Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAV KAYGISI VE SINAV TAKTİKLERİ. SINAV KAYGISI Belirli bir seviyede sınav kaygısı, heyecanına sahip olmak fayda sağlar. Fakat kaygının yüksek olması,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAV KAYGISI VE SINAV TAKTİKLERİ. SINAV KAYGISI Belirli bir seviyede sınav kaygısı, heyecanına sahip olmak fayda sağlar. Fakat kaygının yüksek olması,"— Sunum transkripti:

1 SINAV KAYGISI VE SINAV TAKTİKLERİ

2 SINAV KAYGISI Belirli bir seviyede sınav kaygısı, heyecanına sahip olmak fayda sağlar. Fakat kaygının yüksek olması, başarıyı azaltıcıdır. Sınav kaygısıyla başa çıkmak bedensel, zihinsel ve davranış düzeyindeki düzenleme ve çabaları gerektirir. Strese dayanlıklı Olanlar: Okul yaşamında, işlerinde ve sosyal hayatta aktif mücadeleden zevk alırlar; hayat ve çevrelerindeki şartları kontrol ettiklerine inanırlar.

3 SINAV KAYGINIZ YÜKSEK Mİ? Sınavlardan önce aşağıdaki bir ya da birkaç belirtiyi gösteriyorsanız, sınavlarda başarılı olmanız oldukça güçleşecektir. 1- Sınavlardan önceki gece gözüme uyku girmiyor. 2- Sınavı kazanamayacağım aklıma geldikçe ağlıyorum. 3- Sınavdan önce çok gergin oluyorum; çatacak yer arıyorum. 4- Sınavdan önceki gecede korkunç rüyalar görüyorum. 5- Hiçbir şey yiyemiyorum; sınava girdiğimde her şeyi unutuyorum; heyecandan bayılacak gibi oluyorum.

4 SINAV KAYGISININ ETKİLERİ Stres Durumunun Kısa Dönemde Etkileri: Adale gerilimi, kalp vuruş hızında ve kan basıncında artış, duygusal olarak endişe, karamsarlık ve kızgınlık, zihinsel olarak unutkanlık, dikkati toplayamama. Stres Durumunun Uzun Döneme Etkileri: Kronik hastalıklara neden olur. Baş ağrısı, hipertansiyon, kalp hastalıkları, fobiler, kişilik değişikliği, düşünce ve hafızada kusurular, takıntılı düşünce ve uyku bozuklukları.

5 SINAV KAYGISININ ETKİLERİ-devam Stres Sürecinde Vücutta Meydana Gelen Değişimler:  gözbebekleri büyür; tükürük artar;  kalp vurumu sayısı, şiddeti artar, mide asiti artar,  kan akımı beden ve sindirim sisteminden kaslara yönelir;  solunum derinleşir;  ter bezleri faaliyeti artar, kan basıncı artar;  karaciğere depolanmış glikoz salgılanır.

6 SINAV KAYGISININ NEDENLERİ 1) Sınava ilişkin yanlış değerlendirmeden oluşur. Sınavla, o dersle ilgili edinilen bilgi birikimi değerlendirilmektedir. Fakat öğrenci, sınavı kişiliğinin sınanması şeklinde algılama yanlışlığında bulunabilir. 2) Daha önceki başarı durumunun, gelecekteki daha sonraki sınavlarda da başarı durumunu etkileyeceğini düşünmek. Halbuki çalışıldığı, bilgi edinildiği sürece başarılı olunur. 3) Aile veya çevredeki diğer kişilerin, her zaman başarı beklediği durumda da sınav kaygısı oluşur.

7 SINAV KAYGISININ NEDENLERİ-devam 4) Başarının, sizin için önemli olan kişilerin gözünde saygın olma imajını yarattığını düşünmek; aksi durumda saygının zedeleneceğini düşünmek. 5) Bireyin, kendisini veya çevresinin başkalarının başarı durumuyla kıyaslanması. Kıyas etmek istiyorsanız, genel başarım seviyesine göre kendinizi değerlendirmelisiniz. 6) Sınavlardaki başarıyı, geleceğinizdeki mutluluğun tek çözüm yolu olarak görmek.

8 SINAV KAYGISININ NEDENLERİ-devam 7- Yetenek ve becerileri göz ardı ederek her derste başarılı olması gerektiğini düşünmek. 8- “Mutlaka kazanmalıyım, başarmalıyım” türünden başka alternatifi düşünmemek. 9- Sınav için değil öğrenmek için çalışmanın, kişiyi gelecek yaşamında başarıya götürebileceğini unutmak. 10- Olumsuz sonuçları düşünmek (başarılı olamayacağı veya bildiklerini unutacağını vb. )

9 SINAV KAYGISININ NEDENLERİ-devam 11- Sınavla ilgili hazırlığın yetersiz olması, sınav günü sınavla ilgili çalışmayı devam ettirmek, sınav öncesi öğrencilerin kendi aralarında sınav hakkında konuşması veya yorum yapması da sınav kaygısı yaratmaktadır. Sınava, doğru çalışma tekniklerini bilerek hazırlanmalısınız; böylelikle kendinize güven duygunuz artacaktır.

10 SINAVLARDA BAŞARILI OLMAK İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ  Kendi ilgi alanlarımızı, yeteneklerimizi vb. ne kadar tanıyoruz? Yeteneklerimize uygun seçimlerimiz ve beklentilerimiz olmalıdır. Hedefiniz başka öğrencilerden daha başarılı olmak düşüncesi olmamalıdır. Başkasıyla değil “kendi kendinizle yarışmalısınız”  Başarım gücümüzü iyi kullanabilmemiz için yeterince istekli miyiz? İmkanlarımızı zorlamalı ve daima en iyiyi elde etmek için istemeyi ve elde etmek için vazgeçmemeyi öğrenmeliyiz.

11 SINAVLARDA BAŞARILI OLMAK İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ-devam  Başarılı olmak için neler yapmamız gerektiğini biliyor muyuz? Planlı, düzenli ve sistemli ders çalışma kurallarına uyabilmeliyiz Dersi derste öğrenebilmek için tüm dikkatimizi kullanmalı, anlamadığımız konuları çekinmeden sormalı ve sorulan soruları cevaplamak için aktif olmalıyız Kendinize baskı yaratmadan dinlenme, eğlenme ve çalışma zamanını planlayarak etkili bir moral, dikkat ve ödüllendirme ile etkili çalışmak.

12 SINAVLARDA BAŞARILI OLMAK İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ-devam  Kendimize yeterince inanıyor muyuz? Yeteneklerimiz doğrultusunda “Kendimize Güvenirsek ve İnanırsak” istediğimizi elde edebiliriz.  Eğitim hayatında, amacın sınav olmadığını ve öncelikli olanın öğrenmek olduğunu unutmamak gerekiyor. Öğrenebilen insanlar, genellikle sınavlarda başarılı olurlar. Ama sınavda başarısız olsalar dahi gelecek yaşamlarında elde ettiği bilgiyi kullanırlar ve yaşamda başarı gösterebilirler.

13 SINAV SONUÇLARINDAKİ SORUMLULUĞUNUZ Çevrenizde aynı sınava gireceğiniz öğrencilerle geçmiş eğitim olanaklarınız ve çalışma ortamı olanaklarınız farklı olabileceği gibi ilgi, yetenek, beceri farklılıklarınız da olabilir. Bazen sınav sürecinde sizden kaynaklanmayan dışsal faktörler de başarıma etki eder. Tüm bu farklılıklar, sizin gösterdiğiniz çabadan bağımsız olarak başarınıza etki edecektir. Ancak kendinizi, başarınızı arttıracağınız imkanları kullanma isteğiniz ve çabanız doğrultusunda eleştirebilirsiniz.

14 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER  Bilinçaltınızda olan olumsuz korkulardan uzak durmaya çalışın. Bu tür düşünceleri aklınıza getirmemeye çalışın. Aklınıza gelen olumsuz düşünceler yerine olumlu ifadeleri kendinize söyleyin.  Düşünce ve yaklaşımınız objektif gerçeklere dayanmalıdır. Olaylara veya duruma yaklaşımınızı sorgulayın; farklı alternatif cevaplar bulun. Gerçekçi olup olmadığınıza karar verin.

15 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER- devam  Yaklaşımınız ve değerlendirmeleriniz, problemi çözmenize yardımcı olacak şekilde olmalıdır. Eğer değerlendirmeniz sizin öfkeli, gergin hissetmenize neden oluyorsa bu yorum biçiminizi tekrar değerlendirmeniz gerekmektedir. Yaklaşım biçiminiz, diğer insanlarla çatışmalarınızı azaltmalıdır.  Kazanmak kadar kaybetmek de hayatın bir parçasıdır. Fakat kaybetmemek istiyorsanız sistemli, planlı ve etkin çalışma kurallarına uymalısınız.

16 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER- devam  Sizde kaygı yaratan insanlardan kaçının. Olumsuz ifade kullanan ve heyecan yaratacak şekilde konuşan insanların fikirlerini dikkate almayın.  Geçmişte yaptığınız hatalar için asla kendinizi suçlamayın. Yapacağınız tek şey, yapmış olduğunuz yanlışı bir daha yapmamaya özen göstermek olmalıdır.  Sınavlar daima hayattaki bir sonraki sürece geçmek için araçtırlar. Ama asla hayatınızın temel amacı olarak görmemeniz gerekir.

17 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER- devam  Herkesin kapasitesi farklıdır ve asla kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın. Önemli olan elinizden geleni yapıyor olduğunuza vicdanen inanıyor olmanızdır.  Çevrenizin, sınavı geçmenize ilişkin istekleri sizi teşvik etmek içindir. Ama kazanmadığınız zaman, çevrenizdeki kişiler sonuçtan mutlu olmasa da size duydukları sevgileri sürer.  Sınava yakın bir zaman kaldığında yeni bilgi öğrenmeye çalışmayın; sadece öğrendiğiniz bilgileri tekrar edebilirsiniz.

18 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER- devam  Sınavda “zaman yeterli gelmeyecek” şeklinde düşünmeyin; aksi halde sizin heyecan ve panik yapmanızı sağlayacağı için zamanı zaten iyi kullanamazsınız. Soru başına verilen zamana uymaya özen gösterin; zor soruları sonraya bırakın.  Sınav yerine erken gidin ama asla sınav öncesinde sınavla ilgili arkadaşlarınızla konuşmayın. OKS öncesinde trafiğin durumunu önceden görüp, zaman planlaması yapın.

19 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER- devam  Sınav öncesinde uymanız gereken kurallarla ilgili Öğretmeninizin söylediklerini dikkatle dinleyin ve eksiksiz uygulayın. Bitirdikten sonra yapmanız gerekenleri(kodlama ve yazı vb.) kontrol edin.  Beslenme miktarına, saatlerine ve yediğiniz gıdaların besleyici olmasına özen gösterin. Her gün benzer saatlerde uyuyun ve benzer saatlerde kalkın.  Sınavdan önce kendime güveniyorum, elimden gelenin en iyisi yapacağım, sınav esnasında rahat olacağım, soruları dikkatli okuyacağım diyebilirsiniz.

20 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER  Sınavınız kötü bile geçse sınav esnasında ve sonrasında moralinizi bozmayın; kendinize bir dahaki sefere daha iyi çalışacağım sözü verin.  Sınavda heyecanlandığınızı hissettiğinizde panik yapmayın, kendinize yasak koymayın. Birazdan geçeceğini düşünün.  Sınava giren başka öğrencilerin, kaç soru yaptıkları veya sınav esnasında neler yaptıklarıyla ilgilenmeyin.  Sınavda size kolay gelen bölümlere ve yüksek puanlı olan sorulara cevap vermeye öncelik gösterin.

21 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER- devam  Soruları cevaplamadan önce soruların tümüne göz gezdirin ve ne tür sorular var ve soru başına ayrılan süreleri inceleyin.  Bir bölüme başlamadan önce, o bölümü hızla gözden geçirin. Cevaplamaya başlamadan önce 10 saniyenizi bu işleme ayırın.  Zamanınız varsa cevaplarınızdan emin olamadığınız soruları bir kez daha kontrol edin.  Soru başına düşen zamana uymaya çalışın. Yapamadığınız soruyla oyalanmayın ve bir sonraki soruya konsantre olmaya çalışın.

22 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER- devam  Sınav sırasında belirli bir soruya takılıp kalmanın üç zararı vardır. Zaman kaybı, diğer soruları olumsuz etkileme, uzun süre aynı soru ile uğraşmak sorunun püf noktasını görmeyi engeller.  Bu noktada öğrenciye turlama yöntemi önerilmektedir. Sınavda turlama yönteminin etkili olabilmesi için evde yapılan çalışmalarla da kullanılmalıdır.  Fakat herhangi bir soruyu üzerinde zaman harcamak gerektiği ve karışık gözüktüğü için otomatik olarak atlamayın. Zor sorulara ek puan verilmediğini de unutmayın.

23 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER- devam  Sorunun gerçekten ne istediğini anlamak : İnsanlar gerçekten hedef durumunu açıkça belirlemeden yada elde bulunan bilgileri dikkatlice incelemeden çözüm üretmeye girişir. Bu durumda, işe yarayacak bilgiler göz ardı edilirken konuyla ilgisiz bilgiler daha değerli sayılabilir.  Dikkati, kesintisiz ve yoğun olarak 30 dakika aralıksız sürdürmek mümkün değildir. Zihninizi toplamakta güçlük çektiğiniz üç dakikalık bir süre içinde iki veya üç soruda hata yapabilirsiniz. Belirli aralıklarla zihninizi dinlendirin.

24 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER- devam  Yaşantımızdaki üç sürecin farkında olmak dikkati yoğunlaştırmamızı kolaylaştırır. O an, öncesi, sonrası. Şimdi kavramına odaklanıldığında geçmiş – gelecek unutulmakta, dikkat daha kolay toparlanmaktadır. Örnek: “20 dakikam kaldı henüz ulaşamadığım sorular var, emin olamadığım sorulara ne zaman bakacağım.”  Hız ve isabet arasında uygun bir denge kurun. Sınavda çok hızlı çalışıp hata yapmak uygun değildir. Fakat aşırı dikkatli olarak her soru üzerinde fazla zaman harcamak da doğru değildir.

25 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER- devam  Geçen zamanla aşırı ilgilenmeyin. Her bölüm için belirli bir eşit süre ayırın; arta kalan süreyi zor sorulara ayırın. Sorulan soruya cevap olmayacak seçenekleri eleyin.  Tahmin etmeniz gerekirse, hızlı tahminde bulunun ve fikrinizi değiştirmeyin. Yapılan araştırmalar ilk tahminlerin, ikinci tahminlerden daha isabetli olduğunu ortaya koymuştur.  Üçlü bir zincir olabilir, ancak doğru cevap olarak aynı seçenek dört soruda arka arkaya gelmez. Böyle bir zinciri kırın.

26 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER- devam  Cevaplarınızı cevap kağıdınıza gruplar(sayfa sonunda) halinde kodlayın. Her soru için soru kitapçığından cevap kağıdına, cevap kağıdından soru kitapçığına gidip gelmek hem ciddi bir zaman kaybıdır. Ayrıca dikkat yoğunlaşmasını kesen ve kopartan önemli bir engeldir. Bu yöntemle, ayrıca her sayfa sonunda zihniniz dinlenmiş olur.  Özel bir kodlama sistemi geliştirerek soru kitapçığı üzerinde işaretleyin. Böylece geride neyi, hangi durumda bıraktığınızı kolayca görürsünüz.

27 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER- devam  Cevap kağıdınızı makinenin okuduğunu unutmayın ve kağıdınızı kurallara bütünüyle uyarak doldurun. Soru çok hafif doldurulduğu zaman büyük bir ihtimalle okunmayacaktır. İki cevap boşluğu doldurulduğu zaman ise yanlış olarak değerlendirilecektir. Sıralamadaki bir atlama veya bir soruya iki cevap işaretlenmesi, sınavda mutlak bir başarısızlığa sebep olur.

28 Niyetinden başka bir şey yaratamazsın. Niyetinin farkında ol çünkü gücün niyetinde saklıdır güçsüzlüğünde...Mutluluğun, mutsuzluğun da... Her şey üstüne üstüne geliyorsa, bilmelisin ki, sen ters gidiyorsun. Yaptığın işlerin pişmanlıkları gün olur geçer. Ya yapamadıklarının pişmanlığı?.....


"SINAV KAYGISI VE SINAV TAKTİKLERİ. SINAV KAYGISI Belirli bir seviyede sınav kaygısı, heyecanına sahip olmak fayda sağlar. Fakat kaygının yüksek olması," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları