Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MONTESSORİ. Maria Montessori 1900 lerin başında Roma nın düşük gelirli ailelerinin bulunduğu yerde zihinsel engelli çocuklarla çalışarak ve onları gözlemleyerek.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MONTESSORİ. Maria Montessori 1900 lerin başında Roma nın düşük gelirli ailelerinin bulunduğu yerde zihinsel engelli çocuklarla çalışarak ve onları gözlemleyerek."— Sunum transkripti:

1 MONTESSORİ

2 Maria Montessori 1900 lerin başında Roma nın düşük gelirli ailelerinin bulunduğu yerde zihinsel engelli çocuklarla çalışarak ve onları gözlemleyerek başladı. Bugün dünyada Montessori Eğitimi öncelikle okul öncesi ve ilköğretim döneminde uygulanır.

3 MONTESSORİ FELSEFESİ Montessorinin eğitim felsefesi geleneksel anlayıştan çok ayrıdır.Montessori yöntemi çocuğun bağımsızlığını ve özgürlüğünü sınırlar ve sorumluluklar içersinde destekler.Montessori yönteminde çocuklar yetişkinden tamamen farklıdır ve farklı biçimde öğrenir.

4 MONTESSORİ EĞİTİMİNİN AMACI Eğitimin amacı sadece çocuğa bilgi aktarmak değil her çocuğun tabiatında zaten var olan keşfetme ve öğrenme isteğini uyandırmak.

5 MONTESSORİ EĞİTİMİNDE HEDEFLER Montessori yöntemi çocuğun bir birey olarak tüm özelliklerini mümkün olabilecek en ileri seviyede geliştirmesini hedefler.Bu yolda çocuğu,sorular üreten ve sorularına cevaplar bulabilen biri olarak yetiştirmeyi hedefler.Önemli olan kişinin kendine yeterli bir birey olabilmesidir.Montessori yöntemi özünde,üreten ve mutlu olan insanlar yetiştiren bir hayat eğitimidir.

6 MONTESSORİ SINIFLARI Montessori sınıfları sade düzenlenmiştir. Sınıflar çok sakin ve dingindir. Sınıflarda yaş grupları karışıktır. Öğretim bireyseldir. Çocuk kendi çalışmasını kendi seçer. Çocuk öğrenme hızını kendi ayarlar. Grupla çalışmak isteğe bağlıdır. Çocuk dilediği yerde çalışır,dilediği yere gider ve dilediği kişiyle konuşur.[Arkadaşlarının çalışmasını engellemeden.] Eğitimci merkezde olmayan bir roldedir. Ve önemli özelliği sabırlı olmasıdır.

7 Montessori sınıfında gerçeklik ve doğallık büyük önem taşır.Bu amaçla materyaller gerçek yaşamda kullanılan araçlardır.Montessori sınıflarında her materyalden bir tane vardır.Böylece çocuk o materyali kullanmak istediğinde sırasını bekleyerek sabırlı olmayı ve başkalarının haklarına saygılı olmayı öğrenir.Montessori sınıflarında materyaller çocuğun fiziksel özelliklerine uygundur. Mobilyalar hafif ağırlıkta hareket edebilen şekilde olmalıdır.

8 MONTESSORİ MATERYALLERİ 1 - Günlük yaşam materyalleri

9 2-Duyu Materyalleri

10 3-Kozmik Materyaller

11 4 – Dil Materyalleri

12

13 5 – Matematik Materyalleri


"MONTESSORİ. Maria Montessori 1900 lerin başında Roma nın düşük gelirli ailelerinin bulunduğu yerde zihinsel engelli çocuklarla çalışarak ve onları gözlemleyerek." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları