Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 2 3 SAĞLIKLI İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ *BİREYSEL AYRILIKLAR VARDIR. *İLİŞKİLERDE GÖNÜLLÜLÜK ESASTIR. *HER BİREY KARAR VEREBİLME GÜCÜ VE HAKKINA SAHİPTİR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 2 3 SAĞLIKLI İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ *BİREYSEL AYRILIKLAR VARDIR. *İLİŞKİLERDE GÖNÜLLÜLÜK ESASTIR. *HER BİREY KARAR VEREBİLME GÜCÜ VE HAKKINA SAHİPTİR."— Sunum transkripti:

1

2 1

3 2

4 3 SAĞLIKLI İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ *BİREYSEL AYRILIKLAR VARDIR. *İLİŞKİLERDE GÖNÜLLÜLÜK ESASTIR. *HER BİREY KARAR VEREBİLME GÜCÜ VE HAKKINA SAHİPTİR. *TÜM İNSANLAR SAYGIDEĞERDİR.ONLARI SEVMEYEBİLİRİZ AMA SAYGI GÖSTERMEMİZ GEREKİR. *GİZLİLİK,KİŞİ KENDİNE VE YA BAŞKASINA ZARAR VERMEDİĞİ SÜRECE KORUNMALIDIR.

5 4 SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM s SESE DAYALI OLANLAR s SES DIŞINDAKİLER

6 5 SESE DAYALI OLANLAR *DURAKSAMALAR *SESİN TONU *SESİN YÜKSEKLİĞİ *EEE,IHM SÖZCÜKLERİ *DUYGU TONU *TEKRARLAR *SÖZE YANLIŞ BAŞLAMA *GEREKSİZ SÖZCÜKLER *AKICILIK *DOĞALLIK *SEÇİLEN SÖZCÜKLER

7 6 SES DIŞINDAKİLER *GÖZ İLİŞKİSİ *YÜZ İFADELERİ *VÜCUT DURUŞU *KİŞİSEL ALAN *KIYAFET,AKSESUAR *MEKANI KULLANMA *DOKUNMA *KAFA İŞARETLERİ *EL VE KOL DURUŞU *BACAKLARIN DURUŞU *BEDEN YÖNELİMİ *OTURMA BİÇİMLERİ

8 7 KİŞİLERARASI İLETİŞİM s SÖZEL İLETİŞİM s KONUŞMA SIRASINDAKİ SÖZCÜKLER s SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM s SESE DAYALI OLANLAR s SES DIŞINDAKİLER

9 8 İLETİŞİMİ GELİŞTİREN İYİ DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ s SESSİZLİK(SÖZ KESMEDEN) s ANLATILMAK İSTENENİN NE OLDUĞUNU ANLAMAYA ÇALIŞMAK, s ANLATILANIN ALTINDA YATAN DUYGUYU ANLAMAYA ÇALIŞMAK, s KOŞULSUZ KABULLE DİNLEMEK, s DÜRÜST OLARAK DİNLEMEK(TUZAK KURMADAN DİNLEMEK)

10 9 FİZİKSEL DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ s KONUŞANIN YÜZÜNE DOĞRU BAKMAK, s BEDEN OLARAK ONA YÖNELMEK, s GÖZLE İYİ BİR İLİŞKİ KURMAK, s KONUŞANA DOĞRU EĞİK DURMAK, s DİNLERKEN RAHAT OLMAK GEREKİR.

11 10 ETKİN DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ AMAN ! NE İYİ BİR DİNLEYİCİ s ANLATILANLARIN BASİT BİR TEKRARI, s ANLATILANLARIN DUYULDUĞUNA İLİŞKİN BİR MESAJ, s ANLATILANLARI ÖZETLEME, s DUYGULARI DİLE GETİRME,

12 11 ETKİN DİNLEMENİN FAYDALARI *KİŞİ KENDİNİ DİNLEYEN KİŞİYE YAKIN HİSSEDER, *SORUNUNU İLK BAŞTAKİ KADAR ÖNEMLİ GÖRMEYEBİLİR, *SORUNUNU RAHATLIKLA DİLE GETİRDİĞİ İÇİN,ÇÖZÜM YOLLARINI DA DAHA RAHAT DÜŞÜNEBİLİR.

13 12 DİNLERKEN KONUŞANIN TEŞVİK EDİLMESİ s KONUŞAN KİŞİNİN ANLATTIKLARINDA YER ALAN ANAHTAR SÖZCÜKLERİN TEKRARLANMASI İLE, s TEK SÖZCÜKLÜ TEKRAR ETTİRİCİLER İLE, (HIHI,EEE,SONRA,BAŞKA) s KONUŞMANIN SÜRMESİNE YARAYACAK KISA SORULARIN SORULMASI İLE GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR.(NASIL OLDU?)

14 13 DUYGULARIN KİŞİSELLEŞTİRİLMESİ s KAYGI HİSSEDİYORSUN,ÇÜNKÜSINAVIN SONUCUNU BEKLİYORSUN DUYGU......HİSSEDİYORSUN,ÇÜNKÜ s SINAV SONUCUNU BEKLEDİĞİN İÇİN KAYGILISIN OLAY/DURUM İÇİN DUYGU

15 14 BİR İLETİŞİM BECERİSİ OLAN İYİ SORU SORMANIN ÖZELLİKLERİ s SORU SORMANIN FARKLI AMAÇLARI OLABİLİR. s İLİŞKİYİ ZENGİNLEŞTİRMESİ İÇİN NASIL SORU SORULMALIDIR? s AÇIK UÇLU SORULAR s KAPALI UÇLU SORULAR

16 15 HANGİ AMAÇLA SORU SORULUR s BİLGİ ALMAK AMACIYLA, s BİLGİ VERMEK AMACIYLA, s ANLAYIP ANLAMADIĞINI SINAMAK İÇİN, s KARARA ULAŞMAK İÇİN, s KONUYA DİKKAT ÇEKMEK İÇİN

17 16 İLİŞKİYİ ZENGİNLEŞTİRMEYE YÖNELİK SORU NASIL SORULMALIDIR? s ÇOK ÖZENLE, s FAZLA OLMAYACAK BİÇİMDE, s YARGILAYICI,HESAP SORUCU İZLENİM BIRAKTIĞI İÇİN ”NEDEN,NİÇİN,NİYE” SORU SÖZCÜKLERİNDEN KAÇINARAK ; BUNLARIN YERİNE “NE,NASIL”SÖZCÜKLERİNİ KULLANARAK, s KONUŞMAYI SÜRDÜRECEK AÇIK UÇLU SORULAR SORULMALIDIR.

18 17 KONUŞMAYI SÜRDÜRMEYE YÖNELİK AÇIK UÇLU SORULAR s DAHA FAZLA BİLGİ ALMAYI SAĞLAR, s KONUŞANIN KEŞİF YAPMASINI SAĞLAR, s DİNLEYENİN DİKKATLİ DİNLEDİĞİNİ GÖSTERİR, s KONUŞANIN UZUN AÇIKLAMALAR YAPMASINI SAĞLAR.

19 18 KAPALI UÇLU SORULAR s EVET YADA HAYIR GİBİ KISA YANITLANIR, s YANITLAYICI AZ DÜŞÜNÜR, s BELLİ GERÇEKLERİN ELDE EDİLMESİNDE YARARLIDIR, s İSTENİLEN ALANLA İLGİLİ KONUŞMAYI YÖNLENDİRİR, s OLUMLU İFADELERİ PEKİŞTİRMEK İÇİN KULLANILIR.

20 19 ETKİLİ BİR İLETİŞİM BECERİSİ;BEN DİLİ *SEN DİLİ *BEN DİLİ *BEN DİLİNİN YARARLARI

21 20 SEN DİLİ s KİŞİYİ SUÇLAYICIDIR, s DAVRANIŞTAN ÇOK KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR, s YENİDEN KONUŞMA İSTEĞİNİ ENGELLEYİCİDİR, s KİŞİ KENDİNİ SUÇLANMIŞ VE ANLAŞILMAMIŞ HİSSEDER, s NEYE KIZILDIĞININ ANLAŞILMAMASINA NEDEN OLUR, s KİŞİYİ GÜCENDİRİR,KIRAR, s KİŞİNİN DİRENMESİNE NEDEN OLUR.

22 21 BEN DİLİ s ÖZELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI DURUMLARDA, s OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI KİŞİYE ÖNCE DAVRANIŞ YADA DURUM TANIMLANARAK, s BU DAVRANIŞ VEYA DURUMDAN NASIL ETKİLENDİĞİ BELİRTİLDİKTEN SONRA, s NE HİSSEDİLDİĞİNİN SÖYLENMESİNE DAYALIDIR.

23 22 BEN DİLİNİN YARARLARI s SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER, s BİREY KARŞISINDAKİNİ SUÇLU HİSSETTİRMEZ, s DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. s BEN MESAJI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DÜŞÜNMEYİDE ÖĞRENİR. s YAKINLIĞI ARTIRICIDIR, s ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, s KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR.

24 23 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN TEPKİ TÜRLERİ s GÜVEN OLUŞTURMA, s GÜVEN AZALTMA, s DİNLEME, (NEDEN DİNLERİZ) s İYİ BİR DİNLEYİCİ,

25 24 İLETİŞİMDE GÜVEN OLUŞTURMA s TEPKİSİZ DEĞİL,SESSİZCE DİKKATLE DİNLEME s KARŞIMIZDAKİNİN SÖYLEDİKLERİNİ ANLAYIP ANLAMADIĞINI SINAMAK s DAHA İYİ ANLAMAK İÇİN EK BİLGİ İSTEYEN UYGUN SORULAR SORMAK s DULGULARI DOĞRUDAN İFADE ETMEK GİBİ DAVRANIŞLARLA GERÇEKLEŞİR.

26 25 İLETİŞİMDE GÜVEN AZALTMAK s KONUYU HİÇBİR AÇIKLAMA YAPMADAN DEĞİŞTİRMEK s DEĞİŞTİRİLEMEYECEK TÜRDEN KONULARA ODAKLAŞMAK s GEREKSİZ VE YIKICI ELEŞTİRİLERDE BULUNMAK s ÖĞÜT VERMEK VE İKNA ETMEYE ÇALIŞMAK s ŞİDDETLE KARŞI ÇIKMAK s BELİRSİZ ŞEKİLDE HEMFİKİRMİŞ GİBİ GÖRÜNME s YORUM YAPMA

27 26 NEDEN DİNLERİZ? s BİLGİ ALMAK İÇİN s ZEVK İÇİN s GERİ BİLDİRİM VERMEK İÇİN s ANLAMAK İÇİN s KİŞİSEL ÇIKAR İÇİN s GÜÇ ELDE ETMEK İÇİN

28 27 İYİ BİR DİNLEYİCİNİN ÖZELLİKLERİ s SÖZ KESMEZ s YARGILAMAZ s KARŞILIK VERMEDEN ÖNCE DÜŞÜNÜR s YÜZÜ KONUŞANA DÖNÜKTÜR s KONUŞANI İŞİTEBİLECEĞİ UZAKLIKTA DURUR s SÖZEL ULMAYAN MESAJLARI GÖZLER s NE DENDİĞİNE ODAKLAŞIR s DİNLERKEN NE DİYECEĞİNİN PROVASINI YAPMAZ s SON SÖZÜ SÖYLEME ÇABASINA GİRMEZ.

29 28 İLETİŞİMİN 12 ENGELİ

30 29 KARŞIDAKİ KİŞİNİN SORUNUNA ÇÖZÜM ÖNERMEK s EMİR VERMEK,YÖNLENDİRMEK s UYARMAK,GÖZDAĞI VERMEK s AHLAK DERSİ VERMEK s ÖĞÜT VERMEK,ÇÖZÜM YADA ÖNERİ GETİRMEK s ÖĞRETMEK,NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÜRETMEK

31 30 KARŞIDAKİ KİŞİYİ YARGILAMAK,DEĞERLENDİRMEK, BASTIRMAK s YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK s AD TAKMAK, ALAY ETMEK s YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK

32 31 KARŞIDAKİ KİŞİNİN, KENDİSİNİ İYİ HİSSETMESİNİ SAĞLAMA s ÖVMEK,AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAK, OLUMLU DEĞERLENDİRME YAPMA s GÜVEN VERMEK, DESTEKLEMEK, AVUTMAK

33 32 KARŞIDAKİ KİŞİYİ SINAMAK VE SORGUYA ÇEKMEK İÇİN SORU SORMAK s SORU SORMAK, SINAMAK, SORGUYA ÇEKMEK, ÇAPRAZ SORGULAMAK

34 33 KARŞIDAKİ KİŞİYLE İLGİLENMEMEK YADA ONUN DİKKATİNİ BAŞKA YÖNE ÇEKMEK s SÖZÜNDEN DÖNMEK, s OYALAMAK, s ALAY ETMEK, s ŞAKAYA BOĞMAK, s KONUYU SAPTIRMAK

35 34 PROGRAMI İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"1 2 3 SAĞLIKLI İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ *BİREYSEL AYRILIKLAR VARDIR. *İLİŞKİLERDE GÖNÜLLÜLÜK ESASTIR. *HER BİREY KARAR VEREBİLME GÜCÜ VE HAKKINA SAHİPTİR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları