Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

CARROLL ’ UN OKULDA ÖGRENME MODELİ ÖĞRETİM MODELİ : ve BLOOM ’ UN TAM ÖĞRENME MODELİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "CARROLL ’ UN OKULDA ÖGRENME MODELİ ÖĞRETİM MODELİ : ve BLOOM ’ UN TAM ÖĞRENME MODELİ."— Sunum transkripti:

1 CARROLL ’ UN OKULDA ÖGRENME MODELİ ÖĞRETİM MODELİ : ve BLOOM ’ UN TAM ÖĞRENME MODELİ

2 3/21/20082 Eğer bir okul öğrencilere başarılı ve doyurucu bir düzeyde öğrenme deneyimi kazandırmak istiyorsa, öğrenim stratejileri ve değerlendirme kurallarında olduğu kadar öğrencilerin tutumlarında öğretmende ve yöneticilerde önemli değişiklikler mutlaka yapılmalıdır. CARROLL ’ UN OKULDA ÖGRENME MODELİ

3 3/21/20083 Carroll, Modelinin Öğelerini Zaman Kavramıyla Açıklamıştır Carroll, Modelinin Öğelerini Zaman Kavramıyla Açıklamıştır

4 3/21/20084 CARROLL ’ UN OKULDA ÖĞRENME MODELİNİN 5 ÖĞESİ BULUNMAKTADIR YETENEK YETENEK ÖĞRETİMİN KALİTESİ ÖĞRETİMİN KALİTESİ ÖĞRETİMDEN YARARLANMA YETENEĞİ ÖĞRETİMDEN YARARLANMA YETENEĞİ KARARLILIK (SEBAT) KARARLILIK (SEBAT) FIRSAT(OLANAK) FIRSAT(OLANAK)

5 YETENEK Carrol yeteneği öğrenilecek bir malzemenin tam olarak öğrenilmesi için, öğrenen kişinin ihtiyaç duyduğu zaman miktarı olarak tanımlamaktır. Öğrenme için harcanan süre Öğrenme için harcanan süre Öğrenme derecesi = _________________________ Öğrenme için gerekli süre Öğrenme için gerekli süre

6 3/21/20086 ÖĞRETİMİN KALİTESİ/ NİTELİĞİ Ek zaman gerektirmeyecek şekilde eğitimin verilmesidir.

7 3/21/20087 ÖĞRETİMDEN YARARLANMA YETENEĞİ Öğrencinin belli bir üniteyi öğrenebilmesi için öğrenme yeteneklerinin yeterli olması ve öğrenmede gerekli işlemleri yapabilmesi kastedilmektedir.

8 3/21/20088 KARARLILIK(SEBAT) Carrol sebatı öğrencinin istekli olarak öğrenmeye harcadığı zaman olarak tanımlamaktadır.

9 3/21/20089 ÖĞRENMEYE VERİLEN SÜRE (FIRSAT) Okullarda sabit olarak ayrılan süreler yerine her öğrencinin kendi öğrenme zamanını ayarlamasını içermektedir.

10 3/21/ BLOOM ’ UN TAM ÖĞRENME MODELİ

11 3/21/ Bloom, Carroll’un kavramsal modelinden faydalanarak okulda öğrenmeye ilişkin bir model geliştirmiştir. Bu model «Tam öğrenme modeli» ’ dir.

12 3/21/ Bloom tarafından “ okulda öğrenme modeli ” olarak ifade edilen tam öğrenme modeli ek zaman ve öğrenme olanakları sağlandığında bütün öğrencilerin okulda öğretilmek istenen yeni davranışları öğrenebileceğini ileri sürer.

13 3/21/ OKULDA ÖĞRENME ÖĞRETİM ÖĞRENCİ NİTELİKLERİ Bilişsel Giriş Davranışları Duyuşsal Giriş Özellikleri Öğrenme Ünitesi ÖĞRENME ÜRÜNLERİ Öğrenme Düzeyi ve Çeşidi Öğrenme Hızı Duyuşsal Ürünler ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİ İpuçları Katılma PekiştirmeDönüt ve Düzeltme Öğrenme Düzeyini Etkileyen Önemli Değişkenler ve Bunlar Arasındaki İlişkiler

14 3/21/ Okulda öğrenmeyi etkileyen faktörler: Zeka Öğretmenin kişilik özellikleri Ailenin sosyo-ekonomik durumu Öğrencinin; Dersle ilgili ön öğrenmeleri İlgisi Tutumu Başarılı olabileceğine ait inancı Öğretimin özelliği

15 3/21/ ÖGRENCİ ARAŞTIRMAYA TEŞVİK EDİLİR ÖĞRENCİLERDE %80 İLA %90 ARASINDA BAŞARI SAĞLAR ÖĞRENCİNİN DERSE KATILIMI SAĞLANIR ÖĞRENCİ METARYAL KULLANMAYI ÖĞRENİR TAM ÖĞRENME TAM ÖĞRENME YÖNTEMİNİN YARARLARI

16 3/21/ TEŞEKKÜRLER


"CARROLL ’ UN OKULDA ÖGRENME MODELİ ÖĞRETİM MODELİ : ve BLOOM ’ UN TAM ÖĞRENME MODELİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları