Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ BÖLÜM 4:FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ BÖLÜM 4:FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN."— Sunum transkripti:

1 REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ BÖLÜM 4:FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN

2 Öğretimsel Koçluk Yaşam KoçluğuYetkinlikler Proaktif Davranış Farklılaştırılmış Öğretim

3 Farklılaştırılmış Öğretim=Duyarlı Öğretim Eğitimin başarısı, öğrenenler arasında var olan bireysel farklara adapte etmeye bağlıdır. Yueheng, M.Ö. 444 Etkinlik: Kağıt Yırtma REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

4 Farklılaştırılmış öğretim Daha yüksek standartlarda eğitim gerçekleştirmek için öğrencilerin öğrenme profili ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak bilgi, beceri, tutum ve eylemleri en yüksek seviyeye çıkarırken dengeli ve duyarlı bir çeşitlendirme yapmaktır. REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

5 Farklılaştırılmış öğretim Aktifliği savunur. Nicelden çok niteldir. Farklılık içerik, süreç ve ürünü değiştirerek oluşur. Öğrenci merkezlidir. Tüm sınıf, grup çalışması ve bireysel öğretimin karışımıdır. Öğrenci ve öğretmen birlikte öğrenir.

6 Farklılaştırma Nedir? Farklılaştırılmış eğitim proaktif olarak planlanmış, aşağıdakilerle belirlenmiş birbirinden bağımsız bir sistemdir. REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Olumlu Öğrenenler Topluluğu Devamlı Değerlendirme Bireysel Farklılıklar Esnek Eğitim Düzenlemeleri Odaklanılmış, Kaliteli Ders Program

7 Kaliteli Ders Programı Farklılaştırma Öğretmenin karşılığıdır to to Öğrenen Farklılıkları Hazır Bulunuşluk İlgi Öğrenen Profili Hazır Bulunuşluk İlgi Öğrenen Profili yönlendiriliryönlendirilir Etkin Farklılaştırmanın İlerleme Zihniyeti ve Prensipleri Devamlı Değerlendirme Esnek Gruplama Stratejileri Bireysel Farklılıkların Gözetildiği ve Zorlayıcı Görevler Olumlu Sınıf Topluluğu uygulanıruygulanır Ders Programının ve Eğitimin Unsurları İçerik Süreç Ürünler Eğitim stratejilerinin kullanımı ile… Jarvis & Tomlinson, 2008 REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

8 Olumlu Öğrenenler Topluluğu Ben Grafikleri Ben tişörtleri Harika Bir Fikir Takım tişörtleri REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

9 Ben Tişörtleri Öğrenciler kendi tişörtlerini (gerçek ya da kağıt) kim olduklarını, güçlü, zayıf yanlarını, hoşlandıkları, hoşlanmadıkları şeyleri gösteren kelimeler ve şekiller kullanarak süslerler. Tişörtler odanın yada koridorun duvarlarına asılır ve aynı “ben-grafiklerinde” olduğu gibi tartışılır. REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

10 Düşün – Eşleş – Paylaş Düşün Eşleş Paylaş Bu stratejiler ile bir topluluk nasıl oluşturulur? REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

11 Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verildiği Zorlayıcı Görevler MÜCADELE EDEREK ÖĞRENENLER: Kuvvet ve hareket konusu ile ilgili çalışma kağıtlarını tamamlayın. Eğer isterseniz bir eşle çalışabilirsiniz. Çalışmanızı tamamladıktan sonra odanın arka tarafındaki cevap kağıdından cevaplarınızı kontrol edin. İLERİ SEVİYEDE ÖĞRENENLER: Kuvvet ve hareket konusunda anladıklarınızı, motorlu aletleri ve parlak zekanızı kullanarak, teneffüste sınıfça oynayabileceğiniz yeni bir salıncak seti yapın. REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

12 Odaklanmış, Kaliteli Ders Programı Odaklanmış, Kaliteli Ders Programı BİLGİ - Gerçekler - Terimler - Tanımlar - Tarihler -Algoritmalar BECERİ -Süreçler -Bir disipline dair beceriler, temel beceriler, üretim becerileri, özgürlük becerileri -Zihnin alışkanlıkları KAVRAMA - Prensipler - Genellemeler - Bir disiplinle ilgili önemli fikirler - Kavramsal fikirler REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

13 Kaliteli Öğretim Kime? Nasıl? Nerede? Ne Öğretiyoruz? REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

14 Esnek Eğitim Düzenlemeleri Hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profiline dayandırılarak yapılır. Hazır Bulunuşluğu öğrenmek için yapılabilecekler  Giriş-Çıkış Kartları  Akıl Haritaları  KWL tabloları Gruplama Düzenlemeleri: tek, eşli, küçük grup, tüm sınıf REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

15 Önemli olan ne? Hazır Bulunuşluk Öğrenme Profili İlgi Büyüme /İlerleme Etkinlik Motivasyon Esnek Eğitim Düzenlemeleri REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

16 Devamlı Değerlendirme Ön Değerlendirme (Bulma)  Ön Sınama  Anket Kwl  Kontrol Listesi  Gözlem  Kendini Değerlendirme ve Sorgulama REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

17 Devamlı Değerlendirme İzleme Amaçlı Değerlendirme  Konferans Düzenleme  Akran Değerlendirme  Gözlemle İlgili Günlük Giriş  Tartışma  Çıkış Kartları  Labarutuvar REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

18 Düzey Belirleme Amaçlı Değerlendirme  Ünite Sınavı  Performans Görevi  Gösterim,Portfolyo inceleme, Yazı Devamlı Değerlendirme REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

19 Farklılaştırmada 5 Prensip 1.Davetkar ve güvenilir bir sınıf ortamı 2.Öğretilen ders programının en üstün nitelikte olduğundan emin olmak 3.Hazırbulunuşluk, derse ilgi ve öğrenme profilini sürekli değerlendirme 4.Farklılaştırılmış Eğitim çalışmaları tasarlamak 5.Esnek grup çalışmalarını uygulamak REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

20 Etkili Bir Farklılaştırma İçin;  Tüm eğitimciler öğretimin farklılaştırılması konusunda açıklık ve netliği oluşturmalı,  Öğrenci ve velileri farklılaştırılmış sınıflar için hazırlamalı,  Sınıf yapısını ve sınıf yönetimini öğrenci merkezli öğrenmeye doğru yöneltmeli,  Hem öğretmen hem de öğrenci farklılığı işin bir parçası ve zevki olarak görme konusunda ortak görüşün oluşmasına yönelik çalışılmalı.  Öğretmen takım üyeleri ve farklılaştırma konusunda ilgisi ve bilgisi olan diğer meslektaşları ile birlikte plan yapmalı. (Tomlinson, 1995b) REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

21 Anahtar Kelimeler  Öğrenme profili  Bireysel Farklılık  Yüksek Standartlarda Eğitim  Motivasyon  Çoklu Zeka  Seviye Grupları  Aile ile İşbirliği REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

22 Örnek Olmayan Uygulamalar  Geri Bildirimin Olmaması  Yanlış Mekan Seçimi  Belli Öğrencilere Odaklanma  Belli Yöntemlerin Dışına Çıkmama REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

23 BÖLÜM 5:HAREKET MODELİ Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN

24 Hazırlık Yapın Ajandayı (Gündemi) Oluşturun Realiteyi Analiz Edin Etkin Hedefi Belirleyin Kaynakları Tespit Edin REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Takip Edin Geliştirin Eylem Planı Oluşturun


"REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ BÖLÜM 4:FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları