Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Başlarken …. H.Ü.’de öğrenci olmak..  Haklarınız?  Sorumluluklarınız?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Başlarken …. H.Ü.’de öğrenci olmak..  Haklarınız?  Sorumluluklarınız?"— Sunum transkripti:

1 başlarken …

2 H.Ü.’de öğrenci olmak..  Haklarınız?  Sorumluluklarınız?

3 Hak ve sorumluluklarınız..   Yönetmelikler - Önlisans, Lisans ( Resmi Gazete) Kayıt yenileme Mezun olabilmek için gerekli Genel Akademik Ortalama (GAO) Ders alma/bırakma Diğer Üniversitelerden ders alma ve değişim programları (ERASMUS) İlişik kesme

4 ..Hak ve sorumluluklarınız..   “Bilgi Gözlem” programı Transkript: Geçirilen her döneme ait “dönem akademik ortalamaları” Her bitirilen dönem sonunda tüm dönemleri kapsayan “genel akademik ortalama” Karne: Her dönem alınan dersler Şubeleri Kredileri Dönem sonunda o dönem alınan derslerin geçme notları

5 ..Hak ve sorumluluklarınız  Kurallar ve disiplin  Yüksek öğretim kanunu, Madde 54.  Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği

6 Sorularınız için  Üniversitenin / bölümün web sayfaları  Ders sorumluları  Danışmanlarınız  E-posta!

7 H.Ü. BBY Öğrenci Bilgi Sistemi

8 Bilgi Yönetimi / Bilgi-Belge (?!) / Bilgi ve Belge Yönetimi / BBY

9 Ne ki bu “BBY”???  Bilmek?  Çok mu bilmeliyiz?  Bilgi?  Nedir?  Nerededir?  Nasıl yönetilir?

10 Bilgi nerede?  Kütüphane??? = Bilgi merkezi ≈ Arşiv  Internet???  İnsan??? Basılı bilgi kaynakları  Ansiklopedi?  Rehber?  Kitap/Dergi  vd…

11 “Kütüphaneci” mi…!!!???

12 Nasıl tanımlayalım?  Bilgi uzmanı?  Bilgibilir?  Bilgibulur?  Enformasyonist? ;)

13 İyi bir “bilgi yöneticisi”…  Merak et  Bilmek iste  Analitik düşün  Araştır  Oku  Bilimsel yaklaş  Sorgula  Yeniliklere açık ol  Yaşam boyu öğrenmeye devam

14 Çok önemli!!!...  Düzgün Türkçe  İyi derecede İngilizce (anlama-yazma- konuşma)  Üst düzey yazılı ve sözlü iletişim becerileri  Bilgisayar ve bilgi teknolojileri  bil ve takip et!..  Araştırmayı bil  Öğrenmeyi öğren

15 …başarılar!

16 BBY 153 BİLGİ KAYNAKLARI Giriş Ders sorumlusu: Dr. İrem Soydal Ders blogu:

17 Ders künyesi  Ders kodu ve adı: BBY 153 Bilgi Kaynakları Cuma 13:30 Emel Doğramacı Amfisi  

18 Dersin amacı  Bilgi yönetimi kavramını oluşturan öğeleri anlamak:  Bilgi kaynaklarına neden ihtiyaç duyulur, bilimsel bilgi nedir?  Bilgi kaynaklarından faydalanmamızı sağlayan bilgi merkezleri ve Internet’in etkisi  Bilgi kaynaklarının türlerini, kullanım alanlarını öğrenmek, bilgi kaynaklarını değerlendirme ve ayırt etme becerisi kazanmak.

19 Geçme notu  %25 - Ara sınav  30 Kasım 2012 Cuma 13:30 (derslik bilgileri sınav haftasında bölüm web sayfasından duyurulacak).  %25 - Kısa ödevler  %50 - Final  %5 (bonus) - Derse devam + dersin gereklerini yerine getirme

20 Derse devam koşulları..  Öğrenciler, dersin hocasına geçerli mazeretlerini belirtmek (ve talep edilirse belge ile kanıtlamak) suretiyle toplam 3 hafta derse devam etmeyebilirler.  Derse 3 haftadan fazla devam etmeyen öğrenciler %5 bonus puandan yararlanamaz.

21 Dersin işlenişi  Ders içeriği: slaytlar+okuma listeleri  Öğrencilerin derste işlenecek konular hakkında önceden araştırma yaparak fikir sahibi olmaları,  Derste konu ile ilgili yaratılabilecek tartışmalara katılmaları,  Makul tartışma konuları üretebilmeleri bekleniyor.

22 ..Dersin işlenişi  Ders blogu:  Blog aracılığı ile öğrencilerin ders ile ilgili konuları kendi aralarında ya da dersin hocası ile ders dışında da tartışabilmeleri mümkün.  Öğrenciler dersin blogunu düzenli olarak takip etmekle yükümlü. Blog içerisinde dersteki sunumları destekleyecek tartışmalar yapılabilir, öğrencilere ders ile ilgili önemli/acil duyurular iletilebilir.  Blogda ayrıca her hafta yapılan dersin sunumları ve bu sunumların sonunda o hafta ile ilgili okuma listelerine ait linkler yer alacak.

23 Dersin gerekleri..  Okuma listelerinde verilen yayınları okumak.  Bazı haftalarda dersin o haftaki konusu ile ilgili araştırmalar, uygulamalar yapmak, gerektiğinde konunun uzmanlardan yerinde bilgi almak.

24 ..Dersin gerekleri..  Derse devam eden öğrenciler her derste dağıtılacak imza kağıtlarını imzalamakla sorumludurlar. Derse devam ettiği halde imza atmayan öğrenciler dersten sonra herhangi bir şekilde imza atamazlar, o hafta derse devam etmemiş sayılırlar.  Öğrenciler ders blogunu düzenli olarak takip etmek zorunda (özellikle her dersten bir gün önce mutlaka kontrol edilmeli).  Öğrenciler BBY web sayfasındaki “Öğrenci Bilgi Sistemi”ni düzenli olarak takip etmek zorunda.

25 ..Dersin gerekleri  Öğrenciler ders blogunu bloga üye olarak, yazar olarak ya da yalnızca blog adresine girerek takip edebilirler.  Her öğrencinin düzenli olarak (günde en az 1 kere) kontrol ettiği bir e-posta adresinin olması ve bu adresi BBY web sayfasında yer alan “Öğrenci Bilgi Sistemi”ndeki profiline kaydetmiş olması gerekiyor (dönem içerisinde adres değişikliği olursa bilgi sisteminde gerekli güncellemeler mutlaka yapılmalı).  Öğrencilerin e-posta adreslerinde ad ve soyadları net bir şekilde tanımlanmış olmalı. Ad-soyad içermeyen e- postalardan gelen mesajlar dikkate alınmayacak.

26 E-posta adresine dikkat!..  Yanlış ! Tarih: Alıcı:İrem Soydal, Kimden: ponpon kafa, Konu:slm hocam

27 E-posta adresine dikkat!..  Doğru Tarih: Alıcı:İrem Soydal, Kimden:Mert Yılmaz, Konu:12 Ekim’deki ders hakkında / Sınavlar hakkında / Bilgi kaynaklarının düzenlenmesi hakkında / Ödev hakkında / vb…

28 BBY 153 ( ) Konu Başlıkları.. Kavramsal yapı: Bilgi, Bilim ve Bilgi Erişim  Bilgi nedir? Neden, ne zaman ihtiyaç duyur? Bilimsel bilgi nedir, özellikleri nelerdir, ne zaman hangi amaçlarla kullanılabilir? Bilgi çağı: başlangıcı ve gelişim süreci, bilgi günümüzde neden önemli?  Kayıtlı bilgi kavramı ve bilginin organizasyonu. Bilginin tanımlanması, bibliyografik künye vs.  Bilginin kaydedildiği ortamlar (kâğıt öncesi, kâğıt ve elektronik) Birincil ve ikincil kaynaklar  Bilgi erişim nedir? Basılı ve elektronik bilgi erişim (gelişim süreci)

29 ..BBY 153 ( ) Konu Başlıkları.. Basılı ve elektronik bilgi kaynakları ve bunların kullanımları  Basılı ve elektronik bilgi kaynağı kavramları  Bilgi kaynaklarının seçimi ve değerlendirilmesi  Basılı kaynakların türleri (birincil/ikincil ayrımı), örnekleri, geçmişte ve günümüzde kullanımları  Elektronik bilgi kaynaklarında türler (bibliyografik ve tam metin kavramı)  Danışma kaynakları, “Ready Reference” kavramı ve kaynakları

30 ..BBY 153 ( ) Konu Başlıkları.. Bilgi kaynağı olarak Internet: Bilgi keşfetme ve erişim araçları  Veri tabanı kavramı, örnekleri, kullanım alanları. Abonelik, serbest erişim, açık erişim kavramları.  Arama motorları: Google her derde deva mı?  Bilgi paylaşım aracı ve bilgi kaynağı olarak Web 2.0.

31 Başarılar…


"Başlarken …. H.Ü.’de öğrenci olmak..  Haklarınız?  Sorumluluklarınız?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları