Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı"— Sunum transkripti:

1 Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı
Yasemin Koçak Usluel

2 e- öğrenmenin yayılımı
“yeni” ile ilgili olarak toplumsal sistemin üyeleri arasında zaman içinde belli kanallar aracılığıyla iletişimde bulunma sürecidir (Rogers 2003) Yeni= e-öğrenme Yasemin KOÇAK USLUEL

3 Üniversitelerde bilişim teknolojileri
Üniversitelerde bilişim teknolojilerinin yayılımı konusunda 22 üniversiteden öğretim elemanının katıldığı bir araştırmada ( Usluel, Aşkar ve Baş 2006). Öğretim elemanları; en çok ders içeriği ile ilgili İnternetten araştırma yaparken (%96,5) araştırma ve projeleri ile ilgili çalışmalarda (%92,4) derse hazırlık yaparken, ders notlarını hazırlarken (%91,6) bilişim teknolojilerini kullanmaktadırlar. Yasemin KOÇAK USLUEL

4 Üniversitelerde bilişim teknolojileri
en az ders notlarını ve dersle ilgili duyuruları www’de yayınlarken (%54,4) Yasemin KOÇAK USLUEL

5 Üniversitelerde bilişim teknolojileri
2004 yılında yapılan diğer bir araştırmada, öğretim elemanlarının, bilgisayarı sözcük işlem, e-posta ve İnternet kaynaklarında arama-tarama yapma amacıyla kullandıkları, özellikle veri tabanı, web’de yayımcılık ve masaüstü yayıncılık amacıyla bilgisayarın pek de kullanılmadığı belirlenmiştir (Usluel ve Seferoğlu 2004 ). Yasemin KOÇAK USLUEL

6 e-öğrenmenin yayılımı
Bazı yeniler 5-6 yılda yayılırken bazıları 10 yıldan fazla zaman gerektirir. Kabul edilme sürelerindeki bu farklılıkları açıklayabilmek için bireylerin yeniliğe ilişkin algılarına, yeniliğin özellikleri açısından bakmak gerekir. Yasemin KOÇAK USLUEL

7 e-öğrenmenin algılanan özellikleri
Algılanan özelliklerin yeninin(e öğrenmenin) benimsenmesini engelleyecek faktörleri elemeye yardım ettiği belirlenmiştir (Benneth ve Benneth 2003) Yasemin KOÇAK USLUEL

8 Hacettepe Üniversitesi Örneği
Mühendislik Fakültesinin bir projesi olarak blackboard 2004 yılında alındı 2007 yılında BÖTE bölümü öğretim elemanları ve Tıp fakültesinden 2 dersle ilgili öğretim elemanları, mühendislik fakültesinden bir öğretim elemanı Yasemin KOÇAK USLUEL

9 e-öğrenmenin algılanan özellikleri
Üç yıldaki yayılım sürecine bireylerin yeniliğe ilişkin algıları ve yeniliğin özellikleri açısından bakılabilir. Göreli yarar Uygunluk Denenebilirlik Gözlemlenebilirlik Karmaşıklık Yasemin KOÇAK USLUEL

10 Neler Yapılabilir? Göreli yarar
e-öğrenmenin göreli yararının tartışılarak, eğitimi zenginleştirmede nasıl kullanılabileceğinin ve bu kullanımın getireceği olası katkıların örneklendirilmesi… Yasemin KOÇAK USLUEL

11 Neler Yapılabilir? Denenebilirlik Karmaşıklık
e-öğrenme araçlarını deneme olanağının sağlanması Karmaşıklık e-öğrenme araçlarını kullanım becerilerinin verilmesi, eğitim desteği Yasemin KOÇAK USLUEL

12 Neler Yapılabilir? Uygunluk
e-öğrenmenin öğretim elemanlarının değerleriyle ve eğitim felsefesiyle uygunluğunun tartışılması Yasemin KOÇAK USLUEL

13 Sonuç yeninin(e öğrenmenin) algılanan özelliklerinin o yeninin benimsenmesini engelleyecek faktörleri elemeye yardım ettiği belirlenmiş olsa da yayılım, çok boyutlu ve dinamik bir süreçtir. Bu nedenle e-öğrenmenin, yayılımının kültürel örüntü içerisinde diğer boyutlarla beraber ele alınarak irdelenmesi önemlidir. Yasemin KOÇAK USLUEL

14 TEŞEKKÜRLER……. Yasemin KOÇAK USLUEL


"Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları