Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NASIL BİR OYUNCU SEÇELİM

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NASIL BİR OYUNCU SEÇELİM"— Sunum transkripti:

1 NASIL BİR OYUNCU SEÇELİM

2 ÇOK YÖNLÜ:İleri yaşlarda karşılaşabileceği değişik oyun anlayışlarına uyum sağlayabilmeli

3 DİKKATLİ:Doğru zamanda doğru kararlar verebilmeli,dikkati oyunun son saniyesine kadar oyunda tutabilmeli

4 YARATICI:Zeki çabuk düşünen,kimsenin beklemediği zamanlarda kimsenin beklemediğini yapmalı

5 TOPA YATKINLIK:Top ayağına yakışan,topu daha dar alanda,daha kısa zamanda daha olumlu kullanabilmeli

6 YENİLİKÇİ:Kendine güvenen,rakibi ne küçümseyen nede gözünde büyüten,oynamaktan zevk alan,kendi için değil,takımı için yaptığı faydalı hareketlerden mutluluk ve heyecan duyan

7 KİŞİLİKLİ:Gerektiğinde kişisel,gerektiğinde gurubun bir parçası(BİZ)olduğu bilincine sahip olan,lider vasıflarına sahip takımını ateşleyen vasıfları olan

8 KONULAR Yetenek Tespiti nedir? İzleyici antrenörü iyi yapan nedir?
Temel izleyici antrenörlük Örgütlenmek Yetenekli oyuncu Temel Bilim – Performans gösterenler ve Potansiyel 4b İzleme İlişkiler (Kulüp izleyici antrenörü) İlişkiler (ulusal takım izleyici antrenörü) Katılımcılara grup alıştırmaları uygulatan eğitimci, Yetenek Tespitinin genç oyunculardaki yeteneği belirlemek için tanımlanan kriterleri kullanan bir süreç olduğunu gösteren bir seans verir. İyi izleyici antrenörlerin Yeteneği araştırmaları gerekir ve bu yüzden kendileri yetenekli olmalıdır. 2. modül, Yetenek Tespiti prensiplerinin başarılı olması için bilgi, yetkinlik (ve beceri) ve anlayış geliştirmek için izleyici antrenörlerin ihtiyaçlarını incelemektedir. Üçüncü modül, katılımcıları temel izleme için gereken yöntem ve kaynaklarla tanıştırır ve basit örgütlenme ile ilgili olan 4. modülle yakından ilgilidir. Yetenekli oyuncu, 5. modül, izleyici antrenörlerin yetenek tespit etmek ve yetenekli oyunculardaki potansiyeli tespit etmek için kullandıkları kriterler ile ilgili ayrıntıları ele alır. Bu, yetenekli bir genç oyuncunun gelecekte kalburüstü (seçkin) bir oyuncu olabilecek potansiyele sahip olup olmadığını inceleyen bir sonraki modül temel bilim ile yakından ilişkilidir. 4b izleme, Les Reed tarafından 4b antrenörlük ile birlikte geliştirilmiş bir kavramdır ve oyuncu gelişiminin çok fonksiyonlu yapısını ve seçkin oyuncularda tam potansiyele erişilmesine katkı yapan Zihinsel, Fiziksel, Teknik ve Sosyal boyutlar arasındaki ilişkiyi ele alır. 8. ve 9. modüller, izleyici antrenörlerin genç seçkin oyuncuların kariyerleri ve geleceklerinde yer alan diğer taraflar ile geliştirmeleri gereken ilişkilere değinir. 10. ve 11. modüller farklı yaş grupları için izleme gerekliliklerine değinir ve Yetenek Tespiti olduğu kadar izleme rakiplerini de kapsar ve izleme uzmanlığını saran soruyu ortaya koyar; izleme ve Yetenek Tespitinin belli unsurlarına kendilerini uygun kılan uzmanlık neye yol verir: ‘gençlik izleyici antrenörlüğü’, “’maç analisti’, ‘A takım oyuncusu izleyici antrenörlüğü’? Ardından, davranış, etik ve davranış kuralları gibi izleyici antrenörlüğü ilgilendiren sorumluluklara bir bakış. Son olarak genel yorumlar, sorular ve geribildirim için verilecek şans ile kurs sona erecek. 8

9 TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU
EĞİTİM Yetenek Tespiti 1. KONU Yetenek Tespiti nedir? Başlarken, Yetenek Tespitinin tam olarak ne olduğunu anlamak önemlidir. Yetenek Tespiti ile İzleyici antrenörlük arasında fark var mıdır yoksa ikisi aynı şey midir? Aşağıdakilerin anlamları hakkında daha fazla şey bilmeye ihtiyacımız var mı? Yetenek İzleyici Antrenörlük Potansiyel Performans Adaylar tartışma gruplarında bu dört terimin ne anlama geldiğini tartışıp dört kısa ama öz tanım ortaya çıkarmalıdır. Ne anlama geldiklerini açıklamak için bir sözcü seçmelilerdir. 9

10 Tanımlar Yetenek Potansiyel Performans
Herhangi bir iş kolundaki herhangi bir işe alımcı, size Yetenek aradıklarını söyleyecektir. Futbol izleyici antrenörleri, filmler için oyuncu kadrosu kuranlar, Müzik Yapımcıları, Pazarlama ve reklam, Bankacılık ve Teknoloji şirketlerinin hepsi yetenek peşindedir. Gördüklerinde nasıl tanırlar, ne aradıklarını nasıl bilirler? Kısaca söylenirse, kriterleri vardır, eğer birisi x ya da y’yi sergilerse demek ki yeteneği vardır. Peki futbolda yetenek nedir? Yetenek tespiti için aradığımız ya da aramamız gereken kriterler nelerdir? 10

11 Yetenek Nedir? Nasıl tanırız?
Yıldız oyuncuları izlerken hepimiz yeteneğin farkına varırız. Ronaldinho, Ronaldo, Ballack, Messi, vs'nin yetenekli oyuncular olduğunu görürüz, onlar nihai üründür, peki ama 12 yaşında bir oyuncunun seçkin düzeye erişmek için gereken yeteneğe sahip olduğunu nasıl anlarız? 12 yaşındaki bir çocuk, ileride bu yıldızlara katılabileceğini göstermek için neleri sergilemelidir? 11

12 YETENEK:Her insanda olmayan biyolojik farklılık mıdır,onun başına konmuş bir talih kuşumudur,kalıtımsal bir DNA özelliğimidir.O farklıdır. Ne zaman ortaya çıkar?

13 Öncelik verin ve miktar belirleyin
EXAMPLE 12 YAŞ ALTI Kısa pas Uzun pas Dönüş Top sürme Pas alma Şut Vs. 7+ 6+ 5+ ? Bu örnek bir listedir, katılımcılar kategorilere ve temel ölçütlere kendileri karar vermeliler. Bu alıştırmadan sonra katılımcılar bir dizi 12 yaş altı ve 16 yaş altı maçı seyredecek ve kendi kategorilerini ve derecelendirmelerini gözden geçirecekler. Kendi listelerine, doğru, yanlış olduğunu işaretlemeli ya da (?) koyup Her kategoriyi ve derecelendirmelerini gözden geçirmelidir. 13 13

14 Bir elmanın yüreğinde gizlenen tohum görülmez bir elma bahçesidir
Bir elmanın yüreğinde gizlenen tohum görülmez bir elma bahçesidir.Ama bu tohum bir kayaya rast gelirse,ondan hiç bir şey çıkmaz. Meşe palamudu-Çakıl taşı

15 Performans nedir? Değişik performans türleri var mı?
Basit anlamda oyun oynamak mı demek? Performans göstermek, sadece yapmak mıdır? Performans ölçülebilir mi, iyi ya da kötü olabilir mi? Nasıl anlarız? Yorumcular, olgun performans ya da “toy” performans derken neyi kastetmektedir? 15

16 PERFORMANS:Oyun içersinde teknik,taktik,fiziksel,psikolojik verimi ve bu verimin yarışma sırasında ortaya koyabilme düzeyide performansı belirler.

17 Yetenek Tespiti 2. Konu İzleyici antrenörü iyi yapan nedir?
TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU EĞİTİM Yetenek Tespiti 2. Konu İzleyici antrenörü iyi yapan nedir? 17

18 İyi bir izleyici antrenörün Yetkinlik ve Becerileri
Planlayıcı Örgütleyici İdareci İlişki oluşturucu İletişimci Fırsatçı Araştırmacı Analist ve gözlemci Dinleyici Pazarlayan Planlama yeterli bir izleyici antrenör olmak için hayati önem taşır, izlemek zaman alır, zaman ise değerlidir, kaybedilen zaman kaçan fırsatlara dönüşebilir. Bir kulüp ya da kuruluşun ihtiyaçlarına göre strateji planlamak başlangıç noktasıdır, maç ve etkinlik izlemeyi planlamak bu stratejinin bir parçasıdır. Seyahat, konaklama, biletler ve izin kartlarının hepsi küçük ayrıntılardır ancak bir stratejiyi başarıya ulaştıracak önemli bileşenlerdir. Örgütlenmek, planlama, zaman yönetimi, toplantılar, araştırma ve başarı için gerekli olan büyük tablo hakkında açık görüş ve anlayışı ile birlikte gider. İdari beceriler, iyi planlama ve örgütlenme için hızlandırıcılardır. Doğru evrak işini yapmak, raporlar, kayıt ve arşiv, vize tescil belgeleri, Lig ve Federasyon formları ve belgeleri, kural ve yönetmelikler ve gerekli masraf raporları, bir izleyici antrenörün günlük işleridir. İzleyici antrenörün ancak çevresi kadar iyi olduğu söylenir; diğer izleyici antrenörler, antrenörler, lig yetkilileri, medya, ebeveynler, genç takım antrenörleri, öğretmenler ve idareciler, izleyici antrenörün irtibat listesinin bir parçasıdır. Çevre, herhangi bir tür bilgi kaynağını içerebilir. İyi bir izleyici antrenör dedektif gibidir, muhbirlerden oluşan büyük bir fısıltı gazetesi vardır ve bir taşın altındaki ipucunu bile ‘koklayabilir’. İletişim, bir izleyici antrenör için hayatidir, sadece iyi bir çevre oluşturmak için değil, aynı zamanda kulübünün ya da federasyonunun temsilcisi olarak takdirde edilmeli ve ani etki ve iyi bir izlenim bırakmalıdır, ilk kez karşılaşıldığı sırada ilk 7 saniyenin, o toplantının sonucunu belirlediği iyi araştırılmış bir durumdur “ilk izlenimi yaratmak için ikinci bir şansınız asla olmaz”. Bir izleyici antrenör bilgi toplayabilmeli, irtibatlarına güven vermeli ve onların güvenlerini kazanmalıdır. Fırsatçı. Oyuncu kazandırmada rekabet çetindir, bir izleyici antrenör diğerlerinin kaçırdığı bir fırsatı değerlendirmek, en azından birinci olmak için çevresini ve iletişim becerilerini kullanmalıdır. Bir izleyici antrenörün becerisini belirleyen bilgi ve anlayışı ona, bir fırsat kendini gösterdiğinde değerlendirmek için güven verir, oyuncu almada tereddüt bir günah sayılır, kaçırdığınız fırsat rakibinizin zaferidir. Araştırma bir izleyici antrenörün en iyi arkadaşıdır, 5 p’yi hatırlayın, “kötü hazırlık oldukça kötü performansa yol açar”. (Poor Preparation results in Pretty Poor Performance) Modern teknoloji, çevre oluşturma çalışmalarına iyi bir destek sağlayacak sağlam bir araştırma için yeterli araçları sunmaktadır. Ticari veritabanları belli bir abonelik ücreti karşılığında erişime açıktır, kendi tuttuğunuz arşiv kayıtları mükemmel bir geçmiş bilgisi sunarlar, oyuncu kayıtları, sözleşmeleri, oyuncu menajerleri ve disiplin hakkında veriler bulunmaktadır. Video verileri, DVD görüntüleri, analiz yazılımları, gözlenen ya da menajerler tarafından önerilen oyuncular hakkında bulgular verir. İzleme raporlarını destekleyecek rakiplerin video analizleri, maç performansının ayrıntılı bir analizini sunar. Analiz ve Gözlem becerileri bir izleyici antrenörün geliştirmesi gereken temel yetkinliklerdir, bilgi, iyi gözlem ve analizin üzerine inşa edileceği temeli sağlar, canlı bir performansı seyreden eğitimli ve deneyimli bir gözün yerini hiçbir şey tutamaz, gerisi sadece destek verir. İzleyici antrenör deneyimle daha iyi hale gelir, iyi bir izleyici antrenör hatalarından ders çıkarır, onları en az düzeye indirir ve güven ve becerisini arttırır. İyi bir izleyici antrenör performansını değerlendirir, kendini analiz eder ve asla öğrenmeyi bırakmaz. Bir antrenör gibi, izleyici antrenör de oyunun tutkulu bir öğrencisi olmalı ve bilgisini güncellemeyi ve geliştirmeyi sürdürmelidir. Atılacak bir adım, her zaman yanınızdaki adamı yenmeye bir adım daha yaklaştırır! Özel detektifler daima iyi dinleyicilerdir, izleyici antrenör de düşük profilli – yüksek kazanımlı olmalıdır. Dinlemek ve irtibatlarınızla temas kurmak, hedefteki oyuncuların veya onların temsilcilerinin ya da ebeveynlerinin ihtiyaçlarını dinlemek sizi her zaman anlaşmayı sonuçlandırmaya bir adım daha yaklaştırır ve bu yüzden bir izleyici antrenör mükemmel bir satıcı olmalıdır. Bir oyuncuyu bulmak, onu diğerlerinden ayırmak ve sonrasında istihdam etmek, bunların hepsi satıcılıkla ilgilidir. O halde izleyici antrenör genellikle kapıya ayağını sıkıştıran satıcıdır. Anlaşmayı kendisi bitirebilir ya da oyuncuyu istihdam edecek kişi için yolu açabilir, daha önce de keşfettiğimiz gibi bir izleyici antrenör kesinlikle kulübü ya da kuruluşu temsil eden, sahadaki ilk kişi ve ‘satışı’ mümkün kılması gereken kişidir. “…her bakımdan iyi bir göz ve kulak” 18

19 TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU
EĞİTİM Yetenek Tespiti 3.Konu Temel Gözcülük 19

20 Nereye bakmalı ? Gözcüler maçlarda, turnuvalarda, yarışmalarda ve festivallerde görülebilir ama ne tür maçlarda? Hangi turnuvalarda? Gruplarınızda Türkiye’de gençlik futbolunun nasıl düzenlendiği hakkında tartışın ve bir yeteneği görmek için en iyi yerlerin neresi olduğunu, ilk olarak büyük bir kulübün elemanı olarak, sonra da Ulusal Antrenör ya da gözcü olarak tespit edin. İki ayrı liste yapın. Gruplar Türkiye’deki her tür futbolu; parklar, ligler, okullar, çocukların oynadığı her yer olmak üzere bütün seviyelerde tartışırlar ve onları seviyelere ayırmaya ve yetenek havuzlarına öncelik vermeye çalışırlar. Eğitmen havuz oluşturma sürecini kolaylaştırmalı ve yetenekli oyuncuların farkına varılmadan oynuyor oldukları herhangi bir yer olup olmadığını sormalıdır. Bir sonraki görev, yetenek havuzlarına bölgesel olarak bakmaktır, gruplar ilk olarak bir sonraki slayttaki şablonu kullanıp kendi listelerine öncelik vermelidir. 20

21 Öncelik verme En büyük yetenek havuzları En seçkin yetenek havuzları
En iyi yapılanmış yetenek havuzları Bölge ve eğlence havuzları Yapılandırılmamış futbol En büyük yetenek havuzları genellikle nüfusun yoğun olarak bulunduğu yerlerde, büyük şehir ve kasabalarda, en fazla sayıda saha ve tesisin bulunduğu ve düzenlenen maç, lig ve okul sayısının yüksek olduğu alanlarda bulunur. Seçkin yetenek havuzları, genellikle en zor ve çetin rekabetin bulunduğu liglerde, temsili futbol ve bölgesel yarışmalarda bulunabilir. En iyi yapılanmış yetenek havuzları, ligler ve ülke çapındaki yarışmalar, kulüp yarışmaları, bulunabildikleri yerlerde okul ve bölgesel gelişim kadrolarıdır. Bölge ve eğlence havuzları, küçük kulüpler, belli bir bölgeye ait eğlence etkinlikleri, antrenörlük kursları ve kampları, küçük yarışmalar ve yerel turnuva ve festivaller şeklinde bulunur. Yapılandırılmamış futbol, eğlence etkinlikleri ile ilişkilidir, parkları, sokak futbolunu ve tescil edilmemiş ligleri içerir. Gruplar tüm bu olasılıkları tartışmalı, belirlemeli ve onları öncelik listelerine ayırmalıdır. 21

22 Teknik ve Taktik unsurlar üzerinde yoğunlaşın
Ne aramalı ? Teknik ve Taktik unsurlar üzerinde yoğunlaşın Gruplarınızda seçkin potansiyel oyuncuların 12 yaş altı ve 16 yaş altı gruplarında neler sergilemeleri gerektiği konusunda karar verin Her iki yaş grubunda sergilenmesini beklediğiniz nitelikler için iki ayrı liste yapın Katılımcılar, görmeyi isteyecekleri, pas verme, pas alma, dönüş, şut çekme gibi teknik ve pres yapma, markaj, dönüşü önleme, top kapma, pasa arası yapma gibi defansif nitelikleri tartışmalıdır. Ayrıca bireysel ya da takım olarak alan yaratma, birlikte savunma yapma, destek ve karma oyun gibi taktik değerlendirmelere de bakmalılar. Bir sonraki alıştırma her bir teknik ya da becerinin miktarını belirlemektir. 12 yaş altında, kısa paslaşma 10 üzerinden 7 ve üstü , 16 yaş altında 9 ve üstü mü olmalıdır? 22

23 Antrenör, oyuncuda şu özellikleri ister:
8 ile 10 yaş arası. Hevesli olmalı Topla bir dereceye kadar beceri göstermeli Katılımdan hoşlanmalı Karakter sahibi olmalı Top sürebilmeli Başkalarıyla kaynaşmaya hazır olmalı Hayal gücüne sahip olmalı Tahmin edilememeli Çekingen olmamalı Keşfetmeli Aşağıdaki niteliklere doğru gelişme: Başkalarının farkında olmak Topla ya da topsuz hareket üretmek Temel yer kavramına sahip olmak İstikrarlı bir mizaç sergilemek Tekniklerini sürekli arttırmak Zaman ve çaba olarak antrenmanlarını arttırmak Belli bir seviye zeka göstermek Karma yaş, fizik ve olgunluk gruplarında antrenman yapmak. Back 23

24 Bireysel rolleri daha iyi anlama Gerektiğinde daha kesin olma becerisi
11 ile 13 yaşları arasında. Antrenör oyuncuların niteliklerine aşağıdakileri de eklemesini ister: Bireysel rolleri daha iyi anlama Gerektiğinde daha kesin olma becerisi Takım oyununu anlamada artış Başkalarının güçlü ve zayıf yönlerini tespit etme becerisi 1’e 1 pozisyonlarla daha etkili başa çıkma Rekabetçi bir zihinsel dayanıklılık Daha fazla bireysel nitelik Antrenör ile belli bir işbirliği düzeyi Antrenörü kabul etmek Diğerleriyle etkili bir şekilde kaynaşma Back 24

25 Daha fazla pozisyona özel bilgi
14 ile 16 yaşları arasında. Antrenör oyuncuların niteliklerine aşağıdakileri de eklemesini ister: Daha fazla pozisyona özel bilgi Hedef belirleme ve geribildirim anlayışı Kazanmayı gelecekte beklenen bir sonuç olarak kabul etme Daha fazla başarı stratejisi Duygusal istikrarın arttığının kanıtı Teknik, fiziksel, zihinsel ve sosyal olgunluk artışı Daha rekabetçi olma arzusu Bir seviyede kararlılık artışı Daha iyi oturmuş bir kişilik Bireysel ve takım gerekliliklerini daha etkili şekilde yerine getirme Back 25

26 Nasıl analiz yapılır ve Kayıt tutulur?
Bazı örnekler Gruplar artık kendi evrak işlerini geliştirmeli. Bir sonraki slaytta gösterildiği gibi her bir gruba ayrı bir görev verilmiştir, kullanım kolaylığı, açıklık, sunum ve bilgileri elektronik bir veritabanına aktarma konularını göz önüne alarak görevle ilgili formu oluşturmaları gerekir. 26

27 Grup görevleri Her grup bir görev üstlenir ve ilgili evrakları tasarlar
yaş grubu için İzleyici antrenör raporu 16-21 yaş grubu için İzleyici antrenör raporu A Takımı Oyuncusu için İzleyici antrenör raporu Rakip analizi için İzleyici antrenör raporu Uluslararası Genç Yetenek Tespiti için İzleyici antrenör raporu Her grubun nihai çalışmalarını sunmaları ve görevlerle ilgili genel tartışma, modülü tamamlar. Kriterler ve tablolar, diğer kriterlerin bilim ve 4b unsurlar kullanılarak düşünülmesi sırasında 7. modülün sonunda tekrar gözden geçirilir. 27

28 TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU
EĞİTİM Yetenek Tespiti 5.Konu Yetenekli Oyuncu 28

29 Elit bir oyuncuda hangi nitelikleri görmeyi beklersiniz?
Katılımcıların şimdi 1. modülde hazırladıkları listeye geri dönmeleri gerekiyor. O modülde, 'yetenek” sahibi 12 yaşında bir çocuğun göstermesini bekledikleri niteliklerin listesini çıkarmışlardı. Bu kez üst düzey bir uluslararası oyuncuda olmasını bekleyecekleri bütün nitelikleri yazmaları isteniyor. Teknik, Davranış, gayret, güç ve hız, vs gibi nitelikleri göz önüne alabilirler, ayrıca takım etiği, iletişim becerileri ve oyunu anlayışını da hesaba katabilirler. Bir liste yapın….. 29

30 Listeyi aşağıdaki başlıklara bölün
Teknik Fizik Psikolojik Sosyal İyi bir ilk temas Teknik bir özellik olabilir ama alan yaratmak da öyle. Uzun ve güçlü olmak fiziksel olabilir; psikolojik (denge) ve iyi takım etiği sosyal olabilir ve liste bunlar gibi devam eder. Arık üst düzey bir uluslararası oyuncunun profilini çıkarma sürecindeyiz. 30

31 Teknik & Fiziksel Alanlar
Bireysel Paylaşımcı Takım Taktik Fiziksel Gelişimsel Psikolojik İçalgısal Kas hareketleri ile ilgili Teknik: Oyuncu büyürken, 4 teknik gelişim evresinden geçer: Bireysel; Her şey benimle ilgilidir - ben ve topum İşbirlikçi – Ben, topum ve arkadaşım Takım: Ben, top ve arkadaşlarım Taktiksel: onlara karşı biz. Biz izleyici antrenör, performansını değerlendirirken, oyuncunun hangi evrede olduğunu anlamalıdır. Fiziksel: Bir oyuncunun gelişimsel olarak büyümeden nasıl etkilendiğini gördük, izleyici antrenör belli bir yaştaki fizyolojik değişimleri ve performansı nasıl etkilediklerini de anlamalıdır. Bir oyuncu, içalgısı geliştikçe beceriler ve ilk temasını geliştirir, bu durum kendi görece deneyimine ve yer aldığı antrenmana göre ortaya çıkar. Büyüme beden mekaniğini etkiler ve ilk görüşte koordineli olarak gözüken bir çocuk kısa zamanda beceriksiz ve sakar birine dönüşebilir. 31

32 Sosyal ve Psikolojik Alanlar
Yaşam tarzı Etik Ruhsal Kavimsel Psikolojik Düşünsel Motivasyonel İstek uyandıran Duygusal Genç bir oyuncunun yaşam tarzı gelişimini ve performansını etkiler. Bunlar oyuncunun çevresi, yaşam koşulları, ailesinin geçmişi ve izleyici antrenörün onun gerçek potansiyeline tanık olmasını engelleyen bir dizi duruma işaret eder. Yetenekli oyuncular ve aileleri genellikle altın arayıcısı ve fırsatçılara av olurlar, seçkin futbola sızan etik dışı ve sinsi uygulamaların içine çekilebilirler, tüm bu baskılar yalnızca performansı değil ilişkileri de etkilerler ve gerçek oyuncuyu izleyici antrenörden saklarlar. Seçkin performans heves, büyüme ve gelişme üzerinde büyük taleplerde bulunur ve bir çocuğun davranışlarının değişiminde akran baskısından sıklıkla bahsedilir. Parlak, neşeli gençler çabucak asık suratlı ve huysuz, görünüşte ilgisiz ergenlere dönüşebilirler. Son etken sıklıkla, gruplaşmaya, belli bir arkadaş ya da akranlarından daha büyüklerden oluşan gruplarla birlikte olmaya, başkalarının onayını aramaya ve grup ya da 'çete'nin kalkanında olmaya yol açar. Psikolojik: Akıllı insanlardan akıllı oyuncular çıkar, oyun zekası genellikle gerçek kaliteyi belirleyecek en önemli etkendir, zeka seviyesi (IQ) ile ilgili olması gerekmez ancak oyunda diğerlerinin görmediği tabloyu görme ya da diğerlerinin gördüğünden daha kısa sürede görme becerisidir. Fikirleri fark etmek, sorun çözmek ve doğru kararları erkenden almak, büyük oyuncularda bulunan işaretlerdir. Gerçekte bilmeseler bile, büyük oyuncular oyunun prensiplerini diğerlerinden daha iyi anlar ve uygularlar. Şampiyonlar ve kazananlar asla motivasyon eksikliği çekmezler, motivasyon yaradılıştan gelir ve dışarıdan fazla bir etkiye ihtiyaç duymaz. Harici ödüller, gerçek yıldızlar için başarının bir yan ürünüdür. Üst düzey oyuncular hırs ile güdülenir, büyük şeyler başarmak isterler ve bu yüzden hedeflerine ulaşmak için her şeye razı gelirler. Büyük hedef ve amaç belirleyicilerdir ve antrenörlüğü bir engel olarak değil bir kaynak olarak destek şeklinde görürler. Kendilerini değerlendirme ve düzeltmede tutkululardır ve küçük yaşta antrenörlerden öğrendiklerini yaşamları boyunca taşırlar, ‘görünmez antrenör’ sahada ve antrenmanda her zaman onlarla birliktedir. Gerçek şampiyonlar yarışmaktan hoşlanırlar, kendilerini sınamaya hazırlar ve bundan zevk alırlar, sonunda fiziksel ve duygusal olarak tamamen tükenmiş oldukları çarpışmalar sırasında canlılıklarının tepe noktasına ulaşırlar. Öyle odaklanırlar ki antrenörleri bile çarpışmanın ateşiyle oturup, oyun içinde bir kazanan oyuncunun ince hakimiyetini bozmaktan korkabilirler. Hepimiz bu kontrolü bozmanın performansı nasıl mahvettiğini görmüşüzdür. Antrenörler gibi, izleyici antrenörler de bu boyutları anlamalı ve değerlendirildiği sırada oyuncunun Zihninde neler olabileceğini bilmelidir. 32

33 BİREYSEL OYUNCULAR ÖZEL NİTELİKLER

34 Bütün Oyuncular Genel olarak mükemmel teknik Pas almada rahatlık
Oyun zekası Hareketlilik Sürat veya sürat değiştirme Fiziksel olarak rekabet edebilme Oyunun sonunu getirebilme Güçlü anlayış Takım etiği

35 TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU
EĞİTİM Yetenek Tespiti 6.Konu İlişkiler 35

36 Yetenek Tespiti 7.Konu Yaş grubu izleyici antrenörlüğü
TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU EĞİTİM Yetenek Tespiti 7.Konu Yaş grubu izleyici antrenörlüğü

37 POTANSİYELİ OLAN GENÇ FUTBOLCULARI İZLEME VE YETENEK TESPİTİ STRATEJİLERİ
Potansiyel futbol yeteneğini tahmin etmek, özellikle artık oyuncuların daha erken yaşta keşfedilmesi beklendiği için giderek zorlaşıyor. Bu model bir oyuncunun maçta ilk kez izlenmesini tarif eder, kulüpte defalarca izlenme fırsatına dönüşür. Genç oyuncuları izlemek, gelecekteki futbol yeteneklerini tespit etmek üzerine kuruludur ve tercih edilen oyuncu tipini seçme stratejileri farklılık gösterebilir. Ancak izleyici antrenör, yapılanmış bir politikadan ve bir görüşe varmak için oluşturulmuş kriterlerden faydalanabilir. 37

38 Bireysel Hücum Teknik Nitelikler
1. Pas alma Pas verme Topla birlikte koşma Dönüş 5. Top sürme yeteneği Şut çekme Kafa vuruşu İzleyici antrenör ve antrenörlerin, oyuncuların niteliklerini değerlendirirken sadece hücum Teknikleri ve Becerilerine başvurmaları şaşırtıcıdır. Yetenek göstergesi olarak savunma niteliklerini göz ardı etmek sorumsuzluktur. Şimdiki liste bu yaklaşımı düzeltmektedir. 38

39 Bireysel savunma Teknik Nitelikler
1 Markaj 2 Pres yapma Dönüşü engelleme Müdahale 5 Derin oynamayı engelleme 6 Kafa vuruşu İzleyici antrenörler, bir oyuncunun hücum tekniğini değerlendirirken, bunu rakiplerinin becerisine ve uygulanan baskının şiddetine göre yapmalarının hayati önem taşıdığını anlamalıdır. Uzun bir pas, en yakındaki savunma oyuncusu baskı yapamıyorsa ya da en uzaktaki savunma oyuncusu pas arası yapmak için fırsat bulamıyorsa, hücum açısından isabetli ve başarılı sayılabilir. Bu nedenle bir izleyici antrenör, oyuncunun performans ve teknik kalitesini değerlendirirken tüm bu senaryoları dikkate almalıdır. 39

40 Temel model Kaynak Bilgi İzleyici Antrenör Kayıt İrtibat Gözlem Kayıt
Gözden geçirme Gözlem Tavsiye Davet Gelişim Merkezi Sınav Antrenör Gözlem Seçkin Gelişim Merkezi Red Akademi Yeni Kulüp Profesyonel Kadro

41 DEĞERLİ MESLEKDAŞLARIMIN BİLGİLERİNE KATKIDA BULUNABİLDİYSEM
KENDİMİ MUTLU HİSSEDECEĞİM. COŞKUN SÜER


"NASIL BİR OYUNCU SEÇELİM" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları