Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

STRATEJİ GELİŞTİRME BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME (AR-GE) BİRİMİ BİLİNÇLİ GENÇLER PROJESİ 2.PAYLAŞIM TOPLANTISI İZMİR MART 2012.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "STRATEJİ GELİŞTİRME BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME (AR-GE) BİRİMİ BİLİNÇLİ GENÇLER PROJESİ 2.PAYLAŞIM TOPLANTISI İZMİR MART 2012."— Sunum transkripti:

1 STRATEJİ GELİŞTİRME BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME (AR-GE) BİRİMİ BİLİNÇLİ GENÇLER PROJESİ 2.PAYLAŞIM TOPLANTISI İZMİR MART 2012

2 PROJENİN AMACI İlKÖĞRETİM, ORTAÖĞRETİM VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİ; SOSYAL KONULARDA BİLİNÇLENDİRMEK, SOSYAL SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNE KATILIMLARINI SAĞLAYACAK SOSYAL PROJELER ÜRETMEK…

3 PROJE ORTAKLARI KİMLER? T.C DEVLET BAKANLIĞI, T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI, HÜRRİYET GAZETECİLİK VE MATBAACILIK A.Ş BİLİNÇLİ GENÇLİK DERNEĞİ

4 TÜRKİYE’DEKİ RESMİ VE ÖZEL İLK VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI İLE DEVLET VE VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDEKİ ÖĞRENCİLERDİR. PROJENİN HEDEF KİTLESİ

5 HAZIRLANAN SOSYAL PROJELER SAYESİNDE TOPLUMSAL BİLİNCİN GENÇLERİMİZ ARASINDA KÖKTEN KURULMASI VE KUVVETLENMESİ; BİRLİK BERABERLİK ORTAMININ OLUŞTURULMASI SAĞLANMIŞ OLACAKTIR.

6 TÜM GENÇLERE YÖNELİK OLARAK; İSİMLİ İNTERNET SİTESİ PROJELER KONUSUNDA, BİLGİLENDİRME VE YÖNLENDİRMELER İLE SOSYAL PROJE HAZIRLAMA,İZLEME VE DEĞERLENDİRME KONUSUNDA REHBERLİK YAPACAKTIR. REHBERLİK…

7 TÜRKİYE BİLİNÇLİ GENÇLER PROJESİ; 30/ 03/ 2011TARİHİNDEN İTİBAREN BEŞ YILLIK SÜRECİ KAPSAR. PROJE 5 YILLIK!

8 C) İLK VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI HEDEFLENEN SOSYAL PROJELERİN BELİRLENMESİ SÜRECİNİN İZLENMESİ VE ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ İL/İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİ AR-GE BİRİMLERİ TARAFINDAN YAPILIR.

9 İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BÖLÜMÜ ÇALIŞMALARIN PLANLANMASINI YAPARAK, İL VE İLÇELER ARASINDA KOORDİNASYONU SAĞLAR. SÜREÇTE KURULAN İLETİŞİM İLE GERÇEKLEŞİR

10 MEB’İN YÜKÜMLÜLÜKLERİ A.TÜM İLK VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA BİR ‘’KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN’’ GÖREVLENDİRİLMESİ, B.TÜRKİYE BİLİNÇLİ GENÇLİK PROJESİ KAPSAMINDA İSTEKTE BULUNANA OKULLARA SOSYAL PROJE HAZIRLAMA KONUSUNDAKİ EĞİTİMLERİN İL/İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİ BİRİMLERİNCE KURULAN AR-GE TARAFINDAN BELİRLENMESİ, C.İLK VE ORTA ÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI HEDEFLENEN SOSYAL PROJELERİN İL/İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİ BİRİMLERİNCE KURULAN AR-GE BİRİMLERİNCE BELİRLENMESİ, D.MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ADINA KOORDİNASYONUN İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜNCE YÜRÜTÜLMESİ

11 PROJE ORTAKLARININ ORTAK YÜKÜMLÜLÜKLERİ TÜRKİYE BİLİNÇLİ GENÇLİK PROJESİ KAPSAMINDA PROJELERİN SEÇİMİNE YÖNELİK OLARAK PROTOKOL TARAFLARINDAN OLUŞAN BİR DANIŞMA KURULU 3 AYDA BİR PROJELERİN SEÇİMİYLE İLGİLİ GENEL DEĞERLENDİRMELERDE BULUNACAKTIR

12 B.PROJELERİN İÇERİKLERİNE İLİŞKİN İLKELER A- DANIŞMA KURULU, PROJE KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK FAALİYETLER İÇİN PROJE PAYDAŞLARININ YAZILI GÖRÜŞÜ DOĞRULTUSUNDA İZİN VERECEKTİR. İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA MERKEZİ DÜZEYDE DÜZENLENECEK FAALİYETLER İÇİN; MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDAN, YEREL DÜZEYDE DÜZENLENECEK FAALİYETLER İÇİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİNDEN YAZILI İZİN ALINACAKTIR.

13 B- PROJE İLE İLGİLİ FAALİYETLER İÇİN GEREKLİ OLAN BÜTÇENİN,DANIŞMA KURULUNUN YAZILI ONAYI İLE SPONSORLUK ANLAŞMALARI VASITASIYLA SAĞLANMASI PLANLANMAKTADIR. C- PROTOKOL TARAFLARI TÜRKİYE BİLİNÇLİ GENÇLİK PROJESİ’NİN TANITIMINA FAYDA SAĞLAYACAKLARDIR.İLK VE ORTA ÖĞRETİM KURUMLARINDA MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI’NIN ONAYINDAN SONRA KULLANILACAK YAYINLARA ÖNCELİK VE KOLAYLIK SAĞLANACAKTIR.

14 PROJENİN ORTAKLARINDAN OLAN HÜRRİYET GAZETESİ, 10 MAYIS-10 HAZİRAN TARİHLERİNDE TÜRKİYE’NİN 7 BÖLGESİNİ DOLAŞACAK OLAN HÜRRİYET HAKKIMIZDIR TRENİ’NDE PROJENİN TANITIMI İÇİN STAND AÇACAKTIR…

15

16 PROJE ONAY SÜRECİ 1-OKUL KOORDİNATÖRÜ, E-2 FORMATINDA HAZIRLANAN PROJEYİ MAİL ORTAMINDA İLÇE MEM AR-GE BİRİMİNE SUNAR. 2-İLÇE MEM KOORDİNATÖRÜ ONAYLADIĞI PROJEYİ ADRESİNE GÖNDERİR. İLÇE MEM KOORDİNATÖRÜ PROJEYE ONAY VERMEZSE PROJENİN REVİZYONU/YENİ BİR PROJE

17 3-İL MEM KOORDİNATÖRÜ TARAFINDAN KRİTERLER DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLEN PROJEYE İLİŞKİN GERİ BİLDİRİMLER, EK-4 FORMU İLE İLÇE MEM KOORDİNATÖRÜNE GÖNDERİLİR. ONAY ALAN OKULLAR İÇİN İSE; TİŞÖRT BİLGİSİNİ İÇEREN EK-5 VE PLANLAMAYI İÇEREN EK-6 FORMLARININ DÜZENLEMESİ İSTENİR 4-İLÇE KOORDİNATÖRÜ, PROJESİ ONAYLANAN OKULUN KOORDİNATÖRÜ İLE İLETİŞİM KURARAK, PROJEYİ BİLİNÇLİ GENÇLER SİTESİNE EKLEMESİNİ İSTER.

18 5-ONAYLANAN PROJELER SİTEYE AYRINTILI OLARAK EKLENMELİ VE ÖZELLİKLE AMAÇLARI AYRINTILI OLARAK YAZILMALIDIR. DERNEK, BU KISIMDAKİ BİLGİLERLE PROJE HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLACAĞINDAN, BU KISIMDA YAZILANLAR ÖNEMLİDİR! ÇOK ÖNEMLİ !

19 6-PROJE SİTEYE EKLENDİKTEN VE İL MEM AR-GE’YE EK-5 VE EK-6 ULAŞTIKTAN SONRA, İL MEM KOORDİNATÖRÜ EK-5 FORMUNU MAİL İLE BİLİNÇLİ GENÇLER DERNEĞİNE GÖNDEREREK PROJE BAŞVURUSUNA ONAY İSTER.

20 7-DERNEK, SİTEDEKİ GİRİŞ SAYFASINA KURUM ÜYELİĞİ İLE EKLENEN PROJEYİ İNCELER, UYGUN BULURSA ONAYLAR VE PROJE, SİTENİN ANA SAYFASINDA YAYIMLANMA HAKKINI KAZANIR. ÖNEMLİ!

21 8-OKULLARIN, DERNEKTEN GELEN ONAY BİLGİSİNİ İLÇE KOORDİNATÖRÜ İLE PAYLAŞMALARI GEREKMEKTEDİR.BUNUN İÇİN İLÇE KOORDİNATÖRÜ DÜZENLİ OLARAK OKULLARLA İRTİBAT HALİNDE OLMALIDIR..

22 9-BİLİNÇLİ GENÇLER DERNEĞİ UYGUN BULDUĞU PROJE KONUSU İÇİN, TİŞÖRT GÖNDERİR. OKULLAR İSTERLERSE BİLİNÇLİ GENÇLER TİŞÖRTÜNÜN AYNISINDAN OLMAK KOŞULU İLE TİŞÖRT YAPTIRABİLİRLER. HER PROJEYE TİŞÖRT GÖNDERİLMEYECEK!

23 10- İLÇE KOORDİNATÖRÜ, İL ONAYI ALAMAYAN PROJELERLE İLGİLİ OLARAK OKULLARA, EK-4 VERİLERİNE GÖRE REVİZYON KONUSUNDA REHBERLİK YAPAR, YA DA YENİ BİR PROJE ÜRETMELERİNİ SAĞLAR. 11-OKULLAR YENİ BİR PROJEYE HER ZAMAN BAŞLAYABİLİRLER SÜRE KISITLAMASI YOKTUR.ÖNEMLİ OLAN KRİTERLERE UYGUN PROJELER ÜRETMEKTİR.

24 SÜREÇTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR; İLÇE KOORDİNATÖRLERİ EK-4 FORMUNDA YER ALAN GÖRÜŞLER DOĞRULTUSUNDA OKULLARIN REVİZYONUNA REHBERLİK YAPMAK AMACI İLE TOPLANTILAR VE SAHA ZİYARETLERİ DÜZENLEYECEKLERDİR. PROTOL DOĞRULTUSUNDA, İLÇELERDEN GELECEK PROJELER ÖNCELİKLE, İLÇE MEM’LERİN ONAYINI ALMAK DURUMUNDADIRLAR. BU KAPSAMDA, BİLİNÇLİ GENÇLER DERNEĞİ İLE DOĞRUDAN BAĞLANTI KURAN OKUL KOORDİNATÖRLERİ VARSA, MUTLAKA İLÇE KOORDİNATÖRLERİNİ BİLGİLENDİRMELERİ GEREKMEKTEDİR.

25 SÜREÇTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR; İL / DERNEK ONAYINDAN GEÇMEYEN PROJELER,OKULLARINDA UYGULANMAYA DEVAM EDECEKLERDİR. BU OKULLAR İSTERLERSE BAŞKA BİR PROJEYE DE BAŞLAYABİLİRLER. İL ONAYI ALAN PROJE, OKUL KOORDİNATÖRÜ TARAFINDAN KURUM ÜYELİĞİ KISMINDAN EKLENECEKTİR. BİREYSEL ÜYELİKTEN EKLENEN PROJELER VARSA, ANCAK,PROJENİN ADI İLE ARANDIĞI ZAMAN BULUNABİLİR.

26 KRİTERLER ÖĞRENCİ PROJELERİ, ÖĞRENCİLERİN SOSYAL KONULARA ÇÖZÜM BULMAK AMACI İLE KENDİLERİNİN TASARLAYIP,TÜM FAALİYETLERİ KENDİLERİNİN GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ PROJELERDİR. SÜRECE BAĞLI, HEDEFLENEN NİCELİKLERİ VE ÖLÇÜLEBİLİR SONUÇLARI VARDIR.YAYILIMI OLMALIDIR, SOSYAL DEĞİŞİM GERÇEKLEŞTİRMELİDİR.

27 KRİTERLER ÖRNEĞİN; BİR GRUP ÖĞRENCİNİN HUZUREVİNE YAPTIĞI ZİYARET ÖĞRENCİ PROJESİ DEĞİL, GEZİ NİTELİĞİNDE BİR FAALİYETTİR. ANCAK;BELLİ BİR SÜRE ÖĞRENCİLERLE YAŞLILARIN PAYLAŞIMINI SAĞLAYACAK FAALİYETLERLE PROJE ŞEKLİNE DÖNÜŞTÜRÜLEBİLİR : BEŞ AY BOYUNCA, HAFTADA BİR GÜN ÖĞRENCİLERLE YAŞLILARIN BİRLİKTE SERAMİK, YA DA AHŞAP BOYAMA ÇALIŞMASI; YIL SONU, 23 NİSAN, GENÇLİK HAFTASI YA DA YAŞLILAR GÜNÜ GİBİ ÖZEL BİR GÜNDE DE BU ÇALIŞMANIN HALKIN GÖREBİLECEĞİ BİR YERDE SERGİLENMESİ ÖLÇÜLEBİLİR SONUÇLARI OLAN BİR PROJE ÖRNEĞİDİR.

28 PROJE ÜRETİRKEN; ÖĞRENCİLERİN YAŞLARINA, PROJEYİ GERÇEKLEŞTİRME YETKİNLİKLERİNE, PROJE KRİTERLERİNE UYGUN OLMASINA ÖNEM VERMEK GEREKMEKTEDİR. SALT, KAĞIT/ATIK/KAPAK TOPLAMA; HER ÖĞRENCİNİN OKUL KUMBARASINA BU ATIKLARI ATMASI, OKUL PROJESİ/OKUL KAMPANYASI FORMATINDADIR.PROJE, ATIK TOPLAMA GİBİ BELEDİYE YA DA STK İLE GÖRÜŞMEYİ MERKEZ ALDI İSE; BU DURUMDA TASARIM VE UYGULAMA ÖĞRENCİYİ AŞMAKTA, OKUL PROJESİNİN BİR KISMINA ÖĞRENCİ DAHİL EDİLMİŞ OLARAK DEĞERLENDİRİLMEKTEDİR.

29 . DİL KİRLİLİĞİ İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALAR TÜRKÇE DERSİ İLE, SPOR KARŞILAŞMALARI BEDEN EĞİTİMİ DERSİ İLE İLGİLİDİR. AYIN ÖĞRENCİSİ, TEMİZ SINIF ÖRNEKLERİ ONUR KURULU KAPSAMINDA DA YAPILAN ÇALIŞMALAR OLUP ÖĞRENCİ PROJESİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMEMEKTEDİRLER.

30 ÖĞRENCİ PROJELERİNDE; BAŞLAMA BİTME ZAMANI,TEMA, TASARIM, SÜREÇ, BU SÜRECE BAĞLI PLANLAMA, ÖĞRENCİ MERKEZLİ FAALİYETLER, ÖLÇÜLEBİLİR SONUÇLAR GÖZLENİR.PROJE BİTTİĞİNDE ÖĞRENCİLER SOSYAL BİR SORUNA ÖLÇÜLEBİLİR SONUÇLARLA ÇÖZÜM ÜRETMİŞ OLURLAR.OKUL İDARESİ VE ÖĞRETMENLER İSE, DANIŞMAN KONUMUNDADIRLAR.

31

32 ÖRNEK PROJELER FARKLI SINIFLARDAN BİR GRUP ÖĞRENCİ DEPREMDEN KORUNMAK İÇİN ÖĞRETMENLERİNDEN EĞİTİM TALEP EDERLER. BU EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLER ÖNCELİKLE KENDİ SINIFLARINI BİLİNÇLENDİREREK,HER ÖĞRENCİNİN DEPREM ÇANTASI HAZIRLAMASINI SAĞLARLAR.DAHA SONRA AİLELERİNİ, KOMŞULARINI VE MAHALLE ESNAFINI EĞİTECEK ŞEKİLDE BİR PLANLAMA YAPARLAR.PROJE SONUNDA HEDEF KİTLELERİNDE YER ALAN HERKESİN BİR DEPREM ÇANTASI VE DEPREME AİT KORUNMA BİLGİSİ VARDIR.

33 ÖRNEK PROJELER MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN YAKINDAKİ BİR İ.Ö.O ‘NUN BAHÇESİNDEKİ KUŞLAR İÇİN AĞAÇLARA TAHTADAN YUVA YAPMASI,BU SÜREÇTE İKİ OKULDAN PROJEDE GÖREVLİ ÖĞRENCİLERİN BİR PLAN DAHİLİNDE BİRLİKTE ÇALIŞMALARI VE BU ÇALIŞMAYA EK OLARAK, BİRLİKTE, BAHÇENİN BİR KÖŞESİNDE TARIM ALANI TASARLAMALARI GİBİ FAALİYETLERLE ZENGİNLEŞTİRİLEN PROJE, İMECEYE GÜZEL BİR ÖRNEKTİR.

34 ÖRNEK PROJELER GENÇLİK HAFTASI KAPSAMINDA BİRBİRİNE YAKIN, 2 YA DA 3 OKULDAN ÖĞRENCİLER BİR KOMİSYON OLUŞTURUP, GENÇLİK HAFTASINDA YAPILACAK ETKİNLİKLERİ PLANLARLAR. RESİM SERGİLERİ,YARIŞMALAR, FİLM GÖSTERİLERİ VB. TÜM ETKİNLİKLER OKULLARDAKİ ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA,SÜRECE BAĞLI OLARAK PLANLANIR VE UYGULANIR İSE; BİR ÖĞRENCİ PROJESİDİR Kİ; BİLİNÇLİ GENÇLER DERNEĞİ; OKULLARIN BİRLİKTE PROJE ÜRETMELERİNİ SON DERECE ÖNEMSEMEKTEDİR!

35 ÖRNEK PROJELER BİR KAÇ OKULDAKİ ÖĞRENCİLERİN BİRLEŞİP, YARDIMLAŞARAK,UÇURTMALAR YAPMASI VE GENÇLİK HAFTASINDA OKULLARIN BİR ARAYA GELECEĞİ ŞENLİKTE UÇURTMALARIN UÇURTULMASI. OKULLARDAN BİRİ TEKNİK OKUL OLURSA, ATÖLYELERİNDEN YARARLANMAK OLANAKLI OLUR. BU ŞENLİĞE BİR KERMES DE EKLENEBİLİR VE BU KERMESİN GELİRİ LÖSEV GİBİ BİR KURULUŞA BAĞIŞLANABİLİR. BÖYLECE ÖĞRENCİLERDE, HEM TOPLUMSAL SORUMLULUK PEKİŞİR HEM DE,OKULLAR ARASI SOSYAL İLİŞKİLER GELİŞİR. ANCAK,BU ŞENLİĞİN SUNUMUNDAN, UYGULAMASINA KADAR HER ADIMINDA ÖĞRENCİNİN YER ALMASI GEREKMEKTEDİR.

36 BİRAZ ZAMAN BİRAZ İLGİ BİRAZ BİLGİ BİRAZ DÜŞÜNCE BİRAZ GÜVEN BİRAZ EMPATİ BİRAZ İNANÇ BİRAZ EKİP RUHU VE ÇOK MİKTARDA ÖĞRENCİ SEVGİSİ İLE HER OKULDAN BİR ÇOK PROJE ÇIKACAĞINA İNANIYORUZ…

37 TEŞEKKÜR EDERİZ… İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ


"STRATEJİ GELİŞTİRME BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME (AR-GE) BİRİMİ BİLİNÇLİ GENÇLER PROJESİ 2.PAYLAŞIM TOPLANTISI İZMİR MART 2012." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları