Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MÜHENDİSLİKTE AKADEMİSYENLİĞE BAŞLANGIÇ İÇİN BİR HİZMET İÇİ EĞİTİM MODELİ Rıdvan Berber Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MÜHENDİSLİKTE AKADEMİSYENLİĞE BAŞLANGIÇ İÇİN BİR HİZMET İÇİ EĞİTİM MODELİ Rıdvan Berber Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi."— Sunum transkripti:

1 MÜHENDİSLİKTE AKADEMİSYENLİĞE BAŞLANGIÇ İÇİN BİR HİZMET İÇİ EĞİTİM MODELİ Rıdvan Berber Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi

2 ÖNEMİ : Akademisyenlerin (göreve yeni başlayan araştırma görevlilerinin) mesleklerini en iyi şekilde yerine getirebilmeleri için ; * içinde bulunacakları ortamın özelliklerini, * gereksinimlerini sistematik tanımlamayı, * mesleklerinin inceliklerini bilmeleri gereklidir.

3 AMAÇ : Akademisyenlik  toplum  saygın meslek Gençlerin akademisyenlik tercihi azalıyor : * mali zorluklar, * kadroların azlığı. SAYGINLIĞIN “SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ” İÇİN Genç akademisyenlerin iyi yetiştirilme si gereklidir.

4  Son sınıf  Haziran sonu  “ ÖĞRENCİ ” * öğrenecek çok şey var, * tam olarak yetişmemiş, * olgunlaşmamış Birkaç hafta sonra  Araş. Gör.  “MESLEKTAŞ” * laboratuarlara ve uygulamalara giriş, * seminer veriş, * sınav sorusu hazırlama, * ( gerekirse ) sınav kağıdı okuma, * memur, işçi, teknisyenlerle iş ilişkisi, * öğrencilere danışmanlık, * toplantılara katılma ve * makale yazma

5 Araştırma Görevlisi Akademisyenliğe EL YORDAMI ile mi? yoksa kendisine “DANIŞMAN” atanmış bir öğretim üyesini “ TEK ÖRNEK ” olarak alarak mı? başlar.

6 Genç araştırma görevlisi Bölüm, Fakülte, Üniversite, kavramlarını, mekanizmanın nasıl işlediğini bilir mi?

7 * Büyük beklentilerle işe alınan, * Çeşitli alanlarda kendisini yetiştirmesini istediğimiz GENÇ ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNE Hizmet içi eğitim verilmekte midir?

8 Eğitimin konuları : * Bilim insanının nitelikleri * Bilim insanından toplumun beklentileri * Mühendis, mühendislik meslek ahlakı * Eğitim üzerine * Bölümde davranış * Makale yazarken meslek ahlakı ve dergi hakemleri neye bakar

9 150 YANSI Fotoğraf, gazete küpürü, makale DAVRANIŞ ve TUTUM açıklamak için ; a) Ünlü bir düşünürün özlü sözü alınarak yorumlamanın araştırma görevlisine bırakılması ile EN DOĞRUYU bulmasını sağlamak b) Yaşanmış bir anekdot anlatılarak konunun önemini ve DOĞRU YOLU vurgulamak

10 Bilim insanının nitelikleri : * Soru sorar * Bilgi üretir ve yayar * Eğitir * Yapıcı olarak tartışır, eleştiriye açık olur * Alçak gönüllüdür * Uluslararası boyutta düşünür * Tüm davranışları topluma örnek olacak niteliktedir.

11 Bilim insanından toplumun beklentileri : Üniversitenin işlevi ; * toplumla etkileşmek, * beklentilerini karşılama yönünde adım atmak ve katkıda bulunmaktır. Bu, sanat faaliyetleri ile olabildiği gibi, Mühendislik fakültelerinden beklentiler olarak ; * teknoloji geliştirmek ve * sanayi ile ortak çalışma yapmak yönündedir.

12 Araştırma Görevlilerinin toplumla etkileşimlerinin temel kuralları : * nazik olmak * saygılı olmak * giyimine özen göstermek * kitap okumak * sosyal etkinlikleri olmak * yemek yemesini ve içmesini bilmek

13 Mühendis : Bu bölümde Tanım yapılarak, Yaşam kalitesine ve toplumun refahına katkı ve önemi vurgulanmaktadır. “AIChE” Ahlak ilkeleri örnek alınıp ayrıntılara girilmektedir.

14 Eğitim üzerine : İnsan davranışları iki biçimde tanımlanır : 1) AYNA : Zamanın heyecanlarını ve duygularını YANSITMAK 2) PENCERE : Sorunların biriktiği karanlık köşelere IŞIK GETİRMEK Akademisyenler AYNALARI PENCERELERE DÖNÜŞTÜRÜRLER

15 Araştırma Görevlilerine göre ; ÖĞRENME ; aşık olmak, çikolata yemek ve spor yapmak gibi HOŞ, SEVİLEN ve ÇOK ARZULANAN bir şey olmalıdır. Eğitimcinin en büyük günahı ise : * SIKICI OLMAK * EZBERLEMEK BİLMEMEKTİR

16 Araştırma Görevlisinin yapması gerekenler : * derse mutlaka hazırlanarak gelmek, * zamanında başlayıp bitirmek, * öğrencilerin soru sormasına izin vermek, * ders ve öğretim üyesi hakkında kişisel kanaatlerini belirtme özgürlüğünü tanımak.

17 Bölümde davranış : a) Danışmanla ilişkiler, b) Laboratuar kuralları, c) Atölyelerle ilişkiler, d) İş bölümü, paylaşım e) Sunum

18 Makale yazarken meslek ahlakı ve dergi hakemleri neye bakar ? SCI dergilerinden saygın birkaç tanesinin “ hakem değerlendirme formları “ esas alınarak dikkat edilecek önemli noktalar vurgulanmakta

19 Benjamin FRANKLIN ‘ in sözü : Ölünce hemen unutulmak istemiyorsanız okumaya değer şeyler yazın veya yazmaya değer şeyler yapın

20 SONSÖZ : Ata’nın çiçekleri : Herhangi bir şahsın, yaşadıkça memnun ve mesut olması için lazım gelen şey, kendisi için değil, kendinden sonra gelecekler için çalışmaktır. Herkesin kendine göre bir zevki vardır. Kimi bahçe ile meşgul olmak, güzel çiçekler yetiştirmek ister. Bazı insanlar da adam yetiştirmekten hoşlanır. Bahçesinde çiçek yetiştiren adam çiçekten bir şey bekler mi? Adam yetiştiren adam da, çiçek yetiştirendeki hislerle hareket edebilmelidir. Atatürk, 17 Mart 1937

21 SONUÇ : Eğitim hakkında birkaç izlenim ; * “... Bölümün gelecekte daha iyi bir konuma getirilmesi, birlik ve arkadaşlığın pekiştirilmesi yönünden de seminerin faydalı olduğuna inanıyorum. Bu eğitimi öğretim üyesi olmadan aldığım için kendimi, şanslı buluyorum.” * “....bu seminer bizim gibi akademisyen olmaya aday olan kişiler için çok gerekli ve önemliydi. Çünkü bazı çok önemli şeyleri başında öğrenmek çok daha değerli. Bilerek başlamak ve asla da ödün vermemek.” * “... öğreneceğim daha çok konuların olduğunu fark ettim ve memnun kaldım.”


"MÜHENDİSLİKTE AKADEMİSYENLİĞE BAŞLANGIÇ İÇİN BİR HİZMET İÇİ EĞİTİM MODELİ Rıdvan Berber Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları