Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SİGARAYI BIRAKTIRAN YİRMİ KOLAY YOL Kendinize inanın ve güvenin. Sigarayı bırakabileceğinize inanın. Hayatınızda daha önce başardığınız zor işleri düşünün.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SİGARAYI BIRAKTIRAN YİRMİ KOLAY YOL Kendinize inanın ve güvenin. Sigarayı bırakabileceğinize inanın. Hayatınızda daha önce başardığınız zor işleri düşünün."— Sunum transkripti:

1

2 SİGARAYI BIRAKTIRAN YİRMİ KOLAY YOL Kendinize inanın ve güvenin. Sigarayı bırakabileceğinize inanın. Hayatınızda daha önce başardığınız zor işleri düşünün. Sigarayı da bırakabileceğiniz düşünün. Bu listeyi okuduktan sonra, önerileri kendinize uyarlayın ve sigarayı bırakmak için kendi planınızı yapın.

3 Sigarayı bırakma sebeplerinizi ve bırakmakla kazanacaklarınızı yazın Ailenizden ve arkadaşlarınızdan sigarayı bırakma kararınızı desteklemelerini isteyin. Size yardımcı olmalarını ama kesinlikle sizi suçlamamaları gerektiğini söyleyin. Sigarayı bıraktığınız ilk günlerde zorlanacağınızı ve size anlayış göstermelerini rica edin.

4 Sigarayı bırakmak için bir gün belirleyin. Bugünün yeni hayatınız için bir başlangıç olduğunu düşünün. Sigarayı bırakmak için bir doktora danışabilirsiniz ve onun yardım ve önerileriniz alabilirisiniz.

5 Birisi size sigara ikram ederse reddedin, kullanmıyorum diyin. Bu sizin kendinize olan güveninizi artıracaktır.

6 Pek çok sigara tiryakisi, sigarayı yavaş yavaş bırakamayacağını ancak bir seferde bırakabileceğini düşünür. Hangi metodun size daha uygun olduğuna karar verin.

7 Sigarayı bırakmayan isteyen bir arkadaşınız daha varsa bunu yapmak daha kolay olacaktır. Birbirinizi teşvik edici konuşmalar yapın. Dişlerinizi temizletin ve her zaman temiz tutun. Sigarayı bıraktıktan sonra kendinize bir ödül verin.

8 Çok fazla su için. Su her anlamda vücudunuz için faydalıdır. Ne yazık ki, pek çok kişi yeterince su içmez. Vücudunuzdan nikotinin ve diğer zararlı kimyasal maddelerin atılmasına yardımcı olacaktır. Sigaranın verdiği zararları düzeltecektir. Ayrıca, yemek yeme isteğinizi de azaltacaktır. Sigarayı en çok ne zaman istediğinizi düşünün, canınız sıkkın olduğunda, yemekten sonra, işten eve gelince, içki içerken vb. Sigara içmek yerine hoşunuza giden başka bir şey yapın.

9 Elinizdeki ve ağzınızdaki boşluk hissini gidermek için bir şey bulun, örneğin: su için, sakız çiğneyin, leblebi yiyin vb. Sigarayı bırakma konusunda düşüncelerinizi yazın. Bunu her gün okuyun.

10 Yanınızda sizin için çok önemli birisinin resmini taşıyın, bir kağıda sigarayı bırakacağıma söz veriyorum diye yazın, canınız her sigara istediğinde bu resme ve nota bakın. Canınız sigara istediğinde, bir sigara yakmak yerine hislerinizi bir günlüğe yazın. Bu günlüğü her zaman yanınızda taşıyın.

11 SİGARA ÜRETİCİLERİNİN SÖZLERİ "Bizim işimizin temel hedefi lise öğrencileridir."

12 Öğrenciler Arasında Sigara İçme Araştırması Orta okullarda %14 Liselerde %88

13 EN KOLAY PAZAR “KADIN TİRYAKİLER” “KADIN TİRYAKİLER” Sigara içen anneler! Lütfen çocuklarınızı emzirmeyin...

14 Ölümün diğer yüzü

15

16 Dikkat

17

18

19 Çocuğunuz mu? Sigara mı?

20 Gençlerin 1/3'ü sigarayı denemektir ve bunların yarısı sigara bağımlısı olma riski taşımaktadırlar. Ne yazık ki, hayatındaki ilk iki sigarasını tamamen bitiren gençlerin %85'i sigara bağımlısı olmaktadır. Kısacası bir kere başlayınca bir daha zor bırakılan bu korkunç alışkanlık, her yıl giderek artan rakamlarda can almaktadır.

21 SİGARA TİRYAKİLERİNİN SAVUNDUKLARI YANLIŞ İNANIŞLAR Sinirlerimi Yatıştırıyor Beni Canlandırıyor Sıkıntılarımı Gideriyor Düşünmeme Yardım Ediyor Kendime Olan Güvenimi Artırıyor Sigaradan zevk alıyorum ya da sigarayı seviyorum

22 Ne kadar sigarayı sevdiğinizi söyleseniz de, kendinizi kandırmayın. Belki geçmişi değiştiremeyebiliriz ama sağlıklı bir yarına kavuşabiliriz.

23 Yaptığımız şeyin farkında mıyız? Ne yazık ki değiliz

24 Sigarada bulunan zehirlerden birkaçı: Polonyum (kanserojen), Radon (radyosyon), Metanol (füzeyakıtı), Toluen (tiner), Kadmiyum (akü metali), Bütan (tüpgaz), DDT (böcek öldürücü), Hidrojen Siyanür (gaz odaları zehiri), Aseton (oje sökücü), Naftalin (güve kovucu), Hidrojen Siyanür (gaz odaları zehiri), Arsenik (fare zehiri), Amonyak (tuvalet temizleyicisi), Karbon (eksoz Monoksit gazı), Nikotin ve toksik madde.

25 Hamileyseniz ve sigara içiyorsanız, henüz doğmamış bebeğinize de sigara içiriyorsunuz demektir!

26  sigara içen annelerin düşük yapma ve ölü doğum yapma oranı içmeyenler göre %50 daha fazladır.

27 Lütfen, çocuklarınızın yanında sigara içmeyin. Onları kendi ellerinizle zehirlemeyin. Lütfen, çocuklarınızın yanında sigara içmeyin. Onları kendi ellerinizle zehirlemeyin.

28 KİLO ALMADAN SİGARAYI BIRAKMANIN YOLLARI Egzersiz yapın Şeker tüketiminizi azaltın Yeme alışkanlığınızı değiştirin Tatlı yerine meyve yiyin Abur cubur yemeyin. Yemeğinizi bitirir bitirmez sofradan kalkın Hareket edin

29 Bilinen terör yılda 2-3 bin insanımızın Trafik terörü yılda 6-7 bin insanımızın Sigara terörü yılda 100 bin insanımızın hayatına mal olmaktadır

30

31

32

33

34

35 Kanın en tehlikeli olgusu ise pıhtılaşmasıdır... Bunu da sigara yapmaktadır

36 Sigara içmeyen insan ise Bir insan kazanacaktır

37

38

39

40

41

42

43

44

45 Bektaşi, camide namazdan sonra dua etmiş: ey ulu Tanrım, bana bir sigara parası ver!" Yanında namazını bitiren softa da, ellerini kaldırmış: Rabbim, bana iman ver!" İki duayı da işiten hoca, Bektaşi’ye: Bak, herkes ne istiyor Tanrı’dan, sense sigara parası istiyorsun Utanmıyor musun?" demiş. Bektaşi usulca: Ne yapalım hoca efendi, herkes kendisinde olmayanı ister," demiş fıkra

46

47

48

49 Bu savaşta mistik ve manevi duygularınızı da devreye sokunuz. DNA’nın "AİDS”ten sonra en güçlü tahripçisi sigaradır

50 Balıkesir’de sigaranın adi "Ahmak Otu" dur Artan kalp hastalıklarının en büyük sorumlusu sigaradır

51 Dünyanın en yaygın ve en tehlikeli salgını sigara tiryakiliğidir

52 Sigara içmediği halde kanser olan üç kişinin birisi pasif içicidir. İnsan beynine en çok zarar veren 3 olumsuz etkenden birincisi sigara dumanıdır.(Diğerleri tansiyon ve seker)

53


"SİGARAYI BIRAKTIRAN YİRMİ KOLAY YOL Kendinize inanın ve güvenin. Sigarayı bırakabileceğinize inanın. Hayatınızda daha önce başardığınız zor işleri düşünün." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları