Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Havayolu Gelir Yönetimi: Akademi Pratiğin Neresinde? Ş. İlker Birbil.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Havayolu Gelir Yönetimi: Akademi Pratiğin Neresinde? Ş. İlker Birbil."— Sunum transkripti:

1 Havayolu Gelir Yönetimi: Akademi Pratiğin Neresinde? Ş. İlker Birbil

2 Havayolu Gelir Yönetimi? Müşteri Davranışları Birey seçim modelleri Fayda modelleri Tahmin Yöntemleri İstatiksel araçlar Eksik verilerin çözümlenmesi Kapasite Kontrol Kontrol mekanizmaları Statik ve dinamik modeller Tek Uçuşlu Problem Modelleme yaklaşımları Çözüm yöntemleri Ağ Problemi Bütünsel yaklaşım Problemin ayrıştırılması Pazar Tepkisi Modelleri Talep fonksiyonları Pazar paylaşımı Açık Arttırma Açık arttırma türleri Oyun teorisi yaklaşımları Ücretlendirme Dinamik ücretlendirme Promosyonlar Gerçekleştirme Veritabanı yönetimi Organizasyon yapısı

3 Neden? Amerikan Havayolları 1.4 Milyar USD Ek Gelir ( ) İngiliz Havayolları Gelirde %1 Artışın Karşılığı: Yıllık 70 Milyon GBP (2000) THY “Airmax 6.0 Revenue Manager” Öngörülen Gelir Artışı: %5 (2005)

4 Sunum İçeriği Giriş ve Tanımlar Pratik Akademi Pratik Sonuç ve Öneriler

5 Temel Kavramlar Bir uçuş ağındaki uçakların kapasitelerinin belirli bir zaman dilimi içinde farklı ücret sınıfları arasında geliri en yüksekleyecek şekilde atanması Havayolu Gelir Yönetimi Uçuştan önce rezervasyonun iptali Kalkış sırasında uçağa gelmeme İptal ve Yakma Bilet yakma ve iptalleri gözönünde tutarak uçağa (sınıfa) kapasitesi üzerinde rezervasyon kabul etme Çifte Rezervasyon Uçuş kapasitesinin sınıflara atanması Tüm uçuşların kapasitelerinin ayrılması Tek Uçuş ve Ağ Problemleri

6 Tek Uçuş Problemi Zaman Çizelgesi Rezervasyon Başlangıcı Rezervasyon Sonu

7 Ağ Problemi IST MOW THR AMS JFK CAI Merkez ve Uç Noktalar (Hub-and-Spoke) CAI → IST → MOWRota 1: IST → MOWRota 2:

8 Uçuş Rotası Uçuş Ağı ve Rotalar

9 Kontrol Politikaları ve Modeller Talep edilen yer için beklenen gelire göre atama yapılması Teklif Fiyatlama Parçalı ya da iç içe geçecek şekilde uçak kapasitesinin önceden paylaştırılması Rezervasyon Limitleri ve Koruma Aralıkları Kapasitenin sınıflara rezervasyon süresinin başında atanması Statik Modeller Kapasitenin zaman içinde ayrılacak yerden beklenen gelirin tahminine göre atanması Dinamik Modeller

10 Statik Model Zaman Çizelgesi Rezervasyon Başlangıcı Rezervasyon Sonu

11 Dinamik Model Zaman Çizelgesi Rezervasyon Başlangıcı Rezervasyon Sonu

12 Statik Model ile Dinamik Yaklaşım Zaman Çizelgesi Rezervasyon Başlangıcı Rezervasyon Sonu

13 Çözüm Yöntemleri Dinamik programlama Markov karar süreçleri Doğrusal programlama Simulasyon Sezgiseller Tek Uçuş Bütünsel yaklaşımlar Ayrıştırma Ağ Problemi

14 Ayrıştırma CAI → IST → MOWRota 1: IST → MOWRota 2: IST MOW THR AMS JFK CAI

15 Ayrıştırma CAI → IST → MOWRota 1: IST → MOWRota 2: Zaman Çizelgesi Rezervasyon Başlangıcı Rezervasyon Sonu (Rota 2) Rezervasyon Sonu (Rota 1)

16 Uçuş Rotası 6-8 Saat Çözüm Süresi Çözüm

17 Akademi – Pratik Varsayımlar, varsayımlar, varsayımlar...Ağ modellerinin tam anlamıyla çözülememesiUygulanabilir değil optimum çözümde ısrarÇalışmaların teknik seviyede kalmasıTürkiye’deki uygulamaların az bilinmesiGelir yönetimi ile ücretlendirmeyi birleştirememe

18 Pratik – Akademi Yeni sistemlere karşı dirençAkademiye karşı zaman zaman güvensizlikSezgisel ve basit çözümler ile yetinmeKolayca Türkiye dışındaki çözümlere yönelmeYeni akademik çalışmaları takip etmemeGeri dönüşü uzun vadede olacak işlere katılmama

19 Tek uçuşlu çözümlerden ağ problemlerine geçecek daha çok çalışmaya ihtiyaç var Kapasite atama problemlerinin ücretlendirme de göz önünde tutularak çözülmesi gerekli Akademik çalışmaların pratik karşılıkları yaratılabilir Türkiye’de bu konuda bilgi birikiminin hızla artıtığı gözardı edilmemeli Birlikte çalışma kanallarını geliştirmenin yolları aranmalı Sonuç ve Öneriler


"Havayolu Gelir Yönetimi: Akademi Pratiğin Neresinde? Ş. İlker Birbil." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları