Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kütüphane Oryantasyonu İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Ders Sorumlusu: Yrd. Doç. Dr. Hakan Tüzün Grup adı: Bilgi avı Üyeler: Ebru Zengin Emre yılmaz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kütüphane Oryantasyonu İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Ders Sorumlusu: Yrd. Doç. Dr. Hakan Tüzün Grup adı: Bilgi avı Üyeler: Ebru Zengin Emre yılmaz."— Sunum transkripti:

1 Kütüphane Oryantasyonu İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Ders Sorumlusu: Yrd. Doç. Dr. Hakan Tüzün Grup adı: Bilgi avı Üyeler: Ebru Zengin Emre yılmaz Mükremin Badem Neslihan açıkgöz Sevil Yaşar Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2007 – 2008 Öğretim Yılı – Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA

2 Oyunumuzun Amacı(Focus)  Kullanıcının kütüphane hizmetlerinden ve birimlerinden kurallara uygun bir şekilde yararlanabilmesine olanak sağlayacak,  Etkileşimli ve 3 boyutlu görsel öğeleri içinde barındıran bir tanıtım ortamı hazırlamayı amaçladık.  Ortamımızda oyun atmosferi ile oryantasyon- tanıtım işlevini dengeli bir biçimde aktarmayı planladık.

3 Ortam Tanıtımı

4 Kuşbakışı Görünüm

5

6

7

8

9 Tasarımda İzlediğimiz Sürecin Anlatımı  Proje Teklifini hazırladık.  Proje teklifinde yer alan focusumuzu belirledik.  BTO302 deneme dünyasında atlantis ortamını tanımaya çalıştık.  Havuz ortamından ve açılan diğer dünyalardan projemize uygun olan nesneleri temin ettik.

10 Tasarımda İzlediğimiz Sürecin Anlatımı  Kütüphane yapısını oluşturabilmek için önce dış cephe fotoğraflarını çektik.  İç ortamın tasarımı için kütüphane içinde fotoğraflar çektik.  Tasarımımızda bize yol gösterici olması açısından Arayüz tasarım belgelerini hazırladık.  Bu belgelere uygun olarak tasarımımıza başladık.

11 Tasarımda İzlediğimiz Sürecin Anlatımı  Kütüphane inşaatına dış cephesini oluşturarak başladık. Bu aşamadan sonra Kütüphane içini bölümlendirerek uygun nesneleri yerleştirdik.  Focusumuza uygun olarak kurgumuzu genişlettik.  Hazırladığımız kurgumuzu 2D ortamına aktardık.  2D ortamında kullanıcı ismi alarak motivasyon sağlamayı amaçladık ve puan hesaplama işlemini gerçekleştirmek için de veri tabanı kullandık.

12 Tasarımda İzlediğimiz Sürecin Anlatımı  Projenin bitiminde kullanılabilirlik testi belgelerini hazırladık.  Kullanılabilirlik testini 6 kişiye uyguladık.  Aldığımız dönütler doğrultusunda gerekli düzeltmeleri yaptık.  Projenin son halini gözden geçirdik.  Proje sunumunu ve proje dosyasını hazırladık.

13 Süreçte iyi giden olaylar  Projemizi gerçekleştirirken süreci iyi planladık.  İyi planladığımız için zaman sıkıntısı çekmedik.  Projeye hızlı başlamamız ve ilk aşamadan itibaren sıkı tutmamız bizim en büyük avantajımız oldu.  Kütüphane ortamına aşina olmamız tasarımda bize kolaylık sağladı.  Kütüphane görevlileri projemize ilgi gösterip gerekli yardımlarda bulundular  Ortamda farklı nesnelere ihtiyaç duymadığımız için nesne bulmada çok zorlanmadık.

14 Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar  2D ortamında veri tabanı oluşturmak için php kullanmamız gerekiyordu. Grupta bu programı bilen üye olmadığı için bu programı kullanabilmek için zaman harcadık.

15 Bir dahaki sefere neleri farklı yapardık?  Ortamı daha renkli ve dikkat çekici bir hale getirebilirdik.

16 Bizi Dinlediğiniz İçin Teşekkürler…


"Kütüphane Oryantasyonu İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Ders Sorumlusu: Yrd. Doç. Dr. Hakan Tüzün Grup adı: Bilgi avı Üyeler: Ebru Zengin Emre yılmaz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları