GÜLEÇ

29 * Çalışmaya Engel Faktörler
İNTERNET HÜSEYİN GÜLEÇ

30 Velinin Öğrencinin Okuluyla İrtibatı…
Öğrencinin okul belirli zaman aralıklarla ziyaret edilmeli. İdare sınıf öğretmeni ve ders öğretmenleriyel mutalaka görüşülmeli Görüşme sonucu mutlaka öğrenciyle görüşülmeli. Öğrenciye seni takip ediyorum mesajı verilmeli. İdarenin ve öğretmenlerinin tavsiyelerine mutlaka uyulmalı. Öğrenci problemi size aktardığında idare ve öğretmenlerle görüşmeden kesin Görüş belirtmeyin. Öğrencinin yanında kesinlikle okul ve öğretmenleri eleştirmeyin. Öğrencinin problemi varsa mutlaka idare ve öğretmenlerle paylaşın.

31 Velinin Öğrencinin Okuluyla İrtibatı…
Öğrencinin ders çalışması hakkında sınıf öğretmenini ve braş öğretmenlerini Bilgilendirin. Hertürlü konuda Rehberlik servisiyle de irtibatlı olun. Çocuğunuzun arkadaş ortamından haberdar olunuz. Çocuğunuzun okul dışında gittiği yerlerden haberdar olunuz. Ders dışında sosyal bir faaliyete yönlendiriniz. Velinin kısa sürede başarınını yükselmesini beklememeli Öğrenciye evde istenilen çalışma ortamı oluşturulmalı. Unutmayın ki en önemli işimiz çocuklarımızdır.

32 ORTAK İŞBİRLİĞİ (ANNE BABA)
***Tutarlı Davranışlar Sergileme*** ÇOCUĞUN TÜM ÇEVRESİNDEN, VE AİLESİNDEN BELLİ BİR ÇİZGİDE DAVRANIŞAR GÖRMESİ GEREKİR YOKSA ÇOCUK NE YAPACAĞINA TAM KARAR VEREMEZ

33 SABIRLI OLUN Tohum saç, bitmezse toprak utansın
Hedefe varmayan mızrak utansın Hey gidi küheylan, koşmana bak sen Çatlarsan ,doğuran kısrak utansın Necip Fazıl Kısakürek HÜSEYİN GÜLEÇ

34 LÜTFEN KARARLI OLUN Dünyada hiçbir şey kararlı bir şekilde başladığın işi sonuna kadar götürmenin yerini tutmaz HÜSEYİN GÜLEÇ

35 Bizi Güçlü Yapan Yediklerimiz Değil, Sindirdiklerimizdir;
Bizi Zengin Yapan Kazandıklarımız Değil, Tasarruflarımızdır; Bizi Bilgili Yapan Okuduklarımız Değil, Kafamıza Yerleştirdiklerimizdir; Ve Bizi Başarıya Götüren Bildiklerimiz Değil Uyguladıklarımızdır.


"AİLE VE BAŞARI HÜSEYİN GÜLEÇ - 2009 -." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları