Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAV KAYGISI BETÜL GÜLDEN REHBER ÖĞRETMEN. Öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAV KAYGISI BETÜL GÜLDEN REHBER ÖĞRETMEN. Öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan."— Sunum transkripti:

1 SINAV KAYGISI BETÜL GÜLDEN REHBER ÖĞRETMEN

2 Öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıdır. SINAV KAYGISI NEDİR?

3 GÜLTEN VE DİLEK SINAVDA NELER YAPTI? Sınava başlarken durumları... Gülten = %90’lık bilgi düzeyi + Yoğun Kaygı Dilek = %70’lik bilgi düzeyi + Orta Düzeyde Normal Kaygı Sınav sonrasında durumları... Gülten = Bilgilerinin %60’ını kullanabildi, %30’luk düzeyine ulaşmasına kaygısı engel oldu. Dilek = Orta düzeyde yapıcı kaygısı ile bilgilerinin tamamına ulaşarak %70’lik performans gösterdi ve Gülten’den daha başarılı oldu. KAYGISINI KONTROL EDEBİLEN ÖĞRENCİ, BİLGİLİ ÖĞRENCİYİ GEÇEBİLİYOR. Sınava başlarken durumları... Gülten = %90’lık bilgi düzeyi + Yoğun Kaygı Dilek = %70’lik bilgi düzeyi + Orta Düzeyde Normal Kaygı Sınav sonrasında durumları... Gülten = Bilgilerinin %60’ını kullanabildi, %30’luk düzeyine ulaşmasına kaygısı engel oldu. Dilek = Orta düzeyde yapıcı kaygısı ile bilgilerinin tamamına ulaşarak %70’lik performans gösterdi ve Gülten’den daha başarılı oldu. KAYGISINI KONTROL EDEBİLEN ÖĞRENCİ, BİLGİLİ ÖĞRENCİYİ GEÇEBİLİYOR.

4 *MADEM HEYECANLANIYORUM DEMEK Kİ NORMALİM! *SINAVDA BAŞARILI OLANLAR HEYECANLANANLARDIR! *BİRAZ HEYECAN BİZİ KENDİMİZE GETİRİR VE UYANIK KILAR! (milli maç örn.)

5 KAZANAMAZSANIZ NE OLACAK ? Bu soruya cevap vermediğiniz sürece sizi rahatsız eder. ŞİMDİ HERKES BU SORUYU KENDİSİNE SORSUN…

6  BU HAYATI KİMİN İÇİN YAŞIYORSUN?  HAYATINA SEN Mİ YÖN VERİYORSUN?  KENDİ İSTEDİĞİN HAYATI MI YAŞIYORSUN YOKSA BAŞKA ROLLER Mİ BİÇİLDİ SANA?  BU HAYATI KİMİN İÇİN YAŞIYORSUN?  HAYATINA SEN Mİ YÖN VERİYORSUN?  KENDİ İSTEDİĞİN HAYATI MI YAŞIYORSUN YOKSA BAŞKA ROLLER Mİ BİÇİLDİ SANA?

7 Şİ MD İ GÖZLER İ N İ Z İ KAPATIN VE SINAV SABAHINA G İ D İ N. ANCAK SIRTINIZDA ÇOK A Ğ IR B İ R ÇUVAL VAR.S İ Z İ SIKIYOR.BU ÇUVALDA BA Ş KALARININ DÜ Ş ÜNCELER İ VAR VE S İ Z İ SIKIYOR.ARTIK BU ÇUVALDAN KURTULMANIN VAKT İ GELD İ.ÇÜNKÜ BU HAYAT S İ Z İ N VE HESABINI S İ Z VERECEKS İ N İ Z. Şİ MD İ ÇUVALI EL İ N İ ZE ALIN VE B İ R SAH İ L KENARINA G İ D İ N EN DER İ NLERE FIRLATIN ÇUVALI.ARTIK ÖZGÜRSÜNÜZ VE KU Ş G İ B İ RAHATLADINIZ! GÖZLER İ N İ Z İ AÇAB İ L İ RS İ N İ Z. Şİ MD İ GÖZLER İ N İ Z İ KAPATIN VE SINAV SABAHINA G İ D İ N. ANCAK SIRTINIZDA ÇOK A Ğ IR B İ R ÇUVAL VAR.S İ Z İ SIKIYOR.BU ÇUVALDA BA Ş KALARININ DÜ Ş ÜNCELER İ VAR VE S İ Z İ SIKIYOR.ARTIK BU ÇUVALDAN KURTULMANIN VAKT İ GELD İ.ÇÜNKÜ BU HAYAT S İ Z İ N VE HESABINI S İ Z VERECEKS İ N İ Z. Şİ MD İ ÇUVALI EL İ N İ ZE ALIN VE B İ R SAH İ L KENARINA G İ D İ N EN DER İ NLERE FIRLATIN ÇUVALI.ARTIK ÖZGÜRSÜNÜZ VE KU Ş G İ B İ RAHATLADINIZ! GÖZLER İ N İ Z İ AÇAB İ L İ RS İ N İ Z.

8 SINAV SABAHI… HEYECAN KONTROLÜNDE İKİ YÖNTEM; I.Davranış düzeyinde II.Zihinsel düzeyde

9 DAVRANIŞ DÜZEYİNDE HEYECAN KONTROL TEKNİĞİ 1.Sınıfa girmeden önce lavaboya gidebilirsiniz.Heyecanlandı ğ ınızda ba ğ ırsaklarınız daha hızlı çalı ş ır ve tuvalet ihtiyacı hissedebilirsiniz.Lavaboya gitti ğ imizde ellerimizi, yüzümüzü, bileklerimizi so ğ uk su ile yıkayalım.Suyun heyecanı azaltıcı etkisi vardır.

10 2. Heyecanlanmaya ba ş ladı ğ ınızda kalbiniz daha hızlı çarpar.Dolayısıyla kan dola ş ımınız hızlanır ve vücudunuza daha fazla oksijen lazım olur.Derin nefes almak heyecanın en büyük ilacıdır.En az 10 defa derin nefes alıp vermek heyecanı azaltır.

11 NEFES ALIP VERME Burnumuzdan derince bir nefes alıp göğsümüzü dolduracağız.Nefesi bir miktar içimizde tutacağız,sonra da ağzımızdan yavaş yavaş bir yaprağın yere düşmesi gibi vereceğiz. Nefes alıp vermek heyecan kontrolünün en önemli aşamasıdır!

12 3.Heyecanlandı ğ ımız zaman dilimizde ve dama ğ ımızda hafif kuruma olabilir.Bir iki yudum su alarak dengeyi yeniden kurabiliriz.

13 4.Islak mendille elimizi yüzümüzü silmek, bileklerimizi ovu ş turmak, mendilin kokusunu içimize çekmek yine bizi rahatlatacaktır.

14 ZİHİNSEL DÜZEYDE HEYECAN KONTROL TEKNİĞİ  Her gün zihnimizde sınavı ya ş ayalım.  Sessiz bir odaya geçip gözlerimizi kapatalım.  Sınav sabahı kalktı ğ ımızı ılık bir du ş alıp hafif bir kahvaltı yaptı ğ ımızı dü ş ünelim.  Sonra sınav çantamızı alarak evden çıkalım ve sınav salonuna gidelim.

15 ZİHİNSEL DÜZEYDE HEYECAN KONTROL TEKNİĞİ  Heyecanımızı kontrol etmek için yukarıdaki teknikleri kullandı ğ ımızı hayal edelim.  Sınav kitapçı ğ ını alınca ilk olarak kitapçık türümüzü i ş aretleyelim, kitapçı ğ ın sayfalarını kontrol edelim.  U ğ ra ş tırıcı soruları sonraya bıraktı ğ ımızı ve zaman kaybetmedi ğ imizi dü ş ünelim.  Güvenle ve mutlulukla sınavdan çıkalım.

16 GÖZLERİMİZİ KAPATALIM…

17  Geçmişte kendinizi çok mutlu ve rahat hissettiğiniz bir zamana gidiyoruz.  O zamanın içindeyiz.  Mutluluğu hissetmeye başladıkça sağ yumruğunuzu sıkın.  Mutluluk arttıkça yumruğunuzu daha çok sıkın.  Mutluluk zirveye ulaştığında gözlerinizi açabilirsiniz.  Bunu günde 3 defa yapıyoruz.

18 ZİHNİMİZE VERDİĞİMİZ KOMUTLAR “Şimdi daha rahatlamış durumdayım.” Derin nefes aldıkça kendimi daha sakin hissediyorum.” “Kontrol bende kendime güveniyorum.”

19 KIRMIZI F İ L DÜ Ş ÜNMEY İ N!

20 * Beyne pozitif komutlar göndermek çok önemlidir. *“Heyecanlanmamalıyım,heyecanlanmamalıyım.”komutuyla beyin otomatik olarak heyecanlanır. * “Sakin, ferah, rahat, huzur, mutluluk, neşe, kuş gibi hafif olmak” gibi kelimeler olumlu etki yaratan kelimelerdir.

21

22 KAYNAKÇA Teber, Mehmet; “Sınav Terapileri”, C Planı Yayınevi,İstanbul,2013.


"SINAV KAYGISI BETÜL GÜLDEN REHBER ÖĞRETMEN. Öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları