Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?"— Sunum transkripti:

1 DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?

2 RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR? Şiddet eğilimi Şiddet eğilimi Sık sık kavga etme Sık sık kavga etme Madde veya alkol kullanımı Madde veya alkol kullanımı Evden kaçma Evden kaçma Okuldan kaçma Okuldan kaçma Kendine zarar verme Kendine zarar verme Sokakta çalışma Sokakta çalışma Riskli cinsel davranış Riskli cinsel davranış Davranış sorunları Davranış sorunları Bu davranışlardan bir ya da birden fazlası bir arada olabilir.

3 NEDENLER, RİSKLİ DAVRANIŞLAR VE SONUÇLARI Neden ler Ailevi Çevre sel Geneti k Psikol ojik Riskli davranışlar Şiddet eğilimi Alkol, madde kullanma Evden kaçma Erken cinsel ilişkide bulunma Okuldan kaçma Sokakta çalışma Sık yalan söyleme Kendine ve çevreye zarar verme Aşırı hareketlilik Dikkat eksikliği Otorite ile sorun yaşama Suç işleme Sonuçlar Suç işleme Madde bağımlılığı Sokakta yaşama Okuldan atılma

4 Nedensel faktörlerin etkileşimi sonucunda ortaya çıkan riskli davranışlara eğer zamanında müdahale edilmezse;bu durum olumsuzluklarla sonuçlanır. Bu bir süreçtir ve toplumda her kuruma bunu önlemek görevi düşmektedir. Nedensel faktörlerin etkileşimi sonucunda ortaya çıkan riskli davranışlara eğer zamanında müdahale edilmezse;bu durum olumsuzluklarla sonuçlanır. Bu bir süreçtir ve toplumda her kuruma bunu önlemek görevi düşmektedir.

5 Yoksulluk, ailevi, çevresel ve bireysel etkenler Düşük okul başarısı Okuldan soğuma Zayıf öğretmen ve ebeveyn desteği Akranlardan dışlanma Okulla devamsızlık, okuldan atılma Aileden dışlanma Marjinalizasyon, Kendine uygun akranlarla çete oluşturma Birinci dönem İkinci dönem Son dönem SORUNUN GELİŞİM SÜRECİ

6 Madde Kullanan Kişiyi Öğretmen Nasıl Anlar?  Dikkati yoğunlaştırmada güçlük çeker.  Sözel iletişiminde farklılaşma gözlenebilir.  Hafif uykulu, halsiz ve yorgun gözükebilirler.  Daha sinirli olabilirler.  Okula devamı azalmaya, başarısı düşmeye başlar.  Kendisine olan özeni azalabilir, çevre ve arkadaşlar eski önemlerini yitirebilirler.  Okuldaki arkadaş grubu değişebilir.  En kesin yöntem kan ve idrar testleridir.

7 Bağımlı kişide.. Madde kullanımını kontrol etmekte güçlük çekme, Madde kullanımını kontrol etmekte güçlük çekme, Giderek kullanılan maddenin dozunun artırma, Giderek kullanılan maddenin dozunun artırma, Zarar vermesine rağmen madde kullanmaya devam etme, Zarar vermesine rağmen madde kullanmaya devam etme, Aile, iş ve çevre ilişkilerinde bozulma, Aile, iş ve çevre ilişkilerinde bozulma, Başarısız bırakma girişimleri, Başarısız bırakma girişimleri, Bıraktığı zaman ruhsal ya da fiziksel yoksunluk belirtilerinin ortaya çıkması (huzursuzluk, uykusuzluk vb) gözlenebilir. Bıraktığı zaman ruhsal ya da fiziksel yoksunluk belirtilerinin ortaya çıkması (huzursuzluk, uykusuzluk vb) gözlenebilir.

8 İyi bir öğretmen olarak YAPABİLECEKLERİNİZ.... Sorunu küçümsemeyin “Benim sınıfımda böyle şey olmaz” Sorunu küçümsemeyin “Benim sınıfımda böyle şey olmaz” Ön yargılarınızın farkında olun. Ön yargılarınızın farkında olun. Bilgi sahibi olun. Bilgi sahibi olun. A ç ık, samimi ve inandırıcı olun. A ç ık, samimi ve inandırıcı olun. Konuşması için bir fırsat verin. Konuşması için bir fırsat verin. Genellemeler yapmaktan kaçının. Genellemeler yapmaktan kaçının. Söylediği şeylere ani tepki vermeyin. Söylediği şeylere ani tepki vermeyin. Korkularınıza dayanarak konuşmayın. Korkularınıza dayanarak konuşmayın. Özendirmemeye dikkat edin. Özendirmemeye dikkat edin. Merakı arttırmayın. Merakı arttırmayın. Öğüt vermeyin. Öğüt vermeyin.

9 Örnek Model Olunmalı

10 Sigara içtiğinden şüphelendiğinizde... Nasihat dilini kullanmadan sigaranın etkileri hakkında konuşun. Nasihat dilini kullanmadan sigaranın etkileri hakkında konuşun. Sınıf içindeki konuşmalarınız ona değil, üçüncü şahsa yönelik olsun. Sınıf içindeki konuşmalarınız ona değil, üçüncü şahsa yönelik olsun. Sınıf içinde sigara ve etkileri başlıklı bir tartışma düzenleyin. Sınıf içinde sigara ve etkileri başlıklı bir tartışma düzenleyin.

11 Gerilimi azaltın. Gerilimi azaltın. “Aa, sigara mı içiyorsun?”, Kuralları hatırlatın. Kuralları hatırlatın. “Biliyorsun okulda içmek yasak, bu yüzden ceza alabilirsin...” Kararın sorumluluğunu ona verin. Kararın sorumluluğunu ona verin. “Paketi bana verebilirsin ya da içebilirsin, ama kuralları biliyorsun karar senin.” İçerken yakaladığınızda...

12 Madde kullanan öğrenciye nasıl yaklaşabilirsiniz?(1) Onu etiketlemekten kaçının, çünkü “kullanıcı olarak” etiketlenen öğrenciye yaklaşmak çok zordur “Keş bu...” Onu etiketlemekten kaçının, çünkü “kullanıcı olarak” etiketlenen öğrenciye yaklaşmak çok zordur “Keş bu...” Önyargılarınızın farkına varın, böylece iletişimi aksatma olasılığını azaltırsınız “Bunlar iflah olmaz” Önyargılarınızın farkına varın, böylece iletişimi aksatma olasılığını azaltırsınız “Bunlar iflah olmaz”

13 Madde kullanan öğrenciye nasıl yaklaşabilirsiniz?(2) Eğer öğrenci maddenin etkisi altında ise onunla bu durumda konuşmanın yararı olmaz. Eğer öğrenci maddenin etkisi altında ise onunla bu durumda konuşmanın yararı olmaz. Kendinizi hazır hissetmeden onunla konuşmayın. Kendinizi hazır hissetmeden onunla konuşmayın. Öfke duyabilirsiniz, sakinliğinizi korumaya çalışın. Öfke duyabilirsiniz, sakinliğinizi korumaya çalışın. Kendinizi onun yerine koymayı deneyerek onun düşünce, yaşantı ve korkularını anlamaya çalışın. Kendinizi onun yerine koymayı deneyerek onun düşünce, yaşantı ve korkularını anlamaya çalışın.

14 Madde kullanan öğrencinin anne- babasına nasıl yaklaşabilirsiniz? Eğer sadece şüpheleniyorsanız önce kuşkularınızı destekleyecek bilgiler edinin. Eğer sadece şüpheleniyorsanız önce kuşkularınızı destekleyecek bilgiler edinin. Konuşmanın özel olduğunu ve mutlaka gelmeleri gerektiğini dile getirin. Konuşmanın özel olduğunu ve mutlaka gelmeleri gerektiğini dile getirin. Size güvenmelerini sağlayın. Gencin evdeki davranışları, arkadaşlarıyla ilgili bilgi alın. Size güvenmelerini sağlayın. Gencin evdeki davranışları, arkadaşlarıyla ilgili bilgi alın. Geldiklerinde genel olarak madde bağımlılığından söz ederek konuya girin. Geldiklerinde genel olarak madde bağımlılığından söz ederek konuya girin. Genç hakkındaki endişelerinizi ve bunları destekleyecek bilgilerinizi aktarın. Genç hakkındaki endişelerinizi ve bunları destekleyecek bilgilerinizi aktarın.

15 Acil Durumlarda... Soğukkanlılığınızı koruyun. Soğukkanlılığınızı koruyun. Sakinleştirmeye ve ona güven vermeye çalışın. Sakinleştirmeye ve ona güven vermeye çalışın. Eğer bilincini kaybetmişse yan yatırın ve soluk aldığından emin olun. Eğer bilincini kaybetmişse yan yatırın ve soluk aldığından emin olun. Gerginlik hali ya da tepkisizliği devam ederse acil servisi (112) arayın. Gerginlik hali ya da tepkisizliği devam ederse acil servisi (112) arayın. Kullandığı ilaçları, maddeleri ya da tozları toplayın ve doktoruna verin. Kullandığı ilaçları, maddeleri ya da tozları toplayın ve doktoruna verin. Ailesine haber verin. Ailesine haber verin.

16 Disiplin Cezaları İlköğretimde: –Kınama yaptırımını gerektiren davranışlar: Okulda ya da okul dışında sigara içmek. –Okul Değiştirme yaptırımını gerektiren davranışlar: Başkalarını, alkol veya bağımlılık yapan maddeleri kullanmaya teşvik etmek.

17 Disiplin Cezaları Yaptırım Takdirinde Dikkat Edilecek Hususlar: Davranışın niteliği, önemi ve ne gibi şartlarda gerçekleştiği, o andaki psikolojik durumu ve kişisel özellikleri, Davranışın niteliği, önemi ve ne gibi şartlarda gerçekleştiği, o andaki psikolojik durumu ve kişisel özellikleri, Okul içinde ve dışındaki genel durumu, Okul içinde ve dışındaki genel durumu, Yaş ve cinsiyeti, Yaş ve cinsiyeti, Derslerdeki ilgi ve başarısı, Derslerdeki ilgi ve başarısı, Okuldaki sosyal ve kültürel faaliyetlerdeki başarı durumu, Okuldaki sosyal ve kültürel faaliyetlerdeki başarı durumu, Öğrencinin aynı öğretim yılı içinde daha önce yaptırım uygulanıp uygulanmadığı, Öğrencinin aynı öğretim yılı içinde daha önce yaptırım uygulanıp uygulanmadığı, 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu hükümleri, göz önünde bulundurularak olumsuz davranışına uygun yaptırım veya bir alt yaptırım takdir edilebilir sayılı Çocuk Koruma Kanunu hükümleri, göz önünde bulundurularak olumsuz davranışına uygun yaptırım veya bir alt yaptırım takdir edilebilir. Öğrencinin olumsuz davranışının psikolojik bir nedene bağlı olabileceği durumlarda sağlık merkezine yönlendirilmesi, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerince yapılır ve velisi bilgilendirilir. Öğrencinin olumsuz davranışının psikolojik bir nedene bağlı olabileceği durumlarda sağlık merkezine yönlendirilmesi, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerince yapılır ve velisi bilgilendirilir.

18 Disiplin Cezaları Uygulama ile İlgili Açıklamalar: Uyarma ve kınama yaptırımı, öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu tarafından verilir. Uyarma ve kınama yaptırımı, öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu tarafından verilir. Uyarma ve kınama yaptırımı okul müdürünün, okul değiştirme yaptırımı ise ilçe öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun onayından sonra uygulanır. Uyarma ve kınama yaptırımı okul müdürünün, okul değiştirme yaptırımı ise ilçe öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun onayından sonra uygulanır. Okul değiştirme yaptırımı uygulanan öğrenci, ilgili okul müdürlüğü ve il/ilçe millî eğitim müdürlüğünün olumlu görüşlerinin alınması şartıyla öğretim yılı sonunda eski okuluna dönebilir. Okul değiştirme yaptırımı uygulanan öğrenci, ilgili okul müdürlüğü ve il/ilçe millî eğitim müdürlüğünün olumlu görüşlerinin alınması şartıyla öğretim yılı sonunda eski okuluna dönebilir. Öğrenci velisi, öğrenci hakkında verilen kararlara karşı tebliğ tarihinden itibaren beş işgünü içinde okul müdürlüğüne itirazda bulunabilir. Okul müdürlüğü uyarma ve kınama yaptırımı ile ilgili itirazları inceler. Okul değiştirme yaptırımı ile ilgili dilekçeyi ve dilekçede belirtilen itiraz gerekçeleri hakkındaki görüşlerini bu Yönetmeliğin 134 üncü maddesindeki belgeler ile birlikte dilekçenin okul yönetimine verildiği tarihten itibaren beş iş günü içinde ilçe öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna gönderir. İtiraz işlemleri sonuçlanıncaya kadar yaptırım uygulanmaz. Öğrenci velisi, öğrenci hakkında verilen kararlara karşı tebliğ tarihinden itibaren beş işgünü içinde okul müdürlüğüne itirazda bulunabilir. Okul müdürlüğü uyarma ve kınama yaptırımı ile ilgili itirazları inceler. Okul değiştirme yaptırımı ile ilgili dilekçeyi ve dilekçede belirtilen itiraz gerekçeleri hakkındaki görüşlerini bu Yönetmeliğin 134 üncü maddesindeki belgeler ile birlikte dilekçenin okul yönetimine verildiği tarihten itibaren beş iş günü içinde ilçe öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna gönderir. İtiraz işlemleri sonuçlanıncaya kadar yaptırım uygulanmaz.


"DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları