Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ SINAV BAŞARISI VE AİLE Sınav başarısını olumlu yada olumsuz etkileyen bazı faktörler vardır. Bunlardan biri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ SINAV BAŞARISI VE AİLE Sınav başarısını olumlu yada olumsuz etkileyen bazı faktörler vardır. Bunlardan biri."— Sunum transkripti:

1

2 VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ

3 SINAV BAŞARISI VE AİLE Sınav başarısını olumlu yada olumsuz etkileyen bazı faktörler vardır. Bunlardan biri ailedir.. Aile, farkında olarak yada olmayarak, gencin motivasyon düzeyini etkiler. Bu etkileme olumlu yönde olabildiği gibi zaman zaman da olumsuz yönde olabilir Sınav başarısını olumlu yada olumsuz etkileyen bazı faktörler vardır. Bunlardan biri ailedir.. Aile, farkında olarak yada olmayarak, gencin motivasyon düzeyini etkiler. Bu etkileme olumlu yönde olabildiği gibi zaman zaman da olumsuz yönde olabilir

4 NELER YAPILABİLİR?

5 Genci anlamak Aile gencin zorluklarını anlamalı ve bunu ona aktarmalıdır. "Hem okulu hem dershaneyi birlikte götürmenin zor ve yorucu olduğunu biliyorum ve bu zor dönemde senin yanındayım, benden istediğin desteği vermeye hazırım." şeklinde bir ifade gencin aileye olan güvenini daha da pekiştirecektir Aile gencin zorluklarını anlamalı ve bunu ona aktarmalıdır. "Hem okulu hem dershaneyi birlikte götürmenin zor ve yorucu olduğunu biliyorum ve bu zor dönemde senin yanındayım, benden istediğin desteği vermeye hazırım." şeklinde bir ifade gencin aileye olan güvenini daha da pekiştirecektir

6 Olumlu bir iletişim ortamı Olumlu bir iletişim ortamının olduğu ailelerde, aile üyeleri birbirini tanır(zayıf ve güçlü yönleriyle), olduğu gibi kabul eder, hiçbir koşula bağlı olmaksızın sever ve birbirine güvenir Olumlu bir iletişim ortamının olduğu ailelerde, aile üyeleri birbirini tanır(zayıf ve güçlü yönleriyle), olduğu gibi kabul eder, hiçbir koşula bağlı olmaksızın sever ve birbirine güvenir

7 Yapabildiklerinin üzerinde durulması Örneğin hafta içinde bir kez oturup ders çalışan çocuğa "oturup ders bile çalışamıyorsun, ne zaman otursan bir bahaneyle kalkıyorsun, bakalım sınavda ne yapacaksın" gibi bir ifade kullanmak yerine geçen gün kendi başına oturup ders çalışabilmen çok hoşuma gitti, seninle gurur duydum. Belki ilk başta biraz zorlanırsın ama hiç moralini bozma, bunun da üstesinden gelebilirsin" şeklinde bir ifade kullanmak, gencin kendi başına çalışma davranışını sıklaştıracaktır. Örneğin hafta içinde bir kez oturup ders çalışan çocuğa "oturup ders bile çalışamıyorsun, ne zaman otursan bir bahaneyle kalkıyorsun, bakalım sınavda ne yapacaksın" gibi bir ifade kullanmak yerine geçen gün kendi başına oturup ders çalışabilmen çok hoşuma gitti, seninle gurur duydum. Belki ilk başta biraz zorlanırsın ama hiç moralini bozma, bunun da üstesinden gelebilirsin" şeklinde bir ifade kullanmak, gencin kendi başına çalışma davranışını sıklaştıracaktır.

8 Sonuçlarla korkutmama,tehdit etmeme "Sen hele bir kazanama, o zaman görüşürüz" ya da "Kazanamazsan arkadaşlarının yüzüne nasıl bakarsın, aile dostlarımızın hepsine rezil oluruz" gibi ifadeler gencin motivasyonunu değil kaygısını arttırır "Sen hele bir kazanama, o zaman görüşürüz" ya da "Kazanamazsan arkadaşlarının yüzüne nasıl bakarsın, aile dostlarımızın hepsine rezil oluruz" gibi ifadeler gencin motivasyonunu değil kaygısını arttırır

9 Beklentilerin yüksek tutulmaması Kendisinden ne kadar büyük beklentiler olduğunu gören genç gerçekçi olmayan hedefler belirler ve bu hedefe ulaşmak için tüm gücüyle çabalar. Ancak bir süre sonra, taşıyamayacağı kadar ağır olan bu yükün altında ezilmeye başlar. Yükün ağırlığını hissettikçe öğrenmesi ve öğrendiklerini kullanması zorlaşır, çok çalışmasına rağmen beklediği karşılığı alamaz Kendisinden ne kadar büyük beklentiler olduğunu gören genç gerçekçi olmayan hedefler belirler ve bu hedefe ulaşmak için tüm gücüyle çabalar. Ancak bir süre sonra, taşıyamayacağı kadar ağır olan bu yükün altında ezilmeye başlar. Yükün ağırlığını hissettikçe öğrenmesi ve öğrendiklerini kullanması zorlaşır, çok çalışmasına rağmen beklediği karşılığı alamaz

10 Değer verildiğinin hissettirilmesi Önemli olan, gence "doğru ve onun başarısını arttırabilecek şekilde" destek vermektir. Onlara içtenlikle "sen benim için her şeyden önemli ve değerlisin. Hayatındaki bu önemli dönemde, sana istediğin desteği vermeye hazırım.Senin kendi üzerine düşenleri en iyi şekilde yapacağını biliyorum, ben de üzerine düşenleri yapmaya hazırım" diyebilmeliyiz. Önemli olan, gence "doğru ve onun başarısını arttırabilecek şekilde" destek vermektir. Onlara içtenlikle "sen benim için her şeyden önemli ve değerlisin. Hayatındaki bu önemli dönemde, sana istediğin desteği vermeye hazırım.Senin kendi üzerine düşenleri en iyi şekilde yapacağını biliyorum, ben de üzerine düşenleri yapmaya hazırım" diyebilmeliyiz.

11 Ders çalışma ortamını hazırlaması Çocuğunuzun ders çalışma ortamını hazırlamasına yardımcı olunuz. Mümkünse bir çalışma odası oluşturunuz. Eş dost toplantılarınızı onun programına uygun hale getirmeye gayret ediniz, ev işlerini ya da alış-veriş sorumluluklarını ders çalışma saatlerinin dışında oluşturunuz Çocuğunuzun ders çalışma ortamını hazırlamasına yardımcı olunuz. Mümkünse bir çalışma odası oluşturunuz. Eş dost toplantılarınızı onun programına uygun hale getirmeye gayret ediniz, ev işlerini ya da alış-veriş sorumluluklarını ders çalışma saatlerinin dışında oluşturunuz

12 UNUTMAYIN… AİLE BİR TAKIMDIR AİLE BİR TAKIMDIR

13 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi

14 Birinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) Sınav Tarihi : 11 Nisan Testler ve Soru Sayıları Türkçe testi : 40 soru Temel Matematik Testi : 40 Soru Sosyal Bilimler Testi : 40 Soru Fen Bilimleri Testi : 40 Soru TOPLAM : 160 Soru

15 Birinci Aşama (YGS) Taban Puanları ve Sağlayacağı Haklar 1) Önlisans programları ile açık öğretim programlarını tercih etme hakkı. 2) İkinci aşama sınavlara katılma hakkı. 3) Birinci aşama puanlarıyla da öğrenci alan lisans programlarını tercih etme hakkı

16 İkinci Aşama : Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) Sınav Tarihi : Haziran Sınavlar, Testler ve Soru Sayıları 1. Matematik Sınavı Matematik testi : 50 Soru, 75 dakika Geometri testi : 30 Soru, 45 dakika TOPLAM : 80 Soru, 120 dakika

17 2. Fen Bilimleri Sınavı Fizik testi : 30 Soru, 45 dakika Kimya testi : 30 Soru, 45 dakika Biyoloji testi : 30 Soru, 45 dakika TOPLAM : 90 Soru, 135 dakika

18 Edebiyat, Coğrafya Sınavı Türk Dili ve Edebiyatı testi : 56 Soru, 85 dakika Coğrafya-1 testi : 24 Soru, 35 dakika TOPLAM : 80 Soru, 120 dakika

19 Sosyal Bilimler Sınavı Tarih testi : 44 Soru, 65 dakika Coğrafya-2 testi : 16 Soru, 25 dakika Felsefe Grubu testi : 30 Soru, 45 dakika TOPLAM : 90 Soru, 135 dakika

20 İkinci Aşama (LYS) Taban Puanı ve Sağlayacağı Haklar Lisans programlarını tercih etme hakkı

21 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER Şamil YAŞAR Rehber Öğretmen&Psik. Danışman


"VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ SINAV BAŞARISI VE AİLE Sınav başarısını olumlu yada olumsuz etkileyen bazı faktörler vardır. Bunlardan biri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları