Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN1 14-18 Ocak 2002 Esenköy Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN1 14-18 Ocak 2002 Esenköy Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME."— Sunum transkripti:

1 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN Ocak 2002 Esenköy Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME

2 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN2 Öğrenme ve Öğretme: Yeni Bilgiler  Öğrenmenin parmak izi kadar kişiye özgü bir olgu olduğunu,  Herkesin öğrenme tür, hız ve kapasitesinin farklı olduğunu,  Öğrenmenin kişi için bir anlamlandırma süreci olduğunu ortaya koymaktadır.

3 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN3 ÖĞRETMENİN YENİ KONUMU BİLGİ AKTARAN ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN

4 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN4

5 5 Beynin iki yarısı  Beynin hangi kısmı hangi tür zihinsel etkinlikleri yönetmektedir? Hayal gücü Renk Müzik Ahenk El Becerileri ve benzerleri BEYNİMİZ VE ÖĞRENME Matematik Dil Mantık Analiz Yazmak ve benzerleri

6 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN6 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Durumun “kontrolü altında” olmasını ister. İşleri oluruna bırakır.

7 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN7 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Ayrıntıları daha iyi hatırlar. Bütünü daha iyi görür.

8 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN8 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Mantık ön plandadır. Sezgi ön plandadır.

9 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN9 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Görerek işiterek öğrenir. Yaparak hissederek öğrenir.

10 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN10 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Düzenliliği sever. Sınırlardan hoşlanmaz

11 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN11 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Duygularını kontrol altında tutar. İçinden geldiği gibi davranır.

12 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN12 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Yüzleri unutabilir; isimler hatırlar. İsimleri unutabilir; yüzleri asla!

13 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN13 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Bir defada bir şeyi düşünür. Aynı anda birçok şeyi düşünebilir.

14 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN14 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Fıkraları daha iyi hatırlar. Melodileri ve ezgileri daha iyi hatırlar.

15 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN15 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Başkalarını anlamakta zorlanır. İnsanları anlamakta ustadır.

16 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN16 Tercihlerimiz Eğilimlerimiz SOL BEYİN SAĞ BEYİN

17 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN17 Teknik Mantıksal Eleştirel Analitik Matematiksel Bütünsel Sezgisel Yenilikçi Yaratıcı İmgesel Ardışıkçı Planlı Organize Ayrıntıcı Kontrollü Sosyal Duygusal Müzikle İlgili Ruhani Konuşkan A Teknik B Ardışık D Bütünsel C Sosyal Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli

18 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN18  Ayrıntıları sever. Bireysel TercihlerKişilik  Avukat  Mühendis  Teknisyen  Bankacı  Doktor  Bilgisayar uzmanı Meslekler  Otoriter  Akademik  Materyalist  Gerçekçi  Entelektüel  Teori üretmeye bayılır.  İnsanlardan çok “şey”lerle ilgilenir  Ders Kitaplarını severek okur. TEKNİK DÜŞÜNENLERİN ÖZELLİKLERİ

19 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN19  Planları oldukça ayrıntılıdır. Bireysel Tercihler Kişilik  Planlamacı  Bürokrat  Yönetici  Muhasebeci Meslekler  Gelenekçi  Bürokrat  İş bitirici  Göreve düşkün  Titiz  Hiç üşenmeden kullanma kılavuzunu sonuna kadar okur.  Planladığı bir işi gerçekleştirmek için güzel bir arkadaş toplantısını terk edebilir.. ARDIŞIK DÜŞÜNENLERİN ÖZELLİKLERİ

20 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN20  Dokunma, tatma ve koklama gibi duyusal girdilere önem verir. Bireysel TercihlerKişilik  Öğretmen  Hemşire  Sosyal Hizmet Uzmanları  Müzisyenler Meslekler  Takım Çalışmasına önem verir.  Konuşmayı çok sever.  Değerlerle ilgilidir.  İnsanları tanımak için çaba sarf eder  Kitapların önsözlerini mutlaka okur. SOSYAL DÜŞÜNENLERİN ÖZELLİKLERİ

21 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN21  Ayrıntılardan çok bütüne önem verir. Bireysel TercihlerKişilik  Güzel Sanatlar  Mimarlık  Tıp  Fizik  Edebiyat Meslekler  Girişimci  Yaratıcı  Araştırıcı  Kaşif  Birleştirici  Mantıktan çok sezgisine güvenir.  Aykırı düşünmeye ve bu tür sorulara bayılır. BÜTÜNSEL DÜŞÜNENLERİN ÖZELLİKLERİ

22 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN22 A Problem çözücü Matematiksel Teknik Mantıklı Analizci B Kontrollü Muhafazakar İdari Planlayıcı İdari D Yaratıcı Yapıcı Sentezci Sanatkar Tasarımcı C Sosyal Duygusal Ruhani Konuşkan Beyin Profilim

23 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN23 Hesaplama Analiz Problem çözme BİLMEK A Analitik B Ardışık D Görsel C Sosyal Vizyon Geliştirme Tasarlama Strateji Belirleme DENEMEK YAPMAK Planlama Düzenleme Uygulama HİSSETMEK Parçası olma Yönlendirme İletişim Kurma Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli

24 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN24 NE BİLMEK A Analitik B Ardışık D Görsel C Sosyal...İSE DENEMEK NASIL YAPMAK NİÇİN HİSSETMEK Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli: Cevaplanması Gereken Sorular

25 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN25 A Problem çözücü Matematiksel Teknik Mantıklı Analizci B Kontrollü Muhafazakar İdari Planlayıcı İdareci D Yaratıcı Yapıcı Sentezci Sanatkar Tasarımcı C Sosyal Duygusal Ruhani Konuşkan TEKNOKRAT BÜROKRATHÜMANİST GİRİŞİMCİ Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli

26 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN26 Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli A Mantıklı Matematiksel Teknik Problem çözücü Analizci D Yaratıcı Yapıcı Sentezci Sanatkar Tasarımcı C Sosyal Duygusal Ruhani Konuşkan TEKNOKRAT BÜROKRAT HÜMANİST GİRİŞİMCİ B Kontrollü Muhafazakar İdari Planlayıcı Organize

27 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN27 60’lı Yıllar: Kısa Vadeli Geleneksel

28 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN28 70’li Yıllar: Finansal ve Teknik

29 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN29 80’li Yıllar: Yüksek Teknoloji (stratejik)

30 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN30 90’lı Yıllar: Uzun Vadeli Evrensel

31 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN ’li Yıllar:Müşteri Odaklı Vizyoner

32 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN32

33 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN33 Üst Düzey Yöneticiler: Dünya 76; 71; 65; 87

34 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN34 Üst Düzey Yöneticiler: Türkiye 73; 92; 60; 72

35 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN35 En İyi Nasıl Öğrenirim? 1-) Yıllardır görmediğiniz eski bir arkadaşınıza rastladınız. Akşama onu yemeğe davet ettiniz. Arkadaşınızın altında arabası var. Evinizi nasıl tarif edersiniz? c. Kağıt üzerine cadde ve sokak isimlerini yazarım. (Harita çizmeden) b. Adresi sözlü olarak tarif ederim. d. Bir yerden beni aramasını ister; ve onu oradan alırım. a. Kağıt üzerine bir kroki çizerek adresimi veririm.

36 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN36 En İyi Nasıl Öğrenirim? 2-) ‘Makina’ mı yoksa ‘makine’ mi yazıldığından emin değilsiniz. Ne yaparsınız? c. İmla kılavuzuna (veya sözlüğe) bakarım. a. Kelimyi zihnimde canlandırır; doğru gözükeni seçerim. b. Telaffuzunu zihnimden geçiririm. d. Her iki yazılışı da bir kağıt üzerine yazar, doğru gözükeni seçerim.

37 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN37 En İyi Nasıl Öğrenirim? 3-) Yeni bir VCD Player satın almak istiyorsunuz. Fiyatın dışında kararınızı en çok ne etkiler? b. Satış elemanının sorularınıza verdiği cevaplar. a. Görüntü. d. Kumandayı elime alıp çalıştırma. c. Aletin özelliklerini okuma.

38 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN38 En İyi Nasıl Öğrenirim? 4-) Hangi tür dersleri daha çok seversiniz? d. Gezi-gözlem, deney türü çalışmalarla dolu olan. b. Öğrencilerin katılımına izin veren. a. Grafik, Tablo, Tepegöz kullanılan. c. Ders kitabının takip edildiği ve geniş kaynak kitap önerilen.

39 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN39 En İyi Nasıl Öğrenirim? 5-) Bir kez karşılaştığın ız birisini daha çok hangi yönüyle hatırlar sınız? b. Ses tonu ile. a. Simasıyla. d. Bende uyandırdığı intiba ile.

40 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN40 En İyi Nasıl Öğrenirim? 6-) Yeni gösterime giren bir filme gidip gitmeme kararınızı en çok ne etkiler? b.Radyo istasyonunuzdan filmin değer lendirmesini duymak. a. Televizyonda izlediğiniz fragman c. Bir dergide film hakkında okuduğunuz yazı.

41 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN41 En İyi Nasıl Öğrenirim? 7- ) ‘Kalem’ deyince zihninizde ne canlanır? d. Tutuş b. Yazarken çıkardığı ses. c. Kalem özellik ve çeşitleri. a. Görüntü.

42 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN42 En İyi Nasıl Öğrenirim? 8-) Herhangi bir yöremizin adı geçtiği zaman zihninizde ilk çağrışan şey hangisidir? c. O yöre hakkında okuduklarım. d. O yöreden tanıdığım insanlar. (Veya oradaki gezi anılarım.) a. O yörenin haritadaki yeri.. b. O yörenin müziği.

43 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN43 En İyi Nasıl Öğrenirim? 9-) Yeni aldığınız müzik setini kurmak için ne yaparsınız? d. Kutuyu açıp takıp takıştırmaya başlarım c. Önce kullanma kılavuzunu okurum. b. Satış elemanından nasıl kuracağımı sorarım.

44 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN44 En İyi Nasıl Öğrenirim? 10-) Kanal tedavisi (veya dolgu) için gittiğiniz diş doktorunu zun sizinle nasıl ilgilenmesini istersiniz? a. Kanal tedavisinin nasıl yapıldığını şekille göstermesini c. Kanal tedavisi hakkında broşür vermesini d. Maket üzerinde kanal tedavisi yapmasını

45 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN45 En İyi Nasıl Öğrenirim? ABCD Görselİşitsel Okuma/ yazma Deneyimsel

46 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN46 Kim Nasıl Öğrenir Görerek Dinleyerek Okuyarak (Yazarak) Yaşayarak Kelimeler yerine sembol işaret ve grafikleri tercih eder. BÜTÜNCÜL dür Duydukları veya dinlediklerini en iyi şekilde öğrenir. Anlatırken de iyi öğrenir. Anahtar kelime lerdir. Okuyarak veya yazarak fazla fark etmez Deneyerek yaparak öğrenir. Önemli olan hissetmek dokunmak tır.

47 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN47 Görsel Öğrenme: Alma  Farklı ReNkler  Üstü çizili yazılar  Beyaz boşluk  Semboller   Akış diyagramları

48 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN48 Görsel Öğrenme: Çalışma  Bilgileri resimle, şekle dönüştür  Kelimeleri sembollere dönüştür veya  Bilgileri harf (kelime) ler ile kodla  Resim ve şekilleri değişik bir uzamsal düzlemde yeniden düzenle  Okuduğun sayfanın zihninde resmini çekmeye çalış.  Bilgileri önce görüntüye çevir sonra zihninde yeniden resimle.

49 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN49 Görsel Öğrenme: Sınavlarda  Bilgileri resim veya şekil olarak hatırlamaya çalış.  Zihninde canlandırdığın şeyleri kelimelere dökmeye çalış.  Bütüncül yaklaşımını avantaja dönüştür.  Fırsat olduğunda yazılı sınav yerine “bireysel proje”yi tercih et.  Uygun olan yerlerde akış diyagramları kullan.

50 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN50 İşitsel Öğrenme:Alma  Konferansları kaçırma  Öğrendiklerini başkalarıyla tartış.  Derste soru sormaktan kaçınma  Fikirlerini başkalarına da anlat.  İlginç örnek, hikaye, fıkralar derle.  Gördüklerini başkalarına anlat.  Sonradan doldurmak için notların arasında boşluk bırak

51 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN51 İşitsel Öğrenme:Çalışma  Sınavlardan önce (derslerden sonra) öğretim elemanı ile görüş.  Sessiz bir ortamda daha önceden zihninde oluşan fikirleri geri çağırmaya çalış.  Daha önceki soruların cevaplarını yazarak çalış.  Cevaplarını bir başkasına konuşuyormuşçasına konuş.  Düşüncelerini seslendir ve yazıya dök

52 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN52 İşitsel Öğrenme: Sınavlarda  Ders notlarını, başkalarının notlarından da yararlanarak geliştir.  Anladıklarını sözlü olarak ifadelendir ve  Başkalarına dinlet  Ders notlarını sesli kaydet ve dinle.  Özet notlarını sesli olarak oku.  Ders notlarını dinleyerek öğrenen bir başkasına da açıkla.

53 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN53 Okuyarak/Yazarak Öğrenme:Alma  Sözlük kullan  Başlıkları çıkart, listele  Ders kitaplarından çalış  İlgili makaleleri bul ve oku.  Ders notlarından çalış.  Tanım ve kavramlar üzerinde yoğunlaş.  Yazı diline yakın konuşanları dinlemeyi tercih et.

54 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN54 Okuyarak/Yazarak Öğrenme:Çalışma  Örnek sorular cevapla (yazıyla)  Düşüncelerini paragraf yapısı içinde yazmaya çalış.  Notlarını 1,2,3,4, a,b,c,d, A1 A2 A3 A4... şeklinde kategorize ederek sırala.  Zihninde oluşan noktaları hiyerarşik bir düzene koy.  Kendi kendine çoktan seçmeli sınavlar yap.

55 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN55 Okuyarak/Yazarak Öğrenme: Sınavlarda  Önemli şeyleri tekrar tekrar yaz.  Düşünceleri tanımları kendi ifadelerinle tekrar yaz.  Notları kendin duyabileceğin bir sesle oku.  Grafik ve şemaları yazılı ifadelere dönüştür.  Duygu ve düşüncelerini yazılı ifadeye dönüştür.  Doğru yanlışları çoktan seçmeli sınav şekliyle zihninde canlandır; D/Y ayırdet.

56 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN56 Deneyimsel Öğrenme:Alma  Tüm duyu organlarını kullan.  Gözlem gezilerini laboratuar çalışmlarını kaçırma.  Uygulamalı çalışmaları kaçırma  Deneme- yanılma yoluyla öğrenme yöntemini kullana.  Sergi ve gösterileri kaçırma.  Dersinde gerçek hayattan örnekler veren öğr. elemanlarını peşine düş!

57 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN57 Deneyimsel Öğrenme:Çalışma  Konuları gerçek hayattan uzak bulduğun için ders notların eksik olabilir.  Fikirleri resim ve fotoğraflarla anlat.  Kavramları ve ilkeleri somutlaştırmak için gerçek hayattan örnekler ver.  Deneyimsel öğrenen bir başkasıyla birlikte çalış.  Deneyimlerini, gözlemlerini hatırlamaya çalış.

58 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN58 Deneyimsel Öğrenme:Sınavlarda  Yazma becerilerini geliştirmeye çalış.  Önceden sınavın (veya yapacağın diğer şeylerin) bir provasını yap.  Daha önceki soruların cevaplarını yazarak çalış.  Başkalarına öğretirken daha iyi öğrenebilirsin.

59 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN59 Çoklu ZEKA: Öğrenmenin 8 Yolu

60 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN60 Çoklu ZEKA: Öğrenmenin 8 Yolu

61

62 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN62 Zeka Profilim:

63 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN63 TANIM: Anadili veya başka bir dili kullanma kapasitesi ve düşüncelerini başkalarının anlayacağı şekilde ifade edebilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Şair, Yazar, Öğretmen Gazeteci, Politikacı Hukukçu Yazılı-sözlü dil. Dilin kullanımını. Semantik, (anlambilim) Ezberleme ve hatırlama. Esprilidir. Konuşmayı sever.Hitabeti iyidir. İkna edicidir. Öğrenmenin 8 Yolu: Sözel-Dil Zekası

64 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN64 TANIM: Neden-sonuç ilişkisi kurabilme, bir şeyin çalışma ilkelerini ortaya koyabilme ve numaralarla oynama kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Matematikçi, Bilim Adamı Muhasebeci, Bilgisayarcı Soyut düşünme. Tümevarım/tümdengelim. Bilimsel düşünür. Kategorize etme / sınıflandırmada. Muhakeme yeteneği. Formüllerle düşünme/çalışma. Karışık hesap işleri. Öğrenmenin 8 Yolu: Mantıksal

65 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN65 TANIM: Boşluğu zihinde canlandırabilme yeteneğidir. İnsanın dış dünyayı doğru bir şekilde algılaması ve tekrar yaratabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Ressam, Mimar, İzci, Rehber, Fotoğrafçı Nesneleri doğru bir şekilde algılama. Nesneler arasındaki ilişkileri fark etme. Görselleştirme yeteneği Görüntü yaratma/değiştirme Boşlukta yönünü bulma (Çöl, orman, uzay) Renk, şekil ve çizgilere duyarlılık Değişim ve dönüşümü fark etme Öğrenmenin 8 Yolu: Görsel

66 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN66 TANIM: Ritimleri “algılama”, “ayırdetme”, “aranje etme” ve “yorumlama” kapasitesidir. 1.Dinleme, 2.yorumlama 3.besteleme Özellikleri: Meslekler: Şarkıcı, Besteci, Müzisyen, Ses tonu kalitesine duyarlılık. Güfte yazma, beste yapma Seslere duyarlılık Ritim, nota, ahenke karşı duyarlılık Müzik türlerini ayırdetme Tempo tutma Ritimleri yakalama/ tekrar yaratma Öğrenmenin 8 Yolu: Müziksel

67 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN67 TANIM: Vücut hareketlerini kontrol edebilme ve ellerini ustaca kullanabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Atlet, Dansçı, Heykeltraş Cerrah, Aktör, Pandomim! Beyin ve beden irtibatı. Ustaca taklit etme Koordinasyon, kas hareketleri Denge Esneklik. Güçlü dokunma duyusu El becerileri. Öğrenmenin 8 Yolu: Bedensel

68 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN68 TANIM: İnsanların hislerini, niyetlerini motivasyonlarını, karakterlerini, ilgi, ihtiyaç ve beklentilerini anlama ve değerlendirme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Psikolog, rehber uzman, Öğretmen, Siyasetçi Sinerji: meydana getirme/sürdürme. Başkalarının bakış açısıyla bakabilme Grup içinde başarılı ilişkiler kurma. İnsanlar arasındaki farklılıkları fark Diğer insanların ihtiyaç ve beklentilerini fark etme. Yüz ifadesi, jest ve sese duyarlılık Öğrenmenin 8 Yolu: Sosyal

69 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN69 TANIM: İnsanın kendi duygu ve düşüncelerinin farkında olma, sınırlılıklarını bilme, kendi iç dünyası ile irtibatlı olma, kim olduğu üzerine yoğunlaşabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Şanatçı, Din adamı Psikoterapist, Sosyal Odaklaşma, yoğunlaşma Düşünmeyi düşünme. Yüksek düzeyde (ilişkisel) düşünme. Düşünceli / duyarlı. Hislerdeki değişimi fark etmek/ifade Kendi kendini motive/disipline etme. Sağlıklı benlik algısı. Öğrenmenin 8 Yolu: İçsel

70 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN70 Özellikleri: Meslekler: Biyolog, Jeolog, Çiçekçi Arkeolog, Meteorolog Araştırma, inceleme; gezi - gözlem. Hayvanlara ilgi. Toprakla oynama. Bitki yetiştirme. Çevre bilinci. Mevsim ve iklim olaylarına ilgi Keşfetme. TANIM: Doğayı, doğal kaynakları ve doğal olayları izleme, anlama; bitkileri ve hayvanları anlama, ayırt etme, ve sınıflama kapasitesidir. Öğrenmenin 8 Yolu: Doğa Zekası

71 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN71 İsimleri yerleri tarihleri iyi ezberler. Söyleyerek, duyarak ve görerek öğrenir. Hikayeleri sever Okuma yazmayı sever. Ivır zıvır şeyleri ezberlemeyi sever. Sözel Düşünen/Öğrenen

72 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN72 Deneysel çalışmalara ilgi duyar Gruplayarak, sıralayarak ve soyutlayarak öğrenir. Soru sormaya bayılır. İlişkileri, örüntüleri yakalama peşindedir. İlişkisel düşünmeyi, problem çözmeyi mantık yürütmeyi sever. Mantıksal Düşünen/Öğrenen

73 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN73 Film seyretmeyi, ev alatleriyle oynamayı sever. Görselleştirerek, hayal kurarak, resim ve renklerle çalışarak öğrenir. Öğretmenin kıyafetindeki değişiklik gözünden kaçmaz. Sevmediği derslerde şatolar kurar Sevdiği derslerde resim/ karikatür çizer. Görsel Düşünen/Öğrenen

74 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN74 Sesleri algılama ve ritimleri yakalamada ustadır. Ritim, melodi ve müzik ile öğrenir. Sınıfta ayakları veya parmaklarıyla tempo tutanlardır. Şarkı söylemeyi müzik aleti çalmayı sever. Çoğu zaman ya bir şarkı söylüyordur ya da bir melodi mırıldanıyordur. Ritmik Düşünen/Öğrenen

75 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN75 El becerileri iyidir. Duyu organlarıyla dokunarak, tadarak koklayarak... öğrenir. Çok iyi öğretmen taklidi yapar. Sportif etkinlikleri sever Beden dilini iyi kullanır. Bedensel Düşünen/Öğrenen

76 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN76 Sınıfın Güzin ablası / “babası”dır. Paylaşarak, işbirliğiyle, karşılaştırarak, ilşkilendirerek öğrenir. Sınıfın gevezesidir. Sosyal etkinliklerin düzenleyicisidir. Çok akadaşı vardır. Bir çok grubun üyesidir.. Sosyal Düşünen/Öğrenen

77 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN77 Kendini tanımada iç dünyası üzerine yoğunlaşmada ustadır. Kendi başına, bireysel projelerle, kendi hızında öğrenir. Sınıfın mütefekkiridir. Yalnızdır; kendi özel ilgileri peşindedir. İçgüdüleriyle hareket eder. İçsel Düşünen/Öğrenen

78 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN78 Sınıfın meteoroloji uzmanıdır. Araştırarak, inceleyerek, gözlem yaparak öğrenir. Okulun bahçesindeki kedilerin sorumlusudur. Konuşmasında bol bol doğal hayattan örnekler vardır Doğa ile ilgili koleksiyonu vardır Doğacı Düşünen/Öğrenen

79 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN79 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?  Kendi problem çözme yöntemimizi analiz edelim.  Başkaları hangi değişik yöntemleri kullanıyor? Probleme nasıl yaklaşıyorsunuz? Hangi yöntemler işinize yarıyor/yaramıyor? Kullandığınız yöntem işe yaramadığında n’apıyorsunuz? Problem hakkında ne hissediyorsunuz? Çözmekten kaçındığınız veya sevmediğiniz problemler var mı? Hangi tür problemlerde kendinize daha çok güveniyorsunuz? Hangi tür problemler size daha kolay geliyor? Hangi tür problemler size daha zor geliyor?

80 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN80 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? Biri kadın diğeri erkek iki kişi yan yana vücut ağırlıklarını sağ ayaklarını vermiş şekilde ayakta duruyor. İkisi aynı anda yürümeye başlıyor. Ancak, kadın erkeğin attığı her iki adım için üç adım atıyor. Adam kaç adım attıktan sonra tekrar ikisi de sağ adımlarını aynı anda atmış olacaklar? Kaç Adımda?

81 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN81 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? GÖRSEL  Yürüyen iki kişiyi gözünde canlandırma  Yerdeki ayak izlerini gözünde canlandırma.  Diyagram çizmek BEDENSEL  Parmaklarını kullanmak  Yanına bir arkadaşını almak; Matematiksel Sözel

82 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN82 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? Normal kağıt kalınlığında büyücek bir kağıt parçasını önce ikiye katlayarak iki kat; sonra tekrar ikiye katlayarak dört kat elde edin. Bu işlemi elli kez yaptığınızı düşünün Elinizdeki kağıt kaça katlanmıştır? Kaç Kat?

83 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN83 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? GÖRSEL B E D E N S E L Matematiksel Sözel

84 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN84 Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?  A: A: "B yaptı."  B: B: "D yaptı."  C: C: “Ben yapmadım."  D: D: "B yalan söylüyor." Kim Yaptı?

85 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN85

86 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN86 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN BAÜ Necatibey Eğitim Fakültesi Haberleşme: Tel: (iş) GSM e-posta:


"Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN1 14-18 Ocak 2002 Esenköy Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları