Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Beyoğlu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Beyoğlu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi."— Sunum transkripti:

1

2 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Beyoğlu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi

3 PLAN  1. BÖLÜM: HIZLI OKUMA  2. BÖLÜM: TEKNİKLERİ  3. BÖLÜM: EGZERSİZLER

4 HIZLI OKUMA BİRİNCİ BÖLÜM

5 NEDEN HIZLI OKUMA?  Sınavlarda rahat yetiştirebilecek,  Daha çok kitap okuyacak,  Daha iyi anlayacaksınız,  Daha az yorulacak,  Kendinize daha çok güvenecek,  Başarılı bir insan olacaksınız..!

6 DÜNYADA “HIZLI OKUMA”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak okutuluyor  Almanya’da günlük kitap okuma oranı 24 dk  Türkiye’de 12 sn

7 TÜRKİYE’DE “HIZLI OKUMA”  20 yıldır var, ama kimse ilgilenmiyor okumamak  Türkiye’nin problemi “okumamak” hızlı oku  Okumayan insana “hızlı oku” diyemezsin niçin  Yeterli miktarda “niçin”i olmayan gelişemez hedef  Okumak için “hedef” olmalı

8 SİZİN HEDEFİNİZ: BAŞARMAK..!  Hedef belli: ÖSS  Motivasyon ortamı uygun

9 BAŞARMAK İNSAN DOĞASINDA VAR

10 İki binli yılların en önemli keşfi insanın kendisini keşfi olacaktır. Aleksi Carell

11 Önyargıları parçalamak, atomu parçalamaktan daha zordur. Albert Einstein

12 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ İKİNCİ BÖLÜM

13 GÜCÜNÜZÜ HİSSEDİN Hiç kendinizi mükemmel hissettiğiniz ve daha önce Yapabileceğinizi hayal bile etmediğiniz fevkalade Güzel şeyler yaptığınız anlar olmadı mı? ÖNCE HIZINIZI ÖLÇÜNÜZ..  Sayfa 42 : Bu bölümü anlayarak okuyunuz

14 1. Daha çok kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır.

15 Göz hareketlerini izleyelim Daha hızlı okumak daha kolaydır. Siz de arkadaşınızın göz hareketlerini sayınız.

16 Görmek / Okumak / Algılamak KediBalık Çocuk

17 2. Geri sıçrama Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır. Daha hızlı okumak daha kolaydır.

18 DUYUM VE ALGI  Duyum: Sesi duymak  Algı: Sesin ne sesi olduğunu bilmek 1.Algıda seçicilik 2.Algıda organizasyon 3.Tamamlama 4.Derinlik algısı: 3. Boyutun algılanması

19 BU NEDİR? FEM DERSHANELERİ

20 3. BEYNİN DÜŞÜNME KAPASİTESİ Düşünme şeridi kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır Ev kirası çocuk Tatil

21 3. Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gereken.

22 Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tad almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, ve düşünmeden konuşmaktadır. Leonardo Da Vinci

23 Ben Otururken otururum, yürürken yürürüm, koşarken koşarım. Siz ise; Otururken yürümeyi, yürürken koşmayı düşünüyorsunuz. Odaklanma  Bir işi yaptığınız zaman o işe odaklanın..!  Çocuklar geçmişi ve geleceği düşünmezler..  Geçmişi ve geleceği değil o anı değerlendir..

24 4. Gözün hız kazanması

25 Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

26 ALIŞTIRMALAR ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

27 AB CD 1,2,3  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3

28 1,2,3  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3 Bilinçaltı hiçbir şekilde yargılama yapmaz. Bizim hizmetimize verilmiş bir hizmetçimizdir. “ Ben sempatiğim veya beceriksizim” derseniz, bilinçaltı gelir sizin zihninizdeki inançları size uygular. Beceriksiz olduğuna inanan başarısız olur. Gönüllü hizmetkar bilinçaltı tehlike anında sizi tehlikeye hazırlıyor. Tehlike anında ya dövüş ya da kaç.. Bilinçaltı o enerjiyi sunuyor.

29 1,2,3  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3 Parmak hareketini takip resmi

30

31            içinizdeki  devi kullanmak için önce ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir olunca ona ilgili her dikkat hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir

32 içinizdeki devi kullanmak için önce ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir olunca ona ilgili her dikkat hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir

33  Amaç: Göz kaslarını güçlendirmek  Süre: 1. Gün 3 2. Gün 5 3. Gün Sabit Bakış

34

35 Kalemle takip Bu sayfayı hızla kalemle takip edin ve bir kelimeyi arayın. Amaç: Beyne gönderilen kelime sayısını arttırmak.

36 Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmedendokunmakta, tat almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, düşünmeden konuşmaktadır. 4

37 4 BuSenSevmekBilmemekSevebilmekİzmirli misinçok erken değil miHızlı kitap okuyor musunKendini geliştirdin miİç ve dış iletişiminde iyimsermisin Sempatik olabiliyor musun İstanbullumusunuz Geç mi kaldın Öğrenmek Gitmek BizŞu

38 20 saniye içinde ezberleyin Ahmet Kutlu Gökyüzü Ateş Bulut Hava Saman Devran Yağmur Bahar

39 Şimdi hatırlayın Şimşek Parçalı Yağmur Nail Barış Bardak Bulut Çiçek Alacak okumak Ahmet Kurnaz Buluş Nihal Sobacı Tambur Sıcak Ateş Başarı Kutlu

40 20 saniye içinde ezberleyin

41 Şimdi hatırlayın

42 İlk ve son kelimeleri okuyunuz Çoğu insan eksik düşündüğü yönlerini göstermek istemez. Eksikliklerini herkesten saklamanın daha büyük bir eksiklik olduğunu anlamaz. Aşağıdaki hikayeyi okuduğunuzda bir eksikliğin üstünlüğe nasıl dönüştüğünü göreceksiniz. 9 yaşındaki bir japon çocuğun en büyük hayali günün birinde çok iyi bir judocu olmaktır

43 5. İçten seslendirme yapma Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

44 İçten seslendirmeyi önlemek  Diş ve dudaklarınızı kapalı tutunuz  Sabah akşam göz hareketi yapınız  Müzik eşliğinde kitap okuyunuz  Anlamaksızın kalemle takip ederek okuyunuz 

45 ALIŞTIRMALAR

46 2000-ÖSS sonuçlarına göre yapılacak olan merkezi genel yerleştirme işlemi, adaylardan ÖSYS Tercih Formları toplandıktan sonra aynı zamanda ve tek işlemde (bir defada) bilgisayarla 2000 Ağustos ayı içinde yapılacaktır. Merkezi yerleştirme işlemi, adayların sınav puanları, ağırlıklı ortaöğretim başarı puanları, varsa ek puanları, tercihleri ve Programların kontenjan ve özel koşulları göz önünde tutularak yapılacaktır.

47 OKUMA İLE İLGİLİ ÖĞÜTLER 1.Kelimeler için değil, düşünceler için okuyun. 2.Ana düşünceyi yakalamak için okuyun. 3.Yüksek sesle okumayı, dudak kıpırdatmayı, içten seslendirmeyi, ve mırıltıları ayrıntılarla uğraşmayı bırakın. 4.Tüm dikkatinizi anlamak için yoğunlaştırın. 5.Yazının asıl amacını anlamaya çalışın. 6.Anlaşılmadık kelimeleri sözlük anlamına bakarak kullanın. 7.Resim, grafik, tablo, harita ve çizelgeleri atlamayın. 8.Yazarla uyumsuz olduğunuz noktaları belirleyin. 9.Öğrendikleriniz üzerinde düşünün, yorum yapın, konuşun ve uygulamaya çalışın. 10.Göz sağlığınıza dikkat edin.


"HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Beyoğlu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları