Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ İÇ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 11.04.2015 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ İÇ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 11.04.2015 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ İÇ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

3 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servisler 10 (184)5 (26)210 Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Acil Dahiliye Ünitesi (Müşahade, Acil Nöroloji, Resüsitasyon Odası) 3 (17)1(5)22 Ayaktan Tanı Tedavi Üniteleri 10 (60)-60 Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinikler 40 - Tetkik Birimleri (allerji polk., endokrin lab.) 2 (5)-5 Diğer Birimler (sterilizasyon, EKG ) 2-2 Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri

4 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 22 Servis Acil Gözlem Ünitesi (SKR) Ayaktan Tedavi Ünitesi Poliklinik 55 Tetkik Birimi (Alerjı, Endokrin Lab) 33 Diğer (sterilizasyon, EKG ) 33 Toplam *

5

6 6 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n% SAĞLIK MESLEK LİSESİ ÖNLİSANS LİSANS YÜKSEKLİSANS DOKTORA TOPLAM Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : Sağlık Bakanlığı :2 6 SANERC:5 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

7 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 19, ⇨ % 8,13 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 0, ⇨ % 1,56 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI

8 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Ücret olarak yaptığım işin karşılığını aldığımı düşünüyorum761,920,93 Günümüz koşullarına göre bu kurumda aldığım ücret tatmin edici772,011,08 Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum762,161,18 Bu kurumda başarı ödüllendirilir772,271,15 Gereğinden fazla sayıda konu ile aynı anda ilgilenmek zorunda kalıyorum 772,381,18 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder773,650,97 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez763,661,01 İşimi severek yapıyorum773,811,05 İş arkadaşlarımla olan ilişkilerimden memnunum773,840,87 Çalışma arkadaşlarımla iyi geçinirim764,000,88 TOPLAM ÖLÇEK773,030,59

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilme ye İntiyacı Var Geliştirilm eye Çok İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmey e İntiyacı Var Geliştirilm eye Çok İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 6161,63535,422, ,63535,4 11 Profesyonel Davranış 5757,64242,4 6262,63737,4 İletişim ve İşbirliği 5656,64343,4 6262,637 Hasta Bakımı 5353,54646,5 5454,54546 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 5858,63939, , Eğitim ve Danışmanlık 3333,35959,677,1 3030,36363,666,1 Araştırma 2727,34848,52323, ,25656,62222,2 Yönetime Katılma 2626,35353,52020,2 3131,35353,51515,2 GENEL 5151,54848,5 5252,54646,511 Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi

10 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok Başarılı BaşarılıYeterli Biraz İyileştirm e Gerekli Çok Başarılı BaşarılıYeterli Biraz İyileştirme Gerekli Kendisi Yönetici Kendisi n%n%n%n%n%n%n%n% İletişim 531,3743, ,3850,0318,0 Profesyonel davranış 637,5743,8318,8 743,87 312,5 Kuruma/işe bağlılık 531,3743, ,8956,3 Uygulama 637,5531,35 850,0743,816,3 Kalite bilinci 425,0743,8531,3 743,8637,5318,8 Vizyonerlik 743,8425,0531,3 743,87 212,5 Memnuniyeti Sağlama 743,8318,8637,5 743,8956,3 Koçluk yapma 637,5531,35 850,0743,816,3 Problem çözme 531,3850,0318,8 743,8850,016,30 Ekip Liderliği 318,8956,3318,816,3637,51062,5 Yönetsel değişim 531,3637,542516,3637,51062,5 GENEL 425,0743,8531,3 743,8850,016,30

11 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:1161) Tanıtım ve Bilgilendirme 42636,760552,1988,4221,9100,9 İletişim ve İlişkiler 48241,556748,8806,9211,8110,9 Bakım ve Tedavi 53145,754647,0474,0242,1131,1 GENEL MEMNUNİYET 44238,158250,11099,4181,6100, (N:1266) Tanıtım ve Bilgilendirme 54743,259547,0887,0322,540,3 İletişim ve İlişkiler 61748,756944,9665,211,930,2 Bakım ve Tedavi 62849,655844,1554,3201,650,4 GENEL MEMNUNİYET 59847,258346,1705,5141,110,1

12 Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn % n R% T% Basınç Ülseri (n:64) ,7286,10,7 Oral Mukozit (n:208) ,816114,34,1 Düşme (n:47)* ,4422,41,1 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:2) ,02 *Düşme olayı: İki ve 3 kez düşen hastalar dahil

13 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Temel Yaşam Desteği (CPR) - 3 hemşire Eğitim Araştırma Komitesi -1 hemşire Sosyal Komite – 2 hemşire Fizik Değerlendirme Çalışama Grubu-1 İTF Hastanesine Bağlı Tütün Takip Kontrol Komisyonu - 1 hemşire Çevre Yönetim Birimi – 1 hemşire Satın Alma Komisyonu – 2 hemşire 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

14 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ 2 eğitim - 16 kişi Birim İçi Oryantasyon ⇨ 40 kişi Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1 kez - 24 kişi CPR Eğitimleri ⇨ 3 eğitim – 15 kişi Sempozyum ⇨ 1. İç Hastalıkları Hemşireliği Günleri kişi 2. Kardiyoloji Hemşireliği Günleri - 3 kişi Kurslar ⇨ 2 Kurs – 4 kişi (EKG:3, ABH:1) Öğrenci Eğitimleri ⇨ 106 (55 öğrenci hemşire, yaz stajı 51 öğrenci hemşire) Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ Hemodiyaliz Hemşireliği Sertifika Programı - 9 Hemşire,KIT hemşireliği 1 kişi, Acil Bakım Hemşireliği kursu5 kişi 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

15 Yapılan Araştırmalar ve Destek Olunan Araştırmalar 3 poster, 1 sözlü bildiri, farklı kongre, sempozyum ve kurslarda 14 konuşma (7 hemşire) konuşma Hiperosmolar Non - Ketotik Koma ve Acil Hemşirelik Bakımı Kardiyoloji Polikliniklerine Başvuran Hastalardan Kalp Krizi Geçiren ve Yüksek Tansiyonu Olanların Risk Faktörleri Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Karşılaştırılması Epileptik Nöbet Esnasında Acil Hemşirelik Yaklaşımı Diyabetik Türk Hastalarda Noropatik Ağrı Sıklığı (Sözel Bildiri) 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

16 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Yeni Yıl Kutlaması Dini ve Resmi Bayramlarda Bayramlaşma Törenleri Hemşirelik Haftası Kutlamaları Bahar Pikniği Özel günler (emeklilik,hastalık,doğum,evlilik..) Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Emekli hemşirelerimizin sempozyumumuza daveti, onursal konuk ödülü

17 FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 29 Yatan Hasta Sayısı: 22 Hemşire Sayısı: 7 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: İç Hastalıkları Anabilim Dalı Hematoloji Servisi

18 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi25 (18 SUT) (7 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı2090 (1196 SUT) (894 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 2; Maks: 332 (İ.V enjeksiyon) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen TL TL (818 İşlem) TL (377 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL TL

19 FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 2090 : 7 gün = 299 (Bir günlük işlem; 24 saat) 299 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 5 saat (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

20 FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (1.0 kat artış)

21 FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İşlem Çeşidi: 38 / 68 SUT’a Girilen Toplam İşlem Sayısı: Fatura Edilen Tutar: ,58 Ad Toplam Gelir: ,27 Hemşirelik Girişimlerinin Yüzde Oranı: % 6, Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: TL x 9 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL x 9 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 4,7 İÇ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ

22 Sorunlarımız 24 saat vardiya Sistemini çevirecek hemşire sayısının yetersizliği 24 saat kurum kreşinin açık olmaması Hemşirelerin kuruma bağlılığının azalması Fiziki şartların uygunsuzluğu Demirbaşların yıpranmış olması Hemşire sayısının yetersizliğinden dolayı, iş kazalarına maruz kalınması Komite ve Komisyon Faaliyetleri için isteksizlik.Hemşirelerimizin mesleki bilgi ve görgülerini arttıracak toplantılara katılmaları, eş diğer hastanelerdeki uygulamaları görmeleri için gerekli finansal desteği bulamaması..Hemşirelik işlevlerinin tamamının faturalandırılamaması SUT’ta olmayan işlevlerin girilebilmesi.Çalışma saatlerinin değişkenliği ve metropolde yasamanın verdiği sorunlardan dolayı sosyal sorumluluk projelerine isteksizlik. Hemşirelik işlevlerinin kayıtlarının eksiksiz yapılması için özellikle acil birimlerde personel eksikliğinin giderilmesi BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

23 ÖNERİLER Hemşirelerin hasta bakım ve uygulamalarına yeterli süreyi ayırabilmeleri için çalışma koşulları ve hemşire sayısı uygun hale getirilmeli Kurumumuzun kreşi 24 saat hizmet verebilmeli,nöbetçi hemşireler çocuklarını kreşe bırakabilmeli Performansa dayalı ödemelerde özellikli birimlerin yönetmelik ve yasada belirtilen şekilde ödemeleri uygun olarak yapılmalı(kemik iliği,diyaliz ve aciller…) Satın alma işlemleri hızlandırılmalı Hemşirelerimizin bilimsel çalışma ve araştırmaları için finansal bütçe olmalı

24 TEŞEKKÜRLER


"İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ İÇ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 11.04.2015 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları