Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI 10.04.2015 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI 10.04.2015 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI

2 2 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SUNUM İÇERİĞİ

3 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 2(32)- Yoğun Bakım (N.İ.Y.B.) 2(4)- Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Acil Gözlem Ünit. --- Ayaktan Ted. Ünit. ( KT, BÜ, Aşı ) 1(2) 1(1) - 1(2) 1(1) Masa Sayısı AçıkKapalıToplam Ameliyathane --- Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik 5(3)- Tetkik Birimi (Uyku, Sito., Sol., İmmü. ) 4(6)- Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri

4 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim11- Servis10 - Yoğun Bakım (N.İ.Y.B.)--- Acil Gözlem Ünit.--- Ayaktan Ted. Ünit. ( KT, BÜ, Aşı ) 11- Ameliyathane--- Poliklinik --- Tetkik Birimi--- TOPLAM 12 - * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.

5 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 216,67 ÖNLİSANS 216,67 LİSANS 541,66 YÜKSEKLİSANS 325 DOKTORA -- TOPLAM Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 1 (Hemodializ Hemşireliği) 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

6 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ %6, ⇨ %7,40 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ %2, ⇨ %2,22 DEVİR HIZI ORANI

7 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % İletişim 92,383,37,716,7-- Çalışma Ortamı 23,15061,541,715,48,3 Yönetim 84,683,37,78,37,78,3 HHM Kurum Politikaları 92,3757,725-- İşin Kendisi 38,566,761,525-8,3 Başarı Duygusu 61,57538,516,7-8,3 Saygı ve Kabul Görme 84,683,315,48,3- GENEL MEMNUNİYET 76,983,315,48,37,78,3

8 KRİTER Çok Başarılı % Başarılı % Yeterli % Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz % KendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisi Yön etici si Genel görünüm88,9100,011, İletişim88,9100,011, Profesyonel davranış77,8100,022, Kuruma/işe bağlılık66,777,833,322, Uygulama55,677,844,422, Ekip anlayışı55,666,733,3 11, Hasta ve yakınını bilgilendirme 66,777,833,322, Enfeksiyon kontrolü66,7100,033, Kalite bilinci44,455,644,4 11, Vizyonerlik55,677,844,422, Koçluk yapma55,688,944,411, Problem çözme55,677,844,422, GENEL 55,677,844,422,

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % Tanıtım ve Bilgilendirme İletişim ve İlişkiler 99,71000,3--- Bakım ve Tedavi GENEL MEMNUNİYET

10 İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nn%n% Basınç Ülseri ,411 5,4 Oral Mukozit ,69 Düşme ,87 1,4 PVK Komplikasyonu Yatan Hasta Sayısı Takılan Kanül Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nnn% İnfiltrasyon ,04 Flebit ,12 Giriş Yeri Enfeksiyonu Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri

11 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Acil Bakım Koordinasyon Komitesi - 2 kişi Araştırma Geliştirme Eğitim Komitesi - 1 kişi Hasta ve Çalışan Güvenliği Komitesi - 1 kişi Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi – 1 kişi Bakım Hizmet Geliştirme Komitesi – 3 kişi Sosyal Komite – 2 kişi CTF Hastanesine Bağlı Görevli hemşiremiz yok 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

12 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ  Oryantasyon Eğitimi ⇨ Yeni başlayan hemşire olmadığı için yapılmamıştır.  Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 2 (1 HİE Sempozyumu, 1 Astım ve Hemşirelik Bakımı)  CPR Eğitimleri ⇨ CPR eğitimine katılan hemşiremiz olmamıştır.  Sempozyum ⇨ -  Kurslar ⇨ 1(Acil Bakım Hemşireliği Kursuna Eğitici Olarak)  Öğrenci Eğitimleri ⇨ 14 Öğrenci / 5 Okul  Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

13 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI YILAraştırmanın AdıTamamlanma Durumu 2013 “Bir Üniversite Hastanesi’ nde Çalışan Hemşirelerde Uykunun Yaşam Kalitesine Etkisi” 2012 yılında başladı, hedef tarihi 2014 Aralık 17 araştırmaya anket doldurma boyutunda destek olunmuştur.

14 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Aktivite AdıKatılımcı Sayısı Doğum günü kutlaması12 Gezi6 Hemşirelik Yemeği7 Nikah/Kına10/4 Kermes5 Yılbaşı Toplantısı12 Klinik Kahvaltı9 HHM Kahvaltı1 THD Ankara Mitingi3  Sosyal Organizasyonlar:  Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: -Mavi kapak kampanyası desteklenmiştir.

15

16 FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 36 Yatan Hasta Sayısı: 38 Hemşire Sayısı: 10 (5+5) Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Bayan-Erkek Servisi

17 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 59 (22 SUT ) (37 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 7469 (1611 SUT) (5858 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT: min;1 max; 658 (Nebulizatör İle İlaç Uygulama) SUT DIŞI: min;1 max;643 (Tedavi/İşlem Hakkında Eğitim, Ağız Bakımı,TA takibi,Ateş Takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN TL TL ( 1602 İŞLEM) 25 TL (9 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TL TL

18 FİNANSAL PERFORMANS 7469 : 7 gün = 1067 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 1067 : 3 vardiya = 355 ( 8 saatlik işlem) 355 x 3 dk = 1065 dk 1065 / 60 = 16 saat /2 servis = 8 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ

19 FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (SUT Dışı): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir =9972 TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL TL = TL FARK = – = TL Artış Oranı ( / ) = % 182 veya 1,82 Kat

20 FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 25 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: ,22 AD TOPLAM GELİR: ,01 HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 59 AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ SUTGELİRİ: 9972 TL x 52 hafta = TL (% 19) TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 54 GÖĞÜS HASTALIKLARI AD SUT GİRİŞİMİ

21 SORUNLAR VE ÖNERİLER SORUNLARÖNERİLER İnsan Kaynakları Yönetimi *Hizmet süresi 10 yılı aşmış %70 oranındaki hemşirenin izin süresinin fazla olması *Sağlık sorunu olan hemşire sayısının fazla olması *Az eleman nedeniyle iş yükünün artması *Çalışma saatlerinin ve birikmiş izinlerin fazla olması *Fiziki koşulların kötü olması *Hasta ve çalışan güvenliğinin yetersiz olması *Malzemenin kalitesiz, cihazların eksik sayıda olması *Vardiyalı çalışanın servis ve kreş ihtiyacı vb. nedenlerle hemşire memnuniyetinin azalması *Gerekli insan gücünün sağlanması yada küçülmeye gidilmesi *Fiziki koşulların uygun hale getirilmesi *Hasta ve çalışan güvenliğinin sağlanması *Nitelik ve nicelik yönünden uygun bakım ekipmanlarının temini *Vardiyalı çalışanın servis ve kreş ihtiyacının giderilmesi Bakım ve Tedavi Faaliyetleri *Hasta sirkülasyonu yüksek olmasına rağmen yetersiz insan gücü *Destek hizmetlerin yetersizliği(ambulans,ısınma,vb.) *Kayıtsız hastalara ayrılan süre *Kayıtların manuel yapılması nedeniyle hastaya ayrılan sürenin azalması *Yeterli insan gücünün sağlanması *Destek hizmetlerin yeterliliğinin ve kontrolünün sağlanması *Ayaktan tedavi ünitesinin kurulması *Bakım formlarının otomasyona yüklenmesi

22 SORUNLARÖNERİLER Eğitim ve Araştırma Faaliyetleri *İş yükünü arttırdığı için Komite ve Komisyonlarda görev almak istememek *Ekonomik nedenlerle eğitimlere katılamama *Etik kurula müracaat, dosya hazırlama vb. uzun sürmesi nedeniyle araştırma yapmaya isteksizlik *İzin, prim, vb. ödüllerle görev almayı cazip hale getirmek *Bilimsel faaliyetlere katılım için kurumun finansal destek sağlaması Finansal Performans *Performans dağılımının adil olmaması *SUT ta yer alan girişimlerin sınırlı olması *SUT ta karşılığı olan sınırlandırılmış girişimlerin epikrize yansıtılmaması *Bakıma yönelik girişimlerin SUT ta karşılığının olmaması *Adil olmayan performans dağılımı kuruma bağlılığı azaltıyor *Girişimlerin epikrize yansıtılması konusunda hekimin duyarlılığının arttırılması *SUT un düzenlenmesi 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

23 ● Mesleki eğitimi standart, ● Görev tanımları net, ● Bakımla ilgili kararları bağımsız alıp uygulayabilen, ● Adil performans dağıtım sitemine sahip ve ● BİRLİK adı altında toplanmış bir meslek mensubu olarak çalışmak istiyoruz… 7. İYİLEŞTİRME ÖNERİLER

24


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI 10.04.2015 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları