Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ŞİŞLİ İMKB HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ. İlçe Hayat Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi Planlama ve İş Birliği Komisyonunun Görevleri Yaygın eğitim ihtiyaçlarının.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ŞİŞLİ İMKB HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ. İlçe Hayat Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi Planlama ve İş Birliği Komisyonunun Görevleri Yaygın eğitim ihtiyaçlarının."— Sunum transkripti:

1 ŞİŞLİ İMKB HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ

2 İlçe Hayat Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi Planlama ve İş Birliği Komisyonunun Görevleri Yaygın eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, Planlanması, Ortaya çıkan güçlüklerin değerlendirilmesi Merkezler arasında iş birliği ve koordinasyon sağlanması, Etkinliklerin birlikte planlanması ve uygulamaya konulması, Hizmet tekrarı ve kaynak israfının önlenmesi ve verimliliğin artırılmasına yönelik kararlar almak Komisyon, ağustos ve ocak aylarında olmak üzere yılda iki defa toplanır. Yaygın eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, Planlanması, Ortaya çıkan güçlüklerin değerlendirilmesi Merkezler arasında iş birliği ve koordinasyon sağlanması, Etkinliklerin birlikte planlanması ve uygulamaya konulması, Hizmet tekrarı ve kaynak israfının önlenmesi ve verimliliğin artırılmasına yönelik kararlar almak Komisyon, ağustos ve ocak aylarında olmak üzere yılda iki defa toplanır.

3 Hayat Boyu Öğrenmede Temel Amaç ve Görevler Bilmeyenlere okuma-yazma öğretmek, bilenlere eksik eğitimlerini tamamlamaları için sürekli eğitim imkânları hazırlamak, Millî kültür değerlerinin korunmasına, dünya kültürüne açık olarak geliştirilmesine ve yaygınlaştırılmasına yardımcı olmak, Yöresel özellik ve ihtiyaçlara göre eğitim, öğretim, üretim, istihdam ve pazarlamaya yönelik çalışmalar ile nitelikli iş gücünün yetiştirilmesinde meslekî ve teknik içerikli eğitim çalışmaları yaptırmak, Bireylerin; bilimsel, girişimci, teknolojik, iktisadi, sosyal, kültürel gelişmelerini ve serbest zamanlarını en iyi şekilde değerlendirme ve kullanma alışkanlıkları kazandırmak, yeteneklerini geliştirme imkânını sağlamak, Özel eğitim gerektiren bireylere, gelişim özelliklerine göre, bireysel yeterlilikleri doğrultusunda okuma-yazma öğretmek, bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak Toplumda sevgi, hoşgörü, diyalog, iş birliği, farklılıklara saygı, yardımlaşma ve birikimleri paylaşma kültürünün gelişmesini sağlamak, Yaşlı bireylerin sosyal ve ekonomik hayata etkin olarak katılımları için eğitim çalışmaları yapmak Bilmeyenlere okuma-yazma öğretmek, bilenlere eksik eğitimlerini tamamlamaları için sürekli eğitim imkânları hazırlamak, Millî kültür değerlerinin korunmasına, dünya kültürüne açık olarak geliştirilmesine ve yaygınlaştırılmasına yardımcı olmak, Yöresel özellik ve ihtiyaçlara göre eğitim, öğretim, üretim, istihdam ve pazarlamaya yönelik çalışmalar ile nitelikli iş gücünün yetiştirilmesinde meslekî ve teknik içerikli eğitim çalışmaları yaptırmak, Bireylerin; bilimsel, girişimci, teknolojik, iktisadi, sosyal, kültürel gelişmelerini ve serbest zamanlarını en iyi şekilde değerlendirme ve kullanma alışkanlıkları kazandırmak, yeteneklerini geliştirme imkânını sağlamak, Özel eğitim gerektiren bireylere, gelişim özelliklerine göre, bireysel yeterlilikleri doğrultusunda okuma-yazma öğretmek, bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak Toplumda sevgi, hoşgörü, diyalog, iş birliği, farklılıklara saygı, yardımlaşma ve birikimleri paylaşma kültürünün gelişmesini sağlamak, Yaşlı bireylerin sosyal ve ekonomik hayata etkin olarak katılımları için eğitim çalışmaları yapmak

4 Hayat Boyu Öğrenmede İlkeler Herkese açıklık Tam gün tam yıl eğitim 07:00-24:00 (hafta içi ve hafta sonu) İhtiyaca uygunluk Süreklilik Geçerlilik Planlılık Yenilik ve gelişmeye açıklık Gönüllülük Her yerde eğitim Hayat boyu öğrenme Bilimsellik ve bütünlük İş birliği ve eş güdüm Herkese açıklık Tam gün tam yıl eğitim 07:00-24:00 (hafta içi ve hafta sonu) İhtiyaca uygunluk Süreklilik Geçerlilik Planlılık Yenilik ve gelişmeye açıklık Gönüllülük Her yerde eğitim Hayat boyu öğrenme Bilimsellik ve bütünlük İş birliği ve eş güdüm

5 Bu Amaç, Görev ve İlkeler Doğrultusunda Kurumumuzun Genel Tanıtımı ve Yaptığı Faaliyetler

6 1. Kurumun Tarihçesi Merkezimiz halkımıza ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda ekonomik, toplumsal ve kültürel gelişmelerini sağlamaya yönelik olarak; çeşitli süre ve düzeylerde hayat boyu öğrenme anlayışı çerçevesinde hizmet vermektedir yılında Kağıthane’nin Şişli’den ayrılarak ilçe olmasından sonra Merkezimiz, Halil Rıfat Paşa Mahallesinde İl özel İdaresi tarafından tahsis edilen hizmet binasına nakledilmiş ve 2003 yılına kadar hizmetlerini burada devam ettirmiştir yılında, Bakanlığımız ile İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) arasında imzalanan protokol çerçevesinde, Merkezimizin ismi Şişli İMKB Halk Eğitimi Merkezi olarak değiştirilmiş, bu protokole bağlı olarak Salih Tozan Sokak, No:18 Esentepe – Şişli adresinde yapılan yeni hizmet binasına nakledilmiş ve halen söz konusu binada hizmet vermektedir. Merkezimiz halkımıza ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda ekonomik, toplumsal ve kültürel gelişmelerini sağlamaya yönelik olarak; çeşitli süre ve düzeylerde hayat boyu öğrenme anlayışı çerçevesinde hizmet vermektedir yılında Kağıthane’nin Şişli’den ayrılarak ilçe olmasından sonra Merkezimiz, Halil Rıfat Paşa Mahallesinde İl özel İdaresi tarafından tahsis edilen hizmet binasına nakledilmiş ve 2003 yılına kadar hizmetlerini burada devam ettirmiştir yılında, Bakanlığımız ile İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) arasında imzalanan protokol çerçevesinde, Merkezimizin ismi Şişli İMKB Halk Eğitimi Merkezi olarak değiştirilmiş, bu protokole bağlı olarak Salih Tozan Sokak, No:18 Esentepe – Şişli adresinde yapılan yeni hizmet binasına nakledilmiş ve halen söz konusu binada hizmet vermektedir.

7 2. Kurum Binası

8 3. Teknolojik Altyapı

9 4. Kadro ve Personel Yapısı

10 5. Merkezimizde Açılan Kurs Türleri KURS TÜRLERİ OKUMA YAZMA KURSLARI GENEL KURSLAR (Sosyal-Kültürel Kurslar) MESLEKİ VE TEKNİK KURSLAR

11 6. Okuma-Yazma Kurslarımız ve Kursiyer Sayıları

12 7. Şişli Nüfusu ve Okumaz-Yazmaz Sayıları

13 8.İstanbul Okumaz Yazmaz Sayıları

14 OCAK AYINDA TESPİT EDİLEN OKUMAZ YAZMAZLAR VE BUNLARA YÖNELİK OLARAK AÇILACAK KURSLAR

15 10. Okuma Yazma Bilmediği Tespit Edilenlerin Okuma Yazma Kurslarına Katılmama Sebepleri Hamilelik, lohusalık Bebek ya da engelli çocuk bakımı İş durumu Yaşlılık, Kronik hastalıklar Ailevi nedenler Torunlarla meşguliyet Gelmek istemiyor Hamilelik, lohusalık Bebek ya da engelli çocuk bakımı İş durumu Yaşlılık, Kronik hastalıklar Ailevi nedenler Torunlarla meşguliyet Gelmek istemiyor

16 11.Son Üç Yılda Açılan Genel, Mesleki ve Teknik Kurslar ve Kursiyer Sayıları

17 12.İşbirliği Yapılan Kurum, Kuruluş ve STK’lar 2013 – 2014

18 13. Seminer Çalışmalarımız 2013 – 2014

19 14. Açık Öğretim Lisesi Öğrenci Sayıları

20 15. Açık Öğretim Ortaokulu Öğrenci Sayıları

21 16. Planlama/ Değerlendirme Yaygın Eğitim İhtiyaçları Açılacak kurslarla ilgili alan araştırmalarının yaygınlaştırılması, mevcut imkânlar kullanılarak en uzak yerleşim birimlerine kadar ulaşılmaya azami gayret gösterilmesi, İlçemizdeki okuma-yazma bilmeyen vatandaşları tespit etmek için Okul Müdürlükleri, Müftülükler, Mahalle Muhtarları ve Sivil Toplum Kuruluşlarıyla işbirliği yapılması, ihtiyaç duyulan yerlerde okuma-yazma kurslarının açılması, okuma- yazma bilenlere yönelik alanlarda 1 ve 2. Kademe okuma- yazma sınavlarının yapılması. Kurs açılması ile ilgili müracaatlar Halk Eğitimi Merkezine ulaştıktan sonra söz konusu kursların açılması ile ilgili planlama yapılması, Açılacak kurslarla ilgili alan araştırmalarının yaygınlaştırılması, mevcut imkânlar kullanılarak en uzak yerleşim birimlerine kadar ulaşılmaya azami gayret gösterilmesi, İlçemizdeki okuma-yazma bilmeyen vatandaşları tespit etmek için Okul Müdürlükleri, Müftülükler, Mahalle Muhtarları ve Sivil Toplum Kuruluşlarıyla işbirliği yapılması, ihtiyaç duyulan yerlerde okuma-yazma kurslarının açılması, okuma- yazma bilenlere yönelik alanlarda 1 ve 2. Kademe okuma- yazma sınavlarının yapılması. Kurs açılması ile ilgili müracaatlar Halk Eğitimi Merkezine ulaştıktan sonra söz konusu kursların açılması ile ilgili planlama yapılması,

22 17. Hayat Boyu Öğrenmede Karşılaşılan Güçlükler Araç-gereç ve donanım eksikliği Kadrolu personelinin bulunmayışı Merkeze ait ya da tahsis edilen bir aracın bulunmaması Meslek kurslarını tamamlayanlara istihdam imkânı sağlanamaması Hizmet binasının vatandaşlarımızın kolaylıkla ulaşabileceği güzergahta bulunmaması, bulunduğu konumun eğimliliği, ulaşım güçlüğü İşbirliği protokollerinde yer alan bazı yükümlülüklerin protokol yapılan taraflarca zaman zaman yerine getirilmemesi Eğitim alacak bireylerin maddi açıdan yeterince desteklenememesi, Yaşlıların okuma-yazma kitaplarındaki yazıları okumakta zorlanıyor olmaları, yaşlılar için okuma-yazma kitaplarının bu durum dikkate alınarak basılmamış olması Okumaz-Yazmaz vatandaşlarımızın belirtilen adreslerde bulunamaması, telefonlarına ulaşılamaması Araç-gereç ve donanım eksikliği Kadrolu personelinin bulunmayışı Merkeze ait ya da tahsis edilen bir aracın bulunmaması Meslek kurslarını tamamlayanlara istihdam imkânı sağlanamaması Hizmet binasının vatandaşlarımızın kolaylıkla ulaşabileceği güzergahta bulunmaması, bulunduğu konumun eğimliliği, ulaşım güçlüğü İşbirliği protokollerinde yer alan bazı yükümlülüklerin protokol yapılan taraflarca zaman zaman yerine getirilmemesi Eğitim alacak bireylerin maddi açıdan yeterince desteklenememesi, Yaşlıların okuma-yazma kitaplarındaki yazıları okumakta zorlanıyor olmaları, yaşlılar için okuma-yazma kitaplarının bu durum dikkate alınarak basılmamış olması Okumaz-Yazmaz vatandaşlarımızın belirtilen adreslerde bulunamaması, telefonlarına ulaşılamaması

23 18.1.Merkezler Arasında İşbirliği ve Koordinasyon Yönündeki Karar/Öneriler, Uygulamaya Yönelik Olarak Alınan Kararlar Örgün ve yaygın eğitimden yararlanan bireylerin kendilerini geliştirmelerine teşvik edilmesi, Okul öncesi eğitime önem vererek yaygınlaştırılması ile ilgili azami imkân ve gayretin gösterilmesi, Teknolojik gelişmeler takip edilerek bunların bireylerce kullanılmasına ve yaygınlaştırılmasına imkân sağlanması, Bireylerin aldıkları mesleki ve teknik bilgileri, kendileri ve toplum yararına kullanmalarına imkân sağlamak üzere istihdam alanı oluşturulması için gerekli gayretin gösterilmesi, İhtiyaç tespiti için tüm kişi ve kuruluşlarla işbirliği yapılarak zamanında gerekli planlamanın yapılması, Kurumların yerlerini gösteren yön tabelalarının işbirlikleri çerçevesinde yapılarak belirli yerlere konulması için çalışmalar yapılması, Çağımızda ihtiyaç duyulan mesleklerin tanıtılması ve bu meslek kuruluşlarına geziler düzenlenmesi, ayrıca tanıtıcı seminerler verilmesinin sağlanması, Kursiyer kayıtlarının kursiyer başvuru formuna göre yapılmasına ve başvuru sahibi tarafından formun imzalanmasına, Çini atölyesinde gerek eğitim düzeneğinde aktif hale getirilen ve birçok malzemesi alınan çini fırınının eksik malzemelerinin teminin edilmesi; atölye için gerekli malzemelerinin tamamlanması HEMFEST çalışmaları göz önüne alınarak, hazırlık çalışmalarının başlatılması, komisyonların kurulması ve sistemli çalışma yapılması Yıl sonu sergilerle ilgili çalışmalarda kurslarla birlikte planlanarak düzenli, planlı yürütülmesi. Yıl içinde toplantı, yarışma, sergi, panel, gezi, sempozyum, festival, fuar ve benzeri kurs dışı etkinlikler düzenlenmesi. Örgün ve yaygın eğitimden yararlanan bireylerin kendilerini geliştirmelerine teşvik edilmesi, Okul öncesi eğitime önem vererek yaygınlaştırılması ile ilgili azami imkân ve gayretin gösterilmesi, Teknolojik gelişmeler takip edilerek bunların bireylerce kullanılmasına ve yaygınlaştırılmasına imkân sağlanması, Bireylerin aldıkları mesleki ve teknik bilgileri, kendileri ve toplum yararına kullanmalarına imkân sağlamak üzere istihdam alanı oluşturulması için gerekli gayretin gösterilmesi, İhtiyaç tespiti için tüm kişi ve kuruluşlarla işbirliği yapılarak zamanında gerekli planlamanın yapılması, Kurumların yerlerini gösteren yön tabelalarının işbirlikleri çerçevesinde yapılarak belirli yerlere konulması için çalışmalar yapılması, Çağımızda ihtiyaç duyulan mesleklerin tanıtılması ve bu meslek kuruluşlarına geziler düzenlenmesi, ayrıca tanıtıcı seminerler verilmesinin sağlanması, Kursiyer kayıtlarının kursiyer başvuru formuna göre yapılmasına ve başvuru sahibi tarafından formun imzalanmasına, Çini atölyesinde gerek eğitim düzeneğinde aktif hale getirilen ve birçok malzemesi alınan çini fırınının eksik malzemelerinin teminin edilmesi; atölye için gerekli malzemelerinin tamamlanması HEMFEST çalışmaları göz önüne alınarak, hazırlık çalışmalarının başlatılması, komisyonların kurulması ve sistemli çalışma yapılması Yıl sonu sergilerle ilgili çalışmalarda kurslarla birlikte planlanarak düzenli, planlı yürütülmesi. Yıl içinde toplantı, yarışma, sergi, panel, gezi, sempozyum, festival, fuar ve benzeri kurs dışı etkinlikler düzenlenmesi.

24 18.2.Merkezler Arasında İşbirliği ve Koordinasyon Yönündeki Karar/Öneriler, Uygulamaya Yönelik Olarak Alınan Kararlar Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğünün, sürekli güncellenen mevcut modüler programlarının öğretmenler, usta öğreticiler ve sivil toplum kuruluşlarına tanıtılmas Tüm öğretmen ve usta öğreticilerimize yönelik hizmet içi eğitimlerin yapılması, Okumaz-yazmaz vatandaşlarımız genelde çalışan kişiler ya da çocuklarına bakmakla yükümlü olan ev hanımları olmaları nedeniyle, kurslara devam konusunda söz konusu olan sıkıntıların giderilmesine yönelik çalışmalar yapılması, İlçemizde ilköğretim okullarının tümünde tam gün eğitim öğretim yapılması nedeniyle, I.Kademe Okuma-Yazma kurslarında öğretmen görevlendirme noktasında yer yer sıkıntılar yaşanmakta olduğu dikkate alınarak gönüllü öğreticiler ile bu sorunun aşılmaya çalışılması, Merkezimizde Açık Öğretim Okulları ile ilgili kayıt, kayıt yenileme, öğrenci kimliği ve öğrenci belgesi düzenleme, öğrenci nakil işlemleri gibi her türlü iş ve işlemin titizlikle yapılması, Çalışma takvimine göre, Eğitim- Öğretim yılı içinde kutlanacak belirli gün ve haftaların amaca uygun işlenebilmesi için planlama yapılarak hazırlanacak programlar doğrultusunda uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi, ayrıca sık sık haftalarla ilgili bilgilendirme toplantıları yapılması, Öğretmen ve usta öğreticiler arasında zümre toplantıları yapılması, Kursiyerlere yönelik yıl içinde motive edici çalışmalar yapılması, Yıl içinde toplantı, yarışma, sergi, panel, gezi, sempozyum, festival, fuar ve benzeri kurs dışı eğitsel etkinlikler düzenlenmesi, Toplum eğitimi çalışmaları kapsamında aile planlaması, bulaşıcı hastalıklar, deprem ve benzeri konularda seminer düzenlenmesi, Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğünün, sürekli güncellenen mevcut modüler programlarının öğretmenler, usta öğreticiler ve sivil toplum kuruluşlarına tanıtılmas Tüm öğretmen ve usta öğreticilerimize yönelik hizmet içi eğitimlerin yapılması, Okumaz-yazmaz vatandaşlarımız genelde çalışan kişiler ya da çocuklarına bakmakla yükümlü olan ev hanımları olmaları nedeniyle, kurslara devam konusunda söz konusu olan sıkıntıların giderilmesine yönelik çalışmalar yapılması, İlçemizde ilköğretim okullarının tümünde tam gün eğitim öğretim yapılması nedeniyle, I.Kademe Okuma-Yazma kurslarında öğretmen görevlendirme noktasında yer yer sıkıntılar yaşanmakta olduğu dikkate alınarak gönüllü öğreticiler ile bu sorunun aşılmaya çalışılması, Merkezimizde Açık Öğretim Okulları ile ilgili kayıt, kayıt yenileme, öğrenci kimliği ve öğrenci belgesi düzenleme, öğrenci nakil işlemleri gibi her türlü iş ve işlemin titizlikle yapılması, Çalışma takvimine göre, Eğitim- Öğretim yılı içinde kutlanacak belirli gün ve haftaların amaca uygun işlenebilmesi için planlama yapılarak hazırlanacak programlar doğrultusunda uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi, ayrıca sık sık haftalarla ilgili bilgilendirme toplantıları yapılması, Öğretmen ve usta öğreticiler arasında zümre toplantıları yapılması, Kursiyerlere yönelik yıl içinde motive edici çalışmalar yapılması, Yıl içinde toplantı, yarışma, sergi, panel, gezi, sempozyum, festival, fuar ve benzeri kurs dışı eğitsel etkinlikler düzenlenmesi, Toplum eğitimi çalışmaları kapsamında aile planlaması, bulaşıcı hastalıklar, deprem ve benzeri konularda seminer düzenlenmesi,

25 18.3.Merkezler Arasında İşbirliği ve Koordinasyon Yönündeki Karar/Öneriler, Uygulamaya Yönelik Olarak Alınan Kararlar Özel, resmî kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları ile iş birliğinde yerel olarak düzenlenecek kurslar için merkez müdürlüğünce protokoller hazırlanıp uygulanması. İşaret Dili ve Tercümanlığı, Bilgisayar Bakım Onarım, Bilgisayar Ağ Sistemleri gibi uzmanlık gerektiren kursların merkezde açılması. Çalışan kişilere yönelik sosyal ve kültürel kursların açılması, Talebe göre hasta ve yaşlı bakımı/çocuk bakımı, ilk yardım kurslarının açılması, Örgün/yaygın eğitimden yararlanan bireylerin mesleki eğitim edinmelerinin sağlanması, Örgün/yaygın eğitimden yararlanan bireylerin sosyal ve kültürel gelişiminin sağlanması, Her yaştaki bireylerin uygun teknoloji ve iletişim araçlarından yararlanmasının sağlanması, Kursiyerlerin istihdam edilmesi amacıyla kurslar açılması, Ders ve Yoklama defterlerinin zamanında ve düzgün işlenmesi, Kursların ziyaret edilip denetlenmesi. Özel, resmî kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları ile iş birliğinde yerel olarak düzenlenecek kurslar için merkez müdürlüğünce protokoller hazırlanıp uygulanması. İşaret Dili ve Tercümanlığı, Bilgisayar Bakım Onarım, Bilgisayar Ağ Sistemleri gibi uzmanlık gerektiren kursların merkezde açılması. Çalışan kişilere yönelik sosyal ve kültürel kursların açılması, Talebe göre hasta ve yaşlı bakımı/çocuk bakımı, ilk yardım kurslarının açılması, Örgün/yaygın eğitimden yararlanan bireylerin mesleki eğitim edinmelerinin sağlanması, Örgün/yaygın eğitimden yararlanan bireylerin sosyal ve kültürel gelişiminin sağlanması, Her yaştaki bireylerin uygun teknoloji ve iletişim araçlarından yararlanmasının sağlanması, Kursiyerlerin istihdam edilmesi amacıyla kurslar açılması, Ders ve Yoklama defterlerinin zamanında ve düzgün işlenmesi, Kursların ziyaret edilip denetlenmesi.

26

27 TEŞEKKÜR EDERİZ


"ŞİŞLİ İMKB HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ. İlçe Hayat Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi Planlama ve İş Birliği Komisyonunun Görevleri Yaygın eğitim ihtiyaçlarının." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları