Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ecz. İrem Mühürcü Stok Yönetimi ve Analiz Şubesi Akılcı Stok Yönetimi Kurum Analiz Örnekleri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ecz. İrem Mühürcü Stok Yönetimi ve Analiz Şubesi Akılcı Stok Yönetimi Kurum Analiz Örnekleri."— Sunum transkripti:

1 Ecz. İrem Mühürcü Stok Yönetimi ve Analiz Şubesi Akılcı Stok Yönetimi Kurum Analiz Örnekleri

2 Hastanelerde Stok Yönetimi; Sağlık Bakanlığı; Sağlık Müdürlükleri, Eğitim Araştırma Hastaneleri, Devlet Hastaneleri, Dal Hastaneleri, İlçe Hastaneleri, ADSM Merkezleri ve Bağlı Üniversite Hastanelerinden oluşan yaklaşık 1040 kurumu bünyesinde bulunduran çok büyük bir sağlık hizmeti sunucusudur. Kurumlarımızın mali anlamda ayakta kalabilmesi için;  Stok Koordinasyon Birimleri  Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilileri  Satın Alma Birimleri  İhtiyaç Tespit Komisyonları 2

3 Kurumlarımız Stok Yönetimi bakımından dört ana başlık altında analiz edilmektedir. 3 Stok Kayıt DüzeniSatın Alma AnaliziStok AnalizEşdeğer Kurum Karşılaştırma

4 Stok Kayıt Düzeni (İlgili Mevzuat) 4 2008/75 sayılı Kurum Stok Kayıtları Genelgemiz Kurumun bir ay içinde gerçekleştirdiği her türlü stok giriş ve çıkışlarını düzenli olarak MKYS' ne kaydının yapılması; ay sonu cetvellerinin ertesi ayın 6 sına kadar saymanlığa bildirilerek TDMS kayıtlarına işlenmesinin sağlanması 17/03/2011 tarih 2776 sayılı yazımız Kurumlarımızın aylık ödenek tahsis hesaplamasında kullanılan parametrelerden MKYS-TDMS stok kayıt uyumunu sağlayamayan kurumlarda; halihazırda %1 olarak uygulanan tahsilat kesintisinin %5 e kadar arttırılacağı belirtilmiştir.

5 MKYS-TDMS Uyum Analizi Örneği 5 Kurumun MKYS giriş fişlerini 2 ayda bir saymanlığa gönderdiği MKYS çıkışlarını düzensiz yaptığı görülmektedir

6 Stok Analiz (İlgili Mevzuat) 6 2011/54 sayılı Azami Stok Miktarı Uygulaması Genelgemiz İlaç ve tıbbi sarf malzeme alımlarında ürün bazında azami stok miktarı uygulamasına dikkat edilmesi ve fazla mal kabulünün yapılmaması Kurum ihtiyaçlarının öncelikle il stok havuzundan veya ihtiyaç/stok fazlası malzeme bulunan kurumlardan tedarik edilmesi 2010/37 sayılı İhtiyaç Tespit Komisyonları Genelgemiz İhtiyaç Tespit Komisyonlarının etkin çalıştırılması ve zorunlu olmayan mal alımının yapılmaması İEGM Akılcı İlaç Kullanımı Projesi desteklenmeli Akılcı Stok Yönetimi hedeflenmelidir.

7 Stok Düzeyi Analiz Örneği 7 İlaç ve Farmakolojik Ürün Fiili Stok Analizi Fiili Stok Tutarı Aylık Tüketim Olması Gereken Fiili Stok Tutarı Stok Düzeyi AY Stok Fazlası Tutar J SİSTEMİK ANTİENFEKTİFLER 892.788453.449 2 B KAN VE KAN YAPICI ORGANLAR 187.500225.757 1 N SİNİR SİSTEMİ 88.15322.70268.1074 20.046 R SOLUNUM SİSTEMİ 39.21110.00830.0254 9.186 A GASTROİNTESTİNAL KANAL ve METABOLİZMA 70.44919.74859.2454 11.204 TOPLAM 2.947.3021.116.036 3 Medikal Malzeme Fiili Stok Analizi Fiili Stok Tutarı Aylık Tüketim Olması Gereken Fiili Stok Tutarı Stok Düzeyi AY Stok Fazlası Tutar BASİT SARF MALZEMELER227.51551.908155.723471.791 ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ79.146144.283STOKSUZ179.146 GENEL CERRAHİ MALZEMELERİ108.14322.76568.294539.849 TOPLAM 586.250376.688224.0172190.787 Kurumun İlaç ve Farmakolojik ürünler ve Medikal Malzemeler Genel Toplamında stok düzeyi azami stok düzeyini aşmamıştır. ATC Dal Koduna göre ve Medikal Branş koduna göre incelendiğinde azami stok düzeyini aştığı görülmektedir.

8 Stok Analiz (İlgili Mevzuat) 8 2008/42 sayılı Döner Sermaye Kaynaklarından Yapılacak Olan İhalelerde Uyulması Gereken Usul ve Esaslar Genelgemiz Ertesi yıla geçen yüklenme şeklinde sözleşmeye bağlanan alımlarda mümkün olduğunca teslimatların ve ödemelerin gelecek sene yapılması 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu Sözleşme ve ihale dokümanı hükümleri çerçevesinde; mevcut stok, yıl sonuna kadar duyulacak ihtiyaçlar ve tedarik süreçleri gözetilerek mümkün olduğu ölçüde (%20’ye kadar ) iş eksilişine gidilip mal kabullerinin azaltılması

9 Yıl Sonu Mal Kabul Örneği 9 2010 Yılı Aylık Giriş Çıkış Bilgileri AyMKYS DevirMKYS GirenSatınalmaMKYS ÇıkanTüketimMKYS Kalan OCAK908.016891.711136.3301.014.311266.962785.416 ŞUBAT0377.189371.536334.325294.548828.280 MART0261.767259.376384.850374.747705.197 NİSAN0524.702508.683442.999434.517786.900 MAYIS0285.867284.714401.614377.892671.153 HAZİRAN0673.616644.628565.927506.088778.841 TEMMUZ0646.710639.865633.945593.425791.606 AĞUSTOS0534.019519.034581.173554.094744.453 EYLÜL0420.177410.646430.139388.329734.491 EKİM0632.972631.975525.895467.619841.568 KASIM0545.857510.673493.852418.425893.573 ARALIK01.004.990993.932625.525552.8701.273.038 Genel Toplam908.0166.799.5785.911.3926.434.5565.229.5161.273.038 Kurumun MKYS giriş ortalaması 500 bin civarı iken yıl sonunda ödeme dengesini bozduğu görülmektedir.

10 Satın Alma Analizi (İlgili Mevzuat) 10 2008/75 sayılı Kurum Stok Kayıtları Genelgemiz Alımlardan önce yapılacak olan yaklaşık maliyet tespiti çalışmalarına gereken önem gösterilerek piyasa şartlarına uygun yaklaşık maliyetin belirlenmesi Yaklaşık maliyet tespitinde piyasa araştırmalarının yanında kurum tarafından daha önceki yıllarda gerçekleştirilen alım bedelleri ile diğer kurumlarca gerçekleştirilen alım bedellerinin de dikkate alınması Sağlık Bakanlığı İhale Bilgi Sistemi (SBİBS) ve Malzeme Kaynakları Yönetim Sistemi (MKYS) üzerinden bahse konu satın alınacak mal ve hizmetlerin diğer kurumlarca gerçekleştirilen satın alma bedellerinin incelenmesi gerekmektedir.

11 Birim Fiyat Analiz Örneği 11 Barkod Malzeme Açıklaması Ortalama Fiyat 8699809690233 TAVANIC 500 MG 1 FLAKON 10,72 BARKOD MALZEME AÇIKLAMA Alım Fiyatı SATIN ALMA MİKTAR TOPL AM TUTA R YILAYKURUMTEDARIKCI 8699809690233 TAVANIC 500 MG 1 FLAKON 13.50 2002.700 20111 DEVLET HASTANESİECZA DE POSU VE İLAÇ PAZ A.Ş 8699809690233 TAVANIC 500 MG 1 FLAKON 9.89 2001.979 20111 DEVLET HASTANESİECZA DE POSU VE İLAÇ PAZ A.Ş 8699809690233 TAVANIC 500 MG 1 FLAKON 8.99 2001.799 20111 DEVLET HASTANESİECZA DE POSU VE İLAÇ PAZ A.Ş 8699809690233 TAVANIC 500 MG 1 FLAKON 9.50 100950 20111 DEVLET HASTANESİECZA DE POSU VE İLAÇ PAZ A.Ş 8699809690233 TAVANIC 500 MG 1 FLAKON 9.23 30277 20111 DEVLET HASTANESİECZA DE POSU VE İLAÇ PAZ A.Ş Barkod Malzeme Açıklaması Ortalama Fiyat 8698703339064CATAJELL 1,76 BARKOD MALZEME AÇIKLAMA Alım Fiyatı SATIN ALMA MİKTAR TOPL AM TUTA R YILAYKURUMTEDARIKCI 8698703339064CATAJELL 1.51 10001512 20118 DEVLET HASTANESİİMEDİKAL TIBBİ CİHAZ VE SANAYİ TİC.LTD.ŞTİ. 8698703339064 CATHAJEL 12,5 GR JEL 2.00 500999 20118 DEVLET HASTANESİİMEDİKAL TIBBİ CİHAZ VE SANAYİ TİC.LTD.ŞTİ 8698703339064KATHAJEL 1.19 20002376 20118 DEVLET HASTANESİİMEDİKAL TIBBİ CİHAZ VE SANAYİ TİC.LTD.ŞTİ 8698703339064 CATHEJEL 12,5 GR JEL 1.46 250364,5 20118 DEVLET HASTANESİİMEDİKAL TIBBİ CİHAZ VE SANAYİ TİC.LTD.ŞTİ 8698703339064LIDOKAINLI JEL 2.11 300631,8 20118 DEVLET HASTANESİİMEDİKAL TIBBİ CİHAZ VE SANAYİ TİC.LTD.ŞTİ

12 Eşdeğer Kurum Karşılaştırma 12 Kurumlarımızın Yatan Hasta Başına Maliyet Hesaplanarak birbirleriyle ve yıllar itibariyle kendi verileriyle mukayese edilmesidir. Toplam Yatak Sayıları Toplam Yatan Hasta Sayıları Toplam Tüketim Miktarları Toplam Ameliyat Sayıları Toplam Hekim Sayıları Kurumlarımızın tıbbi hizmetlerinin kalite ve etkinliği azaltmaksızın verdikleri hizmeti yükseltmeleri, akılcı stok yönetimi anlayışıyla maliyetlerinin düşürülmesi amaçlanmaktadır.

13 Eşdeğer Kurum Örneği 13 Kurum AdıYatak SayısıUzman Sayısı Toplam Muayene Yatan Hasta Toplam Ameliyat 2010 Toplam Gider 2010 Toplam Tahakkuk A Devlet Hastanesi20051538.96517.37427.00624.200.31322.992.755 B Devlet Hastanesi25066417.55116.24924.51023.289.81622.354.896 C Devlet Hastanesi27941647.77619.23328.28225.512.00724.755.810 D Devlet Hastanesi22577779.27217.22726.79423.998.15222.983.485 Kurum Adı TOPLAM- YATAN HASTA BAŞINA MALİYET İLAÇ- YATAN HASTA BAŞINA MALİYET MEDİKAL- YATAN HASTA BAŞINA MALİYET LABORATUAR- YATAN HASTA BAŞINA MALİYET LABORATUAR- MUAYENE BAŞINA MALİYET J01 SİSTEMİK ANTİBAKTERİYE LLER J02 SİSTEMİK ANTİMİKOTİKLE R A Devlet Hastanesi270461171073157.291,750 B Devlet Hastanesi32265149964204.902,78253,77 C Devlet Hastanesi2025284642160.554,7177,99 D Devlet Hastanesi21953105591255.827,2577,37 Toplam Giderleri ve Tahakkuk oranları yaklaşık olan benzer kurumların Yatan Hasta Başı Maliyetlerindeki farklılıklar görülmektedir.

14 MKYS Depo Kayıt Düzeni 14 08.12.2009 tarihli yazımızda belirtildiği üzere MKYS-HBS entegrasyonun sağlanarak toplu çıkış yapılmaması 15.01.2010 tarih yazımızda belirtildiği üzere tıbbi malzeme ve ilaçların Barkot, UBB Barkot, Son Kullanma Tarihi bilgilerinin tam ve eksiksiz girilmesine dikkat edilmesi 15.08.2011 Tarihli yazımızda belirtildiği üzere İlaç ve Farmakolojik Ürünlerin girişlerinin adet olacak şekilde yapılması 19.08.2011 tarihli yazımızda belirtildiği üzere Ambarlardan Toplu Çıkış İşlemi yapılmaması, lüzum görülürse toplu çıkış söz konusu olan Laboratuar, Diyaliz gibi birimlere Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisi atanması 22.08.2011 tarihli yazımızda belirtildiği üzere İlaç ve Tıbbi Sarf Malzemelerin Yıllık İhtiyaç Miktarı bilgisinin eksiksiz girilmesi

15 Yanlış Depo Kayıt Örnekleri 15 Verilerin anlamlı olabilmesi ve sistem altyapısının doğru bir şekilde çalışabilmesi için MKYS giriş kayıtlarımızın, stok hareketlerimizin doğru ve güncel olması gereklidir. 3 Yanlış Tüm Doğruyu Götürür ! 2011 YILINDA TOPLU ÇIKIŞ YAPILAN MEDİKAL MALZEMELER (Özellikle Laboratuar, Diyaliz ve Ameliyathane Birimlerine Ait Malzemeler) MalzemeMiktarFiyat Toplam Bedel ÇıkışÇıkış TutarıÇıkış SayısıStokStok TutarıTarih H.FOBİK AKRİL İOL (SENSAR)3301324348133043481100 11-NIS- 2011 CS PGA 1 40MM YUVARLAK2640923380264023380100 28-NIS- 2011 DİYALİZÖR 1,7 M2 TAM SENTETİK99018179639901796310007.07.2011 ANTI HIV 1/2 AB10006634010006340100 19-NIS- 2011 ANTİ HCV AB800759108005910100 19-NIS- 2011 Taşınır Kodu Malzeme TanımıAçıklama Ölçü Birimi Barkod Satın alma Tüketi m Tutarı Fiili Stok Tutar ı Yıllık İhtiyaç Azami Stok Miktarı Stok Fazlası Stok Fazlası Tutarı GMDNUNSPSC 150-03-03- 01-99-06- 04 RONTGEN FILMLERI RONTGEN FILMI 35X43 CM YESILE HASSAS STARLIGHT MARKAADET 100.31 568.2950 150-03-03- 01-99-11- 37 PROLEN MESH 6X11 PROLEN MESH 6X11 CMADET 28.27926.6760 150-03-03- 01-99-17- 51 DIYALIZOR SELLULOZ (HEMOFAN)DIYALIZOR 17L 1,7 M2ADET 68.69115.289 16.29 3 150-03-03 DUAL LUMEN URETERAL ACCESS SHEATH ADET 82700246075 11.674 04200 38821 Endoterapi dilatör, tek kullanımlık 42142700 Üroloji malzemeleri

16 Medikal Malzeme Depo Kayıt Düzeni 16 Medikal Malzemelerimiz TİTUBB Projesi kapsamındaki Branş Çalışması ile sınıflandırılmıştır. Bu yapının sağlıklı kullanılabilmesi için kurumlarımızın MKYS verilerini taşınır kodu en alt düzeye kadar doğru bir şekilde bildirim yapması gerekmektedir. Medikal Malzeme Branş Kodu tablosunda Medikal Malzemeler ve Medikal Sarf Malzemeler başlığı altında tutarı bilgileri var ise HBYS firmanız ile görüşülüp eksik gönderilen verilerin tamamlanması sağlanmalıdır. UBB kaydı aranmayacak ürünler ile ilgili İEGM Tıbbi Cihazlar Yönetmeliği ve Tıbbi Cihazlar 2010/4 sayılı duyuru yayınlanmıştır. Bu koşullara uymayan bir ürünün tıbbi amaçla kullanılması uygun değildir. UBB Barkodu tıbbi cihaz/malzeme ait teknik şartname benzeri bilgileri içerir. UBB Barkodu aynı olan iki ürün birbirinin tam eşdeğeri olan iki ürün olduğunu göstermektedir. Fiyat mukayese etme ve devir işlemlerinde UBB barkodu önemlidir. Her ürüne ait veri doğru girilmelidir.

17 SUT Gereği; 17 SUT’ta belirtilen istisnalar hariç olmak üzere Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankasına (TİTUBB) kayıt/bildirim işlemi tamamlanmış olmalıdır. Kuruma fatura edilen tıbbi malzemelerden TİTUBB kayıt/ bildirim işlemi tamamlanmamış tıbbi malzeme bedelleri kurumca (SGK) ödenmez. Kamu İhale Kurumu İhale Sonuç Formu Ekranına eksiksiz ve düzenli girilinceye kadar Kurumca ödenmez. SGK Hatalı Girilen İhale Sonuçları hakkında 2011/ Nisan tarihli duyuru bulunmaktadır. SUT Eki EK-5/A-1, EK-5/A-2, EK-5/E ve EK-F listelerin fiyatları geçerlidir ve bu fiyatlar tavan fiyat fiyat olup üzerinde faturalandırma yapılamaz. SUT Eki ve listelerinde yer almayan tıbbi malzemeler; Kamu İhale Sonuç Formu Ekranında son bir yıl içerisinde tespit edilen en düşük 5 fiyatın ortalaması geri ödeme fiyatı olarak kabul edilmektedir.

18 Aylık Bilgi Notu 18.../…/2011 ………………………………………………. HASTANESİ Stok Yönetimi ve Analiz Şubesi "… Ayı Bilgi Notu " STOK KAYIT DÜZENİ 2008/75 sayılı Kurum Stok Kayıtları Genelgemiz *Kurumun bir ay içinde gerçekleştirdiği her türlü stok giriş ve çıkışlarını düzenli olarak MKYS' ne kaydının yapılması; ay sonu cetvellerinin ertesi ayın 6 sına kadar saymanlığa bildirilerek TDMS kayıtlarına işlenmesinin sağlanması gerekmektedir. * 17/03/2011 tarih 2776 sayılı yazımızda Kurumlarımızın aylık ödenek tahsis hesaplamasında kullanılan parametrelerden MKYS-TDMS stok kayıt uyumu farkı %20 nin üzerinde olan kurumlarda; halihazırda %1 olarak uygulanan tahsilat kesintisinin %5 e kadar arttırılacağı belirtilmiştir. Bu hususa dikkat edilmeye devam edilmelidir. Kurumlarımızın MKYS-TDMS uyumlarını, Fiili Stok Durumları/Stok Düzeyleri, gerçekleşen Toplam Tüketim Miktarları/Aylık Tüketim Miktarları, Satın alma yöntemleri/miktarları Kurumsal mail adreslerine Aylık Bilgi Notları halinde gönderilecektir. İş-zekası Kurum Analiz Ekranları geliştirilerek kurumların kendisini takip etmesi hedeflenmektedir.

19 Kurum Aylık Bilgi Notu 19 STOK ANALİZ 2011/54 sayılı Azami Stok Miktarı Uygulaması Genelgemiz * Mal kabulününde ürün bazında azami stok miktarı uygulaması dikkate alınarak peyderpey yapılması * Kurum ihtiyaçlarının öncelikle ihtiyaç/stok fazlası malzeme bulunan kurumlardan veya il stok havuzundan tedarik edilmesi 2010/37 sayılı İhtiyaç Tespit Komisyonları Genelgemiz *İhtiyaç Tespit Komisyonlarının etkin çalıstırılması 2008/70 sayılı Harcamalarda Etkinlik ve Verimlilik Genelgemiz * Alımlardan önce yapılacak olan yaklaşık maliyet tespiti çalışmalarına gereken önem gösterilerek piyasa şartlarına uygun yaklaşık maliyetin belirlenmesi, yaklaşık maliyet tespitinde piyasa araştırmalarının yanında kurum tarafından daha önceki yıllarda gerçekleştirilen alım bedelleri ile diğer kurumlarca gerçekleştirilen alım bedellerinin de dikkate alınması, bu amaçla Sağlık Bakanlığı İhale Bilgi Sistemi (SBİBS) ve Malzeme Kaynakları Yönetim Sistemi (MKYS) üzerinden bahse konu satın alınacak mal ve hizmetlerin diğer kurumlarca gerçekleştirilen satın alma bedellerinin incelenmesi ve gerçekçi bir yaklaşık maliyet belirlenerek ihalelerin sağlıklı bir şekilde neticelendirilmesi hususuna dikkat edilmesi gerekmektedir. MKYS Stok Yönetimi *15.01.2010 tarih yazımızda belirtildiği üzere tıbbi malzeme ve ilaçların Barkod, UBB Barkod, Son Kullanma Tarihi bilgilerinin tam ve eksiksiz girilmesine dikkat edilmesi *22.08.2011 tarihli yazımızda belirtildiği üzere İlaç ve Tıbbi Sarf Malzemelerin Yıllık İhtiyaç Miktarı bilgilerinin eksiksiz girilmesi *19.08.2011 tarihli yazımızda belirtildiği üzere Ambarlardan Toplu Çıkış İşlemi yapılmaması, luzüm görülürse toplu çıkış söz konusu olan laboratuvar gibi birimlere Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisi atanması *08.12.2009 sayıllı Malzeme Çıkışları yazımız gereği MKYS- HBS entegrasyonunun sağlanarak toplu çıkışların önüne geçilmesi

20 Dünyada Sağlık 20 Birleşmiş Milletlerin 1978 yılında Alma Ata Deklarasyonu’nda “Herkes İçin Sağlık” hedefi konmuştur. Amerika Birleşik Devletinde kişi başına düşen sağlık harcaması diğer ülkelere nazaran iki katı olduğu halde, sigortasız yaşayan elli milyon kişinin yanında, on milyonlarcası da kapsamı yetersiz sigortayla yetinmek zorunda kalmaktadır. Çin de 1998 yılında Temel Sağlık Sigortası olan kişi sayısı 18,78 milyon iken, 2008 de 200,84 milyona ulaşmıştır. Avrupa’da sağlık hizmetlerinin finansmanı ve sunumu hala çok büyük ölçüde kamu kuruluşları tarafından sağlanmaktadır. Türkiye’de kamu sistemi sayesinde vatandaşlarımızın nerdeyse tamamının sağlık hizmetine erişim imkanı vardır. Sosyal Sağlık Güvencemizi Koruyoruz

21 Emeğiniz İçin Teşekkürler Daha fazla bilgi ve veri için: –Stok Yönetimi ve Analiz ŞubesiStok Yönetimi ve Analiz Şubesi –stokanaliz@saglik.gov.trstokanaliz@saglik.gov.tr 21 İyi ki Azami Stok Miktarı Uygulaması Çıkmış Bu sene işim daha KOLAY


"Ecz. İrem Mühürcü Stok Yönetimi ve Analiz Şubesi Akılcı Stok Yönetimi Kurum Analiz Örnekleri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları