Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ferhat GÜNENÇ Okul Rehber Öğretmeni. NASIL ETK İ L İ ÇALI Ş ILIR? Hedefini Ve Amacını Belirle Başaracağına Tüm Kalbinle İnan Çalışma Sistemini Gözden.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ferhat GÜNENÇ Okul Rehber Öğretmeni. NASIL ETK İ L İ ÇALI Ş ILIR? Hedefini Ve Amacını Belirle Başaracağına Tüm Kalbinle İnan Çalışma Sistemini Gözden."— Sunum transkripti:

1 Ferhat GÜNENÇ Okul Rehber Öğretmeni

2 NASIL ETK İ L İ ÇALI Ş ILIR? Hedefini Ve Amacını Belirle Başaracağına Tüm Kalbinle İnan Çalışma Sistemini Gözden Geçir Haftalık Program Hazırla Programı Kararlı Biçimde Uygula Derse Hazırlıklı Git Dersi Derste Anla Mutlaka Tekrar Yap

3 BA Ş ARIYA G İ DEN YOL, ÇOK ÇALI Ş MAKTAN DE Ğİ L, ETK İ L İ ÇALI Ş MAKTAN GEÇMEKTED İ R.

4 Plandan kasıt, sınav gününe kadar; - hangi dersin - hangi zaman diliminde - nasıl çalışılacağının tasarlanmasıdır. PLAN NED İ R?

5  Plan gerçekçi olmalı  Çalışabileceğiniz süreyi belirleyin(40-50 dk.)  Her gün aynı saatte, aynı yerde derse başlayın  Aynı türden dersler yerine farklı ders çalışın  Zor anlaşılan dersleri zihnin en açık saatine koyun  Yemekten yarım saat sonra başlayın.  Tv, müzik, telefon, poster olan yerlerde ve cam kenarlarında ders çalışmayın PLAN YAPARKEN D İ KKAT ED İ LECEK NOKTALAR

6  Derste edilgin durumdan etkin duruma geçersiniz  Dersi dinlemeye konsantre olmanızı sağlar  Dikkatiniz dağılmaz  Zaman ve enerjiden ekonomi sağlarsınız  Sınavdan önce yaşadığınız kaygı azalır  Sınavlarda çıkacak soruların neler olacağını önceden bilirsiniz. NOT TUTMA

7 Verimli ders çalışmada en yararlı zaman planlamasının çalışmaya birer saatlik süreler ayrılması olduğu söylenebilir: dk ders - 10 dk tekrar dk dinlenme zamanı İ DEAL DERS ÇALI Ş MA SÜRES İ

8 Okuduklarımızın %10’ unu Duyduklarımızın %20’ sini Gördüklerimizin %30’ unu Hem görüp, hem duyduklarımızın --- %80’ ini Davranışlarımızla birlikte söylediklerimizin %90’ ını HATIRLARIZ… NELER İ UNUTMAYIZ?

9 EN ÇOK UNUTULANLAR  Tam anlaşılmamış konular  Rastgele öğrendiklerimiz  Aralıksız uzun süre çalışma ile öğrendiklerimiz  Tekrarlanmayan bilgiler  İstenmeden zorunluluk hissiyle öğrenilenler  Düşünülmeden ezberlenen bilgiler

10  Kişiye anlamlı gelen, tam anlaşılmış bilgiler  Bilinçli olarak hafızaya kaydedilenler  40 dk (öğren)+10 dk (tekrar)+10 dk (dinlen) ile öğrenilenler  Çok tekrarlanan bilgiler  İsteyerek, yüksek motivasyonla öğrenilenler  Üzerinde düşünülerek öğrenilenler  Düşüncelerimizi onaylayan bilgiler  Daha da artırılabilir. EN AZ UNUTULANLAR

11 NEDEN DÜZENL İ TEKRAR?  Öğrendiklerimizi unutmayız  Konu daha kolay anlaşılır  Bir sonraki bilgilerin daha kolay anlaşılması sağlanır  Bilgilerin beynimizde sindirilmesi sağlanır.  Sınava daha az kaygılı gireriz.  Sınav gecesi çalışma günü kurtarmak ve geçer not almak için yapılır.

12 DERS ÇALI Ş MANIZI ENGELLEYEN VE MOT İ VASYONUMUZU BOZAN ETKENLER

13  Hedef tespiti yapmamak,  Plansız çalışmak,  Çalışılacak konuyu/dersi anlamamak,  Çalışılacak yerin çok olması,  Çalışmayı ertelemek, olarak sıralayabiliriz. A) ÇALI Ş MA İ STEKS İ ZL İĞİ

14 ÇALI Ş MA İ STEKS İ ZL İĞİ N İ ORTADAN KALDIRMAK İ Ç İ N Ders çalışmayı bir İHTİYAÇ olarak gör. HEDEF tespiti yap. ANLA – SOR. Dersi EĞLENCELİ hale getir. Bütünü PARÇALARA ayır.

15 Başarıyı HAYAL ET. GRUP çalışması yap. Belirsizliği ortadan kaldırmak için PLAN YAP. Hayata OLUMLU BAK. Her şey düşüncede başlar.

16 B) END İŞ EYE KAPILMA Sınavlara hazırlanan bir genci endişelendiren iki durum vardır: 1) Deneme Sınavlarının sonuçları, 2) Konuları yetiştirememe düşüncesi. Bu endişeleri yenmek için: a) Deneme sınavlarını bir boy aynası gibi düşünün b) Planlı programlı çalışın.

17 C) KEND İ NE GÜVENS İ ZL İ K Öncelikle kendinizi her yönünüzle çok iyi tanıyın. Performansınızı ve yapabileceklerinizi tespit edin. Bilinçaltınıza daima başarabileceğinize dair olumlu mesajlar gönderin.

18 D) BA Ş ARACA Ğ INA İ NANMAMA Sınava hazırlanan bir gencin önündeki en büyük engel nedir?  Sayısı çok fazla olan rakipleri mi?  İyi bir okulda okumuyor olması mı?  Yeterli ölçüde ders çalışma ortamına sahip olamayışı mı?  Yoksa bizzat sınavın kendisi mi? HANG İ S İ ?

19 Kişinin Önündeki En Büyük Engel KEND İ S İ D İ R

20 E) UMUTSUZLU Ğ A KAPILMA PES ETME Olmuyor… Ne yaparsam yapayım sonuç değişmiyor… Boşuna uğraşıyorum… Siz de bu sözcükleri sık sık kullanıyorsanız pes etmeye başladınız demektir. Ve pes etmeye başlamak her şeyin sonunu hazırlar. Tüm emeğiniz, çabanız boşa gider.

21 KÖPEKBALI Ğ I VE KÜÇÜK BALIK Bilim adamları ortadan camla ayrılan büyük bir akvaryumun içine bir köpekbalığı ve bir balık yerleştirir. Köpekbalığı karşısındaki balığı yiyebilmek için günlerce uğraşır. Balığa ulaşmak için her hamle yaptığında aradaki cam bölmeye çarpar. Yüzlerce denemeden sonra artık pes eder ve balığı yemekten vazgeçer. Bilim adamları bir süre sonra aradaki cam bölmeyi kaldırırlar. Sonuç ilginçtir. Köpekbalığı artık balığı yemek için hiçbir girişimde bulunmamaktadır. Yani PES ETMİŞTİR. Üstelik önünde hiçbir engel kalmamasına rağmen.

22 ÖYLEYSE; Ne olursa olsun asla pes etmeyin ve vazgeçmeyin! Aynen sular gibi... UNUTMAYIN! Mermeri delen; suyun gücü değil devamlılığıdır.

23 F) ÇEVRE Çevrenizde bulunan kişiler motivasyonunuzu bozacak bazı sözler söyleyebilirler. Lütfen bu gibi engellere takılıp kalmayın. Nasıl bir performans sergileyeceğinizi en iyi siz biliyorsunuz.

24 G) A İ LE  Ailenizin sizi başkalarıyla kıyaslaması,  Size yeteri kadar destek olmaması,  Küçük kardeşler  Siz tam konsantrasyonunuzu sağlamış çalışırken sizden bir şey yapmanızı istemeleri,

25 H) ARKADA Ş LARINIZDAN YARARLANIN  Başarılı olan bir arkadaşınıza: - Nasıl çalıştığını sorup bu işin sırrını öğrenin.  Mümkün oldukça grup çalışması yapın  Takıldığınız yerleri arkadaşlarınıza ve öğretmenlerinize sorun.

26 KISACA Kendi Kendinizi Motive Etmek İçin; Yapacağınız çalışmaları ertelemeyin, İnanın. Merak edin. Dersi ve çalışmayı sevin. Somut hedeflere kilitlenin. Moralinizi bozmayın. Başarısız olmaktan korkmayın. Kendinize ödül verin. İsteyin ve azimli olun.

27 KE Ş KE!!! DEMEMEK İ Ç İ N ZAMANINIZI İ Y İ DE Ğ ERLEND İ R İ N.

28 MOT İ VASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle motivasyonun önündeki engellerin kaldırılması gerekir. Bu engeller;  Çalışmaya Başlayamamak  Çalışmayı Sevmemek  Başka Şeyler Yapmayı İstemek

29 ÇALI Ş MAYA BA Ş LAYAMAMAK Çalışmaya başlayamamanın nedeni çalışılması gereken dersi veya konuyu sevmemektir. Bu sorunu ortadan kaldırmak için;  Neden çalışmanız gerektiğini düşünün,  Çalışacağınız konuyla ilgili, ilginizi çekecek sorular çıkarın ve bunlara cevap arayın.  Dersin veya konunun sevebileceğiniz bölümlerini düşünün.

30 ÇALI Ş MAYI SEVMEMEK Çalışmayı sevmemenin en büyük nedeni çalışılacak dersi veya konuyu anlamamaktır. Bu sorunu ortadan kaldırmak için;  Çalışılacak olan konuyu farklı kaynaklardan çalışın,  Hedefinizi parçalara bölün,  Hedefinize ulaştığınızı hayal edin,  Grup çalışması yapmayı deneyin

31 BA Ş KA Ş EYLER YAPMAYI İ STEMEK Bu durum çalışmaktan verim alamamaktan kaynaklanır. Verim alamamanın nedeni ise öğrenilenlerin günlük hayatta gerekliliğine inanmamaktır. Bu sorunu ortadan kaldırmak için;  Öğrendiğiniz bilgilerin sınavda karşınıza çıkacağını düşünün,  Sorumluluğu ele alın, hayatınızla ilgili kararlar almayı bahanelerle engellemeyin.

32 "Ders çıkarılan bir başarısızlık, bizim yeni sorunları göğüslememiz için gerekli yeteneği artıran bir tecrübe ve bir kaynak sunar." Thomas Edison

33 DERS ÇALI Ş IRKEN D İ KKAT ETMEN İ Z GEREKEN NOKTALAR

34 DERS ÇALI Ş IRKEN AYRI B İ R ODANIZ VEYA S İ ZE A İ T B İ R DERS ÇALI Ş MA KÖ Ş EN İ Z OLSUN

35 NE RAHAT B İ R KOLTUKTA, NE DE ÇOK RAHATSIZ B İ R SANDALYEDE OTURULMAMALIDIR.

36 TELEFONLA GÖRÜ Ş ME, TELEV İ ZYON İ ZLEME, MÜZ İ K D İ NLEME, B İ R Ş EYLER ATI Ş TIRMA VB G İ B İ DURUMLAR ÇALI Ş MANIN SONUNDA ÖDÜL OLARAK KULLANILMALIDIR..

37 TV İ ZLEYEREK YA DA MÜZ İ K D İ NLEYEREK DERS ÇALI Ş MAYIN

38 DERS ÇALI Ş IRKEN VER İ ML İ OLDU Ğ UN ZAMANLARI KE Ş FET

39 D İ KKAT İ N İ Z İ TOPLAMADAN DERS İ N BA Ş INA OTURMAYIN VARSA ÖNCE S İ Z İ ME Ş GÜL EDEN SORUNLARINIZI ÇÖZMEYE ÇALI Ş IN

40 S İ Z İ ÇALI Ş MANIZDAN ALIKOYACAK K İŞİ LERE, DURUMLARA “HAYIR” DEMES İ N İ B İ L İ N

41 OLUMLU DÜ Ş ÜNÜN, Ö Ğ RENMEN İ N TADINA VARIN

42 ÇALI Ş MAYA BA Ş LAMADAN ÖNCE ÇALI Ş MA SIRASINDA GEREKL İ OLACAK BÜTÜN MALZEMEN İ N EL ALTINDA BULUNMASI, D İ KKATTE KOPMALARA YOL AÇACAK KES İ NT İ LER İ ÖNLEMEK AÇISINDAN YARARLIDIR.

43 BEN İ D İ NLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TE Ş EKKÜR EDER İ M. BA Ş ARILAR Ferhat GÜNENÇ Okul Rehber Öğretmeni


"Ferhat GÜNENÇ Okul Rehber Öğretmeni. NASIL ETK İ L İ ÇALI Ş ILIR? Hedefini Ve Amacını Belirle Başaracağına Tüm Kalbinle İnan Çalışma Sistemini Gözden." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları