Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve DİKKATİ YOĞUNLAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve DİKKATİ YOĞUNLAŞTIRMA YÖNTEMLERİ."— Sunum transkripti:

1

2 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve DİKKATİ YOĞUNLAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

3 VERİMLİ ÇALIŞMA NEDİR? Verimli çalışma, bir amaç doğrultusunda zamanı planlı ve programlı kullanmaktır.

4 PLANLI DERS ÇALIŞMA Hem ders çalışmaya hem de ders dışı etkinliklere yeterli vakit ayırabilmek için gereklidir.

5 BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER

6 Ders Çalışmak Neden Zordur? “Çalışmam gerektiğini biliyorum, ama çalışamıyorum.” “İçimden hiç ders çalışmak gelmiyor.” “Ders çalışmaya başlasam bile çabuk sıkılıyorum ve çalışmayı bırakıyorum.” “Ders çalışırken kendimi derse veremiyorum.”

7 Güvensizlik ve Hedeften Sapma Galiba başaramayacağım

8 Zorlanılan derslerden kaçılması Yine mi falan ders. Boş ver sonra çalışırım

9 İsteksizlik Yine mi ders ? Daha geçen hafta çalışmıştım

10 Özel zevklerden vazgeçememe

11 Derslerin Biriktirilmesi: Zor iş,zamanında yapmamız gerekip de yapmadığımız kolay şeylerin birikmesiyle oluşur.

12 . Yatarak Çalışma Ben mükemmel olduğuma göre Galiba bu derslerde problem var. Çalışıyorum çalışıyorum Olmuyor.

13 Çalışma anında uygun dinlenme aralıkları vermemek. Gözlerinizi yapamadıklarınıza çevirmek. Hatalardan ders almamak. Düzenli tekrar yapmamak. Çözülemeyen ailevi ve kişisel problemler. Programsız çalışma. Düzensiz çalışma mekanı. Arkadaşlara HAYIR diyememek. Çalışmayı tamamlamadan bırakmak.

14 KEŞKE DERSLER ESKİSİ GİBİ OLSAYDI

15 DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAYAMAMAK 2- DERS ÇALIŞMAYI SÜRDÜREMEMEK 1-YETERSİZ MOTİVASYON 2-KONSANTRASYON EKSİKLİĞİ Ders çalışmak zorunda olan öğrencilerin iki temel problemi vardır: 1- DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAYAMAMAK 2- DERS ÇALIŞMAYI SÜRDÜREMEMEK Bu sorunlara neden olan iki temel etken vardır: 1-YETERSİZ MOTİVASYON 2-KONSANTRASYON EKSİKLİĞİ

16 İçimizdeki Büyük Güç Motivasyon, bir işi başarmak için önüne bir hedef konduğunda içinde yarattığın; “Ben bu işi başaracağım” inancıdır. Seni amaçlarına ulaştıran, içinde taşıdığın en büyük güç kaynağıdır.

17 Motivasyonunuzu Nasıl Yükseltebilirsiniz ? A- HEDEF ve ÖNCELİK BELİRLEME B- PROGRAMLI ÇALIŞMA

18 A- HEDEF ve ÖNCELİK BELİRLEME “Kitabı açıyorum ve kitaba bakarak öylece oturuyorum”, “Çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum.” diyen öğrencilerin büyük çoğunluğunun çalışamama sebebi; çalışmak için kendilerine ait, gerçekten benimsedikleri bir sebeplerinin olmayışıdır. Çalışmayı sevmenin ilk adımı belirlenmiş gerçekçi bir hedefin olmasıdır. Yani ”Nasıl ders çalışacağım?” sorusundan önce “Niçin ders çalışacağım?” sorusuna cevap verilmiş olmalıdır. Hedef belirlemek için üç küçük liste düzenlenebilir.

19 Birinci listeyi oluşturmak için cevaplanması gereken sorular : Ben liseyi bitirip bir iş sahibi mi olmak istiyorum,yoksa üniversiteye mi gitmek istiyorum ? Eğer kısa yoldan meslek sahibi olmak istiyorsam hangi mesleğe uygun bir yapıdayım? Eğer üniversiteye gitmek istiyorsam,üniversiteden sonra nasıl bir yaşam düşünüyorum ? 10 yıl sonra hayatınızda neyi başarmış, hangi noktaya varmış olmayı isterdiniz? Sizi en çok gururlandıracak olan nedir? Yaşamınızdaki amaçları sıralarken “mutluluk”, “başarı”,” sevgi”, “topluma katkıda bulunma” gibi konular aklınıza gelecektir. Ancak bunları listenize almayın.Bu soyut kavramlar yerine ölçülebilir ve üzerinde çalışmanın mümkün olacağı somut hedefler belirleyin.

20 Hayat Amaçları Listesi:, Örneğin Bilgisayar mühendisi olmak, İngilizceyi iyi derecede bilmek, Yurt dışında bir firmada çalışmak

21 İkinci listeyi oluşturmak için “Bir yıl sonra neleri başarmış olmak isterdiniz?” sorusunu yanıtlayın. Bir Yıllık Amaçlar Listesi Sene sonunda takdir almak, İngilizce, Matematik, Türk Dili ve Edebiyatı ve Fizik dersinde karneme en az 4 gelmesi

22 Bir Aylık Amaçlar Listesi İngilizce sınavından yüksek bir not almak, Matematik sınavından yüksek bir not almak, Türk Dili ve Edebiyatı ve Fizik sınavından yüksek bir not almak, İşte bunlar, üzerinde çalışmaya başlayacağınız amaçlardır.

23 Listenizi her an görebileceğiniz bir yere asın. Ders çalışırken kafanızı her kaldırışınızda amacınızla karşılaşın. Böylece dikkatiniz daha az dağılacak ve dersten kopmalar azalacaktır. ÇÜNKÜ Amaçlar, motivasyon için temel oluşturur ve davranışı yönlendirir.

24 Öncelik Belirlemek Ne Demektir? Önceliklerini belirlemek senin için neyin önemli, neyin önemsiz olduğuna karar vermektir. Yapmak istediklerinle, yapmak zorunda olduklarını öncelik sırasına koymaktır. Bu ikisi arasında seçim yapmakta zorlanabilirsin. Sosyal hayatın sana sunduğu eğlencelerle, öğrenci olmanın gerekleri arasında gidip geliyor olabilirsin. Bu güçlükleri yenmek için kendine şu soruları sormalısın: Benim için bu etkinliklerin en önemlisi hangisi? Hangi etkinliklerden vazgeçebilirim? En az önemli olan etkinlikler neler?

25 Bu sorulara net olarak cevap verebilirsen, yaşamındaki öncelikleri belirleyebilirsin. Gerek çalışmaya başlamakta güçlük çekmenin, gerek zamandan yeterince yararlanamamanın en önemli nedeni zamanın düzensiz kullanımı ve önceliklerin doğru tespit edilememesidir. Başarılı insanların yaşamları incelendiğinde göze çarpan en belirgin özellik bu kişilerin önceliklerini belirleyerek plan yapan kişiler olduklarıdır.

26 A, B, C Kuralına göre; sınava hazırlanan bir öğrenci bir tatil günü için şöyle bir liste yapabilir: TV Seyretmek………………………………………………………………………….B Spor Yapmak…………………………………………………………………………….A Kitap Okumak……………………………………………………………………………A Arkadaşlarla buluşup gezmek………………………………………………..B Ders çalışmak……………………………………………………………………………A Müzik dinlemek…………………………………………………………………………C Uyumak, dinlenmek…………………………………………………………………..B Test çözmek, tekrar yapmak…………………………………………………A

27 Böylece listende A diye işaretlediklerini ilk önce, B diye işaretlediklerini daha sonra yaparsın ve eğer vaktin kalırsa C diye işaretlediklerini de gerçekleştirirsin. Böyle bir listelemeyle günlük bir program yapman da kolaylaşır. Günlük programını hazırlarken ilk yapman gereken A önem derecesine sahip olan maddeleri ve devam edecekleri süreyi yazmandır. Daha sonra B ve C önem derecesine sahip olanları yerleştirebilirsin.

28 B- PROGRAMLI ÇALIŞMA

29 HERKESİN DERS ÇALIŞMA PROGRAMI KENDİNE ÖZELDİR BAŞARMAK İÇİN Belirli bir plan dahilinde okulla ilgili ve okul dışı etkinlikleri düzenlemek ve bu plana disiplinli bir şekilde uymak şarttır.

30 PROGRAM TÜRLERİ

31 PLAN TÜRLERİ ( Birinci Yöntem) ÖRNEK PLAN MATEMATİKGEOMETRİFİZİKKİMYABİYOLOJİTÜRKÇETARİHCOĞRAFYAFELSEFE TOPLAM SAAT PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR

32 PLAN TÜRLERİ ( İ kinci Yöntem) PLAN ÖRNEĞİ PAZARTESİSALIÇARŞAMBAPERŞEMBECUMACUMARTESİPAZAR

33 ÇALIŞMA ORTAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER Işık ve ısının elverişli olduğu bir oda Bir masa ve çok rahat olmayan bir sandalye Sade ve gürültüsüz bir çalışma ortamı Çalışma için gerekli olan tüm araç ve gerecin çalışma masasında bulundurulması Çalışma masası sadece çalışmak içindir. Ders çalışma ortamında poster, afiş olmamalı.

34

35

36 DERS NASIL ÇALI Ş ILIR DERS NASIL ÇALI Ş ILIR ?

37 Derslere düzenli olarak devam edin, Dersi dikkatli dinleyin, Derste not tutun ve derse katılın. Anlamadığınız yerleri mutlaka öğretmenlerinize sorun.

38 Her dersten çalışmanız gereken konuları saptayın. En iyi öğrenilen saatler zor öğrenilen dersler için ayrılmalıdır. Çalışma saatlerini olabildiğince günün aynı saatlerine yerleştirmek gerekir. Altını çizerek ve yazarak çalış. Özellikle sözel derslerde özet çıkar.

39 Bir dersi tamamen bitirdikten sonra ara verip diğerine geç. Biz sözel bir sayısal ders olarak dönüşümlü çalışmak verimi arttırır. Her gün düzenli tekrar yapın. Ödevlerinizi mutlaka yapın.

40 İDEAL ÇALIŞMA SÜRESİ 40 dk 10 dk 10 dk. Çalışma tekrar a ra

41 Dikkatin Dağılmasını Önlemek

42 Dikkatin Dağılmasına Yol Açan İç Sebepler: Hayal kurmak, Endişelere kapılmak

43 Dikkatin Dağılmasına Yol Açan Dış Sebepler Posterler, Yatarak Çalışma, Müzik Dinleyerek Çalışma, Televizyon, Telefon, Bilgisayar

44 Çalışmayı başlatma ve sürdürme ilkelerimizden vazgeçmeyelim. VAZGEÇME ÜŞENME ERTELEME

45 Çalışmanızı engelleyecek tüm faaliyetlere “HAYIR” deme becerisini kazanalım…

46 BAŞARI YOLU Derse hazırlıklı gelme Ders sonrası tekrar Derste öğretmeni dikkatle dinleme

47 ENGEL TANIMAYANLARIN İŞİ CİDDİYE SONU ALMAYANLARIN SONU Bu kürsüdeki siz olabilirsiniz ( mi ? )

48


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve DİKKATİ YOĞUNLAŞTIRMA YÖNTEMLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları