Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II Nicel Veri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II Nicel Veri."— Sunum transkripti:

1 Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II Nicel Veri

2 Nicel Tanımlayıcı Araştırma Tanımlayıcı Araştırmada Nicel Veri Elde Etme Yöntemleri Figure 7.3 Methods of Obtaining Quantitative Data in Descriptive Research ANKET Katılımcılara soru sorularak bilgi edinme GÖZLEM Davranışın gözlemlenerek bilgi edinilmesi

3 Anket Yöntemi Katılımcılara soru sorularak bilgi edinme Katılımcıların sorulara cevap vermeleri için motive edilmeleri en büyük sorun. Davranış, niyet, motivasyon, tutum, farkındalık, demografik ve yaşam tarzı özellikleri anketi oluşturur.

4 ANKET YÖNTEMİNİN AVANTAJLARI Kolaylık Güvenilirlik: Sabit-cevapların (çoktan seçmeli) kullanılması cevaplardaki değişkenliği azaltır. Basitlik: Verinin kodlanması, analizi ve yorumlanması kolaydır.

5 ANKET YÖNTEMİNİN DEZAVANTAJLARI Cevaplayıcılar istenilen bilgiyi vermek istemeyebilir ya da veremeyebilir. Soru kağıdındaki yapılandırılmış veriyi toplama bazı veri türleri için daha düşük geçerliliğe sahiptir: duygular, inançlar gibi. İstenilen şeyin kelimelerle net bir biçimde ifade edilmesi her zaman mümkün olmayabilir.

6 Anket Yöntemleri TelefonKişiselElektronik Telefon Bilgisayar destekli tel görüşmesi Çarşı Yeri Ev ortamı Internet Bilgisayara destekli Mail Mail Panel Mail/Fax Görüşme Anket Yönteminin sınıflandırılması Figure 7.4 Classification of Survey Methods

7 Cevaplanma Oranını Artırmak İçin; Potansiyel katılımcılara ön duyuru yapılması; telefonla, maille, mektupla Maddi ya da maddi olmayan teşviklerin anketle birlikte sunulması. İlerisi için söz vermek yerine katılım anında sunmak İlk seferde katılmayanların takip edilmesi Kişiselleştirme: Bireye özel bir davetiye gönderilmesi gibi.

8 Gözlem Yöntemi Gerçek davranışın gözlenmesi –ÖR: Bir süpermarkete günün hangi saatinde kaç nüşteri geliyor? –Hangi rafın önünde kaç dakika bekliyor?

9 GÖZLEM YÖNTEMİNİN AVANTAJLARI Gerçek davranışın ölçülmesine imkan verir. Raporlamadan, röportajcıdan ya da röportaj sürecinden kaynaklanan hataları engeller. Kısa süreli çalışmalarda bu yöntem diğerlerinden daha ucuz ve daha hızlı olabilir.

10 GÖZLEM YÖNTEMİNİN DEZAVANTAJLARI Altta yatan inançlar, tutumlar ve tercihler hakkında az bilgi olduğu için, gözlenen davranışın nedenleri tanımlanamaz. Seçici algı: Araştırmayı yapan kişinin algısından kaynaklanan hata olabilir. Gözlemsel veri elde etmek zaman alıcı ve pahalı olabilir. Bazı davranış biçimlerini gözlemlemek zor olabilir. Gözlemlenen kişilerin bilgisi ya da izni olmadığı durumlarda, gözlem yöntemleri etik olmayabilir. Gözlem yöntemi diğer araştırma yöntemlerinin alternatifi olmak yerine, onları tamamlayıcı bir yöntem olabilir.


"Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II Nicel Veri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları