Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

11 SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA KARAADİLLİ ORTAOKULU 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "11 SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA KARAADİLLİ ORTAOKULU 1."— Sunum transkripti:

1 11 SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA KARAADİLLİ ORTAOKULU 1

2 SINIF YÖNETİMİ “Düşündüğünüzden daha karışıktır.”

3

4

5 Sınıf Yönetimi, eğitimin en ciddi ve önemli alanıdır ! Etkili ve başarılı bir öğretim ortamını şartı, iyi bir sınıf yönetimidir.

6 Sınıf Yönetimi, öğretmenin Sınıftaki zamanı etkili kullanmak, İlgi ve merak uyandıran bir atmosfer yaratmak, Ve öğrencilerde olumlu davranışlar geliştirmek için sınıfta yaptığı düzenlemelerdir.

7 Sınıftaki bir numaralı problem disiplin değildir. Nedir öyleyse? Cevap Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!!

8 Her sınıf için geçerli bir sınıf yönetimi modeli yoktur. Çünkü okul düzeyi, ders, öğrencilerin sosyal ve psikolojik özellikleri, öğretmenin bilgisi ve kişiliği gibi faktörler sınıf yönetimini değiştirir. ( Derse geç gelen öğretmen hikayesi )

9 Sınıf Yönetiminin Değişkenleri Öğretmenin kişiliği Öğrenciler (eski öğrenciler – bugünkü öğrenciler) Dershane (sınıf, atelye, spor salonu, lab) Hangi gün ve hangi saat Ders ve önceki ders Sınıfta olup bitenler

10 Sınıf Yönetiminin unsurları: Sınıf iklimi Örgüt Motivasyon İlişkiler Müdahale “Bütün bunlar ustaca düzenlenmeli ve kullanılmalıdır.”

11 Öğrenciye HİTAP Öğrenciye Eşek Kafalı,aptal, sen zaten…. Yerine; İsimle hitap,delikanlı,genç,oğlum (Öğrencinin burnunun silinme hikayesi (eğitim tanımı))

12 Sıkıcı OLMAMAK Sınıfa bakın gürültü çoksa,Heyecan düşmüşse,Dinlenilmiyorsa… Sebep; Tekdüzelilik,masaya saklanmak,sınıf içi gezmemek,yüz ifadesi,ses tonu,konuşma hızı,ses vurgusu

13 Çok fazla Konuşmak ve Bütün işleri yapmak Konuşmak Öğretmek değil, Dersin amacı, Konusu, Öğrenci katılımı, Motivasyon, Özetlemek, Açık uçlu sorular,neden-niçin Başardığı zaman övmek, Yol Haritası hazırlamak, Öğrenciye sorumluluk vermek, Yaşayarak Öğrenmek

14 Yaralayıcı kelimeler KULLANMAMAK Aptal,Salak,Yapamazsın,sınıf içinde küçük düşürmek Öğretmen öğrenci ilişkisine etkisi ve akademik başarı (değer vermek,önemsemek)

15 Vücut Dilinin İyi Kullanılması Doğan CÜCELOĞLU’nun seminerinde öğretmenden kendine küfür etmesini istemesi, Beden dili %55 oranında ne söylediğinizi belli eder.

16 Tekrar Etmek 2 tür tekrar vardır; 1-Öğretmenin merkezli tekrar 2-öğrenci merkezli tekrar Ani sorular sormak, biraz sonra tekrar yaptıracağım…

17 Öğrenciyi Belli Kaba Sokmak (Yunan mitolojisi,misafir tanrısı)-sözel sayısal- müziksel,uzaysal,sosyal,kinestetik…. DİĞER Mizahı geliştirmek, Tutarlı Davranmak, Veli İşbirliği, Bir Linç Takımına Katılmamak (Afrika’da ki Kabileler) Sabırlı Olmak ve Öğrenciyi Dinlemek

18 Sınıftaki öğrencileri farklı kültürel değerleri ve dünya görüşleri vardır: (Onların belli kritik durumlar karşısında ne düşündüğünü ve ne yapabileceğini öğrenin)

19 Bir öğretmenin korkulu rüyası Yeni bir sınıf Sınıfta açık bir muhalefet Gürültülü sınıflar Sınıfı kontrol edememe Utanma, öfke ve hayal kırıklığı duyguları İşini yapmak için gerekli aletlerin olmaması

20 Okulun ilk günü yaptığınız şey, sizin daha sonraki bir yıl içinde başarı ve başarısızlığınızı belirler. Sınıfınızı, okulun ilk günü kazanıp veya kaybedeceksiniz.

21 İlk etkileme ve etkilenme çok önemlidir. Ne olduğu değil nasıl algılandığı önemlidir.

22 Sınıfta 4 tip öğretmen vardır Kolaylaştırıcı Öğrencileri motive eden, ortak sorumluluk hissi veren, sadece sınırları çizen, “bizim sınıfımız” Orkestra gibi yöneten Dış motivasyon var, öğrencileri kendi yönlendirir, kısa hedefler peşinde koşar, “benim sınıfım” Serbest bırakıcı Öğrenci ilgilerine göre onları serbest bırakan, sınırların tam çizilmediği, karmaşık sınıf ortamı Egemen öğretmen Kesin itaat ister, kuralsız cezalandırma, patron her zaman öğretmen, negatif enerji

23 SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM Kaan KARAKAYA Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen


"11 SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA KARAADİLLİ ORTAOKULU 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları