Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

7-12 YA Ş DÖNEM İ NDE D İ KKAT ED İ LMES İ GEREKENLER H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "7-12 YA Ş DÖNEM İ NDE D İ KKAT ED İ LMES İ GEREKENLER H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ."— Sunum transkripti:

1 7-12 YA Ş DÖNEM İ NDE D İ KKAT ED İ LMES İ GEREKENLER H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ

2 SEMİNERDE NELER VAR? SON ÇOCUKLUK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ BESLENME, TEMİZLİK ve ÖZBAKIM ÇOCUKLA İLETİŞİM TELEVİZYON ve İNTERNET KULLANIMI VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

3 SON ÇOCUKLUK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 7-12 yaş arası olarak ele aldığımız SON ÇOCUKLUK DÖNEMİ’nde çocuklarda fiziksel olarak görülen büyümede yavaşlama gözlemlenirken; büyük ve küçük kas becerilerinde ilerleme hızlanmaktadır.

4 Çocuklar bu dönemde okul nedeniyle ebeveynlerinden ayrılarak bireyselleşmeye ve bir birey olarak toplumda yer almaya başlarlar. Çocuğun zihinsel ve sosyal becerileri, hayal kurma, canlandırma ve espri yetenekleri gelişir. Bu dönem çocuğu sürekli canlı ve hareketlidir. Oyun ve ilgi evden sokağa kaymıştır.

5 8-9 yaşından önce çocuklar kuralların nedenini anlamadan ya da farkında olmadan ailelerinden, çevrelerinden öğrenirler yaşından itibaren kuralların nedenini ve anlamını fark etmeye başlarlar. Akran grupları 6-12 yaş döneminde gelişir ve çocukların sosyalleşmesinde önemli rol oynarlar. Genel olarak bu dönemin en temel özelliklerinden birisi somut işlemlere ağırlık verilmesidir.

6 Ç OCUĞUNUZ A DıNA B UNLARı S IZ M I Y APıYORSUNUZ ? Ellerini ve yüzünü yıkayabilir. Kendi başına giyinip soyunabilir. Ayakkabılarını bağlayabilir, düğmeleri ilikleyip açabilir. Yemek yerken çatal, kaşık kullanabilir. Bıçakla yumuşak nesneleri kesebilir. Dişlerini fırçalar. Saçlarını tarayabilir. Tuvalet gereksinimi ile ilgili işleri yapabilir. Çantasını hazırlayabilir. Sofrayı kurmada ve toplamada yardımcı olabilir. Kendi yatağını düzeltebilir.

7 O HALDE  Kendine güveni olmayan  Aileye bağımlı  Sorumluluk alamayan  Sosyal ilişkileri zayıf bir çocuk yetiştiriyorsunuz... 7

8 TEMİZLİK VE ÖZBAKIM Veliler olarak 7-12 yaş çocuğuna bu dönemde ; Tek başına banyo yapmasını, Okulda temizlik açısından nelere dikkat etmesi gerektiğini, Neden yediklerine kirli ellerle dokunmaması gerektiğini, Abur cubur türü yiyeceklerin gelişimlerini nasıl etkileyeceğini, Meyve ve sebze yemenin önemini, Hasta olduklarında ne yapmaları gerektiğini, Tuvalet temizliğini nasıl yapacağını anlatmalıyız.

9 VELİLERİN DİKKAT ETMESİ GEREKENLER Çocukların; Okul ve ev giysilerinin temiz olması sağlanmalı, Yapılan ödevler kontrol edilmeli, okul eşyalarının tam olarak hazır olup olmadığı incelenmeli, Okulda uyulması gereken kuralların önemi anlatılmalı, Her hafta tırnak ve saç kontrolü yapılmalı, Diş ve göz için belirli aralıklarla doktora götürülmeli,

10 VELİLERİN DİKKAT ETMESİ GEREKENLER Çocukların; Kendisine uygun hobiler edinmesini sağlanmalı, Selamlaşma, özür dileme, yemek yeme, sofrada ve sınıfta adap konusunda bilgi verilmeli. Elleri hangi durumlarda yıkamaları gerektiği anlatılmalı, Dişlerin hangi durumlarda çürüyebileceği ve diş temizliğinin nasıl yapılması gerektiği belirtilmeli, Okul eşyalarını nasıl koruması ve temiz tutmasının önemine değinilmeli, Düzenli beslenme ve uyumanın önemi anlatılmalıdır.

11 ÇOCUKLA İLETİŞİM İletişim; insanlar arasındaki duygu ve düşünce alışverişidir. Çocuklarla kurulacak iletişimde en güzel iletişim dili sevgidir.

12 Ç OCUKLA ILETIŞIMINIZDE DIKKAT ETMENIZ GEREKENLER … Yüzünüz ona dönük olsun. Söylediklerini başınızla onaylayın. Duygularını ifade etmekte zorlanıyorsa, ona yardım edin. Onunla birlikteyken tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın. Davranışlarınızda tutarlı olun, bir gün doğru dediğinize ertesi gün yanlış demeyin.

13 Eşler arasında çocuğa karşı ortak bir dil belirleyin. Ben dili kullanın. Çocuğun yanında yaşanacak tartışmalar şiddete eğilimli bir bireye ve travma yaşanmasına sebep olabilir. Verdiğiniz sözleri yerine getirmeniz çocuk için çok önemlidir.

14 TELEVİZYON VE İNTERNET KULLANIMI Televizyon ve internet hayatımızın en önemli yapı taşlarından biri haline gelmiştir, özellikle çocuğumuzun vakti televizyon başında geçmektedir. Peki televizyona o zaman AKIL KUTUSU yerine neden BOŞA GEÇEN ZAMAN KUTUSU denmektedir? Bu sorunun cevabı insanlara gösterimi yapılan yayınların kalitesizliği ve insan beynini uyuşturması ile açıklanmaktadır.

15 TELEVİZYON VE İNTERNET KULLANIMI Bu durumu 7-12 yaş arası çocuklara göre düşünürsek işin boyutu daha vahim bir hal almaktadır. Çünkü 7-12 yaş arasında çocuk henüz soyut düşünemediği ve gerçekle hayali tam ayırt edemediği için her gördüğünü zihnine gerçekmiş gibi kaydedebilmektedir.

16 TELEVİZYONUN VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR İÇİN ZARARLARI Şiddete yöneltebilir, çocuk şiddeti problem çözme aracı olarak kullanabilir, Konuşma dilinin yanlış, argo ve yabancı sözcüklerle dolu olması çocuğun dil gelişimini bozabilir, Televizyona ve internete soru sorulamadığı için eleştirel düşünmeyi engelleyebilir, Aşırı televizyon izleme ve bilgisayar başında durma dersleri ve sosyal aktiviteleri sekteye uğratabilir, Obeziteye, göz sorunlarına ve eklem rahatsızlıklarına neden olabilir, Tüketime ve para harcamaya özendiren reklamlar aileyi ekonomik açıdan zorlayabilir. Küçük yaşta çok televizyon izlemek ve bilgisayara bakmak gözleri bozabilir.

17 PEKİ NE YAPALIM? Model olun. Yasak koymak yerine sınırlama yöntemine başvurun. Televizyonu kapatmayı öğretin. Bilgisayara sadece sizin bileceğiniz bir şifre koyun. Ödül olarak vaat etmeyin.

18 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler Öğrenciden kaynaklanan faktörler Okul ve öğretmenden kaynaklanan faktörler Aileden kaynaklanan faktörler

19 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Öğrenciden Kaynaklanan Faktörler Zeka İlgi ve yetenekler Kişilik özellikleri Beslenme ve fiziki şartlar Fizyolojik nedenler Motivasyon eksikliği

20 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Okul ve Sistemden Kaynaklanan Faktörler Okulun fiziksel şartları Eğitim öğretim programları Öğretmen öğrenci ilişkisi Okul veli iletişimi

21 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Aileden Kaynaklanan Faktörler Anne-baba tutumu Ailenin eğitime yaklaşımı Çocuğu tanıma ve çocukla ilgilenme

22 NE YAPMALI? Öncelikle çocuğa küçük yaşta neden okula gittiği ve alacağı eğitimi günlük hayatında nasıl kullanacağı örneklerle anlatılmalıdır. Öğrenciye okulda gün içerisinde neler yaptığı ve hangi konuları öğrendiği sorulmalıdır. Düzenli ve planlı çalışmanın bilincinde olunmalıdır. Sınırlamalar koyarak ve ödüllerle öğrencinin yol alması sağlanmalıdır. Fiziksel ortam imkanlar el verdiği oranda düzeltilmeye çalışılmalıdır.

23 NASIL ÇALIŞMALI? Öğrenci eve geldikten sonra çalışma planını şu şekilde yaparsa olumlu sonuç alabilir: Eve geldiğinde ilk yapması gereken okul giysilerini çıkarmak ve en az yarım saat en fazla 1 saat olmak üzere dinlenmektir. Daha sonra o gün içerisinde öğrenilen konuların okul kitapları ve farklı kaynaklardan tekrarı yapılmalıdır. Tekrarın ardından yarım saatten az olmamak kaydıyla dinlenilmelidir.

24 NASIL ÇALIŞMALI? 3. aşamada ödevlere geçilmeli ve araştırarak ezbere dayalı olmayan bir şekilde ödevler tamamlanmalıdır. Ödevler bittikten sonra yine yarım saatten az olmamak kaydıyla dinlenilmelidir. NOT: Dinlenme sürelerinde bilgisayar ve televizyon olmamalıdır. Son olarak da yarım saatten az olmamak kaydıyla kitap okunmalıdır. NOT: 4. ve 5. sınıf öğrencileri ek olarak test çözme alışkanlığı geliştirmelidirler.

25 NEYE DİKKAT ETMELİ? Çocuklarınızın yaptığı çalışmalarda; Ödevlerin size değil öğrencilere verildiğini unutmayın. Ödevleri bittikten sonra kontrol ederek geri bildirimde bulunmanızın olumlu sonuç vereceğini göz ardı etmeyin. Kitap okuma alışkanlığının kazanılması için model olun. Yatmadan önce çantasını hazırlamasını gözlemleyin. Sınıf ve branş öğretmenlerinden sık sık bilgi alın.

26 Teşekkürler...


"7-12 YA Ş DÖNEM İ NDE D İ KKAT ED İ LMES İ GEREKENLER H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları