Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1.  Televizyon 19. Yy sonlarıyla 20.yy ın başlarında elektrik alanındaki ilerlemeler sonucu ortaya çıkmıştır. 1884 yılında Alman bir mucit telsiz yoluyla.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1.  Televizyon 19. Yy sonlarıyla 20.yy ın başlarında elektrik alanındaki ilerlemeler sonucu ortaya çıkmıştır. 1884 yılında Alman bir mucit telsiz yoluyla."— Sunum transkripti:

1 1

2  Televizyon 19. Yy sonlarıyla 20.yy ın başlarında elektrik alanındaki ilerlemeler sonucu ortaya çıkmıştır yılında Alman bir mucit telsiz yoluyla resim yayınlayan bir diskin geliştirmiş, bu televizyonun doğuşu olmuştur. 2

3  Televizyonun ve televizyonda yer alan ürünlerin iki toplumsal işlevi vardır. 1. Açık İşlevi 2. Gizli İşlevi 3

4  Televizyon psikolojik bağımlılık yapar. 4

5  Televizyonda çocukların en çok izlediği programlar çizgi filmlerdir. 5

6  Çizgi film, film karakterlerinin bir hareketinin art arda gelen evrelerini çözümleyen resimlerin tek tek filme alınmasıyla gerçekleşir. Çizgi filmin kökeni Gölge Oyununa dayanır. Daha sonra resim resim görüntüleme tekniği bulunarak gelişmiştir ve film halini almıştır. 6

7 7

8  Çocukların televizyonla ve bilgisayarla tanışmaları maalesef çok erken yaşlara hatta aylara düştü. 8

9  Aileler çocuklarına eğitici olduğunu düşündüğü için bebek kanalları ya da setleri izlettirmekte fakat bu içerikler eğitici bir kazanım sağlamadığı gibi erken yaşlarda dil ve zeka gelişime ciddi zararlar vermektedir. 9

10  Bakıcı Kadın Sendromu: Annesi ya da bakıcısı tarafından oyalanması amacıyla televizyonun karşısına oturtulan çocuk, özellikle reklamlar ve kliplerde, hızla akıp giden görüntüleri algılamakta yetersiz kalıyor ve pasif bir izleyici olarak kendisini dış dünyaya kapatıyor. 10

11  Aşırı Beslenme Sendromu: -Televizyon izlerken çocuklar aşırı miktarda beslenirler ve trans durumuna geçerler. -Son yıllarda çocuklardaki obesitenin %50 artmasından televizyonu sorumlu göstermiştir. 11

12  Yetersiz Aktivite ve Sosyal Gelişmede Gecikme: -Televizyon izlerken çocuklar konuşup oynayamazlar, diğer çocuklarla ilgilenemezler, kitaplara bakamazlar ve bedenlerini ve zihinlerini çalıştıramazlar. -Uzun süre dikkat gerektiren görevlere kendini veremez, bu da aktif öğrenmeyi engeller. 12

13  Hayal Gücü ve Yaratıcılıkta Azalma, Tekrarlayan Deneyimlerle Kalıplaştırma: -Televizyon tüm sahneyi gösterir ve hayal gücüne ve yaratıcılığa yer bırakmaz. - Yeni araştırmalar tekrar tekrar yaşanan deneyimlerin çocukluktan itibaren çeşitli kalıpların oluşmasına ve bunların ergenliğe kadar devam etmesine neden olabildiğini göstermektedir. 13

14  Hayal ile Gerçekliği Ayırt Edememe: 14

15  Hayal ile Gerçekliği Ayırt Edememe -Çocuklar bir programın gerçek olup olmadığına üç yolla karar verirler: 1. Televizyondaki şeyleri ve kişileri kendi deneyimlerinden tanırlar. 2. Kendi deneyimleri ile çelişmesi halinde programın gerçek olmadığına inanırlar. 3. Programların nasıl yapıldığını anlarlar. 15

16  Kahramanlara Benzemek İsteme : -Bir çocuk yaklaşık olarak iki yaş civarında taklitlere başlar ve oyunlarında kişiselleştirmelere yer verir. -Sıklıkla, kendisini Süpermen zannedip, çatılardan aşağıya atlayan çocukların haberlerini okuyoruz. 16

17  Değer Yargılarında Bozulma: -Çizgi filmlerde istediğinizi elde etmek için şiddet kullanın, yalan söyleyin, ne gerekiyorsa yapın ya da sizi popüler yapan şeyler, sahip olduğunuz şeylerdir mesajı veriliyor. 17

18  Korkunun Artması : -Durum her bir çocuk için farklı olmakla birlikte, bazı görüntüler çocuklar için korku verici olabilir. 18

19  Saldırganlık Davranışında Artış : -Başka çocuklara ve hayvanlara yönelik şiddet ve aile içi şiddet görüntüleri her yaştan çocuğu rahatsız eder. 19

20  Saldırganlık Davranışında Artış : -Şiddetin yararlı olduğu mesajını çıkarabilirler. 20

21  Şiddet görüntülerine sürekli maruz kalmak nelere yol açar? -Çocukların sorunları çözümlemek için saldırgan yöntemlere başvurmaları olasılığını artırır. -Dünyanın “acımasız ve korkutucu” bir yer olarak gösterilmesi çocuklarda kaygı düzeyini artırır. -Çocukların gerçek yaşamdaki şiddete karşı duyarsızlaşmasına neden olur. -Televizyondaki şiddet en fazla günde 3 saatten fazla televizyon izleyen çocukları, küçük çocukları, erkek çocukları, ailesinde şiddete tanık olan çocukları ve güvensiz çocukları etkileyecektir. 21

22 ÇİZGİ FİLM İZLEMEYİ SEVER MİSİNİZ? "Biz çocuk muyuz?" demeyin hemen. Zira bu sektör o kadar ilerledi ki, değil yalnız küçükleri, büyükleri bile kendisine cezp edecek bir güzellik kazandı. 22

23 ÇİZGİ FİLM İZLEMEYİ SEVER MİSİNİZ?  Bu sektörün menfî yönleri artık iyice açığa çıktığından, halkımızda kısmen bir bilinç oluştu, diyebiliriz.. Bu konuda RTÜK de çeşitli sembollerle izleyicilere yardımcı oluyor. 23

24 24

25 ÇİZGİ FİLMLER DE BU SÜREÇTEN GEÇİYOR MU? 25

26 ÇİZGİ FİLMLER NE KADAR MASUM?  Çizgi film sektörü büyüdükçe insanlar çizgi film üreticilerinden çocukları eğiten çizgi film üretmelerini bekledi. Ne var ki, üreticiler bu yolu tercih etmedi ve genelde şiddet, cinsellik içerikli çizgi filmler yaptılar. 26

27 ÇİZGİ FİLMLER NE KADAR MASUM?  Günümüzde erkeklerin beğenerek izlediği Ben Ten, Bakugan, Spider Man çizgi filmlerinde şiddetten başka ne vardır? 27

28 ÇİZGİ FİLMLER NE KADAR MASUM?  Disney ilk yıllarından bu yana cinsellik içeren, eşcinselliği teşvik eden görüntülü, sesli mesajları bazen açık bazen de bilinçaltı düzeyinde çizgi filmlerinin içine serpiştirmiştir. 28

29  Çocukları ve gençleri hedef alan subliminal mesajlar (bilinçaltı mesaj), cinsellik ve tüketim düşkünü nesiller yetişmesine neden oluyor. 29

30  Çocuklar kolay lokma ! 30

31  İlk kez 1957’de kullanıldı. 31

32  İnsanın en savunmasız mekanizmasının bilinçaltına, özellikle bazı çizgi filmlere yerleştirilen cinsel içerikli şekiller ve 'Sex' yazıları ile çocukların bilinçaltı kolaylıkla kontrol ediliyor. 32

33 Şimdi bu konudaki örneklere bir göz atalım… 33

34 34

35 35

36 36

37 37

38 38

39 39

40 40

41 41

42 42

43 43

44 44

45 45

46 46

47 47

48 48

49 49

50 50

51 51

52 52

53 53

54 54

55 55

56 56

57 57

58 58

59 59

60 60

61 61

62 62

63 63

64 64

65 65

66 ASK ABOUT ILLUMINATI 66

67 67

68 68

69 ÇÇizgi filmin çocuk gelişiminde tamamen zararlı olduğunu söylemek de imkansızdır. Çünkü iyi örnekler de var. Bazı çizgi filmler çocuklarda sevgi, yardımseverlik, duygularının gelişmesini sağlar. Finlandiya’daki 6 yaşındaki Mike Jahnen nehire düşen arkadaşı Tukka Klaus ‘u, çizgi filmlerde gördüklerini kurtarması nedeniyle madalya alarak ülkesinde ‘’milli kahraman ‘’ ilan edilmiştir. Bu gibi özel durumlar dışında çizgi filmlerin tahmin edildiğinden daha fazla zararları bulunmaktadır. 69

70  Bu konuda hepimize görev düşüyor. Öncelikle anne babalar, eğitimciler ve elbette ki yetkililer konuyu ciddiye almak zorundalar.  Anne baba olarak bizim dikkat edeceğimiz ilk nokta, ilköğretim çağındaki çocukların odalarında televizyon olmamasıdır.  Teknolojinin hayatımıza bu kadar yoğun olarak yerleştiği son yıllarda artık yararlarından çok zararlarını konuşuyoruz ve bu zararlardan özellikle çocuklarımızı korumak zorundayız. 70

71     am  filmlerdeki-gizli-tehlikeye-dikkat   tehlikeye-dikkat/738125/  izgi-film-om-pdrgrup-slayt-sunu-education-ppt-powerpoint/  71

72 72


"1.  Televizyon 19. Yy sonlarıyla 20.yy ın başlarında elektrik alanındaki ilerlemeler sonucu ortaya çıkmıştır. 1884 yılında Alman bir mucit telsiz yoluyla." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları