Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Celal KOÇ1 BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU AKTİF ÖĞRENME SEMİNERİ Hazırlayan: Celal KOÇ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Celal KOÇ1 BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU AKTİF ÖĞRENME SEMİNERİ Hazırlayan: Celal KOÇ"— Sunum transkripti:

1 Celal KOÇ1 BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU AKTİF ÖĞRENME SEMİNERİ Hazırlayan: Celal KOÇ

2 Celal KOÇ2 Yeni öğretim programlarında; Aktif öğrenme, Problem çözme, İşbirlikli öğrenme, Altı şapka tekniği ile öğrenme, Kubaşık öğrenme, Beyin fırtınası, Takım çalışması gibi öğretim yöntemleri geliştirilmiştir.

3 Celal KOÇ3 Aktif öğrenme: Tam adından anlaşılabileceği gibi çocukları öğrenimlerinde daha aktif kılmaktır. Bu öğrenme hızlı, eğlencelidir. Sınıfta işin çoğunu öğrenciler yapar, Öğrenciler beyinlerini kullanır, problem kurar ve çözer, Ne öğrendiyse uygular, Öğrenci çoğunlukla sırasından uzakta, hareketli ve destekleyicidir. Öğrenciler yüksek sesle düşünürler.

4 Celal KOÇ4 ÖĞRENME NEDEN AKTİF OLMALIDIR? Bir şeyi iyi öğrenmek için, onu duymak, görmek, onunla ilgili sorular sormak, başkaları ile görüş alış verişinde bulunmak gerekir. Biliyoruz ki; Öğrenciler En İyi, Yaparak Öğrenirler. O halde sınıfınızı canlandırarak, Öğrencilerinizi neşelendirerek, ferahlatarak Öğrenmeyi aktif duruma getirmeniz gerekmektedir. Bu amaçla ilk olarak, Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğinin anlaşılması gerekir.

5 Celal KOÇ5 Öğrenme yaklaşımlarında, EskiYeni Bilgi Öğretmenden öğrenciye aktarılır. Öğretmen ve öğrenci birlikte yapılandırır. Öğrenci Öğretmen tarafından doldurulacak boş bir araçtır. Aktif, yapıcı,keşfedici, kendi bilgisine dönüştürücüdür.

6 Celal KOÇ6

7 7 Yaklaşık 2400 yıl önce Konfiçyus’un dediği gibi; Ne duyduysam unuttum, Ne gördüysem hatırlarım, Ne yaptıysam anlarım. Sözünden hareket edersek…

8 Celal KOÇ8 1% 2% 4% 10% 83% TATMA DOKUNMA KOKLAMA DUYMA GÖRME

9 Celal KOÇ9 ÖĞRENME VE HATIRLAMA Okuma Dinleme Görme Film izleme Gösteri izleme Sergi görme Yerinde yapılışını görme Tartışmaya katılma Konuşma yapma Dramatik sunuş yapma Gerçek durum canlandırma Yapma-yaşama %10 %20 %30 %50 %70 %90 PASİF AKTİF

10 Celal KOÇ10 Öğrencilerin dersi anlamamasının nedeni; Öğretmenin konuşma hızı ile öğrencinin dinleme hızı arasındaki farklılıktır. Öğretmen dakikada 100 ile 200 kelime arasında konuşurken; öğrenciler tüm dikkati ile bunların ancak 50 ile 100 kelimesini anlamaktadır. Öğrencilerin dikkatleri dersin ilk 10 dakikasında %70 iken son 10 dakikasında bu oran %10’a düşmektedir. O halde dinleyen öğrencinin dikkati sürekli azalmaktadır.

11 Celal KOÇ11 Çoğu öğrenci bir kavramı sadece duyarak değil bu davranışın örnekle gösterilmesi ile öğrenir.

12 Celal KOÇ12 ‘’Eşit olmayan insanlara eşit davranmaktan daha büyük eşitsizlik olamaz.’’ Thomas Jefferson

13 Celal KOÇ13 AKTİF ÖĞRENMEDE SINIF DÜZENİ VE ORGANİZASYONU

14 Celal KOÇ14 Bu konuyu incelerken bir sınıf için aşağıdaki sabit öğeler kullanılacaktır 32 öğrenci 32 sıra 1 öğretmen 1 öğretmen masası 1 masa 2 dolap takımı 1 duvara monte edilmiş yazı tahtası

15 Celal KOÇ15 Bu projede mobilya tasarımı denenmiş ve iki tür sıra kullanılmıştır. Sonuçlar çok etkileyici olmuş ve öğretmenler arasında çok sevilmiştir. Bu sıralar; yarım daire ve yarı altıgen sıralardır.

16 Celal KOÇ16 Yarım daire sıralar, yarı altıgen sıralara göre, farklı sayıdaki öğrencilerin oturabilmesi açısından avantajlıdır.

17 Celal KOÇ17 Ancak yarı altıgen sıranın yarım daire sıralara göre üç avantajı vardır: 1.Aralarında boşluk kalmadan farklı biçimde birleştirilebilmeleri,

18 Celal KOÇ18 2. Geleneksel sıralar oluşturulmak istenirse bunun mümkün olması,

19 Celal KOÇ19 3. Öğrencilerin yanında oturan arkadaşlarından kopya çekemeyecekleri şekilde düzenlenebilmesidir.

20 Celal KOÇ20 Klasik bir sınıf ve sıralar

21 Celal KOÇ21

22 Celal KOÇ22 Öğrencilerin sınıfta oturma düzenleri Bir sınıfın nasıl düzenlenebileceğine ilişkin farklı yollar bulmak Farklı sınıf düzenlerinin güçlü ve zayıf yönlerinin farkında olmak Etkili bir sınıf için neleri kullanıp, nelerden sakınmaları gerektiğini bilmek Farklı sınıf düzenlerini, öğretimlerini desteklemek için kullanmak Sınıflarda kullanılacak malzemelerle ilgili ilgililere fikir vermek.

23 Celal KOÇ23 Bu amaçlarla, örnek olarak hazırlanan 16 farklı sınıf düzeni vardır. Bu düzenlerden amaca uygun olan seçilir ve uygulanır. Her bir düzenin diğerine göre avantaj ve dezavantajları vardır.

24 Celal KOÇ24 Geleneksel sınıf düzeni.

25 Celal KOÇ25 Klasik öğretime uygun bir sınıf

26 Celal KOÇ26 Farklı özelliklere göre sınıf düzeni

27 Celal KOÇ27 Yine farklı özellik sınıfı

28 Celal KOÇ28 Dolap ağırlıklı sınıf düzeni

29 Celal KOÇ29 Otoritenin az göründüğü sınıf düzeni

30 Celal KOÇ30 İşbirlikçi öğrenme ve tartışma için ideal düzen

31 Celal KOÇ31 Materyallerin paylaşılması için ideal düzen

32 Celal KOÇ32 Çok esnek bir sınıf düzeni

33 Celal KOÇ33 Grup çalışması için ideal bir düzen

34 Celal KOÇ34 Eşli ve uygulamalı çalışma düzeni


"Celal KOÇ1 BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU AKTİF ÖĞRENME SEMİNERİ Hazırlayan: Celal KOÇ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları