Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İngilizce Dil Becerisi Kazanımı: Nörobilimsel Yaklaşım İngilizce Dil Becerisi Kazanımı: Nörobilimsel Yaklaşım Aligned with the TOEIC, TOEFL, Cambridge.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İngilizce Dil Becerisi Kazanımı: Nörobilimsel Yaklaşım İngilizce Dil Becerisi Kazanımı: Nörobilimsel Yaklaşım Aligned with the TOEIC, TOEFL, Cambridge."— Sunum transkripti:

1

2 İngilizce Dil Becerisi Kazanımı: Nörobilimsel Yaklaşım İngilizce Dil Becerisi Kazanımı: Nörobilimsel Yaklaşım Aligned with the TOEIC, TOEFL, Cambridge exams, and European Framework DynEd

3 İngilizce Dil Becerisi Kazanımı: Nörobilimsel Yaklaşım İngilizce Dil Becerisi Kazanımı: Nörobilimsel Yaklaşım Aligned with the TOEIC, TOEFL, Cambridge exams, and European Framework DynEd

4 DynEd Düzeyi DüzeyDynEd YazılımlarıCEFR 0.0BeginnerFirst English ( Unit 1-4 ) 0.5False BeginnerFirst English ( Unit 5-8 ) English for Success ( Unit 1- 2 ) A1 1.0ElementaryEnglish for Success ( Unit 2-4 ) 1.5Low Intermediate English for Success ( Unit 4-7 ) A2

5 Çin – Milli Eğitim Bakanlığı –Teknoloji Eğitim Merkezleri (5 eyalet) –Öğretmen Eğitimi, Pekin – (2000 öğretmen – 6 yıl) Türkiye - Milli Eğitim Bakanlığı –2006 – ve 8. sınıflarda uygulama; 34,500 devlet okulu, 6.5 milyon öğrenci Fransa - Milli Eğitim Bakanlığı –Fransa devlet ve özel okullarında kullanım onaylı. Malezya - Milli Eğitim Bakanlığı –40,000 Matematik ve Fen Bilgisi öğretmeni Mongolya - Milli Eğitim Bakanlığı –Ülke çapında Öğretmen Eğitimi MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELERİ

6 Osaka Ekonomi Üniversitesi (Japonya) UGM (Meksika) Guanghua İşletme Fakültesi–bütün MBA’ler (Beijing, Çin) Uluslararası İşletme ve Ekonomi Üniversitesi (Beijing, Çin) Ulusal Teknoloji Üniversitesi– ( Buenos Aires,Arjantin) Michigan Üniversitesi (USA) Santa Maria Üniversitesi (Venezuella) Wuhan Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (Çin) Mara Teknoloji Üniversitesi (Malezya) Zayed Üniversitesi (Birleşik Arap Emirlikleri) Üniversiteler Düzey Belirleme Sınavları

7 ASTD Certified (American Society for Training & Development) Shell, Conoco-Phillips, Chevron, NATO Air China, Dow Chemical, USAID Epson, Canon, YKK, IBM, Oracle, Intel Samsung, Shangri La Hotels Vietnam Airlines, Airbus, RELC Şirket ve Özel Sektör 10 milyon kullanıcı

8 Yenilikçilik Uygulayıcıları

9 RHR: İngilizce Dil Eğitimi’ne Beyin Temelli Yaklaşım DynEd Turkey DynEd

10 Zamana Bağlı Gerilim ve 4 Beceri Motivasyon/Çalışma Dilde Otomatikleşme ve Gruplama Dilde Sıralama Kavramsal Çerçeveler Nöral Öğrenme Evreleri Telaffuz Ders Planları ve Sınıfiçi Aktiviteler Zamana Yayılmış Öğrenme X Toplu / Yüklü Öğrenme Kalıcı ve Geçici Hafıza Gelişme Ölçme ve Verimli Kullanım Ana Kavramlar & Beceriler

11 Öğrenme Teorilerinin Eksikliği Rollerin Belirsizliği RHR: Beyin Temelli Yaklaşım Rollerin Belirlenmesi: Öğretmenler Öğrenciler Teknoloji Sınama / Değerlendirme Karma Eğitim Sistemi – 21. Yüzyıl

12 Çok yönlü bilgilendirme ve pratik yapma olanağı - sadece kitap ve sınıf ile yapılamayanlarÇok yönlü bilgilendirme ve pratik yapma olanağı - sadece kitap ve sınıf ile yapılamayanlar Recursive Hierarchical RecognitionRecursive Hierarchical Recognition (Kademeli Tekrara Dayalı Tanıma/ Algılama) - beyin temelli öğrenme teorisi yaklaşımı - 4 dil becerisinde akıcılığa ulaşma süresinin kısalması (Kademeli Tekrara Dayalı Tanıma/ Algılama) - beyin temelli öğrenme teorisi yaklaşımı - 4 dil becerisinde akıcılığa ulaşma süresinin kısalması Nörobilimsel temel – Dil becerisi kazanma ve uygulamada kalıp tanıma becerisi ve bilinçaltı öğrenme becerileriNörobilimsel temel – Dil becerisi kazanma ve uygulamada kalıp tanıma becerisi ve bilinçaltı öğrenme becerileri ! CALL- İngilizce Dilinde Akıcılığa Ulaşmada Karma Yaklaşım: RHR

13 Klasik Eğitim Sistemi Yaklaşımı – yazıya dayalı– kısıtlı seçeneklerKlasik Eğitim Sistemi Yaklaşımı – yazıya dayalı– kısıtlı seçenekler Hafıza Sistemleri – Procedural, Declarative, Long-term, WorkingHafıza Sistemleri – Procedural, Declarative, Long-term, Working Zamansal ve Mekansal beceriler – zamana bağlı gerilim, uğraşma/çalışmaZamansal ve Mekansal beceriler – zamana bağlı gerilim, uğraşma/çalışma Çok yönlü bildirim–Çok yönlü bildirim– ikonik sıralama CALL- İngilizce Dilinde Akıcılığa Ulaşmada Karma Yaklaşım: RHR

14 Öğrenme evrelerini kolaylaştırmaÖğrenme evrelerini kolaylaştırma ( Performans / Model) – ses kaydı /hataları karşılaştırarak farkına varma ( Performans / Model) – ses kaydı /hataları karşılaştırarak farkına varma Çalışmada izlenen yolun incelenmesi ve yönetimi – uygun gerilimÇalışmada izlenen yolun incelenmesi ve yönetimi – uygun gerilim telaffuz ve beceri hafızasıtelaffuz ve beceri hafızası Konuşmada Akıcılık Değerlendirmesi – Ses Tanıma ve GruplamaKonuşmada Akıcılık Değerlendirmesi – Ses Tanıma ve Gruplama CALL- İngilizce Dilinde Akıcılığa Ulaşmada Karma Yaklaşım: RHR

15 Klasik Yabancı Dil Eğitimi Çalışma, Ödev ve Ezberleme Etkili Tekrar Anlatma Tekrar yerine ezbere dayalı Bilgi bazlı öğretme yaklaşımı Öğretmenin verimsiz kullanımı Yazıya dayalı yaklaşım Tekrar yerine ezbere dayalı Bilgi bazlı öğretme yaklaşımı Öğretmenin verimsiz kullanımı Yazıya dayalı yaklaşım

16 Çoklu İşlemciler- Kalıcı Değişimler Görm e Duyma Anlama Geçici Hafıza Kalıcı Hafıza Birlikte tetiklenen nöronlar birlikte çalışırlar.

17 Duyma-Algılama Where are you going? Gruplama

18 Dinleme ve Konuşma Ses ile ilgilidir – Yazı ile değildir Duyma-Algılama Where are you going?

19 Dil öğrenmek bir Beceridir…...Doğru yöntemlerle çalışma / pratik yapmak çok önemlidir DynEd bu çalışmayı yaptırır, izler ve yönlendirir.

20 Nasıl daha etkin çalışılır ?

21 Öğrencilerin yeterince tekrar etmesi Öğrencilerin ne sıklıkta tekrar ettikleri Öğrencilerin nasıl tekrar ettikleri Öğrencilerin neyi tekrar ettikleri Çalışmanın / Pratik yapmanın 4 önemli boyutu :

22 Yazıya en son odaklanma Öğrenciler neyi nasıl çalışmalılar? Zamana Bağlı Gerilim! 4- Beceri Çalışmayı yönlendirme Öğrenmede Takip EdilenYol ! ‘gruplama’ Tüm 4 beceri !

23 1.Kalıp Tanıma 2.Anlama 3.Üretme – Beceri Kazanma 4.Otomatikleşme Dil öğrenirken yapılan pratiğin evreleri:

24 Gövde ve Dallar Kavramlar ve Sözdizimi Nöral Yapılar Gruplama – Kavramlar ve Fonksiyonlar

25 Gruplama ve Kavramlar

26 Somut – nesneler/hareketler Nitelik/Davranış Basit İlişkiler Güç/Mantık Dereceleri Soyut – Tahminler, Varsayımlar Hiyerarşik Sıralama – Öncelikli İlişkiler

27 Boşluk Doldurma Kabul Edilebilir Belirsizlik Düzeyi ! Kritik düşünme şekli hatırlamadır ezberleme değil

28 Algılama – Performans Devresi

29 RHR - Ikonik Yaklaşım Anlamayı destekler Kalıp tanımayı destekler Öğrencilerin anlamlar ve kavramsal ilişkilere odaklanmalarına yardımcı olur Yazı /sayfa’ya dayalı değil ! İşitsel ve kavramsal veri ile eşleştirilmiş

30 Çoklu Ortamda Etkileşimli Eğitim Çokyönlü Karma Eğitim Sistemi Çalışma ve ödevler Etkili Çalışma T ekrar Anlatma, Yönlendirme, Kişiselleştirme ve Grup Etkinlikleri Beceri geliştirmeye yönelik tekrara dayal ı Beceri geliştirmeye yönelik tekrara dayal ı Öğretmenin daha etkili kullanımı Öğretmenin daha etkili kullanımı Beceri geliştirmeye yönelik tekrara dayal ı Beceri geliştirmeye yönelik tekrara dayal ı Öğretmenin daha etkili kullanımı Öğretmenin daha etkili kullanımı Dilde Akıcılığı Geliştirir Öğrenme Süresini Kısaltır

31 Geliştirme ve Kişiselleştirme! Karma – Ezber Değil! Bağlantı Kurma / Kalıcı Hafızaya Geçiş

32 Akıllı Tutor Study Score / Çalışma Verim Notu Çalışma verimini arttırmak için anında geribildirim

33 Teacher Accountability

34 21. Yüzyıl için Öğretmen Eğitimi Unit 1: RHR Learning Theory Unit 2: Placement & Learning Path Unit 3: How to Study Unit 4: Extension/Personalization Unit 5: Records & Metrics Unit 6: Learning Path Design

35 DynEd Copyright © DynEd International, Inc. All rights reserved


"İngilizce Dil Becerisi Kazanımı: Nörobilimsel Yaklaşım İngilizce Dil Becerisi Kazanımı: Nörobilimsel Yaklaşım Aligned with the TOEIC, TOEFL, Cambridge." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları