Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAYAL GÜCÜ SINIR TANIMAZ (İNOVASYON ) Hazırlayan: Neslihan Birge / Bilgehan Özçayan / Merve Öngen / Çiğdem Teke.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAYAL GÜCÜ SINIR TANIMAZ (İNOVASYON ) Hazırlayan: Neslihan Birge / Bilgehan Özçayan / Merve Öngen / Çiğdem Teke."— Sunum transkripti:

1 HAYAL GÜCÜ SINIR TANIMAZ (İNOVASYON ) Hazırlayan: Neslihan Birge / Bilgehan Özçayan / Merve Öngen / Çiğdem Teke

2 'Dün dünde kaldı cancağızım, Bugün yeni bir şeyler söylemek lazım.' Mevlana

3 * Yeni ve değişik bir şey yapmak anlamındaki Latince ‘innovare’ kökünden türetilmiştir. * Farklı, değişik yeni fikirler geliştirmek ve bunları uygulamaktır. INOVASYON NEDİR?

4 * Bütünsellik * Uzun Vadeli * Yenilikçilik * Ticari bir fayda * Yaratıcılık INOVASYON NEDİR?

5 SIMPLE BUT INNOVATIVE?

6 INOVASYON NE DEĞİLDİR? * BULUŞ DEĞİLDİR!!!! SINGER

7 INOVASYON NE DEĞİLDİR? * AR -GE DEĞİLDİR !!!! * TEK AŞAMALI BİR SÜREÇ DEĞİLDİR !!!

8 INOVASYON NE GEREKTİRİR? * Risk almak * Yaratıcılık * Müşterinin değerini bilmek * Sorgulamak * İşbirliği * İletişim

9 ÖNE ÇIKAN İSİMLER

10

11

12 TASARIMDA ÖNE ÇIKAN MARKALAR VESTEL VİTRA ARZUM PAŞABAHÇE FORD ARÇELİK TWİGY ÇİLEK

13 Twigy 22 sene önce 1989 yılında kurulmuş, ithalat ve ihracat şirketi olarak faaliyet göstermekte olan Terteks’in bir ürünü ve markası olarak ortaya çıkan Twigy, özellikle terlik konseptine getirdikleri yeniliklerle oldukça popüler ve çok tercih edilen markalardan biri olmayı başardı.Twigy, Bu terlik tam benlik! Sloganıyla ön plana çıktı

14

15 Çilek Odası Çilek, 1995 yılında Mustafa Muharrem ve Muzaffer Çilek kardeşler tarafından tasarım odaklı bir firma olarak kuruldu.Firma sahiplerinin soy isimlerinden firma logosu oluşturulmuştur

16 Karel Karel, 1986 yılında özgün tasarımlarıyla, Türkiye'de elektronik telefon santralı pazarını yaratmış, bu pazara PBX ürünleri kazandırmış ve Türkiye'nin haberleşme alanında elektro-mekanik sistemlerden elektronik haberleşme sistemlerine geçişinde öncü olmuştur.

17 GİLAN Muharrem Geylan ve Ferhan Geylan yeni ortakları Levent Pişkiner‘ in de katılımıyla Gilan‘ ı şirket olarak kuruyorlar yılı, Gilan‘ ın kurumsallaştığı yıl. 1994′ te Türkiye’ nin en prestijli alışveriş merkezi Akmerkez‘ de açılan ilk mağazayla Gilan müşterilerinin karşısına bir marka olarak çıkıyor.

18

19 MAVİ JEANS Şu Türkler’de çok oluyor! Reklam filmiyle belleklerimizde yer edinen dünyaca ünlü Türk markası Mavi jeans farklılığını vücut yapısına göre blue jeans planlayarak ortaya koydu. İnovasyon stratejisi çok beğenilen mavi jeans son yıllarda ABD pazarında etkin bir şirkettir. Tasarımları, marka yönetimi ve pazarlama uygulamaları çeşitli orijinallikler içeriyor.

20 Vücuda ve kültüre mükemmel uyumu arayan Perfect Fit kavramı dünyada hızlı bir ivme yakalayan mavinin çıkış noktası oluyor. Mavi pazardaki müşterisini takip ediyor. İnsanın anatomik yapısını inceliyor ve tasarımların kendi ekipleri tarafından yapılmasını istiyor.

21 Her ülkede insanların anatomik yapısı farklılık gösterdiği için tek bir ürün tipi yoktur, bunun yerine ürün yelpazesi vardır. Ürün geliştirme, tasarım ve üretim ekibi geliştirilecek ürün üzerine odaklanmaktadır. Markanın mükemmel uyum felsefesi, kültürü de beslemektedir.

22 KÜLTÜR ve İNOVASYON İnovasyon farklı bir kültür ve anlayış gerektirir. Bu farklı kültür ve anlayış, geniş bir vizyona sahip değişme ve gelişmeye açık bireylerle oluşturulabilir. İnovasyon da desteklendiği kültürden oluşur. Değişim ve dinamizmi destekleyen kültürel yapıda, inovasyon daha fazla destek bulur. Bu tür ortamlarda inovasyon konusunda daha avantajlı ortam sağlanır. om

23 Ülkeleri ve kültürleri birbirinden ayıran sınırların kalktığı bir dünyada yaşıyoruz. Yeni ekonominin en önemli silahı olan inovasyon küreselleşmenin getirdiği benzerlikleri aşarak yok olmamak için neredeyse tek savaş aracı olmuş durumdadır.

24 İnovasyon bir kültür meselesidir. İşletmelerde ürünlerde değişim ihtiyacının farkındayız değişime inanıyoruz. Bu inanca sahip olmanın, organizasyonlarda bu yenilik potansiyellerini beslemenin, büyütmenin ve sonuçlarını üretmenin adına “inovasyon kültürü” diyoruz.

25 KÜLTÜR VE İNOVASYON İnovasyon, farklı bir kültür ve anlayış gerektirir. Değişim ve gelişmeye açık olmak Hedef pazarı iyi analiz etme ve farklılık ve benzeşmelere odaklanma

26 KÜLTÜR VE İNOVASYON İnovasyon için çok seslilik en büyük zenginliktir!!!! Büyük fırsatlar sağlar!!!! Global ama yerel çözümler!!!!

27 GLOBAL ÖRNEKLER Mc Donalds

28 GLOBAL ÖRNEKLER Coca -Cola

29 GLOBAL ÖRNEKLER Apple

30 TÜRKİYE'DEN ÖRNEKLER DAMAT -TWEEN Coolmax serisi Leke tutmayan gömlek Sigara Kokusu Tutmayan Kumaş

31 SONUÇ 'Dünyaya bir çentik atın!!!' Steve Jobs “Geleneksel aklın aksine, inovasyon, birilerine doğuştan verilen ve birilerine de verilmeyen bir lütuf değildir; pratik yoluyla geliştirilebilecek bir beceriler kümesidir. Sadece başkalarının fikirlerini hayata geçiren değil, fikrin kendisini ortaya çıkaran olmalısınız.” Dr. Jeffrey Dyer, yönetim profesörü

32 SONUÇ 'Bizden küçük bir öneri 'Mor ineğin akıllısı' Prof Dr. Arman KIRIM TEŞEKKÜRLER.....


"HAYAL GÜCÜ SINIR TANIMAZ (İNOVASYON ) Hazırlayan: Neslihan Birge / Bilgehan Özçayan / Merve Öngen / Çiğdem Teke." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları