Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

5. ve 6. SINIFLAR YOĞUNLAŞTIRILMIŞ İNGİLİZCE PROGRAMI VELİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI İNGİLİZCE ZÜMRE BAŞKANLIĞI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "5. ve 6. SINIFLAR YOĞUNLAŞTIRILMIŞ İNGİLİZCE PROGRAMI VELİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI İNGİLİZCE ZÜMRE BAŞKANLIĞI."— Sunum transkripti:

1 5. ve 6. SINIFLAR YOĞUNLAŞTIRILMIŞ İNGİLİZCE PROGRAMI VELİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İNGİLİZCE ZÜMRE BAŞKANLIĞI

2 Konu Başlıkları: Yeni programa genel bakış Yeni programın amacı ve hedefleri Uygulanacak olan programın hazırlık safhası Programın içeriği ve uygulanması Okutulacak kitaplar

3 Yeni programa genel bakış
İntensive English (Yoğunlaştırılmış İngilizce) 5’lerde haftada 14 saat, 6’larda 11 saat İngilizce dersi Dil becerilerine göre bölünmüş dersler (Reading, Listening, Speaking, Writing, Video, Main Course) Yabancı ve Türk öğretmenlerle çok yönlü dil eğitimi Cambridge Üniversitesi Flyers ve KET sınavı ve bu sınava hazırlık amaçlı yapılan deneme sınavları Programda istenilen seviyeye ulaşamayan öğrenciler için kış ve yaz tatil programları

4 Yeni programın amacı ve hedefleri
3. seviyede, (pre- intermediate) yazılı İngilizce metni anlamak Bu seviyede iletişim kurmak İlanları ve genel sözlü talimatları anlamak Temel sözcük gruplarını ve ifadeleri anlamak Kendilerini tanıtmak ve kişisel bilgileri hakkında temel sorulara yanıt vermek Yavaş ve net bir şekilde İngilizce konuşanlarla etkileşimde ve iletişimde bulunmak Kısa ve orta seviyeli notlar yazmak.

5 Uygulanacak olan programın hazırlık safhası
PROGRAMIN OLUŞTURULMASI VE KİTAPLARIN BELİRLENMESİ İÇİN YAPILAN ÇALIŞMALAR Bu seminerler, Oxford ve Cambridge Üniversitelerinden kitap yazarları ve British Side’dan Yabancı Dil eğitim kurumunun elemanları tarafından yapıldı Bu program uzman ekip tarafından okullarımız için hazırlandı. Bu ekipte, Oxford, Cambridge ve SELT yayınevi eğitim koordinatörleri yer aldı. Patrick Shortt Robin Foggo Ben Wetz Öğretmenler, içeriği zenginleştirici hizmet içi seminer ve sertifika programlarından geçirildi. Martin Luxton Charlotte Rance Okul içi zümre çalışmaları...

6 Programın içeriği ve uygulanması
Dersler ve uygulamalar: Dersler 3 ana katagori ve ders dışı çalışma faaliyetlerinden oluşmaktadır: Main Course (English Plus kitabı) Skills (Fun + Story Fun for Flyers) Ucles Sınav Hazırlık (Past Papers + I-Dic. + Workbook) Extensive (Online – My Learning Place)

7 YABANCI DİL ÖĞRENİMİ İÇİN GEREKLİ KOŞULLAR
Yeterli ders saatinin olması: (Eğer öğrenci öğrenilen dilin konuşulduğu ülkede değilse.) CEF Common European Framework (Avrupa dil çerçevesi): Bu müfredat tüm öğrencilerin standart İngilizce öğrenmelerini hedefler. Zengin eğitim araç ve gereçleri: Akıllı tahta, ses sistemi, ve yazılımları, vb.…

8 YABANCI DİL ÖĞRENİMİ İÇİN GEREKLİ KOŞULLAR
Yabancı öğretmenle konuşma dersleri (6 yabancı öğretmenimiz var ) Standart ölçme ve değerlendirme: Öğrenciler program sırasında ve programı bitirdikten sonra hedeflenen dil becerilerinin ne kadarını öğrendiği ölçülür.(Flyers ve Ket testleri) Öğrencilerin yeteri kadar dile maruz kalmaları için görsel ve işitsel materyaller.

9 YABANCI DİL ÖĞRENİMİ İÇİN GEREKLİ MATERYALLER
Bu materyaller: Uygun metodoloji ile yazılmış ana ders kitabı (English Plus 1-2) Konuşma Becerisi Kitabı (Fun + Story Fun for Flyers / Compact KET) Online İngilizce çalışma ve hikaye kitapları portalı (UES- My Learning Place) Online İngilizce Programı (EP 1-2 online) Görsel Etkinlikler (My Learning Place) Cambridge Sınavı (Fun for Flyers-KET) hazırlık kitaplarından oluşur. Uygun metodolojiden kastımız Communicative olması.

10 YOĞUNLAŞTIRILMIŞ DİL EĞİTİMİ
DERS DAĞILIMI: 7 Saat Main Course (Ana Ders Kitabı)

11 OKUMA-KONUŞMA-YAZMA-DİNLEME DERSLERİ
5. Sınıf: 2 Saat “SKILLS” beceri dersi 6. Sınıf: 2 Saat Reading Adventures

12 CAMBRIDGE SINAVI EK ÇALIŞMALARI
5.Sınıf: 2 Saat - Past Papers - I-dictionary 3 (flyers) İngilizce Çalışma Cdsi ve Workbook’u 6.Sınıf: 2 Saat Compact KET

13 SKILLS DERSLERİ 5. Sınıf: 3 Saat Beceri Dersi

14 Ev HİKAYE KİTAPLARI: UES Online İngilizce Çalışma ve Hikaye Kitaplığı Portalı (extensive-reading for fun)

15 HAFTA SONU ÇALIŞMA KAĞITLARI
Online Portaldan ve Ders Kitabından Hafta sonu Ödevleri

16 1-TO-1 (FACE TO FACE) ENGLISH

17 5. SINIF KİTAP LİSTE FİYATLARI VE OKULA YAPILAN İNDİRİMLİ FİYAT
Ürün adı Liste fiyatı (TL) ENGLISH PLUS 1 SB 103,00 ENGLISH PLUS 1 WB W/ONL PRAC PK 99,00 Fun for Flyers Student´s Book 65,00 STORYFUN FOR FLYERS CYL FLYERS 6 SB (Cambridge Young Learners English Tests 6 Flyers Student's Book) 60,00 CYL FLYERS 7 SB (Cambridge Young Learners English Tests 7 Flyers Student's Book) Primary i-Dictionary 3 Flyers Wrkbk PB (workbook)+dvd 110,00 Cambridge Learner's Dictionary English-Turkish + cd 75,00 PROJECT UMBRELLA 145,00 4 Adet Progress Test 40,00 Kitaplar için Toplam Liste Fiyatı 822,00 Özel İndirimli Paket Fiyatı 450,00 CAMBRIDGE ESOL FLYERS EXAM 160,00 140,00 SINAV DAHİL TOPLAM ÖZEL PAKET FİYATI 590,00

18 6. SINIF KİTAP LİSTE FİYATLARI VE OKULA YAPILAN İNDİRİMLİ FİYAT
ENGLISH PLUS 2 SB 103,00 ENGLISH PLUS 2 WB W/ONL PRAC PK 99,00 Compact Key for Schools (Student's Pack (SB W/OK with CD-ROM, WB -W/OK with Audio CD) 120,00 READING ADVENTURES 1 70,00 PROJECT UMBRELLA 145,00 4 Adet Progress Test 40,00 Toplam Liste Fiyatı 577,00 Özel İndirimli Paket Fiyatı 320,00

19 DİĞER AKTİVİTELER STUDENT OF THE WEEK (HAFTANIN ÖĞRENCİSİ)
BOOKWORM OF THE MONTH (AYIN KİTAP KURDU) HOMESTUDY STARS (EV ÇALIŞMASI) DICTIONARY CONTEST (SÖZLÜK YARIŞMASI) KNOWLEDGE CONTESTS (BİLGİ YARIŞMALARI) ENGLISH FAIR (İNGİLİZCE FUARI) SHORT FILM CONTEST (KISA FİLM YARIŞMASI) PRESANTATION CONTEST (SUNUM YARIŞMASI)

20 İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER!
ÖZEL İSTANBUL FATİH İLK VE ORTA OKULU İNGİLİZCE BÖLÜM BAŞKANLIĞI

21 MUHTEMEL DİL ÖĞRENİMİ PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI

22 MUHTEMEL DİL ÖĞRENİMİ PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI
KONU BAŞLIKLARI: Dil öğrenimi düzenli çalışma ve sabır gerektiren uzun bir süreçtir. Başarı şans ürünü değil, çalışma ürünüdür. Öğrencinin dil kazanımını edinmesi çeşitli sebeplerden dolayı yaşıtlarıyla aynı olmayabilir. Ödev takibi ve veli öğretmen diyaloğu önemlidir. Önyargılar ve yanlış uygulamalar Öğrenciyi birlikte tanımak

23 1. Dil öğrenimi düzenli çalışma ve sabır gerektiren uzun bir süreçtir.
Muhtemel problemler: Yabancı dil antipatisi Yabancı dil konuşan öğretmenler Kendini ifade etme zorluğu Ümitsizliğe kapılma Hiç bir şey anlamamaktan şikayet etme Dersten öğretmenden şikayet etme

24 1. Dil öğrenimi düzenli çalışma ve sabır gerektiren uzun bir süreçtir.
Olumlu yaklaşımlar: Bunun geçici bir süreç olduğunu belirtme Şayet ödevlerini yerine getirirse kısa sürede konuşulanları anlamaya başlayacağını belirtme Öğretmeni dinlemekten vazgeçmemesi gerektiğini söyleme Kendisinin de bildiği kadar konuşmaya çalışması gerektiğini söyleme Kimsenin birden bire konuşulanları anlamaya başlamadığı ve konuşmaya başlamadığını anlatma

25 1. Dil öğrenimi düzenli çalışma ve sabır gerektiren uzun bir süreçtir.
Olumsuz yaklaşımlar: Öğretmeninle ben konuşurum anlamadığın yeri sana Türkçe anlatır. Benim oğlum / kızım daha önce ingilizce eğitimi görmedi ki, anlamaması doğal Telefon edip ödevini hocana sorarım Baban / Annen/ Amcanın oğlu ingilizce biliyor ödevini o yapsın. Başının çaresine bak, artık büyüdün.

26 2. Başarı şans ürünü değil, çalışma ürünüdür.
Şikayetler ve çalışmama mazeretleri: Bu gün ödev yok Bıktım, usandım, yapmak istemiyorum Kimse yapmıyor, Öğretmen anlatmadı Tekrar sordum ama birşey söylemedi, Teneffüste yaptım, okulda yaptım, Öğretmen kontrol etmiyor, yapmayanlara birşey demiyor vs.

27 2. Başarı şans ürünü değil, çalışma ürünüdür.
Olumlu yaklaşımlar: İngilizce öğrenmenin ona çok büyük katkı sağlayacağını anlatarak Verilen ödev ve çalışmaların ingilizce öğrenmesine yardımcı olacak şeyler olduğunu belirterek Başarılı olmak için üzerine düşeni yapması gerektiğini belirterek, ve mesul olduğunu hissettirerek Öğretmeniyle ve okuluyla iletişimde olduğunu, okulun ve öğretmeninin kullandığı yöntemlerin doğru olduğunu anlatarak

28 2. Başarı şans ürünü değil, çalışma ürünüdür.
Olumsuz yaklaşımlar: Hadi ya, öyle mi? gibi tepkilerle öğrenciyi mazeret üretmesi için cesaretlendirerek Öğretmen ve okul aleyhinde yorumlarda bulunarak Sürekli 'bu son olsun' diyerek Tehdit ederek Yaşıtlarıyla, kardeşiyle kıyaslama yaparak Ben senin yaşındayken diye başlayan nasihatler vererek

29 3. Öğrencinin dil kazanımını edinmesi çeşitli sebeplerden dolayı yaşıtlarıyla aynı olmayabilir.
Başarısızlığa iten / neden olan faktörler: Yetersiz çalışma Düzensiz çalışma Formalite çalışma Erteleme Çalışmaya karşı isteksizlik Çalışmayı engelleyen faktörlerin çokluğu Dersi dinlememe Çekinme, utanma, korkma Olumsuz modellerin ödüllendirilmesi Olumsuz davranışların ödüllendirilmesi

30 3. Öğrencinin dil kazanımını edinmesi çeşitli sebeplerden dolayı yaşıtlarıyla aynı olmayabilir.
Olumlu yaklaşımlar: Çalışma ortamını düzenleme Çalışma planı hazırlama, öğretmenden yardım alma Verilen ödevleri takip etme Çalışmaya ve başarıya güdüleme Başarıları ödüllendirme Başarısızlık nedenini harici şeylere bağlamama

31 3. Öğrencinin dil kazanımını edinmesi çeşitli sebeplerden dolayı yaşıtlarıyla aynı olmayabilir.
Olumsuz yaklaşımlar: Büyük beklentiler içinde olma (Haftada 15 saat İngilizce görüyorsun daha BBC'de izlediğini anlamıyorsun) Çeşitli şekillerde sık sık imtihan etme (Bunu tercüme et, Babanın iş arkadaşıyla konuş vs.) Karakterden kaynaklanan nedenlerin üzerine gitme (Utangaç birine şarkı söyletmeye kalkmak gibi) Bunaltacak derecede baskı yapma Kıyaslama Vaadettiği ödülü ödülün gereği yerine getirilmeden alma Önce ödüllendirme (Sana laptop aldım karşılığında başarılı olacaksın, yoksa laptopunu elinden alırım) Başarısızlığa neden olacak şeyleri sık sık dile getirme (Utanganç benim oğlum / kızım, yoksa konuşur) Başarısızlığa neden olacak başka bahaneler bulma Başarısızlığı uygulanan programa, okula, öğretmene bağlama

32 4. Ödev takibi ve veli öğretmen diyaloğu önemlidir.
Ödevler öğrenciyle ilgilenen veli tarafından bizzat takip edilmelidir . Her iki veli de öğrenci ile ilgilenmeli, öğrencinin durumundan haberdar olmalıdır. Problemleri veya problem gördüğü şeyleri öğrenciye hissettirmemeli, ders öğretmeni ile görüşmeli, paylaşmalıdır. Öğretmeni ilgilendiren konularda okul idaresi yerine öğretmen ile görüşme daha faydalı olacaktır. Öğretmen veli ilişkisinin normal olmaması, üst düzeyden veya aracılar vasıtasıyla olması öğrencinin derse ve öğretmene bakışını doğrudan etkiler.

33 Aynı hedefe, birlikte, sabırla…
Eve döndüğünüzde… Öğrenciye kitap fiyatlarından, üniformalardan, veya memnun kalmadığınız şeylerden bahsetmeyiniz. Heyecanımızı öğrenciyle paylaşınız. İngilizce öğrenme adına çok iyi bir yıl geçireceklerini söyleyiniz. Eğlendirici ve öğretici bir eğitim sistemi geliştirdiğimizden söz ediniz. Programdan övgüyle bahsediniz. Aynı hedefe, birlikte, sabırla…


"5. ve 6. SINIFLAR YOĞUNLAŞTIRILMIŞ İNGİLİZCE PROGRAMI VELİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI İNGİLİZCE ZÜMRE BAŞKANLIĞI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları