Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bölüm 11 İletişim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bölüm 11 İletişim."— Sunum transkripti:

1 Bölüm 11 İletişim

2

3 İletişimde En Etkin 3 Konu % 60 beden dili % 30 ses tonu %10 sözcükler Beden dili ile önemli mesajlar elde edilmektedir. İlk izlenim, imaj büyük ölçüde beden dilinin etkisiyle ilk 30 saniye içinde oluşmakta ve kolay kolay DEĞİŞMEMEKTEDİR.

4 BEDEN DİLİ VE YANSITILAN MESAJLAR Öne doğru eğilen vücut biçimi yansıtılan mesaj : ısrarcılık, konuya yoğun dikkat ve ilgi Kalkık omuzlar, göğüs dışarıda, çene önde ve yansıtılan mesaj: saldırganlık, gerginlik Omuzlar aşağıda, geri-ye doğru yaslanma ile yansıtılan mesaj: rahatlık, konuya ilgisizlik

5 BEDEN DİLİ VE YANSITILAN MESAJLAR Başın yukarıya doğru durması; üstünlük Aşağıya doğru olması; uysallık Boyun eğme, konuşan kişiye doğru yönelme; ilgi, anlaşma İletişimde bulunduğunuz kişiden başka yana döndüğünde ; anlaşmazlık Başın yana eğilmesi; konuya ilgi duyması veya size kur yapması

6 Yukarı Yana Aşağı İletişimin Yönü

7 Kişiler arası iletişim Sözlü Hızlı, geribildirim Çarpıtma Yazılı İletişim Belge Zaman, geribildirim olmaması Sözsüz Gözelmle duyguların daha iyi anlaşılması Yanlış anlaşılma

8 Nonverbal Communication Vücut hareketleri Yüz ifadesi Vurgular Fiziksel mesafe

9 BildiğimizBilmediğimiz Bilinen Bilinmeyen Açık Bölge Kör Bölge Gizli Bölge? Bölge Kendimizle ilgili Kendimiz hakkında

10 BildiğimizBilmediğimiz Bilinen Bilinmeyen Açık Bölge Kör Bölge Gizli Bölge? Bölge Sor Kendimiz hakkında Kendimizle ilgili

11 BildiğimizBilmediğimiz Bilinen Bilinmeyen Açık Bölge Kör Bölge Gizli Bölge? Bölge Sor Kendimiz hakkında Kendimizle ilgili Anlat

12 İLETİŞİM SÜRECİ 12 Gürültü Kaynak Alıcı Geri Besleme Kodlama Kod Açma KANAL MESAJ

13 İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÇEVRE ŞARTLARI KİŞİNİN O ANKİ RUHSAL DURUMU KARŞINIZDAKİ İNSANLA/İNSANLARLA, ETKİLEŞİMİMİZ VE ONLARIN KİŞİLİK YAPISI DÜŞÜNCE VE İNANÇ SİSTEMİMİZ ÖĞRENMİŞ OLDUĞUMUZ İLETİŞİM MODELİ

14 Klasik: “Sıraya geç kardeşim.” Neoklasik: “Şeker kardeşim sıraya geçiver.” Realist: “Sıra var.” Sürrealist (gerçek üstü): “Sallandıracaksın bunlardan iki tanesini Kızılay’da, bak bi daha yapıyorlar mı?” Romantik: “Beyefendi galiba sırayı görmediniz.” Naturalist: “Sırana geç.” Modern: “Efendim insanımız eğitimsiz. Halbuki Avrupa’da….” Post-modern: “Sıraya geç lan ayı!”

15 Mutabakatçı: “Acelesi olmasa öne geçmezdi; üzmeyin garibi.” Devrimci: “Alt yapı sorunları çözülmeden halkımız sıraya geçmez.” Kaderci: “Bırakın geçsin ya. İki dakika fazla beklesek kıyamet mi kopar? Kısmetse hepimizin işi görülür.”

16 Felsefeci (septik/kuşkucu): “ön ve arka kavramları izafidir. O tarafın ön taraf olduğuna kim karar verdi? Öne geçtiğini zanneden, aslında arkaya geçmiş olabilir.” Kötümser varoluşçu: “Herkes bir gün ölecek. Onurlu bir şekilde bekleyin o adam da ölecek.” İyimser varoluşçu: “Sıkmayın canınızı; şu anın tadını çıkarmaya çalışın. Bakın ne güzel hayattasınız ve önünüze geçiyorlar.” Hümanist: “İnsanlık bir bütündür. Birimiz hepimiz için; hepimiz birimiz için. Birimiz öne geçince aslında hepimiz öne geçmiş oluyoruz.”

17 Empatik Dinleme İçin; Mesaj ileten kişinin söylediklerini; Kendimizi onun yerine koyarak Davranış ve sözlerimizle tasdik ederek Duygu ve düşüncelerimizi aktararak Eleştirici ve yargılayıcı ifadelerden kaçınarak Kendi kelimelerimizle özetleme yaparak dinlemeliyiz.

18 Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı Stephen R. COVEY 1.Alışkanlık: Proaktif Ol 2.Alışkanlık: Sonunu Düşünerek İşe Başla 3.Alışkanlık: Önemli İşlere Öncelik Ver 4.Alışkanlık: Kazan/ Kazan Diye Düşün 5.Alışkanlık: Önce Anlamaya Çalış, Sonra Anlaşılmaya 6.Alışkanlık: Sinerji Yarat 7.Alışkanlık: Baltayı Bile

19 Proaktif Ol İnsan olarak, kendi yaşamlarımızdan sorumluyuz. Yaşamlarımız bir koşullandırma ve koşullar işleviyse, bunun nedeni, bilinçli bir kararla ya da ihmal sonucu kendi denetimimizi bu etkenlere teslim etmeyi seçmiş olmamızdır. Bu tür bir seçim yaptığımızda reaktif (tepkisel) oluruz. Reaktif insanlar toplumsal çevrelerinden etkilenirler. İnisiyatifi Ele Almak İlgi Alanı / Etki Alanı

20 İlgi alanı Etki alanı

21 İlgi alanı Etki alanı

22 Sonunu Düşünerek İşe Başla Sonunu düşünerek işe başlamak, varacağınız yeri iyice belirleyerek başlamak demektir. Bizim için nelerin çok önemli olduğunu bilmeliyiz. Boş zaferler kazanmak için çaba sarf edilmemeli. Eğer merdiven doğru duvara dayanmamışsa attığımız her adım bizi yanlış bir yere doğru hızla götürür.

23 Önemli İşlere Öncelik Ver 2. alışkanlık bize gerçekten nelerin önemli olduğunu gösterir. 3. alışkanlık ise gerçekten önemli olanın öncelik kazanmasıdır. Önemli Önemsiz Acil olmayanAcil

24 Kazan/ Kazan Diye Düşün Başkalarıyla ilgili ilişkilerimizde insana özgü eşsiz yetilerin, özbilinç, hayal gücü, vicdan ve özgür irade her birinin kullanılmasını gerektirir. Yani karşılıklı öğrenme, karşılıklı etkileme ve karşılıklı yararları içerir. Kazan / Kazan ilkesi bütün ilişkilerimizde başarının temelini oluşturur. Kazan/kazan Kazan/kaybet Kaybet/kazan Kaybet/kaybet

25 Önce Anlamaya Çalış, Sonra Anlaşılmaya Biri konuşurken dört düzeyde dinleriz; umursamıyor, aslında onu dinlemiyor olabiliriz. Yada dinliyormuş gibi yaparız. Seçerek dinliyor, konuşmanın sadece belirli bölümlerini duyuyor olabiliriz. Dikkatle dinliyor, ilgi gösterip enerjimizi söylenen sözlere yöneltiyor olabiliriz.Ama pek azımız beşinci düzeyi; empati dinlemeyi yani kendisini karşısındakinin yerine koyarak dinlemeyi deneriz. Sözcükler mi söyleyiş tarzı veya kimin söylediği mi önemli?

26 Empatik İletişim Sorgulama “Bu konudan daha fazla bahsedebilir misin?" “Bu sana neyi düşündürüyor?" “Bundan dolayı ne hissettin?" Açıklayıcı sorular “Yani şunu mu söylüyorsun..." “Şu konuyu açabilir misin..." “Doğru mu anlıyorum..." Cevaplar “Bana... gibi geliyor" “Herhalde... olmalı " “Bundan dolayı... mı hissediyorsun?"

27 Sinerji Yarat Bir bütün parçalarının toplamlarından daha büyük olması demektir. İki tahta parçasını bir araya koyduğumuz zaman, ayrı ayrı taşıyabilecekleri ağırlıktan daha fazlasını kaldırır.Bu bir sinerjidir. Sinerjinin özü farklılıklara değer vermektir. Onlara saygı göstermek güçlü yanları üzerine inşa etmek, zayıf yanlarını telafi etmektir.

28 Baltayı Bile Baltayı bile kendi kendimizi korumak ve geliştirmektir. Doğamızın dört boyutunu fiziksel, ruhsal, zihinsel ve sosyal yani duygusal olarak yenilemektir. Çok çalışmak değil – etkili çalışmak Verimlilik

29


"Bölüm 11 İletişim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları