Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Fotoğrafta Soyut Derleyen: Ayşe Saray. HIGH ART (ileri sanat) 1850-1870 resim öğretilerinin etkisinde kayıt aracı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Fotoğrafta Soyut Derleyen: Ayşe Saray. HIGH ART (ileri sanat) 1850-1870 resim öğretilerinin etkisinde kayıt aracı."— Sunum transkripti:

1 Fotoğrafta Soyut Derleyen: Ayşe Saray

2 HIGH ART (ileri sanat) resim öğretilerinin etkisinde kayıt aracı

3 Gareth and Lynette: the Idylls of the King Julia Margareth Cameron, 1875

4 NATURALiZM doğa resme sadık kalan sahtelikten uzak, müdahalesiz, gerçeğe uygun

5 “Nilüfer Toplarken” Peter Henry Emerson 1886, platinum baskı

6 PICTIORALISM (resimsellik) estetik, renk ve çizgi uyumu naturalizm ve empresyonizm etkileri kabul: kendi kuralları olan güzel sanat dalı

7 “Soğan Tarlası” George Davison, 1907

8 YALIN FOTOĞRAF malzeme: sıradan eşyalar fotoğrafın kendi tasarımı ve yapısı fotoğrafçının iç dünyası ve özü ön planda görsel açıdan çok zengin SOYUTLAMA

9 “Biber” Edward Weston,1930

10 Modern Sanatın Gelişimi Alfred Stieglitz Galeri “291” Dove, Matisse, Picasso gibi birçok sanatçı bu galeride işlerini sergilemiştir...

11 Modern Sanat Akımları Kübizm Modernizm Fotoğrafa (soyut) etkisi: Dinamizm Gelecekçi akım Vortisizm

12 VORTİSİZM gelecekçi akımdan daha soyut köşeli ve sert hatlar Alvin Langdon Coburn’ün vortografları fotoğraf alanındaki dinamik soyut örneklerden ve tamamen soyut sayılabilecek ilk çalışmalardan sayılabilir...

13 “Vortograf” Alvin Langdon Coburn, 1907

14 Paul Strand 1915 civarında soyutlamaya ilk adım attığında soyut tasarımların gündelik yaşama daha farklı bakarak yaratılabileceğini gördü. Katlantılar veya gölgelerin izdüşümleri gibi...

15 “Soyutlama”, Twin Lakes, Connecticut Paul Strand, 1916, gümüş-platin baskı

16 SOYUT GERÇEKÇİLİK tanınmaz şekillerle daha derin katman ve duygulara ulaşmak izleyicinin tepkilerini ortaya çıkarmak gerçek dünyadan elde edilebilen görüntüler SOYUT DIŞAVURUMCULUK resim, şiir, heykel, film gibi diğer güzel sanat yapıtlarıyla bir aradalık Lazlo Moholy-Nagy

17 “Soyutlama”, Aaron Siskind, 1952

18 “Çatlak” Lilian Basman, 1970

19 Soyutlama Yolları: teknik özellikler: objektif, enstantane, diyafram açıklığı, film ölçü (küçük, büyük) ışık aracı (plastik objektif, ayna, çoklu pozlama) değişik bakış açıları (yukardan, aşağıdan) solarizasyon hareket makinasızlar distorsiyon (ayna, objektif)

20 Otorite kabul edilen Michel Seuphor’a göre; “Dış gerçek, sanatçıya ister hareket noktası olmuş olsun, ister olmasın, dış gerçeği herhangi bir şekilde anımsatmayan sanat soyuttur.”

21 (şarap kristali) Sondra Barrett-1983 (küçük ölçü)

22 Times Square, New York Andreas Gursky,1997 (büyük ölçü)

23 Işıkla soyutlama Vortisizm: Malcolm Arbuthnot Alvin Langdon Coburn Pierre Dubreuil

24 “Prizmadan Geçen Işık” Berenice Abbott,1958

25 “Fotogram” Man Ray, 1930 (makinasızlar)

26 “Kuş Uçuşu” Ernst Haas, 1959 (hareket)

27 “Max Ernst” Frederick Sommer,1946, jelatin gümüş baskı (çoklu baskı)

28 “Çocuk Kütüphanesi, Paris” Martine Franck, 1965 (çekim açısı)

29 “Distorsiyon” André Kertész, 1933

30 KAYNAKLAR (+fotoğraflar) Fotoğraf Dergisi: Prof. Güler Ertan – Soyut Sanat Prof. Tunç Tüfekçi – Yapısal bağlamda resim fotoğraf ilişkisi Fotoğraf akımları John Berger- Görme biçimleri


"Fotoğrafta Soyut Derleyen: Ayşe Saray. HIGH ART (ileri sanat) 1850-1870 resim öğretilerinin etkisinde kayıt aracı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları