Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

» Verimli ders çalışma yöntemleri » Verimli ders çalışmayı engelleyen faktörler » Not tutma ve etkin dinleme » Planlı çalışma » Hafıza ve unutma.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "» Verimli ders çalışma yöntemleri » Verimli ders çalışmayı engelleyen faktörler » Not tutma ve etkin dinleme » Planlı çalışma » Hafıza ve unutma."— Sunum transkripti:

1

2 » Verimli ders çalışma yöntemleri » Verimli ders çalışmayı engelleyen faktörler » Not tutma ve etkin dinleme » Planlı çalışma » Hafıza ve unutma

3 yerin seni çektiği kadar ağırsın kanatların çırpındığı kadar hafif.. kalbinin attığı kadar canlısın gözlerinin uzağı gördüğü kadar genç... Sevdiklerin kadar iyisin nefret ettiklerin kadar kötü.. ne renk olursa olsun kaşın gözün karşındakinin gördüğüdür rengin.. yaşadıklarını kar sayma: yaşadığın kadar yakınsın sonuna; ne kadar yaşarsan yaşa, sevdiğin kadardır ömrün.. gülebildiğin kadar mutlusun üzülme bil ki ağladığın kadar güleceksin sakın bitti sanma her şeyi, sevdiğin kadar sevileceksin

4 güneşin doğuşundadır doğanın sana verdiği değer ve karşındakine değer verdiğin kadar insansın bir gün yalan söyleyeceksen eğer bırak karşındaki sana güvendiği kadar inansın. ay ışığındadır sevgiliye duyulan hasret ve sevgiline hasret kaldığın kadar ona yakınsın unutma yağmurun yağdığı kadar ıslaksın güneşin seni ısıttığı kadar sıcak. kendini yalnız hissettiğin kadar yalnızsın ve güçlü hissettiğin kadar güçlü. kendini güzel hissettiğin kadar güzelsin..

5 işte budur hayat! işte budur yaşamak bunu hatırladığın kadar yaşarsın bunu unuttuğunda aldığın her nefes kadar üşürsün ve karşındakini unuttuğun kadar çabuk unutulursun çiçek sulandığı kadar güzeldir kuşlar ötebildiği kadar sevimli bebek ağladığı kadar bebektir ve her şeyi öğrendiğin kadar bilirsin bunu da öğren, SEVDİĞİN KADAR SEVİLİRSİN... CAN YÜCEL

6 » Başarıyı yakalayabilmek için sabah akşam çalışmayı gerektiren bir program uygulamak yerine planlı, programlı ve disiplinli bir çalışma yapmak gerekir. » Taşı delen damlanın kuvveti değil sürekliliğidir. » Verimli ders çalışma psikolojik ve fiziksel hazırlığı beraberinde getiren bir süreçtir ve bu süreçler hazırlanmadan çalışmalardan istenilen verimi almak zordur.

7 » 1950"li yıllarda kamuoyunda; doktorların araştırmalarına dayanarak "bir mil dört dakikanın altında koşulamaz, bu insan fizyolojisi açısından mümkün değildir" yargısı vardı. Bu görüşler atletizmle uğraşan atletleri ve atletizm otoritelerini etkilemiştir. Atletizm otoriteleri ve atletler bu görüşün etkisinde kalarak bir mili dört dakikanın altında koşmayı hiç düşünmediler. Yarışmalarda bütün atletler artık rekor kırmak için değil sadece birinci olmak için koşuyorlardı.

8 » Roger 1954 yılında yapılacak olan yarışa bir yıl kala bir mili dört dakikanın altında koşmak için hazırlanmaya başladı. Bu hedefine ulaşmak için tam bir yılı vardı. Bir yıl boyunca bütün fiziki çalışmalarını yaptı; ama Roger biliyordu ki bu yarışmada hedefe ulaşmak için sadece fiziksel antrenmanlar yeterli değildi. O her gün zihinsel antrenmanlar da yapmayı ihmal etmedi. Zihninde artık tek bir düşünce vardı: Hedefe ulaşmak. Hedef ise bir mili dört dakikanın altında koşmaktı. Bunun için bütün yolları deneyecekti. O, bu yarışa hazırlanmaya "Bir mili dört dakikanın altında koşacağım" diye başladı. Kendisine olan güveni tamdı. Zihninde hep bir yıl sonraki yarışı ve onun sonunda kıracağı rekoru düşünüyordu. Yarış başladığında tüm yarışçılar birinci gelmeyi düşünürken Roger rekora koşuyordu. Onun tek hedefi vardı, bir mili dört dakikanın altında koşmak.

9 » Onu gerçekleştireceğinden şüphesi yoktu. Yarış Roger"in birinciliğiyle bitti. Onun için birinci gelmek önemli değildi. Skor borda yöneldi. Orada yazan rakam 3,59" du. » Roger başarmıştı. Bir yıl boyunca çaba sarf ettiği hedefine ulaşmıştı. Roger zaferi bedensel gücü ile değil, zihinsel gücü ile kazandı. » Roger"den sonra gelen birçok sporcu da zihnin gücünü keşfederek inanılması mümkün olmayan rekorlara imza attılar. Bir yıl içerisinde aynı rekoru 300 atlet kırmayı başardı. Artık sporcular inanılmazları gerçekleştirmenin formülünü %20 bedensel güç % 80 zihinsel güç olarak özetliyorlardı.

10 » Kendinize kimi zaman esnek olabilen ama disiplinli olan bir program hazırlayın. » Çalışmak için masaya oturduğunuzda sadece bir tek şeye odaklanın : ders çalışmak.. » Masaya oturduğunuzda ders çalışmak için kararınızı vermiş olun ve sadece planladığınız dersle ilgilenin.

11 » Ders çalışmak psikolojik olduğu kadar aynı zamanda fiziksel bir hazırlık gerektirir. » Fiziksel olarak hazırlığın ilk aşaması çalışma ortamının çalışmaya müsait olmasıdır. » Yorgun ve uykusuz olarak ders çalışmayın. Her yorgun olduğunuzda uyursanız bu alışkanlık haline gelebilir. Günlük 8 saat uyku bir birey için yeterlidir.

12 » Mümkünse ders çalışmak için bir odanız olsun. Eğer eviniz buna müsait değilse kendinize ait bir çalışma köşesi oluşturun. » Dersinizi masada çalışmak hem sizi zinde tutar hem de konsantrasyonu kolaylaştırır. » Yapmanız gereken çok çalışmak değil planlı programlı ve disiplinli çalışmak olmalıdır.

13 » Sürekli yapamadıklarınızla ve anlamadığınız konularla ilgilenmek ve o konulara odaklanmak. » Zorlandığınız derslerle ilgili çalışmalarda bulunmamak. Eğer anlamıyorsanız ve zorlanıyorsanız bu açıkça çalışmanız gerektiğinizi gösterir. » Güvensizlik

14 » Ders çalışırken hayallere dalmak. » Çalışmanızı olumsuz etkileyen dış faktörlerden kurtulamamak; televizyon ve bitmeyen telefon görüşmeleri. » İsteksizlik.

15 » Ayrıntılarda kaybolmak. » Hedefini belirlememek. » Düzenli tekrar yapmamak

16 » Programsız ders çalışmak. » Başkalarıyla kendini kıyaslamak. » Zamanı kontrol edememek. » Yanlışları tespit edip gerekli düzeltmeleri yapmamak.

17 » Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın. Sizin en büyük rakibiniz sizsiniz, başka hiç kimse ya da hiçbir şey değil. » Çalışmak için istekli olun. Başkalarının istek ve beklentileri için değil kendiniz için ve programınızın gereği olduğu için çalışın. » Açık ve gerçekçi olun ve kendinize bu doğrultuda hedefler belirleyin.

18 » Günün hangi saatinde verim alabiliyorsanız o saatlerde çalışmanızı yoğunlaştırın. » “ Temelim yok” gibi düşüncelerden uzak durun. » Gün sonunda çalışmalarınızın değerlendirmesini yapın. » Unutmamak gerekir ki, başarmak için gerekli olan potansiyel kişinin kendisinde saklıdır.

19 Verimli yapılan bir dinleme ve not tutma öğrenmenin en önde gelen adımlarından biridir. Etkin bir dinleme ve not tutma hem derse aktif olarak katılmanızı sağlar hem de işlenilen konuyu daha iyi anlamanıza neden olur.

20 » İşitmek ve dinlemek birbirinden tamamen farklı olan eylemlerdir. Dinlemek anlatılanı anlamayı gerektirirken işitmek, sadece sesleri duymaktır. » Etkin dinlemeyi gerçekleştirmek için derse ön hazırlık yaparak gelin. » Ders anlayamadığınız noktalarla ilgili mutlaka sorular sorunuz. » Öğretmen tarafından yapılan vurgulara dikkat edin ve kısa notlar alın.

21 » Derse aktif olarak katılmanızı sağlar. » Unutmayı önlediği gibi hatırlamayı da kolaylaştırır. » İyi not tutabilmek için iyi bir dinleyici olmanız gerekir. » Not tutarken kendinize özgü kısaltmalar ve işaretler kullanın. » Her şeyi yazmak yerine o konuda önemli olan noktaları kısa notlar ve kısaltmalar halinde yazın. » Küçük kağıt parçaları yerine düzenli bir defter kullanın.

22 » Program, zamanınızı daha verimli kullanmanıza ve hedefinize sistemli bir şekilde ulaşmanıza yardımcı olur. » Ders çalışma programı bir anlamda harita gibidir, amacınıza ulaşmak için yol gösterir.

23 » Dershane öğrencileri dershanenin ders programına göre okula gidenler de okula göre bir program hazırlamalıdırlar. » Gün içersinde işlenilen konular mutlaka tekrar edilmelidir. Tekrar, bir konuyu baştan başlayarak öğrenmek değil, o konuda önemli olan, ders esnasında öğretmenin yaptığı vurguların gözden geçirilmesidir. Tekrar unutmayı azaltacağı gibi aynı zamanda hatırlamaya da yardımcı olur. Tekrar edilmeyen bilgiler zamanla unutulur. » Öğrenmenizin en yüksek seviyede olduğu saatlerde en fazla zorlandığınız derse çalışın. » Uyumadan hemen önce yapılan kısa tekrarlar bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.

24 » İçerik olarak birbirine benzeyen dersleri arka arkaya çalışmayın. » Ders çalışırken mutlaka belli aralıklar verin. Hiç ara vermeden çalışmada algılama ve verim azalır. Ama araları da çok uzun tutmak hatırlamalarda aksaklıklara neden olur. » Ne kadar zamanda ne kadar ders çalıştığınız değil, çalışılan konunun ne kadar anlaşıldığı önemlidir. » Çalışmalarınız uygulanabilir olmalıdır. Kapasitenizin üzerindeki çalışma yapmak bir müddet sonra isteksizliğe neden olur.

25 » Sayın Şantiye Şefim, » İş kazası tutanağına “plânlama hatası” diye yazmıştım. Bunu yeterli görmeyerek olayı ayrıntılı anlatmamı istemişsiniz. Şu anda hastanede yatmama neden olan olaylar aynen şöyle olmuştur: » Bildiğiniz gibi ben bir duvar ustasıyım. İnşaatın altıncı katındaki işimi bitirdiğim zaman biraz tuğla artmıştı. 250 kg kadar olduğunu tahmin ettiğim bu tuğlaları aşağıya indirmek gerekiyordu. » Aşağı indim. Bir varil buldum. Ona sağlam bir ip bağladım. Altıncı kata çıktım. İpi bir çıkrıktan geçirip ucunu aşağıya saldım. » Tekrar aşağıya indim ve ipi çekerek varili altıncı kata çıkardım. İpin ucunu sağlam bir yere bağlayıp tekrar yukarı çıktım.

26 » Bütün tuğlaları varile doldurdum. Aşağı indim, bağladığım ipin ucunu çözdüm. İpi çözmemle birlikte kendimi havalarda buldum. Nasıl bulmayayım? Ben yaklaşık 70 kiloyum. 250 kg’lık varil, hızla aşağıya düşerken beni yukarı çekti. Heyecan ve şaşkınlıktan ipi bırakmayı akıl edemedim. Yolun yarısında dolu varille çarpıştık. Sağ iki kaburgamın bu sırada kırıldığını sanıyorum. » Tam yukarı çıkınca, iki parmağım iple beraber çıkrığa sıkıştı. Parmaklarım da bu sırada kırıldı. Bu esnada yere çarpan varilin dibi çıktı ve tuğlalar etrafa saçıldı. » Varil hafifleyince, bu sefer ben aşağı inmeye başladım, varil ise yukarı çıkmaya başladı ve yolun yarısında varille yine çarpıştık. Sol bacağımın kaval kemiği de bu sırada kırıldı.

27 » Can havliyle ipi bırakmayı akıl ettim. Başımı yukarı kaldırdığımda boş varilin süratle üzerime geldiğini gördüm. Kafatasımın da böyle çatladığını sanıyorum. » Bayılmışım, gözümü hastanede açtım. Cenabı Hak’tan tüm kullarını böyle görünmez kazalardan korumasını diler, hürmetle ellerinizden öperim. Duvarcı Ustanız

28

29 1 gün2 gün7 gün30 gün 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 20 dakika 1 saat 9 saat öğrenmenin başladığı nokta anında

30 0% 100% 25% 50% öğrenmenin başladığı nokta 75% 1 saat2 saat Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi

31 1 gün 10 dak 7 gün30 gün 0% 10% öğrenmenin başladığı nokta 6 ay

32 Böyle düzenli tekrarla pekiştirilmiş bilgi kişisel telefon numarası kadar sağlamdır Sistemli tekrarın en önemli özelliği öğrenme, düşünme ve hatırlama konusundaki birikim sağlayıcı etkisidir. Sistemli tekrarla kazanılan bilgilerin çoğalması yeni bilgilerin öğrenilmesini kolaylaştırır (Karlı dağdan yuvarlanan kartopunun büyümesi gibi)  Matematik ve fen derslerinde problem çözerken, çözüme ulaşıncaya kadar ara vermeden devam etmek gerekir  Tekrarlı bir ders programı yaparken arka arkaya gelecek derslerin mümkün olduğu ölçüde birbirlerinden farklı olmasında yarar var Öğrenme üzerinde en az bozucu etki uykudur.Uyku öncesi yapılan 10 dakikalık tekrar çalıştıklarını ”korumak” açısından önemli avantajdır

33 » Şimdi geçmişte öğrendiğiniz bir takım düşünceleri bir kenara bırakıp şu şekilde düşünün; » Bu sınavı başarmak için her türlü donanıma fazlasıyla sahibim. » Çok zeki olmam gerekmiyor, iyi bir liseden gelmem gerekmiyor, ben hiçbir şekilde diğer insanlardan daha eksik ya da daha şansız değilim.

34 » Hayat diğerlerine verdiği fırsatları bana da veriyor. Her an önüme yeni kapılar açılıyor. Şu an da önemli bir kapının eşiğindeyim ve bu eşikten geçmek için önümde hiçbir engel yok varsa bile aşabilirim, yapmam gereken tek şey; doğru şekilde çalışmak

35 » Bilmiyorsam öğrenirim. ( Nasıl mı? Öğretmenlerime sorarak, okuyarak, çalışarak, çözerek) » Yavaşsam hızlanırım. ( Nasıl mı? Çok soru çözerek,saat kullanarak… ) » Heyecanlıysam sakinleşirim. ( Nasıl mı? Bilgimden emin olarak, kendime güvenerek, test tekniğini etkin kullanarak) Kaynak: Birey Dershaneleri


"» Verimli ders çalışma yöntemleri » Verimli ders çalışmayı engelleyen faktörler » Not tutma ve etkin dinleme » Planlı çalışma » Hafıza ve unutma." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları