Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kişilerarası iletişim sözlü ve sözsüz olmak üzere iki kategoride sınıflandırılmaktadır. İletişimde sözel olmayan ögeler önemli bir yer tutar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kişilerarası iletişim sözlü ve sözsüz olmak üzere iki kategoride sınıflandırılmaktadır. İletişimde sözel olmayan ögeler önemli bir yer tutar."— Sunum transkripti:

1

2 Kişilerarası iletişim sözlü ve sözsüz olmak üzere iki kategoride sınıflandırılmaktadır. İletişimde sözel olmayan ögeler önemli bir yer tutar.

3 SÖZ %15 Konuşulan cümleler SES %30 Tonlama, vurgu, telaffuz Beden Dili %55 Mimikler, duruş, bakış, mesafe İletişimde sözel kapsamın %7- 15, ses tonu ve niteliğinin %30, duygusal yüz ifadelerinin ise %55 oranında paya sahip olduğu genel bir bulgudur.

4 Konuşma ya da yazı olmaksızın birtakım mesajların iletildiği sözsüz iletişimde insanların ne söyledikleri değil ne yaptıkları ön plana çıkmaktadır.

5 Gözlemci : Öğretmeninizin bir şeyi, yapmanızı gerçekten istediğini nasıl anlarsınız? Öğrenci : Gözleri açılır ve yuvarlaklaşır, doğruca bize bakar. Hareket etmez ve sesini biraz yükseltir, ama sakin ve nazikçe konuşur. Bazen de yanımıza dikilip sessizce bize bakar. Gözlemci : O zaman ne olur? Öğrenci : Hemen dediğini yaparız.

6 Herhangi bir davranışın birden fazla anlama sahip olması sözel olmayan davranışın önemini arttırmakta ve aynı zamanda anlaşılmasını güçleştirmektedir (Civikly, 1992, s.79) Sözel olmayan bu tür davranışların doğru algılayabilmek için, davranışı yapan kişi hakkında mümkün olduğunca çok bilgi sahibi olmak gerekir. yer, zaman ve çevresel koşullar, aynı davranışın farklı şekillerde açıklanmasını gerektirebilir.

7 Civikly(1992, s.80), sözel olamayan mesajların dört ana niteliğini şu şekilde belirtmektedir. 1.Sözel olmayan mesajlar iletişimin çok önemli bir ögesidir ve kaçınılmaz olarak ortaya çıkarlar. 2. Bireyler çoğunlukla sözel olmayan davranışlarının pek farkında değildir. Çünkü, bu tür davranışlar düşük farkındalık düzeyinde gerçekleşir. 3. Sözel olmayan davranışlar, bir ilişkinin düzeyiyle ilgili tutumsal ve duygusal ayrıntılar sağlar. 4. Sözel davranışlara göre sözel olmayan davranışlar daha güvenilir ve inanılır olarak değerlendirilir.

8 Sözel olmayan mesajların başlıca işlevleri şunlardır (Richmond ve ark., 1991, s.10) 1.Tamamlama : Sözel bir mesajı pekiştirmek veya daha açık hale getirmek amacıyla sözel olmayan bir mesajın verilmesi. 2. Tekrarlama : Bir ifadeyi sözel olarak ifade etmenin yanı sıra, o ifadenin sözel olmayan karşılığını kullanma. 3. Düzenleme : Sözel mesajların akışını denetlemek amacıyla sözel olmayan mesajların kullanılması. 4. Yerine Geçme : Sözel mesajlar kullanılmaksızın onların yerine geçen sözel olmayan mesajlar kullanmak. 5. Vurgulama : Sözel bir mesajı vurgulamak amacıyla sözel olmayan mesajın kullanılması.


"Kişilerarası iletişim sözlü ve sözsüz olmak üzere iki kategoride sınıflandırılmaktadır. İletişimde sözel olmayan ögeler önemli bir yer tutar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları